Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 07-03-2020 08:32
99.74% gewijzigd
Bombus-Sylvarum schreef:
06-03-2020 09:36
Nou, ik vind de redenatie heel erg raar. En bovendien ook niet los van maatschappelijke consequenties.

En nee, ik sta een stuk meer open naar de wereld toe. Ik denk niet in van de gesloten structuurtjes. Je kijkt wie je voor je hebt, wat diegene doet, hoe diegene dat verwoordt enzovoort. En (in mijn geval) haar overtuigingen komen er dan vanzelf toch wel uit. Zoals ik al eerder zei: ik denk dat de opvattingen van GroenLinks, Forum, PvdA en de PVV echt heel erg dicht bij elkaar liggen.

Iedereen die dat niet denkt laat zich opnaaien door media en van horen zeggen. En één ding waar ik nooit mijn beslissingen op baseer is wat andere mensen zeggen. Ik moet altijd de persoon in kwestie voor me zien.
Dus jij zou met iedereen die je op een datingsite ziet op date willen als het aan jou zou liggen. Jij selecteert niet op uiterlijk, de omschrijving van een profiel etc. Jij denkt zelfs bij een vrouw die je lelijk vindt, of eigenlijk te oud, veel te ver weg woont, gelovig is, stomme hobby's heeft etc. Ja maar ik moet haar eerst zelf voor me hebben gezien, ik mag niet vooraf al vinden dat dit niks kan worden.
Na het lezen van dit topic besef ik ten volle dat ik 'het kunnen relativeren van het politieke mediacircus' een zeer belangrijke eigenschap vind.
Zeg, ik bedacht dat de topictitel eigenlijk helemaal niet klopt: het is niet stigmatisering van rechtse mannen, maar stigmatisering van mannen in het algemeen!

Neem nou zoiets simpels als staand plassen. Steeds meer mannen mogen dat niet meer van hun vrouw! En als ze het dan staand mogen doen, dan is het verzoek of ze de bril omhoog willen doen. Hoezo moeten zij dat doen? Waarom doet een vrouw dat niet?
En dit is maar een ogenschijnlijk klein voorbeeld.

In het basisonderwijs maken vrouwen de dienst uit en moeten jongetjes zich tegenwoordig gedragen als meisjes. Is er ergens iemand vermoord, dan wordt er onmiddellijk vanuit gegaan dat de dader een man is. En ga zo maar door!

Het is ondertussen niet leuk meer voor mannen. :P
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
@Tonk, lijkt me meer onderdrukken dan stigmatiseren. Wel heel sneu inderdaad.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
06-03-2020 13:39
@Tonk, lijkt me meer onderdrukken dan stigmatiseren. Wel heel sneu inderdaad.
Ja, eigenlijk is het pure onderdrukking.

Ik snap ook nooit dat moslimmannen niet allang de straat op zijn gegaan tegen de hoofddoek en andere nog verdergaande bedekkende kleding die moslima's dragen. Dat dragen die vrouwen omdat mannen zich anders niet kunnen beheersen. Mannen worden hier weggezet als wellustige beesten. Dat pik je toch niet als beetje man!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bombus-Sylvarum schreef:
06-03-2020 09:56
Maar je hebt ook het recht om publiekelijk te vragen hoe dat zit. En om kritisch te zijn op de uitleg die mensen daarop geven. Ik voeg het maar even toe voor de volledigheid ;-) !

Dat van: "ik heb rechten..." kennen we nu wel toch?
Je kan het je afvragen ja, maar een ander kan dat ook gewoon kinderachtig en onredelijk gezeur vinden.

TO heeft het over pikstraf, alsof de mannen die PVV of FvD stemmen iets wordt afgenomen of onthouden en dat dat erg is. Dat we maar medelijden met ze zouden moeten hebben omdat de vrouwtjes ze onaantrekkelijk vinden.

Dat is onzin, je hebt geen recht op romantische of seksuele aandacht. Dat een ander niet met je wil zoenen, daten, of seksen is geen onrecht dat je wordt aangedaan.

Grappig genoeg ook ziet TO het als iets dat aan de vrouwtjes die niet willen mankeert. Daar ligt het aan, niet aan die mannen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
NYC schreef:
06-03-2020 10:52
Dus jij zou met iedereen die je op een datingsite ziet op date willen als het aan jou zou liggen. Jij selecteert niet op uiterlijk, de omschrijving van een profiel etc. Jij denkt zelfs bij een vrouw die je lelijk vindt, of eigenlijk te oud, veel te ver weg woont, gelovig is, stomme hobby's heeft etc. Ja maar ik moet haar eerst zelf voor me hebben gezien, ik mag niet vooraf al vinden dat dit niks kan worden.
Als het ertoe zou doet zou ik selecteren op relevante zaken. Uiterlijk doet ertoe, maar het gaat mij ook om het gehele plaatje. Ik probeer vooral een beeld te krijgen of een vrouw mij aan kan. Ik ben niet zo van de onzekere muurbloempjes.

Op Tinder zijn de vrouwen waarvoor ik zou gaan (als ik vrijgezel was) de vrouwen die een duidelijke eigen ik laten zien. Meestal een scherpe tekst of een scherpe woordkeuze. Een onafhankelijke geest. Dan neem ik de rest van de gekte er wel bij. Wat ik juist een afknapper vind is als vrouwen (mannen weet ik niet) van die nietszeggende samenvattingen hebben.
Fürelise schreef:
06-03-2020 11:07
Na het lezen van dit topic besef ik ten volle dat ik 'het kunnen relativeren van het politieke mediacircus' een zeer belangrijke eigenschap vind.
Precies dat!
boebezoebe schreef:
06-03-2020 16:20
Je kan het je afvragen ja, maar een ander kan dat ook gewoon kinderachtig en onredelijk gezeur vinden.

TO heeft het over pikstraf, alsof de mannen die PVV of FvD stemmen iets wordt afgenomen of onthouden en dat dat erg is. Dat we maar medelijden met ze zouden moeten hebben omdat de vrouwtjes ze onaantrekkelijk vinden.
Ik heb niet alles doorgenomen, maar her en der komt TO wel erg onzeker over dus het zou zo maar kunnen. Alle gedachten die leiden tot een soort incel-construct kunnen niet op mijn sympathie rekenen. Bij vrouwen (of bij wie dan ook eigenlijk) gaan zeuren is toch wel heel erg onaantrekkelijk.
boebezoebe schreef:
Dat is onzin, je hebt geen recht op romantische of seksuele aandacht. Dat een ander niet met je wil zoenen, daten, of seksen is geen onrecht dat je wordt aangedaan.
Eens.
boebezoebe schreef:
Grappig genoeg ook ziet TO het als iets dat aan de vrouwtjes die niet willen mankeert. Daar ligt het aan, niet aan die mannen.
Hoezo ligt het aan vrouwen of aan mannen. Het ligt waarschijnlijk gewoon aan hem. Als er geen vrouwtje is dat voor zijn paringsdans valt zal hij toch moeten denken of hij die paringsdans wel op een goede manier uitvoert. Boos worden op vrouwen, de vrouwelijkheid of de mensheid is in feite boos worden op jezelf.

Ik heb een tijd gehad dat ik ook vrijgezel was en niet zo goed snapte waarom dat zo bleef. Het enige wat je kunt doen is aan jezelf werken en zorgen dat je de wereld iets te bieden hebt. Dan komt zo'n relatie vanzelf wel.

Speciaal voor TO (Orpheus13) zijn er ook dit soort zeer leerzame filmpjes: https://www.youtube.com/watch?v=rX40mBb8bkU
Interessante OP. Ik zelf ben een vrouw en net zoals mijn vriend zijn we niet links,niet rechts, maar gebruiken we ons verstand en ervaring. We stemmen beide op FVD, maar dan voornamelijk op Theo. Thierry heeft goede standpunten, maar zijn manier van praten staat mij niet (altijd) aan, door dat hij perse moeilijke woorden moet gebruiken. Ook wordt er in de media veel geknipt en geplakt en aangezien de NPO staatstelevisie is en het niet zo heeft op o.a de FVD zullen ze als ze kunnen Thierry in kwaad daglicht zetten. Mooi voorbeeld is dat incident met de NS en de Marrokaanse conducteurs: het was niet handig van hem, maar naar mijn zin bleef de media er te lang over doorgaan. Er zijn ministers die ergere dingen hebben gezegd en niet zo lang aan de schandpaal hebben gehangen (ik meen te herinneren dat er ooit een minister buiten Baudet en Wilders, was die k*t Marokkanen heeft gezegd). Hier heb ik een vriend die veel met de politiek bezig is, we volgen hier geen NOS of RTL nieuws omdat volgens ons niet helemaal eerlijk is, maar kijken verder dan ons neus lang is. Vriend heeft duidelijke mening en steekt dat niet onder stoelen of banken. Ikzelf ben wat voorzichtiger en mijdt juist sneller politieke discussies, want je wordt toch vaak raar aangekeken als je op FVD stemt, met die vrouwonvriendelijke Thierry.... (wat ik zelf wel mee vind vallen).
Bombus-Sylvarum schreef:
06-03-2020 16:37

Speciaal voor TO (Orpheus13) zijn er ook dit soort zeer leerzame filmpjes: https://www.youtube.com/watch?v=rX40mBb8bkU

Orpheus13, Ik ben het daar ab-so-luut niet mee eens.
Vogels moeten vogelen, en mensen moeten mensen.

https://www.youtube.com/watch?v=pVeqRVxI8Iw

Het moet niet gekker worden, Bombus-Sylvarum!
boebezoebe schreef:

Ik ben het met je eens dat er geen recht op aandacht bestaat.

Ik wijs alleen op de maatschappelijke gevaren van het hebben van deze politieke opvattingen en deze ook nog eens fanatiek aanhangen.
Bombus-Sylvarum schreef:
06-03-2020 16:37

Speciaal voor TO (Orpheus13) zijn er ook dit soort zeer leerzame filmpjes:

Je gaat dan toch al snel via 'paradijsvogels' naar Gekke Henkie hoor.
En dat is nog heel mild uitgedrukt.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 06-03-2020 17:32
7.26% gewijzigd
nounou
@bombus ; voor de 1000e keer. Dit gaat niet over mij. Ik krijg meer dan genoeg aandacht, en ik hoef niet aan mezelf te werken.

Nogmaals: dit gaat over een gevaarlijke maatschappelijke trend die ik waarneem.
Orpheus13 schreef:
06-03-2020 17:27
Ik ben het met je eens dat er geen recht op aandacht bestaat.

Ik wijs alleen op de maatschappelijke gevaren van het hebben van deze politieke opvattingen en deze ook nog eens fanatiek aanhangen.

Dus vrouwen die niet moeten denken aan seks of een relatie met een FvD- of PVV-aanhanger zijn een maatschappelijk gevaar?
:rofl:

Opsluiten dan maar? Of allemaal verplicht melden bij jou thuis voor wat maatschappelijk correctieve opvoeding?
Inceldromen.

(reactie nr. 666 (6) )
zazamaenade wijzigde dit bericht op 06-03-2020 17:45
2.84% gewijzigd
nounou
tonkje schreef:
06-03-2020 12:40
Zeg, ik bedacht dat de topictitel eigenlijk helemaal niet klopt: het is niet stigmatisering van rechtse mannen, maar stigmatisering van mannen in het algemeen!

Neem nou zoiets simpels als staand plassen. Steeds meer mannen mogen dat niet meer van hun vrouw! En als ze het dan staand mogen doen, dan is het verzoek of ze de bril omhoog willen doen. Hoezo moeten zij dat doen? Waarom doet een vrouw dat niet?
En dit is maar een ogenschijnlijk klein voorbeeld.

In het basisonderwijs maken vrouwen de dienst uit en moeten jongetjes zich tegenwoordig gedragen als meisjes. Is er ergens iemand vermoord, dan wordt er onmiddellijk vanuit gegaan dat de dader een man is. En ga zo maar door!

Het is ondertussen niet leuk meer voor mannen. :P
Mannen, vooral blanke mannen, zijn de enige groep die nog beledigd en ronduit gediscrimineerd mag worden. Dan heb ik het overigens niet over datingapps, maar over de Nederlandse overheid.
Zazamaenade schreef:
06-03-2020 17:42
Dus vrouwen die niet moeten denken aan seks of een relatie met een FvD- of PVV-aanhanger zijn een maatschappelijk gevaar?
:rofl:

Opsluiten dan maar? Of allemaal verplicht melden bij jou thuis voor wat maatschappelijk correctieve opvoeding?
Inceldromen.

(reactie nr. 666 (6) )
Het gevaar is dat de conservatieve politiek hierdoor minder voeten aan de grond krijgt, hetgeen desastreus uit kan pakken. Zeker ook voor vrouwen.
Orpheus13 schreef:
06-03-2020 17:31
@bombus ; voor de 1000e keer. Dit gaat niet over mij. Ik krijg meer dan genoeg aandacht, en ik hoef niet aan mezelf te werken.

Hoe uit zich dat gevaar?
Desastreus nog wel, tjonge jonge het is me wat.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zimi schreef:
06-03-2020 17:50
Hoe uit zich dat gevaar?
Dat Klaver en Jetten Europa uitleveren aan vrouwonvriendelijke krachten/culturen.
Orpheus13 schreef:
06-03-2020 17:56
Dat Klaver en Jetten Europa uitleveren aan vrouwonvriendelijke krachten/culturen.
:bonk:
Juist.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
06-03-2020 17:59
:bonk:
Juist.

Oh, zijn we weer bij de omvolking aangekomen?

Waarom staat dit topic eigenlijk bij relaties?
nounou
Orpheus13 schreef:
06-03-2020 17:56
We hebben helemaal niet zulke uitlever verdragen gekkie.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Orpheus13 schreef:
06-03-2020 17:31

Ik denk dat ik TO wel begrijp. Zoals ik in mijn vorige post al zei heb ik een vriend die qua politieke mening op een lijn staat met TO. Mijn vriend kan goed argumenteren waarom hij over een politieke kwestie zo denkt, omdat hij er zich interesseert. Hij heeft het al regelmatig voor elkaar gekregen dat meer linkse stemmers toch zo iets hebben van: ja daar zit wat in. Ik zelf heb dat totaal niet, ik heb het liever over andere onderwerpen, omdat ik politieke discussies niet het meest gezellige vind, vooral als je een andere mening hebt, vallen er toch wel pijnlijke stiltes en vormen mensen toch een mening. Daarbij ben ik slecht in argumenteren. Als je voor een wat meer linker partij stemt dan wordt dat eerder gewaardeerd over het algemeen dan dat je rechts bent (want dan ben je meteen racistisch etc). Bij mij is iedereen gelijk, maar heb waardering voor onze normen, waarden en tradities. Als Christelijke school een moskee bezoeken? Prima, maar dan als Islamitische school ook een kerk bezoeken etc. Zwarte Pieten blijven zwart/heel donker bruin , dan doen 'wij' ook niet moeilijk over het suikerfeest etc . Verder hoor je je te gedragen: iets gedaan wat njet mag? Gewoon dezelfde straf, ook al heb je een ander kleurtje of ben je een zielige vluchteling....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven