Mode & Beauty alle pijlers

(Heel) dure kleding

06-03-2020 22:40 265 berichten
Ik was vandaag op Zalando op zoek naar een nieuwe jurk. Normaal stel ik het filter in op max 150 euro, maar ik had tijd over dus heb maar eens alles doorzocht. Het viel me op dat de duurdere (en echt dure) jurken vaak veel mooier zijn, met betere pasvorm. Nu kan ik natuurlijk best eens een jurk van 400 euro kopen, maar ik krijg het niet over mijn hart :-)
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop best vaak dure kleding, want ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit. Dan koop ik meestal wel in de uitverkoop of (bij jurkjes en blousjes) tweedehands. Ik ga overigens meer op het materiaal/afwerking af dan op het merk, voor polyester zou ik bijvoorbeeld nooit veel willen betalen.
lemoos2 schreef:
06-03-2020 23:25
Sommige kledingstukken noem en zie ik ook als een ‘investering’. Niet dat ze op termijn meer waard worden maar ze ‘halen’ de rest van de garderobe gelijk ‘op’. Alleen zou ik nooit zoveel geld spenderen aan zo’n opvallend stuk. Met die print uit de OP heb je al snel het ‘heb je haar weer in DIE jurk’ effect. Aan een neutraal basisstuk zou ik het echter wel uitgeven (zijden blouse of mooie wintermantel). Dat zijn de ‘werkpaarden’ in mijn garderobe. De printjes en kleurige dingen zijn de el cheapo dingen.
De opvallende dingen verkopen dames dan weer. Of het blijkt toch niet (meer) zo goed te passen, dan doen ze het ook weg. Ik koop veel kledingstukken tweedehands, die nieuw heel duur waren. Satijnen blouses, opvallende jurken, extravagante schoenen. Ik heb bijvoorbeeld een prachtige wollen wintermantel, de eerste keer dat ik hem aantrok, voelde hij meteen als een tweede huid. Heerlijke stof, perfecte pasvorm, maar ik zou er niet de 500€ die hij oorspronkelijk kostte voor uit willen geven.
Superhuisvrouw schreef:
06-03-2020 23:15
Dan ga je jaren met dezelfde sjaal lopen. Vindt het juist leuk om daarin nog een keer te veranderen.
Prima toch? Ik ben redelijk stijlvast dus ik weet van tevoren dat ik er lang mee ga doen. Voordat ik zo’n aankoop doe gaat er wel wat tijd overheen en bedenk ik goed of het bij me past en of ik er veel draagplezier van ga hebben.
Ik vind het fijn om zo min mogelijk kleding te hebben, maar wel van goede kwaliteit.
Geloof dat dat tegenwoordig capsule wardrobe wordt genoemd.

Gelukkig mogen de meningen verschillen ;-)
Ik zou nooit zo'n duur kledingstuk willen hebben. Ik zou ervan in paniek raken omdat ik bang ben dat er een vlek inkomt die er niet meer uitgaat, er een brandgat in komt aangezien ik rook, mijn kat erop zou gaan melken als ik het kledingstuk even op de bank laat slingeren, het in de wasmachine verkeerd gaat etc.
Pfff, dan heb ik geen leven meer.

Ik heb jarenlang in een budgetwinkel gewerkt en heb daar ook wel eens geluk gehad met truien en shirts die 10 jaar mee gingen.
Broeken schaf ik aan van Levi of een andere merk, maar echt nooit duurder dan 100 euro per broek.

Maar het is maar net wat je qua geld kan missen.
Peertjes schreef:
06-03-2020 23:29
Dat wikkeljurkje vind ik persoonlijk enorm lelijk. Zou ik nog geen 20 euro voor willen betalen.
Maar dat is persoonlijke smaak en zegt niets over de kwaliteit natuurlijk.
Die eerste zin is toch helemaal niet nodig?

Eigenlijk is die hele post onnodig.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mijn twee favo-jurkjes zijn van "Iz Naiz" maar mijn model (prinsessenlijn, in viscose) hangt niet meer in de winkels.
:cry:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn lijf staat geen jurken meer toe, ziet er niet uit.
Ik moet de kleding breken aan het begin van mijn benen boven, dan krijg ik een goed silhouet, dus zijn het rokken voor mij, die staan het best.
En nu heb ik natuurlijk twee jurken besteld op Zalando :facepalm:

Wel een Ralph Lauren met 40% korting :A:

Maar nee, voor een kledingstuk moet het wel heel wat zijn will ik boven de €75 uit komen. Tenzij het een winterjas is....of leren laarsjes ....
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik ben Wehkamp fan, maar stel altijd in op max 50 euro. Ik kan meer niet uitgeven. Soms heb ik mazzel met de uitverkoop, dan heb ik een duur item voor weinig maar ik zou never nooit meer dan 100 euro uit kunnen geven aan kleren of schoenen.
PimPom schreef:
07-03-2020 00:31
En nu heb ik natuurlijk twee jurken besteld op Zalando :facepalm:

Wel een Ralph Lauren met 40% korting :A:

Maar nee, voor een kledingstuk moet het wel heel wat zijn will ik boven de €75 uit komen. Tenzij het een winterjas is....of leren laarsjes ....
Ralph Lauren bestel ik vaak, goede pasvorm en mooie kwaliteit. Heb er vanweek toevallig een weggedaan, die had ik in 2013 in New York gekocht en die werd nu slecht na een jaar of 8.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Cateautje schreef:
07-03-2020 00:09
Mijn lijf staat geen jurken meer toe, ziet er niet uit.
Ik moet de kleding breken aan het begin van mijn benen boven, dan krijg ik een goed silhouet, dus zijn het rokken voor mij, die staan het best.
Dure rokken is ook geen probleem. Heb zelf een zeer leuke Ralp Lauren rok, in de aanbieding gekocht voor 175 euro jaar of 2 geleden. Was die trouwens niet in de aanbieding geweest had ik er wel wat langer over nagedacht. Deed ik bij deze al, gezien in de winkel, nacht over nagedacht en toch gekocht. Zo vanaf 150 euro per kledingstuk ga ik er eens over nadenken.

Trouwens net even bij Zalando gekeken, filtertje alleen duurder dan 500 euro jurken, mwah niet mijn smaak zal maar zeggen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Superhuisvrouw schreef:
06-03-2020 23:15
Dan ga je jaren met dezelfde sjaal lopen. Vindt het juist leuk om daarin nog een keer te veranderen.
Ik heb vele, hele opvallende, kledingstukken waarvan ik achteraf denk:die draag ik zo vaak, was het maar betere kwaliteit, dan had ik er achteraf met liefde zo een paar keer meer voor betaald.
Dus dat deel van 'investeren' snap ik wel. Het vermeerderd niet in waarde in geld maar ik heb bepaalde kledingstukken die me echt dierbaar zijn.
Zo heb ik een sjaal van de Zara, die is zo leuk vind ik en is ook prettig in materiaal (ik hou van een bepaald soort synthetisch), daar heb ik dag in dag uit mee gelopen, jarenlang.
Die is zeker niet basic of neutraal te noemen, is in neonkleuren.
Daarvoor eeuwenlang een sjaal in neonroze (gaf letterlijk licht) gehad, was ik ook zo dol op.
Ik vond hem toen 'duur', was 40 euro ofzo, maar die heeft zijn nut wel bewezen. Helaas wordt hij nu echt lelijk (niet zo gek, hij is erg lang en ik ben klein dus dat ding heeft in verschillende landen over de grond gesleept, is vaak in plassen gevallen, heel vaak gewassen omdat er etensvlekken in zaten etc)
Ik pleit er dan ook voor dat de Zara en h&m op verzoek bepaalde kledingstukken in betere kwaliteit vast in de productie nemen, dat doen ze al weleens maar net niet de kledingstukken die ik mis.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 06:40
6.27% gewijzigd
icequeen2000 schreef:
06-03-2020 23:04
heeft king louie niet dezelfde soort stof?? Of lola & liza? lijkt mij nogal goedkoop dat van DVF. mij die 500 euro niet waard ze!
Ik zie al 2 reacties van Belgische vrouwen die dat jurkje niets vinden. Was ook mijn eerste gedachte, dat het op iets van L&L leek.
Heb hier al vaak gemerkt dat onze kledingstijl heel verschillend is.

Ik heb veel dure kleding maar betaal nooit de volle prijs.
Vooral Italiaanse merken.
Het-groepje schreef:
06-03-2020 22:56
Nee maar ik zou dat wel graag willen. Ik ben van de veel en goedkoop. Heb een leuke kledingkast vol ook mooie merken, maar ik droom echt van een capsule garderobe. Dat je een paar mooie stukken hebt en dan heel overzichtelijk alleen dat.
Ik ben hier sinds een week paar jaar mee bezig en het is een verademing! Zo blij mee! Kan het iedereen van harte aanraden. Ik koop niet vaak iets, maar als ik iets koop is het nu echt precies wat ik zoek, meestal van mooie kwaliteit en redelijk aan de prijs. Ik hou van bepaalde merken, maar koop ze meestal wel met korting. Soms zijn dingen dan uitverkocht, als ik te lang op korting of uitverkoop wacht, maar soms ook niet. Dat wachten heeft me veel geld uitgespaard. En impuls aankopen doe ik eigenlijk niet meer.
Minke, met jouw budget kan je misschien ook naar een vintage winkel. Waar ze in het duurdere segment kleding verkopen. Vaak (bijna) ongedragen.

Sinds een paar jaar mag ik van mijzelf alleen maar kleding kopen als ik er erg blij van wordt en (het idee heb) dat het niet te belastend geproduceerd is voor mens en milieu.

Ik hou niet van winkels zoals sissy boy die de ene na de andere aanbieding hebben.
En waarbij de pasvorm waardeloos is. Of de kwaliteit na een paar wasbeurten weg is.

Wat ik wel doe met bruiloften is soms een jurk van een vriendin lenen. Andersom doen ze dat ook. Heel fijn, scheelt weer een investering.
Nee. Ik vind de meeste merkkleding net zo goed vervuilende ordinaire synthetische rommel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben ook niet weg van die wikkeljurk.
Mijn stijl is lastig vind ik, ik draag veel zwart, moet een beetje stoer zijn maar toch vrouwelijk. Ik vond de pofmouw-trend erg leuk 10 jaar terug :$ . Ik heb dus eigenlijk een soort capsule kledingkast ;-D
Voor iedereen een groene tuin
Minke, kijk ook eens op Vestiaire Collective of Next Closet. Ik heb daar goede ervaringen mee. Het is tweedehands maar alles wat ik er gekocht heb tot nu toe zag er uit als ongedragen of was zelfs ongedragen.
GroenTuintje schreef:
07-03-2020 07:26
Ik ben ook niet weg van die wikkeljurk.
Mijn stijl is lastig vind ik, ik draag veel zwart, moet een beetje stoer zijn maar toch vrouwelijk. Ik vond de pofmouw-trend erg leuk 10 jaar terug :$ . Ik heb dus eigenlijk een soort capsule kledingkast ;-D
De pofmouw is helemaal terug, inderdaad :)

Ik draag ook veel zwart met als accent andere neutrale kleuren. Mijn stijl verandert ook niet zo heel veel maar in de laatste paar jaar heb ik toch wel gemerkt dat het silhouette wel degelijk anders is geworden. Ik heb een aantal heel mooie blazertjes en die zijn allemaal getailleerd en vallen vrij strak om het lichaam terwijl ik nu echt liever een ruimer jasje draag. Toen ik die jasjes kocht vond ik ze 'tijdloos' maar dat is dan toch weer niet zo.
Ja zwarte blazers vind ik ook leuk. Ik moet eigenlijk weer eens nieuwe kleding kopen, de gaten vallen er nog net niet in bij sommige stukken. Maar ik vind winkelen echt vreselijk :$
Voor iedereen een groene tuin
MinkeDeWit schreef:
06-03-2020 22:48
Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html

(Oh, nu lijkt het net of ik aan het spammen ben, maar over deze heb ik echt getwijfeld).
Wat een hoop geld voor zo'n ouwelijke jurk. Liep mijn oma vroeger ook in.
Nee, dat zou ik er nooit voor over hebben.
En wat kan er misgaan aan de pasvorm van een wikkeljurk?
Ja en?
Ik kom bijna nooit in een kledingwinkel. Ik heb zo een aantal web-adresjes en daar slaag ik altijd goed.
Nee, ik kan het ook niet.
Nu ben ik niet opzoek naar bepaalde merken. Daarvan vind ik de kwaliteit en arbeidsomstandigheden vaak nog ruk, maar zit vaak naar duurzame onbekende merken te kijken waarbij iedereen in het proces eerlijk betaald krijgt. Daar betaal je natuurlijk voor, maar vind een vest van bijna 400,- met katten en kinderen in huis een hoop geld.

Aan de andere kant is dit wel kleding wat je echt jaren kan dragen en wellicht uiteindelijk goedkoper dan die fast fashion vesten die elk jaar kapot gaan...
Niet alle duurzamere kleding is knetterduur:

https://bellamygallery.com/
Ja wij kopen wel een aantal specifieke huizen/designers, maar 100€-450€ voor een kledingstuk is dan nog niet wat we duur of heel duur zouden noemen.

De twee "standaardmerken" hier zijn Burberry (maar dan vooral van toen Bailey daar de plak zwaaide, Tisci valt wat tegen) en sinds enkele jaren Brunello Cucinelli. Voor hem is dat al eens aangevuld met wat TF, terwijl de la Renta ideaal is voor haar als er speciale gelegenheden zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven