Moeder van ex overleden
woensdag 4 maart 2020 om 22:30
Mijn ex (met wie ik anderhalf jaar een relatie had) en ik zijn al jaren uit elkaar en ik ben ook volledig over hem heen qua gevoelens. We hebben ook geen contant meer, hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie). Nu is het zo dat mijn moeder kanker heeft en ik heb via via gehoord dat zijn moeder er pas geleden aan is overleden. Ik snap het als jullie nu denken ja en wat dan nog? Hij is je ex. Klopt, ik heb nu een hele lieve vriend en denk al jaren niet meer aan mijn ex, maar wel aan hoe ik hem mis als een vriend. Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.
Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.
Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.
Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
vrijdag 6 maart 2020 om 20:35
Dit.YellowLemon schreef: ↑06-03-2020 15:03Ik snap sowieso niet waarom HSP in dit geval uit zou maken. Het gaat om een ander zijn situatie. Niet over jezelf.
vrijdag 6 maart 2020 om 20:56
Ja zeg, zó kan ik ook HSP zijn....QueenArachnia schreef: ↑06-03-2020 19:38Dus toch.![]()
Zie bantopic..
Knap van jullie, ik had het niet door deze keer!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
vrijdag 6 maart 2020 om 20:56
Die heb je dik verdient inderdaad. Goed gezien, bij deze een
vrijdag 6 maart 2020 om 20:58
ja maar het maakt ook heel goed duidelijk waar het deze TO om te doen is, zij wil graag gezien worden als inlevende, meevoelende, allesopofferende moeder theresa. Dat anderen daar niet op zitten te wachten boeit niet. Het enige dat telt is haar imago
vrijdag 6 maart 2020 om 21:02
Nou blijkbaar. Vond de HSP kaart trekken ook bijzonder ergerlijk en hoe daar mee aan de haal werd gegaan in dit topic. Dit heeft werkelijk 0,0 met HSP te maken.
Naar TO. Echt, ga aan jezelf werken. Dit gedrag is niet ok.
vrijdag 6 maart 2020 om 21:09
Dat was hij ookvivautrecht85 schreef: ↑06-03-2020 21:06Gelukkig, ik dacht even dat die aai over m'n bol sarcastisch was.
Maar goed, ik verbaas me wel vaker over de gekkigheid op dit forum.
Ben veel te goed gelovig.
vrijdag 6 maart 2020 om 21:15
Mwah of juist wantrouwend, aangezien je de reacties van meerdere mensen meteen wegzette als "treurige verdachtmakingen" en des Viva.
Maar enfin, treurig is het en mijn advies om hulp te zoeken blijft. Met nu nog een bonuspunt erbij: zo worstelen met haar zelfbeeld dat ze dit soort strapatsen op een forum met onbekenden nodig heeft.
vrijdag 6 maart 2020 om 21:37
vrijdag 6 maart 2020 om 21:39
Was al opvallend dat diegene ook net nieuw was en zo precies wist hoe goed TS in elkaar zat. En als je goed leest haalde ze een paar keer "ze" en "ik" door elkaar.
vrijdag 6 maart 2020 om 21:54
Dat mag je vindenvivautrecht85 schreef: ↑06-03-2020 21:15Mwah of juist wantrouwend, aangezien je de reacties van meerdere mensen meteen wegzette als "treurige verdachtmakingen" en des Viva.
vrijdag 6 maart 2020 om 22:03
Oceangirl22 schreef: ↑06-03-2020 14:53Eeeeeeh nee.. . Dat ben ik nieten ik ben het ook lang niet met alles wat zij zegt eens.
2 profielen hebben.. Dat zou wel heeeel zielig zijn![]()
vrijdag 6 maart 2020 om 22:31
Oceangirl22 schreef: ↑06-03-2020 14:53Eeeeeeh nee.. . Dat ben ik nieten ik ben het ook lang niet met alles wat zij zegt eens.
2 profielen hebben.. Dat zou wel heeeel zielig zijn![]()
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
vrijdag 6 maart 2020 om 22:42
Toen mijn moeder overleed kreeg ik ook een appje van mn ex. Heel geblaat over dat ie zo lang getwijfeld had of hij wat moet sturen, allerlei aannames en nog meer geblaat over dat hij ook mooie herinneringen had aan haar en me wilde steunen.
Kotsmisselijk was ik er van.
Op zo'n moment heb je echt geen tijd en zin in een ex die niet voor niks je ex is en waarmee het contact al jaren is verbroken. Ramptoerisme verpakt als bezorgdheid, gadverdamme.
Omdat ik echt niet wist wat ik er mee moest en er ook geen energie aan wilde verspillen heb ik een vriendin mn telefoon gegeven zodat zij kon bedenken of en zo ja wat ze terug kon sturen. Dit werd een beleefd maar zeer kort 'Dankjewel'
Dit was voor hem blijkbaar aanleiding om zichzelf nog eens flink op de borst te kloppen want daarna kwam er nog een heel epistel...dat dit het minste was wat hij kon doen en dat hij het zo rot voor me vond en dat hij er de hele dag over had nagedacht wat hij kon sturen.
Echt tyf op zeg. Mn moeder was net overleden, ik had wel wat beters te doen dan bezig zijn met zijn gevoelens en zijn herinneringen en zijn twijfels.
Hoe verzin je het om dit als aanleiding te zien om weer contact te zoeken. Ik snap het echt niet.
Hij zal het heus goed bedoelen, maar alsjeblieft zeg, maak jezelf niet zo belangrijk.
Dus TO: echt NIET doen
Ik heb alleen de eerste paar pagina's van dit topic gelezen, maar vind het echt fijn om te merken dat het dus niet gek is dat ik dit zeer ongepast vond.
Op zo'n moment heb je echt geen tijd en zin in een ex die niet voor niks je ex is en waarmee het contact al jaren is verbroken. Ramptoerisme verpakt als bezorgdheid, gadverdamme.
Omdat ik echt niet wist wat ik er mee moest en er ook geen energie aan wilde verspillen heb ik een vriendin mn telefoon gegeven zodat zij kon bedenken of en zo ja wat ze terug kon sturen. Dit werd een beleefd maar zeer kort 'Dankjewel'
Dit was voor hem blijkbaar aanleiding om zichzelf nog eens flink op de borst te kloppen want daarna kwam er nog een heel epistel...dat dit het minste was wat hij kon doen en dat hij het zo rot voor me vond en dat hij er de hele dag over had nagedacht wat hij kon sturen.
Echt tyf op zeg. Mn moeder was net overleden, ik had wel wat beters te doen dan bezig zijn met zijn gevoelens en zijn herinneringen en zijn twijfels.
Hoe verzin je het om dit als aanleiding te zien om weer contact te zoeken. Ik snap het echt niet.
Hij zal het heus goed bedoelen, maar alsjeblieft zeg, maak jezelf niet zo belangrijk.
Ik heb alleen de eerste paar pagina's van dit topic gelezen, maar vind het echt fijn om te merken dat het dus niet gek is dat ik dit zeer ongepast vond.
vrijdag 6 maart 2020 om 22:49
Dit dus..volgens mij was ik ook hoog sensitief op pagina 9Judith1982 schreef: ↑06-03-2020 10:01Denk dat t to juist om de veer in de kont te doen is.
Ook al ben ik slecht behandeld / zijn er geen excuses aangeboden willen mensen geen contact kijk toch eens hoe meelevend niet egoïstisch narcistisch en hoogsensitief ik ben door nog steeds aan jullie te denken ook al zit ik zelf met verdriet door de ziekte van mijn moeder
vrijdag 6 maart 2020 om 22:49
zaterdag 7 maart 2020 om 04:19
Vreselijk van die bulldozers vol met goede bedoelingen die zo over je heen denderen. Zogenaamd medeleven ter eer en meerdere glorie van hun eigen ego.vicky87 schreef: ↑06-03-2020 22:42Toen mijn moeder overleed kreeg ik ook een appje van mn ex. Heel geblaat over dat ie zo lang getwijfeld had of hij wat moet sturen, allerlei aannames en nog meer geblaat over dat hij ook mooie herinneringen had aan haar en me wilde steunen.
Tekenend ook dat zo'n kort en louter beleefd antwoord nog geen belletje doet rinkelen dat jij nul behoefte hebt aan wat dan ook.
Maar goed, het gaat zulke mensen sowieso niet om andermans behoefte.