(Heel) dure kleding
vrijdag 6 maart 2020 om 22:40
Ik was vandaag op Zalando op zoek naar een nieuwe jurk. Normaal stel ik het filter in op max 150 euro, maar ik had tijd over dus heb maar eens alles doorzocht. Het viel me op dat de duurdere (en echt dure) jurken vaak veel mooier zijn, met betere pasvorm. Nu kan ik natuurlijk best eens een jurk van 400 euro kopen, maar ik krijg het niet over mijn hart
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
zaterdag 7 maart 2020 om 18:08
Doeslief zeg. Jij vindt een jurk van 500 extreem duur. Er zijn er genoeg mensen die hier geen seconde wakker van liggen en bovendien zou je nog veel meer aan een jurk kunnen besteden mocht je dat willen. Ik heb geen enkele jurk in de kast hangen waar ik 500 euro voor heb betaald en zou zo'n bedrag ook niet snel uitgeven aan een jurk maar ik vind het niet 'extreem duur'. Het is maar wat je belangrijk vindt. De een geeft het uit aan kleding, de ander aan een kind, een vakantie of een auto.vrijenblij20220 schreef: ↑07-03-2020 17:41Ja, hou je maar van de domme. Een jurk van 500 euro is extreem hoog. Echt extreem. Je bent gewoon aan het opscheppen en ff dik aan het doen. Dat snap ik dus niet. Volgens mij wil je andere mensen laten zien wat jij kunt besteden aan een jurkje terwijl je heel goed weet dat de meeste mensen op dit forum dat nooit kunnen en willen betalen voor een jurk. En blijf vooral doen alsof je kop in het zand zit. Ik vind dit echt een topic om te laten zien hoe goed je het hebt.
zaterdag 7 maart 2020 om 18:14
Als je echt voor "extreem" duur wil gaan, probeer deze dan eens:
https://www.net-a-porter.com/be/en/prod ... tulle-gown
En zo extreem is het dan nog niet eens, aangezien je echt nog wel hoger dan dat kan ook
.
Wel een mooi ding
https://www.net-a-porter.com/be/en/prod ... tulle-gown
En zo extreem is het dan nog niet eens, aangezien je echt nog wel hoger dan dat kan ook
Wel een mooi ding
zaterdag 7 maart 2020 om 18:43
Ik vind het raar om het op een forum te zetten waarvan je weet dat er ook veel topics zijn dat er mensen naar de voedselbank moeten en niet rond kunnen komen. Die mensen hebben echt problemen. Wij hebben het zelf ook heel goed maar ik zou dus zelf nooit een topic openen over een jurk van meer dan 500 euro. Ik vind de reacties nog mild.Lady_Day schreef: ↑07-03-2020 18:08Doeslief zeg. Jij vindt een jurk van 500 extreem duur. Er zijn er genoeg mensen die hier geen seconde wakker van liggen en bovendien zou je nog veel meer aan een jurk kunnen besteden mocht je dat willen. Ik heb geen enkele jurk in de kast hangen waar ik 500 euro voor heb betaald en zou zo'n bedrag ook niet snel uitgeven aan een jurk maar ik vind het niet 'extreem duur'. Het is maar wat je belangrijk vindt. De een geeft het uit aan kleding, de ander aan een kind, een vakantie of een auto.
zaterdag 7 maart 2020 om 18:44
vrijenblij20220 schreef: ↑07-03-2020 18:43Ik vind het raar om het op een forum te zetten waarvan je weet dat er ook veel topics zijn dat er mensen naar de voedselbank moeten en niet rond kunnen komen. Die mensen hebben echt problemen. Wij hebben het zelf ook heel goed maar ik zou dus zelf nooit een topic openen over een jurk van meer dan 500 euro. Ik vind de reacties nog mild.
Doe niet zo raar. Als je zulke dingen niet wil lezen moet je naar een forum gaan waar alleen mensen met een kleine beurs posten. Vrijheid blijheid hoor.
zaterdag 7 maart 2020 om 18:45
Deze vind ik mooi. Niet voor naar mijn werk, maar voor naar het theater of zo.
https://www.net-a-porter.com/be/en/prod ... midi-dress
zaterdag 7 maart 2020 om 18:47
Dat vind ik een flauwekulargument. Bij Reizen gaat het ook niet alleen maar over kamperen in de Achterhoek. En sommige mensen kunnen zelfs dat niet betalen, dus kun je die rubriek wel opdoeken volgens jouw redenatie.vrijenblij20220 schreef: ↑07-03-2020 18:43Ik vind het raar om het op een forum te zetten waarvan je weet dat er ook veel topics zijn dat er mensen naar de voedselbank moeten en niet rond kunnen komen. Die mensen hebben echt problemen. Wij hebben het zelf ook heel goed maar ik zou dus zelf nooit een topic openen over een jurk van meer dan 500 euro. Ik vind de reacties nog mild.
zaterdag 7 maart 2020 om 18:51
Die lijkt toch helemaal niet op die dure die je eerder postte?MinkeDeWit schreef: ↑07-03-2020 16:17Deze lijkt erop. Een stuk goedkoper, en dat zit dan toch anders.
https://www.zalando.nl/esprit-collectio ... 8-m11.html
zaterdag 7 maart 2020 om 19:04
vrijenblij20220 schreef: ↑07-03-2020 18:43Ik vind het raar om het op een forum te zetten waarvan je weet dat er ook veel topics zijn dat er mensen naar de voedselbank moeten en niet rond kunnen komen. Die mensen hebben echt problemen. Wij hebben het zelf ook heel goed maar ik zou dus zelf nooit een topic openen over een jurk van meer dan 500 euro. Ik vind de reacties nog mild.
Kom nou toch zeg, wat een flauwekul. TO is echt totaal niet aan het opscheppen, ze zegt duidelijk dat ze normaal niet eens kijkt naar die dure jurken.
Ga klagen bij mensen die een topic openen over een reis naar de Verenigde Staten. Of over het kopen van een huis, van welk bedrag dan ook. Of over een zwembad in de tuin (is onlangs nog langsgekomen op dit forum, waar was je toen?).
zaterdag 7 maart 2020 om 19:24
Retro 1975MinkeDeWit schreef: ↑07-03-2020 18:45Deze vind ik mooi. Niet voor naar mijn werk, maar voor naar het theater of zo.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:26
Hou eens op met dat gezeur. Ik koop ook geen jurk van 500 euro maar kijken is altijd leuk.vrijenblij20220 schreef: ↑07-03-2020 18:43Ik vind het raar om het op een forum te zetten waarvan je weet dat er ook veel topics zijn dat er mensen naar de voedselbank moeten en niet rond kunnen komen. Die mensen hebben echt problemen. Wij hebben het zelf ook heel goed maar ik zou dus zelf nooit een topic openen over een jurk van meer dan 500 euro. Ik vind de reacties nog mild.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:27
Nou applaus hoor!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 7 maart 2020 om 19:29
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Dus omdat andere mensen het wellicht slechter hebben, mag Minke dit niet posten? Dat vind ik van het kaliber 'de kindjes in Afrika, díe hebben het pas slecht!'vrijenblij20220 schreef: ↑07-03-2020 18:43Ik vind het raar om het op een forum te zetten waarvan je weet dat er ook veel topics zijn dat er mensen naar de voedselbank moeten en niet rond kunnen komen. Die mensen hebben echt problemen. Wij hebben het zelf ook heel goed maar ik zou dus zelf nooit een topic openen over een jurk van meer dan 500 euro. Ik vind de reacties nog mild.
Kan wel wezen, maar dat heeft hier toch niets mee te maken? En Minke is in mijn ogen absoluut niet aan het opscheppen. Ik vind het zelfs erg vergezocht om het zo op te vatten.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:29
Marana schreef: ↑07-03-2020 19:04Kom nou toch zeg, wat een flauwekul. TO is echt totaal niet aan het opscheppen, ze zegt duidelijk dat ze normaal niet eens kijkt naar die dure jurken.
Ga klagen bij mensen die een topic openen over een reis naar de Verenigde Staten. Of over het kopen van een huis, van welk bedrag dan ook. Of over een zwembad in de tuin (is onlangs nog langsgekomen op dit forum, waar was je toen?).
Hoezo zou er nu weer geklaagd moeten worden als er een reis word gemaakt naar de Verenigde staten of als er een huis word gekocht? Of als iemand een zwembad in zijn tuin plaatst. Mensen werken hard voor dat geld en mogen ermee doen wat ze willen. Net zoals jij over je eigen geld mag beslissen.
But slim, what if you win?
zaterdag 7 maart 2020 om 19:30
Inderdaad heel theatraal! Ik dacht eerst 'lilluk ding', maar toen zag ik de lieveheersbeestjes!MinkeDeWit schreef: ↑07-03-2020 18:45Deze vind ik mooi. Niet voor naar mijn werk, maar voor naar het theater of zo.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:39
Misschien als je naar een of andere exclusieve opera gaat dat dit soort jurken gepast zijn. Geen idee, daar kom ik nooit. Het valt mij altijd op dat bij redelijk toegankelijke voorstellingen voor het grote publiek de spijkerbroek en het casual jurkje erg geliefd zijn en dat het verder ook niemand iets kan schelen hoe je erbij loopt.MinkeDeWit schreef: ↑07-03-2020 18:45Deze vind ik mooi. Niet voor naar mijn werk, maar voor naar het theater of zo.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:40
Gelukkig wonen we in Nederland en zijn er altijd weer snel de afprijzingen. Normaliter koop ik kleding in het duurdere segment die afgeprijsd is. Ik heb een kleine maat en kans groot dat het in opruiming komt. Voor sommige dingen lukt dat niet. Een goede winterjas komt niet zo snel in opruiming en daar betaal ik makkelijk de volle mep voor. Vaak is het aanbod daarin ook niet zo groot.
Alhoewel ik modische spullen koop, kan ik heel lang doen met kleding.
Het is echt een stuk duurzamer om duurdere en betere kleding te kopen.
Alhoewel ik modische spullen koop, kan ik heel lang doen met kleding.
Het is echt een stuk duurzamer om duurdere en betere kleding te kopen.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:45
Zijde kun je wel beter zelf wassen in plaats van chemisch reinigen. Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt. Gebruik een wolwasmiddel of beter Eucalan.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:49
Overigens vind ik de dure designerjurken die hier gepost worden en wat er verder op die sites te vinden is echt helemaal niks. Al kon ik het betalen (i wish) dan zou ik nog steeds terugkeren naar mijn eigen prijscategorie. Veel leuker dan deze protsjurken.
Ik zou me ook echt niet prettig voelen bij de gedachte dat ik een jurk van 10k aan heb. Gewoon het hele idee van hoeveel nuttigs je met zo'n bedrag had kunnen doen en dat je dan niks beters wist dan het aan een stuk stof besteden. Ik zou dan gewoon niet blij zijn met mezelf. Om daar geen last van te hebben moet je denk ik wel zijn opgegroeid in de wereld van het grote geld.
Ik zou me ook echt niet prettig voelen bij de gedachte dat ik een jurk van 10k aan heb. Gewoon het hele idee van hoeveel nuttigs je met zo'n bedrag had kunnen doen en dat je dan niks beters wist dan het aan een stuk stof besteden. Ik zou dan gewoon niet blij zijn met mezelf. Om daar geen last van te hebben moet je denk ik wel zijn opgegroeid in de wereld van het grote geld.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:51
Ik vind het raar om op het forum te zetten dat je naar de voedselbank gaat en minder te besteden hebt omdat je weet dat er ook mensen zijn die veel geld hebben en dat willen en kunnen uitgeven. Dat verpest de sfeer toch wel hoor.vrijenblij20220 schreef: ↑07-03-2020 18:43Ik vind het raar om het op een forum te zetten waarvan je weet dat er ook veel topics zijn dat er mensen naar de voedselbank moeten en niet rond kunnen komen. Die mensen hebben echt problemen. Wij hebben het zelf ook heel goed maar ik zou dus zelf nooit een topic openen over een jurk van meer dan 500 euro. Ik vind de reacties nog mild.
Slaat totaal nergens op dus.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:53
Als ik op Zalando aan het surfen ben valt mijn oog ook vaak op de duurdere artikelen van de pagina, maar ik koop nooit hele dure kleding. Meestal juist het goedkopere segment, maar ik heb niet veel kleding en doe er wel lang mee, dus ik doe niet mee aan de wegwerp cultuur.
Wel ben ik bereid om wat meer uit te geven aan iets wat ik echt super mooi vind, maar dat komt dan niet aan (meer dan) €80 per kledingstuk.
Maar kijken en wegdromen is altijd leuk.
Wel ben ik bereid om wat meer uit te geven aan iets wat ik echt super mooi vind, maar dat komt dan niet aan (meer dan) €80 per kledingstuk.
Maar kijken en wegdromen is altijd leuk.
zaterdag 7 maart 2020 om 20:02
zaterdag 7 maart 2020 om 20:08
Ik zie dat jij ook klein bent TO. Herken je ook dat jurken vaak te lang zijn en daardoor soms heel truttig en braaf worden terwijl het op een model van 1.87 veel leuker staat?
Geen tips voor jurken, ik vond een tijdje de jurken van Smashed Lemon leuk maar bijna allemaal synthetisch, jurken van Wallis of comma bevallen mij ook wel.
Geen tips voor jurken, ik vond een tijdje de jurken van Smashed Lemon leuk maar bijna allemaal synthetisch, jurken van Wallis of comma bevallen mij ook wel.
zaterdag 7 maart 2020 om 20:11
Ik ben 1.88 m en lange jurken maken mij met mijn lengte en postuur juist heel snel truttig/stijfjes.