Mode & Beauty alle pijlers

(Heel) dure kleding

06-03-2020 22:40 265 berichten
Ik was vandaag op Zalando op zoek naar een nieuwe jurk. Normaal stel ik het filter in op max 150 euro, maar ik had tijd over dus heb maar eens alles doorzocht. Het viel me op dat de duurdere (en echt dure) jurken vaak veel mooier zijn, met betere pasvorm. Nu kan ik natuurlijk best eens een jurk van 400 euro kopen, maar ik krijg het niet over mijn hart :-)
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
07-03-2020 18:43
Ik vind het raar om het op een forum te zetten waarvan je weet dat er ook veel topics zijn dat er mensen naar de voedselbank moeten en niet rond kunnen komen. Die mensen hebben echt problemen. Wij hebben het zelf ook heel goed maar ik zou dus zelf nooit een topic openen over een jurk van meer dan 500 euro. Ik vind de reacties nog mild.
Ach doe niet zo gek. Allereerst gaf TO al aan dat ze normaliter niet in die range shopt. En dat ze het kan betalen is toch mooi. Heeft verder niks met pocherig gedrag te maken maar gewoon belangstelling of meer mensen incidenteel een dure aanschaf overwegen.
vrijenblij20220 schreef:
07-03-2020 18:43
Ik vind het raar om het op een forum te zetten waarvan je weet dat er ook veel topics zijn dat er mensen naar de voedselbank moeten en niet rond kunnen komen. Die mensen hebben echt problemen. Wij hebben het zelf ook heel goed maar ik zou dus zelf nooit een topic openen over een jurk van meer dan 500 euro. Ik vind de reacties nog mild.
Ik weet niet hoor. Ik ben ook best van het politiek correcte maar overdrijven is ook een vak.
.
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 20:16
Reden: Dubbel bericht
99.57% gewijzigd
Herfstblaadje19 schreef:
07-03-2020 20:11
Ik ben 1.88 m en lange jurken maken mij met mijn lengte en postuur juist heel snel truttig/stijfjes. ;)
Ik bedoelde eigenlijk niet per se lange jurken maar jurken die bij het model dan net over de knie vallen maar bij mij net zo'n kuitmodel zijn. Zo net niet kort maar ook niet lang. Ik moet eigenlijk bij het model dus kijken naar net boven de knie (voor mezelf wil ik dat niet meer).
MinkeDeWit schreef:
07-03-2020 20:02
Vraag aan de mensen die ‘goedkoop’ slagen. Kunnen jullie eens een linkje geven van een leuke jurk (zoals bijv in mijn linkjes), die mooi zit bij een ruim 40-plusser met niet al te strak figuur (1,59 m, ca 58 kg, maat 36). En dan onder de zeg 75 euro.
Ik ben heel benieuwd, want ik vind het niet.
Ik ben net onder de 1.65 en als je zoekt op zalando bij 'Pasvormen' dan kun je daar Petite kiezen.
Als op het plaatje de jurk op de knieën valt, dan zal dat ook in het echt zo zijn en niet 10 cm eronder...eigen ervaring :whistle:
"I love not Man the less, but Nature more..."
NYC schreef:
07-03-2020 20:15
Ik bedoelde eigenlijk niet per se lange jurken maar jurken die bij het model dan net over de knie vallen maar bij mij net zo'n kuitmodel zijn. Zo net niet kort maar ook niet lang. Ik moet eigenlijk bij het model dus kijken naar net boven de knie (voor mezelf wil ik dat niet meer).
Aah zo. Ja de lengte van de jurk kan een heel verschil maken qua uitstraling!
Tja, het is meer een kwestie van het goede merk voor jouw figuur vinden. Ik kom vaak heel goed weg met S.Oliver (wel alleen black label) en Expresso. En ik heb best veel colbertjasjes van Claudia Sträter maar wel altijd in de uitverkoop. Broeken daarvan passen dan weer bijna nooit.
Expresso is een Nederlands merk dat langere broeken maakt dan gemiddeld, wat voor mij dus heel fijn is ivm stelten. Jij kunt er niks mee, die broeken komen jou tot aan je kin ;-D .

C&A, Bristol en H&M bezoek ik voornamelijk voor modegevoelige spullen, sportkleding en ik-moet-voor-een-feestje-een-knalgele-tas-die-ik-daarna-nooit-meer-zal-gebruiken.

Verder passen, passen, passen, passen en nog eens passen. Het komt voor dat ik voor 1000 euro bestel en voor 800 euro terug stuur. Vind ik een geweldig item dat in meerdere kleuren te krijgen is, bestel ik meteen bij. Zo heb ik een jurk die me echt geweldig staat, in 3 verschillende uitvoeringen en een model jeans in twee kleuren.

Eye-opener voor mij was een programma (what not to wear) waarin ze een vrouw hadden die zei: Als ik groter was, dan....
Waarop de stylisten zeiden; Het heeft geen zin om dat te denken. Geen enkele vrouw kan álles aan. Als ik groter was, dikker was, dunner was, minder buik had, grotere tieten had... Dit is wat het is en hier moet je het beste van maken. En de enige manier waarop dat lukt is testen en passen, ook items waarvan je denkt dat jou dat toch niet staat. Dus accepteer wie je bent en koop passende kleding. Dan voel je je het beste, straal je uit dat je je goed voelt en dat is het mooiste dat je kunt (uit)dragen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
What not to Wear heb ik ook vaak gekeken, daar heb ik goeie tips uit gehaald.
Ik was eerst niet zo van de prints (shirts/bloesjes), maar nu ik daar gezien heb hoe dat te combineren kan het niet druk genoeg zijn B)

Mijn merk is Esprit, al mijn jeans zijn van hun met een hoge band en lengte 30. Hun maat S is ook precies goed voor mij en zit altijd goed (en staat goed ook ;) ).

Maar nav dit topic oa dit jurkje besteld https://www.zalando.nl/lauren-ralph-lau ... 3-q11.html nog nooit wat van dat merk aan gehad, dus benieuwd of het werkt op mijn lijf!
"I love not Man the less, but Nature more..."
PimPom schreef:
07-03-2020 20:24
Ik was eerst niet zo van de prints (shirts/bloesjes), maar nu ik daar gezien heb hoe dat te combineren kan het niet druk genoeg zijn B)

Mijn merk is Esprit, al mijn jeans zijn van hun met een hoge band en lengte 30. Hun maat S is ook precies goed voor mij en zit altijd goed (en staat goed ook ;) ).

Maar nav dit topic oa dit jurkje besteld https://www.zalando.nl/lauren-ralph-lau ... 3-q11.html nog nooit wat van dat merk aan gehad, dus benieuwd of het werkt op mijn lijf!
Leuke jurk! Ik denk dat ik er niet in pas met mijn 65G cup. Dat is vaak ook een probleem.
Spijkerbroeken heb ik idd ook altijd van Esprit, recht model, normal waist, 27/30. En dan in verschillende kleuren :-)
MinkeDeWit schreef:
Vraag aan de mensen die ‘goedkoop’ slagen. Kunnen jullie eens een linkje geven van een leuke jurk (zoals bijv in mijn linkjes), die mooi zit bij een ruim 40-plusser met niet al te strak figuur (1,59 m, ca 58 kg, maat 36). En dan onder de zeg 75 euro.
Ik ben 1.63 en weeg veel, heb maat 44/46 en ik vind de jurkjes van numph wel vaak een succes. Die koop ik goedkoop bij zalando lounge.
Maar ik heb het probleem nooit zo met te lange jurken.
De gemiddelde prijs van mijn kleding is 30 euro per item denk ik. Ik koop meestal alleen bij H&M, Mango en Zara. Ik heb alleen maar effen kleding, heel simpel. Ik vind de kwaliteit ook prima, gaat allemaal meerdere seizoenen mee. Alleen mijn winterjassen zijn iets duurder, 100 euro, gaan ook al jaren mee.

Ik zou never een jurk van 300 euro kopen. Zeker weten dat ik daar tomatensoep op knoei of daarmee achter een deurkruk blijf hangen. Ondanks dat ik goedkope kleding heb krijg ik vaak complimenten over mijn outfits. Goede stoffen kiezen, die niet flodderen of kreukelen.

Zelfs mijn trouwoutfit kostte nog geen 200 euro bij elkaar, mooi vallend bias geknipt zomerjurkje van 120, kanten topje er over van 30 en witte lakschoenen van een paar tientjes. Ik ben vast de enige bruid wiens bruidegom's pak duurder was dan haar jurk.

Die DVF jurk vind ik niet bijzonder. Dat printje zou ik vrij snel zat zijn, ik zou er geen vijf jaar mee doen denk ik.
MinkeDeWit schreef:
07-03-2020 20:43
Leuke jurk! Ik denk dat ik er niet in pas met mijn 65G cup. Dat is vaak ook een probleem.
Spijkerbroeken heb ik idd ook altijd van Esprit, recht model, normal waist, 27/30. En dan in verschillende kleuren :-)
Misschien eens op de website van Succubus kijken?
PimPom schreef:
07-03-2020 20:24
Bestaat dat programma nog? Ik vond het altijd zo'n heerlijk programma.
Ik maak me dankzij dat programma op. Die blonde visagiste had zo'n goed gevoel voor naturel make-up dat toch dat beetje extra gaf!
MinkeDeWit schreef:
Maar daar kom je toch alleen achter door daadwerkelijk in een winkel te passen? Ik koop echt nooit online kleding, want ik wil het passen en in mijn handen hebben. En van de 20 items, die ik dan misschien in mijn handen heb, blijft er hooguit een achter, die ik overweeg de kopen.
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan kleding kopen.
Ik heb net een paar slechte ervaringen met dure items, dus ik ben weer even genezen. Als ik heel eerlijk ben verwacht ik ook echt dat een duur kledingstuk lang mee gaat en weinig slijt, maar dat is overduidelijk geen vanzelfsprekendheid. Nu dus gewoon weer goedkope items, waar mogelijk wel van merken, die het niet al te bont maken met milieu en mensenrechten. Ik koop zeer weinig en doe lang met mijn kledingstukken (vandaar ook dat ik zo pissig word als een duur kledingstuk snel kapot gaat of lelijk wordt).
maylina schreef:
07-03-2020 21:08
Zelfs mijn trouwoutfit kostte nog geen 200 euro bij elkaar, mooi vallend bias geknipt zomerjurkje van 120, kanten topje er over van 30 en witte lakschoenen van een paar tientjes. Ik ben vast de enige bruid wiens bruidegom's pak duurder was dan haar jurk
Nee hoor, hier ook pak van partner duurder dan mijn jurk :biggrin: . Alleen mijn laarzen waren duurder :hihi:
Voor iedereen een groene tuin
vrijenblij20220 schreef:
07-03-2020 17:41
Ja, hou je maar van de domme. Een jurk van 500 euro is extreem hoog. Echt extreem. Je bent gewoon aan het opscheppen en ff dik aan het doen.
Wat een nare, afgunstige reactie zeg, bah. En je bent nog ongelofelijk hypocriet ook. Als je echt zo begaan zou zijn met anderen die minder te besteden hebben, moet je ook dit niet schrijven:
vrijenblij20220 schreef:
07-03-2020 17:01
Ik geef best veel geld uit aan kleding omdat ik daar dol op ben.
vrijenblij20220 schreef:
07-03-2020 17:41
Ja, hou je maar van de domme. Een jurk van 500 euro is extreem hoog. Echt extreem. Je bent gewoon aan het opscheppen en ff dik aan het doen. Dat snap ik dus niet. Volgens mij wil je andere mensen laten zien wat jij kunt besteden aan een jurkje terwijl je heel goed weet dat de meeste mensen op dit forum dat nooit kunnen en willen betalen voor een jurk. En blijf vooral doen alsof je kop in het zand zit. Ik vind dit echt een topic om te laten zien hoe goed je het hebt.
Nou, lekker vrij en blij ben jij zeg.

Wat een flauwekul.
vanlippebiesterveld schreef:
07-03-2020 19:45
Zijde kun je wel beter zelf wassen in plaats van chemisch reinigen. Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt. Gebruik een wolwasmiddel of beter Eucalan.
Van het wasvoorschrift bij de jurk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik lees verschillende malen dat het echt een stuk duurzamer is om duurdere en betere kleding te kopen. Is dat zo?

Ik heb genoeg te besteden, maar koop bewust geen dure kleding. Zoals eerder vermeld is C&A erg goed bezig, en hun kleding is van prima kwaliteit. Ik koop er al mijn broeken, draag ze veel. Ze zijn echt prima, zowel jeans als zomer pantalons. Ik woon in een warm land. Ik haal mijn t shirts bij C&A als ik in Nederland ben, heb ze in allerlei kleuren. En draag ze praktisch elke dag (en vaak 2 per dag).

Wat me trouwens opvalt is dat veel vrouwen donkere kleuren dragen. Jammer is dat.
MinkeDeWit schreef:

Esprit heeft kleding die ik kwalitatief goed vind en iets duurder is dan h&m en c&a en weer niet zo duur dat je twee keer moet nadenken.
Hun broeken in hun kortste lengtemaat zijn kort genoeg, wat toch vaak als ukje (161cm) een moeilijke opgave is.
En hun jurken zijn vaak van het degelijke model, ik denk wel dat dat iets is wat jij graag ziet.

Hele dure kleding koop ik nooit. Heb er ook weinig gelegenheid voor om dat te dragen.
Mijn werk is in de medische dienstverlening dus daar draag ik eerder comfortabele kleding dan sjiek. En op zondag loop ik in een huispak ;)
Dus een dure jurk of blazer om dan eens per 3 maanden op zaterdag uit de kast te halen vind ik zonde van mijn geld.
Ceylon schreef:
07-03-2020 20:18
[...]
Verder passen, passen, passen, passen en nog eens passen. Het komt voor dat ik voor 1000 euro bestel en voor 800 euro terug stuur. Vind ik een geweldig item dat in meerdere kleuren te krijgen is, bestel ik meteen bij. Zo heb ik een jurk die me echt geweldig staat, in 3 verschillende uitvoeringen en een model jeans in twee kleuren.

[...]

Maar waarom ga je dan niet gewoon naar een paar winkels? Daar hangen die spullen allemaal.

Ik snap nooit hoe mensen dat doen, winkelen via internet. Als ik een winkel binnenkom bekijk ik zo ongeveer alle kledingstukken daar van dichtbij. Daarbij valt 98% meteen al af omdat het stofje niet lekker aanvoelt, de jurk te kort is, de broek te lang, het toch mijn kleur niet is als ik het even voor me houd voor een spiegel, of omdat het kledingstuk bij nadere inspectie slecht genaaid is, rare zakken heeft of een gek voerinkje, nu al pluist, weet ik veel, maar meestal om een reden die je op een plaatje niet zou kunnen zien.
De resterende 2% pas ik aan, waarna ik met een beetje geluk precies 1 ding overhoud waar ik een beetje blij van word...

Als ik voor 1000 euro op internet zou bestellen zou ik de voorselectie niet goed kunnen doen en was de kans levensgroot dat alles weer terug moest. Ik zou geloof ik nooit meer nieuwe kleding vinden. Wel lekker voordelig. ;-)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
08-03-2020 07:48
Maar waarom ga je dan niet gewoon naar een paar winkels? Daar hangen die spullen allemaal.

Ik snap nooit hoe mensen dat doen, winkelen via internet. Als ik een winkel binnenkom bekijk ik zo ongeveer alle kledingstukken daar van dichtbij. Daarbij valt 98% meteen al af omdat het stofje niet lekker aanvoelt, de jurk te kort is, de broek te lang, het toch mijn kleur niet is als ik het even voor me houd voor een spiegel, of omdat het kledingstuk bij nadere inspectie slecht genaaid is, rare zakken heeft of een gek voerinkje, nu al pluist, weet ik veel, maar meestal om een reden die je op een plaatje niet zou kunnen zien.
De resterende 2% pas ik aan, waarna ik met een beetje geluk precies 1 ding overhoud waar ik een beetje blij van word...

Als ik voor 1000 euro op internet zou bestellen zou ik de voorselectie niet goed kunnen doen en was de kans levensgroot dat alles weer terug moest. Ik zou geloof ik nooit meer nieuwe kleding vinden. Wel lekker voordelig. ;-)

Dat leer je wel. Ik kan het niet meer opbrengen om ieder kledingstuk in de winkel te bekijken. Je ziet alleen de zijkant op een hangertje en vaak pas als je het aandoet zie je hoe het valt.
Nu selecteer ik een maat, kleur of pasvorm en krijg alles daarbinnen te zien en heb ik gelijk een idee of iets strak of ruim valt etc...
Op de detailfoto kan je goed zien wat voor stof het is en verder lees ik de recensies van andere mensen.
Zo weet je ook of iets snel pilt of direct vormeloos is na het wassen.
@ Merano; ik heb een rok in de kast hangen, ecru met grote bloemen erop in zacht paars en oudroze. Ik zoek een shirt of blouse in die kleur paars. Wil je dat in de winkel doen, heb je wel heel erg veel geluk als je dat vindt in de eerste winkel die je binnenloopt. Ik kan je vertellen dat ik die rok inmiddels 2 jaar heb maar de juiste kleur paars nog niet in de winkel ben tegen gekomen.

Online klik ik op shirts. Dan op v-hals. Vervolgens korte mouw. Dan de kleur paars.
Krijg ik van alle winkels alle paarse shirts te zien.
Goed, dan kan alsnog de pasvorm tegenvallen of de kleur afwijken, dus ik bestel dan bijvoorbeeld twee shirts, een blouse en een topje. Daar zit dan vast wel tussen wat ik zocht.

Ik shop niet alles online. Sieraden en tassen, daar ga ik echt de stad wel voor in. Maar ik heb simpelweg geen zin (meer) om 50 winkels af te sjokken.
En ja, toevallig een paar weken geleden nog met een vriendin in Utrecht geweest. Ik had een grijze broek nodig. Ach, zei mijn vriendin, hoe moeilijk kan dat nou zijn?
Nou, heel moeilijk dus. Uiteindelijk kwam ik thuis met kerstcadeautjes en heb mijn broek online gekocht.

En wat ik ook stikvervelend vind; dan loop ik langs een etalage en dan hangt daar een heel leuk jasje. Ik weet inmiddels best goed wat er bij me past, dus hey, even naar binnen. Jasje gezocht in het rek. Ook gevonden. Wat blijkt? Die etalagepop draagt dat jasje met 400 spelden. Het model is bij die pop dus héél anders dan in het echt.
Jasje mocht dus in de winkel blijven.
Maar eerlijk is eerlijk, dat gebeurt online ook wel. Dan heeft het model een bepaalde houding waardoor het dan toch anders lijkt. Maar goed, dat is dus de reden dat veel spullen alsnog retour gaan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik ben ook een online shopper. Ik ken mijn lijf, ik weet vrij veel van stoffen, en ik weet hoe merken vallen en wat de pasvorm van veel merken is. Daarbij zoek ik kledingstukken die ik het op het oog heb ook op bij verschillende sites of bij bloggers, om meerdere foto’s te zien. Ik doe zelden een miskoop. En anders geen probleem. Dan stuur ik het terug*. Bovendien koop ik veel merken die in Nederland niet of nauwelijks te koop zijn.

*maar ik bestel altijd met het idee het te houden, dus ik bestel niets in meerdere maten of allerlei dingen teveel. Mijn doel is om niet terug te hoeven sturen. Dat lukt vrijwel altijd.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 08-03-2020 09:19
17.70% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven