(Heel) dure kleding
vrijdag 6 maart 2020 om 22:40
Ik was vandaag op Zalando op zoek naar een nieuwe jurk. Normaal stel ik het filter in op max 150 euro, maar ik had tijd over dus heb maar eens alles doorzocht. Het viel me op dat de duurdere (en echt dure) jurken vaak veel mooier zijn, met betere pasvorm. Nu kan ik natuurlijk best eens een jurk van 400 euro kopen, maar ik krijg het niet over mijn hart
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
zondag 8 maart 2020 om 15:54
Oh, die zwarte cirkelrok is fijn!
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... t-in-black
Jammer dat ik van mezelf het hele jaar geen kleding mag kopen. In de winter is hij leuk met een strak zwart coltruitje, dikke panty een mooie laarzen, in de zomer leuk met een simpel shirtje en mooie hakken. Hmmm, hoop dat ze hem volgend jaar nog hebben.
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... t-in-black
Jammer dat ik van mezelf het hele jaar geen kleding mag kopen. In de winter is hij leuk met een strak zwart coltruitje, dikke panty een mooie laarzen, in de zomer leuk met een simpel shirtje en mooie hakken. Hmmm, hoop dat ze hem volgend jaar nog hebben.
zondag 8 maart 2020 om 16:48
O, die is geweldig!MinkeDeWit schreef: ↑07-03-2020 18:45Deze vind ik mooi. Niet voor naar mijn werk, maar voor naar het theater of zo.
https://www.net-a-porter.com/be/en/prod ... midi-dress
Dat vind ik persoonlijk heel jammer. Ik kleed me graag mooi aan als ik naar het theater/opera/concertgebouw ga; daar is het een mooie gelegenheid voor.Marelyse schreef: ↑07-03-2020 19:39Misschien als je naar een of andere exclusieve opera gaat dat dit soort jurken gepast zijn. Geen idee, daar kom ik nooit. Het valt mij altijd op dat bij redelijk toegankelijke voorstellingen voor het grote publiek de spijkerbroek en het casual jurkje erg geliefd zijn en dat het verder ook niemand iets kan schelen hoe je erbij loopt.
zondag 8 maart 2020 om 16:59
Ik ben geen 40-plus maar wel ongeveer even groot en een stuk dikker.MinkeDeWit schreef: ↑07-03-2020 20:02Vraag aan de mensen die ‘goedkoop’ slagen. Kunnen jullie eens een linkje geven van een leuke jurk (zoals bijv in mijn linkjes), die mooi zit bij een ruim 40-plusser met niet al te strak figuur (1,59 m, ca 58 kg, maat 36). En dan onder de zeg 75 euro.
Ik ben heel benieuwd, want ik vind het niet.
Ik laat veel jurkjes/rokken korter maken, dat scheelt veel.
OK, geen 75 euro, maar verre van 500:
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... ng-petrol
50 euro
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... ss-in-navy
65 pond
https://www.collectif.co.uk/clothes-c1/ ... ess-p12757
https://www.collectif.co.uk/clothes-c1/ ... ess-p12242
130 euro
https://www.verycherry.nl/product/cross ... sey-crepe/
zondag 8 maart 2020 om 18:01
Kijk uit Minke, straks krijg je commentaar dat je bluft over je cupmaat.MinkeDeWit schreef: ↑07-03-2020 20:43Leuke jurk! Ik denk dat ik er niet in pas met mijn 65G cup. Dat is vaak ook een probleem.
Spijkerbroeken heb ik idd ook altijd van Esprit, recht model, normal waist, 27/30. En dan in verschillende kleuren![]()
zondag 8 maart 2020 om 19:06
Het klinkt enorm, maar eigenlijk valt dat best mee. Het is meer dat ze die maten tegenwoordig zo noemen. Vroeger had je met een D-cup echt flink wat hout voor de deur, maar mijn G is eerder een grapefruit dan een meloen.Gekopbloemen schreef: ↑08-03-2020 18:01Kijk uit Minke, straks krijg je commentaar dat je bluft over je cupmaat.![]()
zondag 8 maart 2020 om 19:56
Inderdaad een mooie kleur en hals, maar ik vind hem wel wat flodderig, met die losse bovenkant.
Dit is wel een kleur die ik kan hebben. De gele jurk hierboven vind ik ook leuk maar in geel, beige en oranje zie ik er echt kleurloos en ziekig uit.
zondag 8 maart 2020 om 20:26
rumforviva schreef: ↑08-03-2020 13:42
Ik moet wel zeggen dat ik altijd maar één tegelijk koop, als ik dat zo tegenkom online. Dus niet een hele outfit, wat ik hier in het topic lees.
Dat is ook nog zo'n puntje. Een outfit kopen of een mooi kledingstuk. Ik ben een paar jaar geleden gestopt met losse tops of rokken of broeken kopen. Ik dacht altijd dat ik het wel met iets van thuis kon combineren maar dat was heel vaak toch wel lastig. Ik moet er nu in de winkel iets bij vinden en anders blijft het hangen.
Ik woon op het platteland, een paar kilometer buiten het dorp. Pakjes kan ik soms alleen terugsturen via winkels die tot 18u open zijn. Allemaal erg onhandig dus.
maandag 9 maart 2020 om 08:08
Maar draag je het gekochte dan ook alleen in combinatie met de andere items? Dat zou voor mij te beperkt zijn. Ik draag sowieso zelden dezelfde outfit, ik combineer alles altijd weer anders.Marana schreef: ↑08-03-2020 20:26Dat is ook nog zo'n puntje. Een outfit kopen of een mooi kledingstuk. Ik ben een paar jaar geleden gestopt met losse tops of rokken of broeken kopen. Ik dacht altijd dat ik het wel met iets van thuis kon combineren maar dat was heel vaak toch wel lastig. Ik moet er nu in de winkel iets bij vinden en anders blijft het hangen.
Ik houd er ook niet van om alles in één winkel te kopen, dan voel ik me setje completje of een paspop.
maandag 9 maart 2020 om 09:56
Ik vraag me af waar dat dan aan ligt. Koop je veel spullen met prints? Nu heb ik makkelijk praten want ik houd i.h.a. niet van prints (m.u.v. een streepje en soms een snufje dierenprint) maar bij het combineren let ik altijd op het materiaal en op de pasvorm. Daarin zoek ik vaak tegenpolen. Een dikke wollen trui op een smalle broek, een zachte kasjmier trui op een wat stuggere spijkerbroek etc. Strakke top op wijde broek of wijde top op strakkere broek, etc.Marana schreef: ↑08-03-2020 20:26Dat is ook nog zo'n puntje. Een outfit kopen of een mooi kledingstuk. Ik ben een paar jaar geleden gestopt met losse tops of rokken of broeken kopen. Ik dacht altijd dat ik het wel met iets van thuis kon combineren maar dat was heel vaak toch wel lastig. Ik moet er nu in de winkel iets bij vinden en anders blijft het hangen.
Ik woon op het platteland, een paar kilometer buiten het dorp. Pakjes kan ik soms alleen terugsturen via winkels die tot 18u open zijn. Allemaal erg onhandig dus.
maandag 9 maart 2020 om 10:28
Geen grote pump-fan hier, dus heb ook geen icons van CL hier staan; van de sandalen en enkellaarsjes zit alles wel in dezelfde maat dus op dat vlak zijn ze maatvast ja. De tigh-highs zijn wel een maatje groter, maar dat heb ik letterlijk met alle merken.rumforviva schreef: ↑08-03-2020 13:49Louboutins maatvast? Dat vind ik juist niet. Lakleren pumps vallen beduidend kleiner dan gewoon leer. En Pigalles zijn ook weer kleiner dan Kates. Maar binnen elk type kun je wel van de maat op aan.
maandag 9 maart 2020 om 11:10
Ik geef nooit veel geld uit aan kleding en ik koop alles online. Wehkamp brengt en haalt op. Kiabi, C&a, Marks & Spencer, zalando en H&M. Jeans bestel ik altijd online bij Levi's in de sale.
Ik vind dat als je goed zoekt je leuke dingen kunt vinden voor weinig, met schoenen en tassen vindt ik dat moeilijker dus daar geef ik meer aan uit. Ik vind Catarina Martins heel fijn en die koop ik in de sale. Louboutins vind ik zulke rot schoenen, is echt heel smal. Ik koop wel dure tassen en sieraden, dat gaat langer mee en is redelijk waarde vast. Ook ondergoed geef ik meer aan uit.
Ik vind dat als je goed zoekt je leuke dingen kunt vinden voor weinig, met schoenen en tassen vindt ik dat moeilijker dus daar geef ik meer aan uit. Ik vind Catarina Martins heel fijn en die koop ik in de sale. Louboutins vind ik zulke rot schoenen, is echt heel smal. Ik koop wel dure tassen en sieraden, dat gaat langer mee en is redelijk waarde vast. Ook ondergoed geef ik meer aan uit.
tiumperfectum wijzigde dit bericht op 09-03-2020 12:08
3.21% gewijzigd
maandag 9 maart 2020 om 11:24
rumforviva schreef: ↑09-03-2020 08:08Maar draag je het gekochte dan ook alleen in combinatie met de andere items? Dat zou voor mij te beperkt zijn. Ik draag sowieso zelden dezelfde outfit, ik combineer alles altijd weer anders.
Ik houd er ook niet van om alles in één winkel te kopen, dan voel ik me setje completje of een paspop.
Ik draag het wel met andere items, als ik dat bij elkaar vind passen, maar ik voorkom op deze manier dat ik iets koop waar ik achteraf toch niets bij blijk te hebben.
maandag 9 maart 2020 om 11:29
Lady_Day schreef: ↑09-03-2020 09:56Ik vraag me af waar dat dan aan ligt. Koop je veel spullen met prints? Nu heb ik makkelijk praten want ik houd i.h.a. niet van prints (m.u.v. een streepje en soms een snufje dierenprint) maar bij het combineren let ik altijd op het materiaal en op de pasvorm. Daarin zoek ik vaak tegenpolen. Een dikke wollen trui op een smalle broek, een zachte kasjmier trui op een wat stuggere spijkerbroek etc. Strakke top op wijde broek of wijde top op strakkere broek, etc.
Ik koop wel rokken met prints. Maar het gaat ook wel om effen rokken, waar het model vraagt om iets specifieks aansluitend of juist wat wijder, wat korter of juist wat langer. Dan denk ik 'heb nog wel een top in de juiste kleur hiervoor', maar dan blijkt die top toch te wijd voor de rok of zo.
Ik draag weinig spijkerbroeken, die vind ik te stug. En bij andere broeken gaat het dan vaak om de kleur. Ik vind bijv zwart echt niet overal bij staan (niet bij blauw, niet bij veel pastelkleuren, etc).
Ik heb het ook wel gehad met een jurk zonder mouwen, dat de jasjes die ik heb daar toch niet op stonden omdat de lengte verkeerd is.
Ik denk dat ik vrij kritisch ben mbt wat ik wel en niet bij elkaar vind passen, wat ik mezelf wel of niet vind staan en waar ik me wel of niet prettig in voel.
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 11:32
6.47% gewijzigd
maandag 9 maart 2020 om 11:30
Ik koop alles online, vaak wel merk kleding, maar dan vooral basis stukken die jaren meegaan. Ik koop ook geregeld tweedehands trouwens of in de outlet. Mijn kleding smaak is best klassiek en ik hoef niet zo nodig het nieuwste van het nieuwste.
Ik koop zelden kleding voor de volle prijs trouwens. Vind ik gewoon zonde van het geld. En als je tijdloze stukken koopt, maakt dat ook niet zo veel uit. Ik draag graag Wolford, DVF, La Dress, etc. Sommige stukken heb ik inmiddels meer dan 10+ jaar. Geldt ook voor schoenen trouwens. Ballerina’s kunnen jaren mee.
En eens met Tium: aan tassen en sieraden geef ik meer uit. Zeker sieraden...
Minke: heb je al op de site van Marjolein Elisabeth gekeken? Zitten ook betaalbare en leuke jurkjes tussen.
Ik koop zelden kleding voor de volle prijs trouwens. Vind ik gewoon zonde van het geld. En als je tijdloze stukken koopt, maakt dat ook niet zo veel uit. Ik draag graag Wolford, DVF, La Dress, etc. Sommige stukken heb ik inmiddels meer dan 10+ jaar. Geldt ook voor schoenen trouwens. Ballerina’s kunnen jaren mee.
En eens met Tium: aan tassen en sieraden geef ik meer uit. Zeker sieraden...
Minke: heb je al op de site van Marjolein Elisabeth gekeken? Zitten ook betaalbare en leuke jurkjes tussen.
baggal wijzigde dit bericht op 09-03-2020 11:34
15.23% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 9 maart 2020 om 11:33
Echt?
Ik vind het net een comfi kimono. Om na het douchen nog 's avonds thuis aan te trekken ipv een huispak of zo.
maandag 9 maart 2020 om 11:38
Wilde ik net schrijven!
maandag 9 maart 2020 om 11:50
Leuk hoor maar deze polyesterjurk is toch niet te vergelijken met die zijden van DvF? Ik snap best wel dat sommigen die DvF tuttig vinden of niet van het printje houden maar ik vind het geen vergelijkingsmateriaal. Dat is een Renault Twingo vergelijken met Audi A6.