(Heel) dure kleding
vrijdag 6 maart 2020 om 22:40
Ik was vandaag op Zalando op zoek naar een nieuwe jurk. Normaal stel ik het filter in op max 150 euro, maar ik had tijd over dus heb maar eens alles doorzocht. Het viel me op dat de duurdere (en echt dure) jurken vaak veel mooier zijn, met betere pasvorm. Nu kan ik natuurlijk best eens een jurk van 400 euro kopen, maar ik krijg het niet over mijn hart
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
zondag 8 maart 2020 om 09:05
GroenTuintje schreef: ↑07-03-2020 21:38Nee hoor, hier ook pak van partner duurder dan mijn jurk. Alleen mijn laarzen waren duurder
![]()
Cool ook dat je laarzen aanhad op je bruiloft!
zondag 8 maart 2020 om 09:15
Ik koop ook bijna alles online. De kleding die ik graag draag zie ik hier nauwelijks in de winkel liggen. Niks exotisch maar wel bepaalde Nederlandse, Belgische en Scandinavische merken. Misschien als ik in Amsterdam zou wonen zou ik vaker in winkels kopen. Misschien ook niet.
Ik heb zo een aantal merken die ik graag draag en ik weet welk soort materiaal ze gebruiken en hoe de maten vallen. Op Perfectly Basics staan de afmetingen van elk individueel item, per maat. Bij die site heb ik werkelijk waar nog nooit iets terug gestuurd.
Bij een kleinere winkel zoals Soul-Sister in Arnhem kun je ze ook altijd bellen/mailen om iets op te meten als je twijfelt.
Ik vind het eigenlijk wel prettig om online te bestellen want dan kan ik thuis op mijn gemak het kledingstuk passen en ook kijken hoe het bij mijn andere kleding staat. Het neemt bij mij de 'impuls' factor ook weg.
Ik heb zo een aantal merken die ik graag draag en ik weet welk soort materiaal ze gebruiken en hoe de maten vallen. Op Perfectly Basics staan de afmetingen van elk individueel item, per maat. Bij die site heb ik werkelijk waar nog nooit iets terug gestuurd.
Bij een kleinere winkel zoals Soul-Sister in Arnhem kun je ze ook altijd bellen/mailen om iets op te meten als je twijfelt.
Ik vind het eigenlijk wel prettig om online te bestellen want dan kan ik thuis op mijn gemak het kledingstuk passen en ook kijken hoe het bij mijn andere kleding staat. Het neemt bij mij de 'impuls' factor ook weg.
zondag 8 maart 2020 om 09:18
Ik ga juist liever naar de winkel. Dan kan je voelen enzo. Nu werk ik in de binnenstad, dus ik winkel nooit op zaterdag.rumforviva schreef: ↑08-03-2020 09:16En als ik lees dat iemand in een winkel alles bekijkt, daar kan ik me niets bij voorstellen. Daar heb ik écht geen zin in op mijn vrije zaterdag. Online kun je kopen wanneer je wil.
zondag 8 maart 2020 om 09:34
Shirts, jurkjes en rokjes koop ik liever online, veel meer keuze en maat 38 of medium zit bijna altijd goed. De pasvorm probeer ik zoveel mogelijk van de foto's en beschrijving af te leiden.
Broeken en schoenen koop ik altijd in fysieke winkels. Ik heb een zandloperfiguur met smalle taille en brede heupen. Veel broeken vallen dan al af. En met schoenen ben ik ook moeilijk. Dan pas ik liever in een winkel.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
zondag 8 maart 2020 om 09:36
Ik vind zowel aan een winkel als aan online kopen voordelen zitten. In een winkel kun je sneller een eerste oorde hebben, spreekt het materiaal en de pasvorm je aan. Passen vind ik in een winkel alleen niet fijn. Dikke winterjas uit, drie lagen kleding (die je nergens kwijt kunt), veel te kleine pashokjes, winkelpersoneel en andere klanten die jou zien (vind ik inmiddels niet heel erg meer maar toch, liever niet). Voor allebei is iets te zeggen.
zondag 8 maart 2020 om 09:41
Qua kleding ben ik erg wispelturig. De ene keer wat duurs, de andere keer iets goedkoops. T is maar net hoe mijn pet staat. Ik geef daarin niet vaak hoge bedragen uit.
Qua schoenen daarentegen heb ik praktisch alleen dure merken. Vanaf 200 euro zeg maar.
Ik heb 3 paar louboutins (die zijn vanaf 550 , en 1 paar zijn laarsjes en die waren 1000)
1 paar Peter kaisers (250 euro)
1 paar Floris van bommels (200 in de sale)
Daar geef ik dus wel echt veel geld aan uit. Ik ben er gek op.
Ook qua tassen staat er hier voor een klein vermogen.
Qua schoenen daarentegen heb ik praktisch alleen dure merken. Vanaf 200 euro zeg maar.
Ik heb 3 paar louboutins (die zijn vanaf 550 , en 1 paar zijn laarsjes en die waren 1000)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 8 maart 2020 om 09:47
Ik begrijp vooral niks van schoenen kopen online. Misschien heb ik lastige voeten of zo, maar ik moet altijd heel erg veel schoenen passen voor ik eindelijk een paar heb wat fijn zit en goed loopt. De ene keer maat 39, de andere keer maat 40. Laarzen met een wat smallere schacht, maar ook weer niet te smal. Pumps die niet te wijd zijn. Online kan ik dat zeker niet vinden.
Maar ook kleding koop ik liever in een winkel. Je voelt en ziet de kwaliteit, de juiste kleur, etc. Ik ga het liefst naar 1 (vrij grote) winkel waar ik veel kan inslaan, ik heb een hekel aan rondzoeken in 20 winkeltjes.
Maar ook kleding koop ik liever in een winkel. Je voelt en ziet de kwaliteit, de juiste kleur, etc. Ik ga het liefst naar 1 (vrij grote) winkel waar ik veel kan inslaan, ik heb een hekel aan rondzoeken in 20 winkeltjes.
zondag 8 maart 2020 om 09:53
Bij louboutin heb ik de eerste 2 paar in de winkel gekocht, daarbij weet ik dus precies welke maat ik moet hebben. Het voordeel van zo’n merk is dat ze enorm maatvast zijn.Marana schreef: ↑08-03-2020 09:47Ik begrijp vooral niks van schoenen kopen online. Misschien heb ik lastige voeten of zo, maar ik moet altijd heel erg veel schoenen passen voor ik eindelijk een paar heb wat fijn zit en goed loopt. De ene keer maat 39, de andere keer maat 40. Laarzen met een wat smallere schacht, maar ook weer niet te smal. Pumps die niet te wijd zijn. Online kan ik dat zeker niet vinden.
Van de andere merken koop ik wel online. Als het niet past stuur ik het gewoon terug.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 8 maart 2020 om 10:11
Klopt; zelfs van hun halve maten kan je ervan op aan dat ze prima maatvast zijn en prima passen. Voor Louboutin en Jimmy Choo weet ik dat ik standaard een halve maat groter moet nemen, Burberry zit op de maat en Fendi zit er dan weer net een halve maat onder. Enkel met hoge laarzen moet ik ietwat beter opletten.
zondag 8 maart 2020 om 10:12
Schoenen online kopen is hier echt geen optie. Van de 20 paar schoenen, die ik pas zit misschien 1 paar acceptabel. Ik heb maat 43 en smalle voeten en dat is een rampzalige combinatie. Ook grote verschillen binnen een merk is mijn ervaring. Ik doe dus echt jaren met schoenen (gerust meer dan 5 jaar) omdat kopen zo'n ramp is.
Online kleding kopen heb ik weleen geprobeerd, maar het is altijd tegengevallen. Vooral mbt jurken klopt er geen bal van: dan staat op het plaatje een model van 1.82 dat een jurk maat S draagt, dat op de knie valt. Dan bestel ik een M en dan valt de jurk 10 cm boven mijn knie en zit de taillenaad onder mijn borsten.
Ik wil de stof voelen, weten hoe het in elkaar genaaid is (geen prutswerk) enzovoorts. Vroeger had ik mijn oma, die coupeuse is geweest. Wat een weelde was dat!
Online kleding kopen heb ik weleen geprobeerd, maar het is altijd tegengevallen. Vooral mbt jurken klopt er geen bal van: dan staat op het plaatje een model van 1.82 dat een jurk maat S draagt, dat op de knie valt. Dan bestel ik een M en dan valt de jurk 10 cm boven mijn knie en zit de taillenaad onder mijn borsten.
Ik wil de stof voelen, weten hoe het in elkaar genaaid is (geen prutswerk) enzovoorts. Vroeger had ik mijn oma, die coupeuse is geweest. Wat een weelde was dat!
zondag 8 maart 2020 om 10:39
zondag 8 maart 2020 om 10:42
Ik koop van alles wat, maar eigenlijk nooit boven de €150,- Behalve winterjassen, eentje was iets van €200,- en de ander tegen de €400,-
De laatste jaren koop ik veel vintage-stijl kleding van o.a. Hell's Bunny, Banned en Collectif. Niet heel erg duur, en goede kwaliteit. Ook koop ik regelmatig iets bij C&A. H&M en dergelijke kan ik gewoon niet slagen.
Een echt dure jurk (ik draag geen broeken), dus zeg maar boven de €300,- zou ik niet zo snel kopen, veel te bang dat daar iets knulligs mee gebeurd...
De laatste jaren koop ik veel vintage-stijl kleding van o.a. Hell's Bunny, Banned en Collectif. Niet heel erg duur, en goede kwaliteit. Ook koop ik regelmatig iets bij C&A. H&M en dergelijke kan ik gewoon niet slagen.
Een echt dure jurk (ik draag geen broeken), dus zeg maar boven de €300,- zou ik niet zo snel kopen, veel te bang dat daar iets knulligs mee gebeurd...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 8 maart 2020 om 10:44
Schoenen online kopen kan ik helaas ook niet meer. Ik moet inlegzolen gebruiken en heb 1 voet die breedtemaat H nodig heeft. Soms pakt een gewone maat goed uit, meestal niet. Ik had 2 paar schoenen voor de winter maar afgelopen week merkte ik dat in één schoen een scheur zit en ik dus een natte sok kreeg. Nu 1 paar maar moet echt hoognodig een tweede paar erbij...Marana schreef: ↑08-03-2020 09:47Ik begrijp vooral niks van schoenen kopen online. Misschien heb ik lastige voeten of zo, maar ik moet altijd heel erg veel schoenen passen voor ik eindelijk een paar heb wat fijn zit en goed loopt. De ene keer maat 39, de andere keer maat 40. Laarzen met een wat smallere schacht, maar ook weer niet te smal. Pumps die niet te wijd zijn. Online kan ik dat zeker niet vinden.
zondag 8 maart 2020 om 11:14
Ik koop duurdere dingen maar ik heb ook kleding van de H&M en Zara in de kast liggen hoor. Daarbij let ik wel op de materialen. Zara maakt nog wel vaak gebruik van polyester (geen fan van) maar H&M heeft soms echt wel mooie dingen in de Conscious en Premium collectie. Ik heb een aantal jaren geleden een 100% kasjmier truitje van de Premium collectie gekocht welke niet onderdoet voor een trui van Repeat.snoopylynn schreef: ↑08-03-2020 10:39Ik heb simpelweg het geld ook niet voor een jurk van 500 euro, dus geen keuze daarin maakt het wel zo makkelijk.
Verder word ik ook niet warm of koud van dure kleding terwijl mensen altijd zeggen dat ik er leuk uitzie en een goede kledingsmaak heb. Ook gewoon van de H&M of Zara.
zondag 8 maart 2020 om 11:31
Ja jammer dat Louboutin en Jimmy Choo en vele van die merken niet verder gaan dan maat 41. Zou echt wel een paar leuke Louboutins willen hebben, echt mooi die hakken.biol schreef: ↑08-03-2020 09:41Qua kleding ben ik erg wispelturig. De ene keer wat duurs, de andere keer iets goedkoops. T is maar net hoe mijn pet staat. Ik geef daarin niet vaak hoge bedragen uit.
fietsen varen vrouwelijk doen
zondag 8 maart 2020 om 11:46
Ja Minke, maar niet voor een vrouw met maat 36 en cupmaat G.
Ik wilde hier nog eventjes op ingaan door je te adviseren eens te denken aan rokken en mooie blouses, shirts, truitjes, ik denk dat je daar veel mooier mee voor de dag komt.
zondag 8 maart 2020 om 11:54
Rokken heb ik eigenlijk nooit. Ik mis taille dus dan moeten ze op mijn heupen blijven hangen. En ze moeten zwieren want ik heb zadeltassen.
(Klinkt allemaal wel negatief, grote boezem, geen taille, zadeltassen, maar in het algemeen word ik door anderen slank genoemd).
zondag 8 maart 2020 om 12:02
Je kan dat allemaal goed maken door er de juiste bovenkleding bij te kiezen.MinkeDeWit schreef: ↑08-03-2020 11:54Rokken heb ik eigenlijk nooit. Ik mis taille dus dan moeten ze op mijn heupen blijven hangen. En ze moeten zwieren want ik heb zadeltassen.
(Klinkt allemaal wel negatief, grote boezem, geen taille, zadeltassen, maar in het algemeen word ik door anderen slank genoemd).
Vraag je af welk silhouet je wilt bereiken en koop daar je kleding op.
Ik heb ook geen taille meer, maar rokken blijven prima zitten hoor, geen probleem mee.
Kijk eens bij Vintage voor cirkelrokken, daar hebben ze ook de juiste truitjes en shirts om erop te dragen.
https://topvintage.nl/nl/kleding/rokken/#main
https://topvintage.nl/nl/kleding/tops/#main
zondag 8 maart 2020 om 13:42
Ik weet inmiddels gewoon wel wat de pasvorm van bepaalde merken en/of landen is. Ik weet mijn voetmaat in centimeters en in vrijwel elke buitenlandse maatvoering. Maar ik heb inderdaad wel een vrij gangbare Nederlandse schoenmaat.Marana schreef: ↑08-03-2020 09:47Ik begrijp vooral niks van schoenen kopen online. Misschien heb ik lastige voeten of zo, maar ik moet altijd heel erg veel schoenen passen voor ik eindelijk een paar heb wat fijn zit en goed loopt. De ene keer maat 39, de andere keer maat 40. Laarzen met een wat smallere schacht, maar ook weer niet te smal. Pumps die niet te wijd zijn. Online kan ik dat zeker niet vinden.
En ook al dat gevoel aan stoffen waar iedereen behoefte aan heeft heb ik niet. Ik kan me op basis van de beschrijving van de samenstelling en detailfoto’s al een goed een beeld vormen. Is het toch niet wat ik in gedachten had, dan gaat het terug, en maak een mental note voor een volgende keer. Webshops met slechte foto’s en beschrijvingen koop ik ook niet.
Ik woon en werk in de binnenstad van Amsterdam, ben omringd door winkels en vooral ook veel boetieks, want ik woon in een populair winkelgebiedje, maar ik heb alsnog geen zin om winkels in te gaan. Gewoon gedoe voor mij. Maar andere mensen vinden online bestellingen retouren weer gedoe. Sinds ik een servicepunt in de buurt heb dat dagelijks tot 22u open is, is het voor mij helemaal eenvoudig.
Ik moet wel zeggen dat ik altijd maar één tegelijk koop, als ik dat zo tegenkom online. Dus niet een hele outfit, wat ik hier in het topic lees.
zondag 8 maart 2020 om 13:49
Louboutins maatvast? Dat vind ik juist niet. Lakleren pumps vallen beduidend kleiner dan gewoon leer. En Pigalles zijn ook weer kleiner dan Kates. Maar binnen elk type kun je wel van de maat op aan.Sinjoren schreef: ↑08-03-2020 10:11Klopt; zelfs van hun halve maten kan je ervan op aan dat ze prima maatvast zijn en prima passen. Voor Louboutin en Jimmy Choo weet ik dat ik standaard een halve maat groter moet nemen, Burberry zit op de maat en Fendi zit er dan weer net een halve maat onder. Enkel met hoge laarzen moet ik ietwat beter opletten.
zondag 8 maart 2020 om 15:32
Ik heb zowel de pigalles en de kates maar die heb ik allebei in precies dezelfde maat... en ze zitten perfect.rumforviva schreef: ↑08-03-2020 13:49Louboutins maatvast? Dat vind ik juist niet. Lakleren pumps vallen beduidend kleiner dan gewoon leer. En Pigalles zijn ook weer kleiner dan Kates. Maar binnen elk type kun je wel van de maat op aan.