Ex wil kind aan partner voorstellen

donderdag 20 februari 2020 om 22:38
Ik heb al eerder een topic geopend. Mijn ex en vader van onze zoon heeft tot een maand of vier, vijf geleden nog hier gewoond na het verbreken van onze relatie.
Nu woont hij op een kamer in de buurt en kwam tot voor kort hier 2 keer per week eten.
Omdat ik niet goed met hem door één deur kan -heeft meerdere redenen- is dit veranderd, zoon eet nu 2 keer per week bij zijn vader en dat is prima.
Sinds begin januari heeft ex een nieuwe relatie. Omdat hij zelf geen normale woonruimte heeft, wil hij onze zoon in de weekenden meenemen naar zijn nieuwe vriendin die 200 km verderop woont.
Ik weet dat hij gewoon een nieuwe relatie kan beginnen, hij is immers vrij te gaan en staan waar hij wil. Echter is er geen omgangsregeling vastgelegd omdat hij geen geschikte woonruimte heeft en betaald hij geen kinderalimentatie of bijdrage in bijvoorbeeld de opvang na school, 3 dagen in de week. Dit staat misschien wel los van wat mij werkelijk dwars zit.
Persoonlijk vind ik het heel erg snel gaan, ze daten sinds eind december, noemen het sinds januari dit jaar een relatie en nu willen ze een gezin gaan vormen met onze zoon en haar vier kinderen in de weekenden.
Ik kan mijn negatieve gevoel hierover niet bij mijn ex kwijt. Ik heb het maar te accepteren, hij zal ervoor zorgen dat onze zoon rustig een band opbouwt met zijn nieuwe vriendin en alles zal helemaal vanzelf gaan. Zijn letterlijk zijn woorden.
Daarnaast heb ik het gevoel dat hij onze communicatie met zijn nieuwe partner deelt en zij dus "meebeslist" in alles wat wij met elkaar afspreken. Ik merk dit omdat hij is begonnen met mij een borderliner en narcist te noemen, of zich af te vragen waarom ik zoveel issues heb met zijn nieuwe relatie en dat ik zo vreselijk moeilijk doe sinds zijn Grote Liefde in zijn leven is gekomen. Zij maakt nu deel uit van zijn leven en dus ook ons kind.
Eigenlijk boeit mij dat juist helemaal niet, maar ik maak mij druk over het welzijn van ons zoontje. Hij is pas vier jaar, zijn ouders zijn nog niet heel lang niet meer samenwonend, zijn vader heeft niet echt een thuis voor hem gecreëerd en beiden (ex en nieuwe partner) verwachten dat een jong kind zich wel naar hun nieuwe gezin schikt.
Er lijkt niemand te zijn die mijn gevoel deelt dat dit allemaal te snel gaat. Ook van de nieuwe partner van mijn ex vind ik het vreemd gedrag, temeer omdat ze zelf kinderen heeft. Waarom moet het zo snel? Waarom denken ze dat het allemaal wel vanzelf gaat? En wat als dat niet zo is? Wat als ons zoontje het niet leuk vindt, zich in hun ogen niet gedraagt of straks problemen krijgt? Wat dan?
Ik snap en realiseer mij dat mijn ex als vader rechten heeft en ik wil hem de omgang met zoon niet ontzeggen. Dat voorop gesteld gaat het welzijn van onze zoon wel boven de relatie en de roze wolk van mijn ex-partner.
Moet ik dit gewoon laten gaan omdat ik het toch niet tegen kan houden? Zo voelt het als het ware.
Nu woont hij op een kamer in de buurt en kwam tot voor kort hier 2 keer per week eten.
Omdat ik niet goed met hem door één deur kan -heeft meerdere redenen- is dit veranderd, zoon eet nu 2 keer per week bij zijn vader en dat is prima.
Sinds begin januari heeft ex een nieuwe relatie. Omdat hij zelf geen normale woonruimte heeft, wil hij onze zoon in de weekenden meenemen naar zijn nieuwe vriendin die 200 km verderop woont.
Ik weet dat hij gewoon een nieuwe relatie kan beginnen, hij is immers vrij te gaan en staan waar hij wil. Echter is er geen omgangsregeling vastgelegd omdat hij geen geschikte woonruimte heeft en betaald hij geen kinderalimentatie of bijdrage in bijvoorbeeld de opvang na school, 3 dagen in de week. Dit staat misschien wel los van wat mij werkelijk dwars zit.
Persoonlijk vind ik het heel erg snel gaan, ze daten sinds eind december, noemen het sinds januari dit jaar een relatie en nu willen ze een gezin gaan vormen met onze zoon en haar vier kinderen in de weekenden.
Ik kan mijn negatieve gevoel hierover niet bij mijn ex kwijt. Ik heb het maar te accepteren, hij zal ervoor zorgen dat onze zoon rustig een band opbouwt met zijn nieuwe vriendin en alles zal helemaal vanzelf gaan. Zijn letterlijk zijn woorden.
Daarnaast heb ik het gevoel dat hij onze communicatie met zijn nieuwe partner deelt en zij dus "meebeslist" in alles wat wij met elkaar afspreken. Ik merk dit omdat hij is begonnen met mij een borderliner en narcist te noemen, of zich af te vragen waarom ik zoveel issues heb met zijn nieuwe relatie en dat ik zo vreselijk moeilijk doe sinds zijn Grote Liefde in zijn leven is gekomen. Zij maakt nu deel uit van zijn leven en dus ook ons kind.
Eigenlijk boeit mij dat juist helemaal niet, maar ik maak mij druk over het welzijn van ons zoontje. Hij is pas vier jaar, zijn ouders zijn nog niet heel lang niet meer samenwonend, zijn vader heeft niet echt een thuis voor hem gecreëerd en beiden (ex en nieuwe partner) verwachten dat een jong kind zich wel naar hun nieuwe gezin schikt.
Er lijkt niemand te zijn die mijn gevoel deelt dat dit allemaal te snel gaat. Ook van de nieuwe partner van mijn ex vind ik het vreemd gedrag, temeer omdat ze zelf kinderen heeft. Waarom moet het zo snel? Waarom denken ze dat het allemaal wel vanzelf gaat? En wat als dat niet zo is? Wat als ons zoontje het niet leuk vindt, zich in hun ogen niet gedraagt of straks problemen krijgt? Wat dan?
Ik snap en realiseer mij dat mijn ex als vader rechten heeft en ik wil hem de omgang met zoon niet ontzeggen. Dat voorop gesteld gaat het welzijn van onze zoon wel boven de relatie en de roze wolk van mijn ex-partner.
Moet ik dit gewoon laten gaan omdat ik het toch niet tegen kan houden? Zo voelt het als het ware.
zondag 23 februari 2020 om 17:05
Ik denk dat men tegenwoordig ook te vaak een relatie begint op een te smalle basis. Men heeft een date, en 90% van de tijd gaat het dan puur om het uiterlijk en de seks en als dat goed zit, heeft men het idee dat de rest ook wel vanzelf OK zal zijn. Na een paar keer daten moet de relatie dan "exclusief" zijn en als je na een half jaar nog niet samenwoont of op zijn minst plannen daartoe hebt, is het eigenlijk al "mis". Hoe vaak komt het nog voor dat mensen een jaar of twee, drie de tijd nemen om elkaar goed te leren kennen alvorens te gaan denken aan samenwonen? Terwijl dat juist zo essentieel is, die tijd, om elkaar te leren kennen en elkaars gewoontes, deugden en ondeugden, leuke en minder leuke kanten, te kunnen ontdekken en te besluiten of je daar wel of niet mee wilt samenleven. Maar nee, de seks is OK, we kunnen samen lachen en we denken héus écht waar overal hetzelfde over (alsof je dat in 4 maanden kunt ontdekken), dus we gaan samenwonen en er moet een kind komen. Want als er één manier is om je relatie te bestendigen, is het wel een kind. En dan is het kind er en blijkt dat je elkaar toch niet zo goed kent als je dacht en is het hommeles. En gaat men uit elkaar. Soms nog voordat het kind 1 of 2 jaar oud is. Waarbij dan de man wordt afgeschilderd als de kwaaie pier, want narcistisch en egoïstisch en weet ik wat nog allemaal meer. Maar eigenlijk doen we het zelf.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 4 maart 2020 om 16:52
Heb je deze week een afspraak bij een mediator (gehad) Rozenbotteltjes?
Is dit een realistische verwachting die jij van je ex hebt? Jullie zijn immers niet voor niets uit elkaar gegaan, maar binnen jullie relatie nam hij jou wel serieus?
Rozenbotteltjes schreef: ↑22-02-2020 23:43Ik had het fijn gevonden gehoord en serieus genomen te worden als moeder.
Is dit een realistische verwachting die jij van je ex hebt? Jullie zijn immers niet voor niets uit elkaar gegaan, maar binnen jullie relatie nam hij jou wel serieus?

vrijdag 6 maart 2020 om 07:49
Het is allemaal duizend keer erger geworden. Na de escalatie is het 2 weken rustig geweest. Gisteren stond ex voor de deur om zoon af te zetten met de mededeling dat het weer "aan" is en dat zoon gewoon meegaat als vader dat wil.
In de tussentijd heeft de vriendin van vader ook gedreigd een melding bij het AMK te doen. Dit belemmert vader niet om toch een relatie met deze vrouw te hebben.
Ouderschapsplan is gemaakt, maar ex stelt ondertekening zo lang mogelijk uit.
In de tussentijd heeft de vriendin van vader ook gedreigd een melding bij het AMK te doen. Dit belemmert vader niet om toch een relatie met deze vrouw te hebben.
Ouderschapsplan is gemaakt, maar ex stelt ondertekening zo lang mogelijk uit.

vrijdag 6 maart 2020 om 07:50
Ik ben gewoon in de maling genomen door deze mensen. Waarschijnlijk is de relatie nooit over geweest. Allemaal een spelletje om de boel te sussen en uiteindelijk toch te doen wat zij willen.

vrijdag 6 maart 2020 om 07:56
Ik word er gewoon moe van. De mevrouw is maatschappelijk werkster en vind zichzelf gewoon de beste moeder. Ze heeft onze zoon nog nooit ontmoet, maar wil wel mee opvoeden en adviseren. Ik heb haar ook nog nooit ontmoet, maar ze is een enorme roze olifant in mijn porseleinkast aan het worden.viva-amber schreef: ↑06-03-2020 07:50Ik zou echt niet bang worden van die melding, laat ze maar komen.
Ik vraag mij af waarom iemand dit doet.
vrijdag 6 maart 2020 om 08:13
Eigenbelang.Rozenbotteltjes schreef: ↑06-03-2020 07:56Ik word er gewoon moe van. De mevrouw is maatschappelijk werkster en vind zichzelf gewoon de beste moeder. Ze heeft onze zoon nog nooit ontmoet, maar wil wel mee opvoeden en adviseren. Ik heb haar ook nog nooit ontmoet, maar ze is een enorme roze olifant in mijn porseleinkast aan het worden.
Ik vraag mij af waarom iemand dit doet.
En zij hoort alleen de kant van vader hè, vergeet dat niet. En staat aan zijn kant.
Laat je niet bang maken.
Je bent de moeder.

vrijdag 6 maart 2020 om 12:13
Ik weet het, maar het voelt gewoon niet goed. Iemand die zich zo intensief wil positioneren. Ze gaat ook akkoord met het ouderschapsplan volgens ex. Ik snap gewoon niet wat zij ermee te maken heeft.justagirly schreef: ↑06-03-2020 08:13Eigenbelang.
En zij hoort alleen de kant van vader hè, vergeet dat niet. En staat aan zijn kant.
Laat je niet bang maken.
Je bent de moeder.

vrijdag 6 maart 2020 om 12:31
Ik vind dat heel moeilijk als je vierjarige straks een paar honderd kilometer verderop zit bij iemand die dreigt met meldingen bij het AMK. Straks moet ik ook elk schrammetje gaan verantwoorden.
Ik weet dat ik er niks aan kan doen. Dat het allemaal gewoon moet.
vrijdag 6 maart 2020 om 12:51
Daar zou ik niet zo bang voor zijn. Jij weet dat je een goede moeder bent, zo snel staat de kinderbescherming niet op de stoep. Probeer ervan uit te gaan dat je ex en jij allebei het beste voor hebben met jullie kind. En rustig blijven doorademen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
vrijdag 6 maart 2020 om 14:02
Ze heeft er niks mee te maken.Rozenbotteltjes schreef: ↑06-03-2020 12:13Ik weet het, maar het voelt gewoon niet goed. Iemand die zich zo intensief wil positioneren. Ze gaat ook akkoord met het ouderschapsplan volgens ex. Ik snap gewoon niet wat zij ermee te maken heeft.
Praat alleen tegen en met je ex.
Als hij weer iets zegt, kun je aangeven dat zij geen rol heeft hierin.
Gaat hij door, dan negeer je alle opmerkingen die hiermee te maken hebben.
Zij is niet belangrijk.
Ik begrijp je gevoel héél goed hoor!!

Maar laat je niet daarin meeslepen.
Hou je sterk!

vrijdag 6 maart 2020 om 14:10
Wat rot dat het zo moet gaan Rozebotteltjes!!
Misschien een heel rare gedachte van mij, maar kun je het AMK niet voor zijn? Zelf bellen en uitleggen dat je bang bent dat de nieuwe vriendin van je ex, die je nog niet kent en die je vriend nog niet kent, om voor jou onduidelijke redenen dreigt met een melding terwijl je niet snapt waarom?
Brand me niet af als dit een slecht idee is, het lijkt mij het overwegen waard...
Misschien een heel rare gedachte van mij, maar kun je het AMK niet voor zijn? Zelf bellen en uitleggen dat je bang bent dat de nieuwe vriendin van je ex, die je nog niet kent en die je vriend nog niet kent, om voor jou onduidelijke redenen dreigt met een melding terwijl je niet snapt waarom?
Brand me niet af als dit een slecht idee is, het lijkt mij het overwegen waard...

vrijdag 6 maart 2020 om 14:18
Rozenbotteltjes schreef: ↑06-03-2020 12:31Ik vind dat heel moeilijk als je vierjarige straks een paar honderd kilometer verderop zit bij iemand die dreigt met meldingen bij het AMK. Straks moet ik ook elk schrammetje gaan verantwoorden.
Ik weet dat ik er niks aan kan doen. Dat het allemaal gewoon moet.
Het AMK slaat niet snel aan als de melding van ex of nieuwe partner komt. Pas als school oid ook meldt gaan ze verder kijken.
vrijdag 6 maart 2020 om 15:40
Laat je niet gek maken. Laat ze lekker dreigen met het melding maken bij AMK. Jij bent de moeder en hebt bovendien je leven op de rit itt hem. Daarnaast is het ook nog eens je ex. Dat zijn nieuwe partner maatschappelijk werkster is; boeiend. Moet je niet mee gaan zitten en vooral niet bang voor zijn. Ik zie de koppen bij het AMK al voor me; hahaha weer een ex die op deze manier probeert de boel te naaien.

vrijdag 6 maart 2020 om 18:34
O wat vervelend voor je!
Mijn ex heeft ook een soortgelijke vriendin als jou ex, die zich er maar wat graag mee bemoeide in het begin! Ik ben gelijk heel duidelijk geweest: ik maak met jou de afspraken, niet met haar. Langspeelplaat principe tot het kwartje eindelijk viel bij ze......
Sterkte! Probeer het van je af te laten glijden, hoe moeilijk ook! Wees er voor je kind (en dat doe je volgens mij al)!
Mijn ex heeft ook een soortgelijke vriendin als jou ex, die zich er maar wat graag mee bemoeide in het begin! Ik ben gelijk heel duidelijk geweest: ik maak met jou de afspraken, niet met haar. Langspeelplaat principe tot het kwartje eindelijk viel bij ze......
Sterkte! Probeer het van je af te laten glijden, hoe moeilijk ook! Wees er voor je kind (en dat doe je volgens mij al)!

donderdag 9 april 2020 om 09:20
Een updat; sinds het coronagebeuren is het iets rustiger. Ex is elke 4 weken bij zijn nieuwe partner en kan daarom ons kind vaak niet ophalen of komt wanneer het hem uitkomt.
Ik vind het moeilijk omdat ik niet weet met wie hij precies in contact komt en jammer dat zij zich niet houden aan de sociale afstand.
Maar ik heb het er maar mee te doen.
Vervelend gedrag doet hij voornamelijk aan de deur.
Het meldingen doen is wel een nieuwe hobby geworden. Als hij voor de deur staat te wachten belt hij de politie om te melden dat ik de omgangsregeling niet nakom.
En aan kindontvoering doe wat mij dus duur gaat komen te staan als de crisis over is. Ik vind dit wel vervelend en het maakt mij ook bang.
Ander raar ding is dat hij heel veel appt met eisen over videobellen, gaat drammen maar nooit reageert op mijn voorstel om zoonlief een dagje te komen halen. Hij reageert hier niet op omdat hij (zo zegt hij zelf) dan kan aantonen dat ik niet meewerk aan omgang. Als hij niet reageert is het voorstel niet gedaan. (?)
Ik weet soms niet meer wat ik ermee moet.
Ik vind het moeilijk omdat ik niet weet met wie hij precies in contact komt en jammer dat zij zich niet houden aan de sociale afstand.
Maar ik heb het er maar mee te doen.
Vervelend gedrag doet hij voornamelijk aan de deur.
Het meldingen doen is wel een nieuwe hobby geworden. Als hij voor de deur staat te wachten belt hij de politie om te melden dat ik de omgangsregeling niet nakom.
En aan kindontvoering doe wat mij dus duur gaat komen te staan als de crisis over is. Ik vind dit wel vervelend en het maakt mij ook bang.
Ander raar ding is dat hij heel veel appt met eisen over videobellen, gaat drammen maar nooit reageert op mijn voorstel om zoonlief een dagje te komen halen. Hij reageert hier niet op omdat hij (zo zegt hij zelf) dan kan aantonen dat ik niet meewerk aan omgang. Als hij niet reageert is het voorstel niet gedaan. (?)
Ik weet soms niet meer wat ik ermee moet.
donderdag 9 april 2020 om 09:40
Wat een vervelende klier!!
Wat denkt hij hier nu mee te bereiken...?
Hou je alles bij op papier, in je telefoon, gesprekken opnemen, kortom, leg een dossier aan van alles wat hij doet, en niet doet, dus ook elke keer als hij kind niet halen komt omdat hij bij zijn vriendin is: noteren.
Gaat kind nou nog wel of niet naar vader? Dat is wel heel belangrijk namelijk.
Maar TO, als dat wel zo is....
Je kunt je kind niet ontvoeren als je gezag hebt. Daar hoef je niet bang voor te zijn!
Hoe meer meldingen hij doet, hoe ongeloofwaardiger hij wordt.
Zeg ook (desnoods 10.000 X, hou vol) dat er bijvoorbeeld op donderdag avond om 19 uur gevideobeld kan worden voortaan.
Alleen dan, en verder niet, ben je ook van dat gezeur af. Wel echt doen dan ook hè, hou je aan je woord. Leg ook dat vast.
Verder slaat die laatste opmerking van hem nergens op. Hij laat zo juist zien zelf niks te willen en niet normaal te WILLEN communiceren. Leg alles vast!!
Zijn er geen vaste afspraken te maken?
Onverwachts voor de deur staan om zoon mee te nemen is van de zotte.
Sterkte, het is echt héél erg vervelend.
Ooit zal dit vast weer overgaan.

Hou je alles bij op papier, in je telefoon, gesprekken opnemen, kortom, leg een dossier aan van alles wat hij doet, en niet doet, dus ook elke keer als hij kind niet halen komt omdat hij bij zijn vriendin is: noteren.
Je kunt je kind niet ontvoeren als je gezag hebt. Daar hoef je niet bang voor te zijn!
Zeg ook (desnoods 10.000 X, hou vol) dat er bijvoorbeeld op donderdag avond om 19 uur gevideobeld kan worden voortaan.
Alleen dan, en verder niet, ben je ook van dat gezeur af. Wel echt doen dan ook hè, hou je aan je woord. Leg ook dat vast.
Verder slaat die laatste opmerking van hem nergens op. Hij laat zo juist zien zelf niks te willen en niet normaal te WILLEN communiceren. Leg alles vast!!

donderdag 9 april 2020 om 09:54
Hoezo kun je je kinderen niet ontvoeren als je samen het gezag hebt? Dat klopt volgens mij niet.justagirly schreef: ↑09-04-2020 09:40Wat een vervelende klier!!![]()
![]()
donderdag 9 april 2020 om 09:56

donderdag 9 april 2020 om 09:57
Ook met gezag kun je je kind ontvoeren. Zonder toestemming naar het buitenland, enz. Dat mag ook niet met gezag.justagirly schreef: ↑09-04-2020 09:56Volgens mij wel, maar ben geen jurist natuurlijk. Vader kan kind ook gewoon meenemen, dat is dan ook geen ontvoering.
donderdag 9 april 2020 om 10:01
Oké, zou kunnen hoor.
Al vind ik buitenland wel een ander verhaal.
Sorry dan TO.
Maar ik weet wel zeker dat de politie niet je kind bij je weg komt halen als de vader even belt met het ontvoeringsverhaal, terwijl je gewoon thuis bent en wel mee werkt aan omgang tussen vader en kind.
Aan de voordeur dreigementen uiten werkt niet in vaders voordeel.

donderdag 9 april 2020 om 10:05
Nee niet ‘zou kunnen’.justagirly schreef: ↑09-04-2020 10:01Oké, zou kunnen hoor.
Al vind ik buitenland wel een ander verhaal.
Sorry dan TO.
Maar ik weet wel zeker dat de politie niet je kind bij je weg komt halen als de vader even belt met het ontvoeringsverhaal, terwijl je gewoon thuis bent en wel mee werkt aan omgang tussen vader en kind.
Aan de voordeur dreigementen uiten werkt niet in vaders voordeel.
Ik ben getrouwd en man heeft dus net zo goed gezag, maar als een van ons met een kind naar het buitenland wil met het vliegtuig (vorig jaar alletwee gedaan, apart van elkaar, gewoon in Europa) dan moet je allerlei formulieren met toestemming, kopie paspoort andere ouder, telefoonnummer van andere ouder en handtekening van andere ouder inleveren. En dat controleren ze heel serieus, zelfs voor een weekendje Londen.
Maar to’s situatie heeft niets met ontvoering te maken en die ex klinkt gewoon psychisch nogal in de war en gek.