Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Afbeelding
Net als Baudet blijkt TO ook uiterst goed in het meten met twee maten.

Een groep Afrikaanse christenen IS-ers noemen is natuurlijk geen racisme, dat spreekt voor zich.

Een handjevol vrouwen op Tinder die niet uit wil met een FVD'er? Rechtse mannen worden gestigmatiseerd, het einde is nabij!
simon1911 schreef:
07-03-2020 15:15

Een handjevol vrouwen op Tinder die niet uit wil met een FVD'er? Rechtse mannen worden gestigmatiseerd, het einde is nabij!
Nogmaals: het maakt mij niet eens zozeer uit dat die mannen een vrouw mislopen (voor mezelf maak ik me al helemaal geen zorgen), maar ik maak me wel grote zorgen over het politieke vliegwiel-effect wat hier van uit kan gaan. Ondanks het feit dat links eigenlijk zelden een goede uitslag maakt bij verkiezingen, zijn er enorme linkse krachten actief in ambtenarij, publieke omroep, onderwijs, cabaretiers, opniniemakers, rechterlijke macht, immigratie-advocaten, etc. Ik denk dat dat een zeer verontrustende ontwikkeling is, en dat we heel goed moeten nadenken hoe we ons tegen dat krachtenveld moeten wapenen. Met name ook doordat de foutieve politieke opvattingen zeer fanatiek worden aangehangen.
Orpheus13 schreef:
07-03-2020 15:28
Nogmaals: het maakt mij niet eens zozeer uit dat die mannen een vrouw mislopen (voor mezelf maak ik me al helemaal geen zorgen), maar ik maak me wel grote zorgen over het politieke vliegwiel-effect wat hier van uit kan gaan. Ondanks het feit dat links eigenlijk zelden een goede uitslag maakt bij verkiezingen, zijn er enorme linkse krachten actief in ambtenarij, publieke omroep, onderwijs, cabaretiers, opniniemakers, rechterlijke macht, immigratie-advocaten, etc. Ik denk dat dat een zeer verontrustende ontwikkeling is, en dat we heel goed moeten nadenken hoe we ons tegen dat krachtenveld moeten wapenen. Met name ook doordat de foutieve politieke opvattingen zeer fanatiek worden aangehangen.
“We”?
Afbeelding
nounou
Maar goed TO ook linkse mannen worden gestigmatiseerd door rechtse vrouwen.
Als ik dus zou Tinderen dan zou ik ook in mijn profiel zetten anti GL,BIJ1 en PvdD.
Mannen die in hun profiel hebben staan dat ze GL etc,veganist,activist en feminist zijn zou ik ook meteen wegklikken.
Pure tijdverspilling om daar mee te gaan daten.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik denk dat je zorgen terecht zijn, TO. Wij hebben alle goede cabaretiers in ons kamp, jullie hebben alleen Hans Teeuwen die tegenwoordig knettergek is en Gerard Cox.
Hieruit volgt de tweede wet van Slocombe: lachend links gaat voor op rancuneus rechts.
Orpheus13 schreef:
...maar ik maak me wel grote zorgen over het politieke vliegwiel-effect wat hier van uit kan gaan. ...
Toch, als de stigmatisering die je beschrijft al speelt, had ik er niet van gehoord voor je het noemde.
madamzonderm schreef:
07-03-2020 15:33
Toch, als de stigmatisering die je beschrijft al speelt, had ik er niet van gehoord voor je het noemde.
Natuurlijk bestaat die maar dat komt van 2 kanten.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Betty_Slocombe schreef:
07-03-2020 11:34
Ja kom, daar ga ik mijn energie echt niet insteken.
Stel je eens voor dat je ongelijk krijgt :-) !
Rosabella1 schreef:
07-03-2020 15:31
Als ik dus zou Tinderen dan zou ik ook in mijn profiel zetten anti GL,BIJ1 en PvdD.
Mannen die in hun profiel hebben staan dat ze GL etc,veganist,activist en feminist zijn zou ik ook meteen wegklikken.
Activisme, veganisme en feminisme zijn meestal zaken die na een bepaalde tijd wel overwaaien.

De meeste vrouwen zijn zo rechts als wat.
Rosabella1 schreef:
07-03-2020 15:31

Als ik TO was zou ik zijn profiel verwijzen naar zijn topics hier. Als het dan geen match is hebben ze toch kunnen lachen.
Orpheus, nu je je achterliggende zorgen rondom het 'stigmatiseren van rechtse mannen' met ons hebt gedeeld - en het helemaal niet om mannen die dates mislopen blijkt te gaan - kun je me dan uitleggen waarom je dit topic op de relatie-pijler hebt geplaatst?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Orpheus13 schreef:

hoe we ons tegen dat krachtenveld moeten wapenen.

Afbeelding
nounou
Betty_Slocombe schreef:
07-03-2020 15:32
Ik denk dat je zorgen terecht zijn, TO. Wij hebben alle goede cabaretiers in ons kamp, jullie hebben alleen Hans Teeuwen die tegenwoordig knettergek is en Gerard Cox.
Hieruit volgt de tweede wet van Slocombe: lachend links gaat voor op rancuneus rechts.
Hans Teeuwen is dan weer wel grappiger dan alle andere cabaretiers bij elkaar!

De volkswijsheid luidt niet voor niets "Weinigen zijn humorlozer dan een cabaretier".
Bombus-Sylvarum schreef:
07-03-2020 15:36
Activisme, veganisme en feminisme zijn meestal zaken die na een bepaalde tijd wel overwaaien.

De meeste vrouwen zijn zo rechts als wat.
Dan zoek ik dat soort mannen wel eens weer op als het overgewaaid is :P
Afbeelding
nounou
Doornroosje75 schreef:
07-03-2020 15:37
Orpheus, nu je je achterliggende zorgen rondom het 'stigmatiseren van rechtse mannen' met ons hebt gedeeld - en het helemaal niet om mannen die dates mislopen blijkt te gaan - kun je me dan uitleggen waarom je dit topic op de relatie-pijler hebt geplaatst?
Nou, de zorgwekkende politieke trend wordt wel extra aangejaagd via de relatiemarkt en het genoemde mechanisme van 'pikstraf'. Dus vandaar.

Maar ik geef toe dat het een 50/50-beslissing was en dat het ook op de actueel-pijler had gekund.
Ik hoef dan weer niet persé te daten met een man die Teeuwen grappig vindt. Is dat ook stigmatiserend?
Jankert!
Mocht je dan een klootzakje blijken te zijn hè, en er een paar vuige ideetjes op na willen houden. En mocht je dat dan ook nog eens heel graag aan mensen willen vertellen, eigenlijk het allereerste wat in je opkomt, je begint er zeg maar de eerste date gelijk mee.
Own het dan ook!
En zit niet zo te janken als mensen/vrouwen je niet moeten.
To is een jankert.
Dat linkse vrouwen niet rechts willen neuken heeft omvolking van wit Europa tot gevolg en zorgt er voor dat Nederlandse traditie en cultuur verdwijnt. Zoiets TO?
Orpheus13 schreef:
07-03-2020 15:40
Nou, de zorgwekkende politieke trend wordt wel extra aangejaagd via de relatiemarkt en het genoemde mechanisme van 'pikstraf'. Dus vandaar.
Snap er nog steeds geen jota van. Politieke trend? Pikstraf?
Ben er vast te laag opgeleid voor. |-)
Orpheus13 schreef:

de foutieve politieke opvattingen

Dit soort termen riekt niet fris, TO

Afbeelding
nounou
Maar vroegah neukte / trouwde je toch ook met een partner van ongeveer gelijke politieke opvatting? Noemden we toen verzuiling, dacht ik.
zimi schreef:
07-03-2020 15:42
Dat linkse vrouwen niet rechts willen neuken heeft omvolking van wit Europa tot gevolg en zorgt er voor dat Nederlandse traditie en cultuur verdwijnt. Zoiets TO?

De kostbare blanke/witte genen van TO en zijn geestverwanten gaan verloren. Help! :roll:
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven