(Heel) dure kleding
vrijdag 6 maart 2020 om 22:40
Ik was vandaag op Zalando op zoek naar een nieuwe jurk. Normaal stel ik het filter in op max 150 euro, maar ik had tijd over dus heb maar eens alles doorzocht. Het viel me op dat de duurdere (en echt dure) jurken vaak veel mooier zijn, met betere pasvorm. Nu kan ik natuurlijk best eens een jurk van 400 euro kopen, maar ik krijg het niet over mijn hart
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
maandag 9 maart 2020 om 12:03
Ik zie ook duidelijk verschil, maar dat is een discussie die ik hier maar niet aan zal gaan.Lady_Day schreef: ↑09-03-2020 11:50Leuk hoor maar deze polyesterjurk is toch niet te vergelijken met die zijden van DvF? Ik snap best wel dat sommigen die DvF tuttig vinden of niet van het printje houden maar ik vind het geen vergelijkingsmateriaal. Dat is een Renault Twingo vergelijken met Audi A6.
maandag 9 maart 2020 om 12:27
Oh, dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen. Dacht dat dat jurkje van de Wehkamp geplaatst werd als eventueel substituut voor de DvF-wikkeljurk.
maandag 9 maart 2020 om 13:14
Lady_Day schreef: ↑09-03-2020 09:56Ik vraag me af waar dat dan aan ligt. Koop je veel spullen met prints? Nu heb ik makkelijk praten want ik houd i.h.a. niet van prints (m.u.v. een streepje en soms een snufje dierenprint) maar bij het combineren let ik altijd op het materiaal en op de pasvorm. Daarin zoek ik vaak tegenpolen. Een dikke wollen trui op een smalle broek, een zachte kasjmier trui op een wat stuggere spijkerbroek etc. Strakke top op wijde broek of wijde top op strakkere broek, etc.
maandag 9 maart 2020 om 13:20
Lady_Day schreef: ↑09-03-2020 09:56Ik vraag me af waar dat dan aan ligt. Koop je veel spullen met prints? Nu heb ik makkelijk praten want ik houd i.h.a. niet van prints (m.u.v. een streepje en soms een snufje dierenprint) maar bij het combineren let ik altijd op het materiaal en op de pasvorm. Daarin zoek ik vaak tegenpolen. Een dikke wollen trui op een smalle broek, een zachte kasjmier trui op een wat stuggere spijkerbroek etc. Strakke top op wijde broek of wijde top op strakkere broek, etc.
Hier precies hetzelfde. Bij mij in de kast is ongeveer alles met elkaar te combineren omdat ik bijna geen prints heb.
En inderdaad de materiaal-tegenpolen hanteer ik ook. En ook het wijd op smal. Andersom is bij mijn figuur helaas geen optie
maandag 9 maart 2020 om 14:05
MinkeDeWit schreef: ↑06-03-2020 22:48Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html
(Oh, nu lijkt het net of ik aan het spammen ben, maar over deze heb ik echt getwijfeld).
Le Pep heeft net zulke jurken, maar dan voor een vijfde van de prijs. Vind deze echt niet speciaal genoeg om meer dan 500 euro voor neer te leggen.
Maar ik zou denk ik voor geen enkele jurk (of broek, of trui, of schoenen, of tas) zo'n bedrag neerleggen. Tenzij een trouwjurk.
maandag 9 maart 2020 om 14:06
icequeen2000 schreef: ↑06-03-2020 22:55ik heb dat probleem bij broeken, ik vind MAC broeken de ideale pasvorm hebben maar die zijn ontzettend duur. andere ofwel tekort ofwel te lage taille!
Mijn laatste MAC-broek is binnen een half jaar kapot. Maar ze zitten wel erg fijn. Lengte kun je per broek aanpassen.
maandag 9 maart 2020 om 14:30
Ja verschrikkelijk een wollen jurk is ook van polyamide.
fietsen varen vrouwelijk doen
maandag 9 maart 2020 om 15:03
Keek zojuist even in het was label van mijn Wolford truitje: mix van katoen, elastane en nylon. Dergelijke tops zijn nieuw over de £100 (al heb ik ‘em goedkoper gescoord). Zo’n truitje gaat jaren mee en slijt echt niet enorm na een paar keer wassen. Mijn IRIE jasje (van Pauw) is gemaakt van Polyamide en elastane en is ook al > 7 jaar oud. Dergelijke kleding blijft soms vaak wel gewoon mooi(er) en dat mag je ook verwachten voor die prijs. Het feit dat er polyamide in zit zegt niet, althans niet altijd, iets over de kwaliteit. Daarmee zeg ik niet dat een prijs van > €500 altijd gerechtvaardigd is overigens (en ik betaal dat er ook niet voor), maar da’s een andere discussie.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 9 maart 2020 om 15:16
Ik kwam langs jurken van 250 euro van 98% polyamide en 2% elastaan. Sorry hoor, maar dan koop je wat mij betreft een veredelde vuilniszak en natuurlijk blijft polyamide mooi, het is geen vezel, het is plastic en dat vervormd niet.Baggal schreef: ↑09-03-2020 15:03Keek zojuist even in het was label van mijn Wolford truitje: mix van katoen, elastane en nylon. Dergelijke tops zijn nieuw over de £100 (al heb ik ‘em goedkoper gescoord). Zo’n truitje gaat jaren mee en slijt echt niet enorm na een paar keer wassen. Mijn IRIE jasje (van Pauw) is gemaakt van Polyamide en elastane en is ook al > 7 jaar oud. Dergelijke kleding blijft soms vaak wel gewoon mooi(er) en dat mag je ook verwachten voor die prijs. Het feit dat er polyamide in zit zegt niet, althans niet altijd, iets over de kwaliteit. Daarmee zeg ik niet dat een prijs van > €500 altijd gerechtvaardigd is overigens (en ik betaal dat er ook niet voor), maar da’s een andere discussie.
Reden voor mijn reactie is dat er zo neerbuigend wordt gedaan over polyester, dat tot dezelfde chemische familie behoort en dat schijnt dat verschrikkelijk te zijn, want voor een prikkie te koop, meestal, want ik ben ook al tegen een mantelpakje aangelopen van 795 E dat daar van gemaakt was.
Maar goed, een ieder heeft natuurlijk het recht om zich rijk te voelen met bepaalde labels, ook al is het zooi.
maandag 9 maart 2020 om 15:47
Dit dus. Not all plastic is made equal.Baggal schreef: ↑09-03-2020 15:03Keek zojuist even in het was label van mijn Wolford truitje: mix van katoen, elastane en nylon. Dergelijke tops zijn nieuw over de £100 (al heb ik ‘em goedkoper gescoord). Zo’n truitje gaat jaren mee en slijt echt niet enorm na een paar keer wassen. Mijn IRIE jasje (van Pauw) is gemaakt van Polyamide en elastane en is ook al > 7 jaar oud. Dergelijke kleding blijft soms vaak wel gewoon mooi(er) en dat mag je ook verwachten voor die prijs. Het feit dat er polyamide in zit zegt niet, althans niet altijd, iets over de kwaliteit. Daarmee zeg ik niet dat een prijs van > €500 altijd gerechtvaardigd is overigens (en ik betaal dat er ook niet voor), maar da’s een andere discussie.
Ik heb een broek van travelstof van Woman by Earn. Kostte me destijds iets van 160 euro. Best prijzig dus. Ik heb dat ding jaren gedragen en het ging zeker 2x per week de wasmachine in. Op een gegeven moment werd het tijd voor een nieuwe. Ik eentje bij Je M'appelle gekocht: 50 euro. Waarom 3x zoveel uitgeven voor een nagenoeg gelijk product he? Nou, na een halve dag dragen had ik de knieën er al in zitten. De stof was ook ruwer en na 3x wassen lag er al een naad los. Ik heb em nog wel aan, gewoon als ik thuis ben maar het is best een sjofel ding. Zonde van die 50 euro. Er zit wel degelijk verschil in. En is een jurkje van 500 euro 10x beter dan eentje van 50? Misschien wel, misschien niet. Ik koop er liever 1 van 500 waar ik 10 jaar mee doe dan 10 van 50 die ik elk jaar vervangen moet. Ieder zijn ding. (En ja, Wolford.. prachtig spul.)
maandag 9 maart 2020 om 15:49
Mwa - ik zie je punt, maar polyamide is welCateautje schreef: ↑09-03-2020 15:16Ik kwam langs jurken van 250 euro van 98% polyamide en 2% elastaan. Sorry hoor, maar dan koop je wat mij betreft een veredelde vuilniszak en natuurlijk blijft polyamide mooi, het is geen vezel, het is plastic en dat vervormd niet.
Reden voor mijn reactie is dat er zo neerbuigend wordt gedaan over polyester, dat tot dezelfde chemische familie behoort en dat schijnt dat verschrikkelijk te zijn, want voor een prikkie te koop, meestal, want ik ben ook al tegen een mantelpakje aangelopen van 795 E dat daar van gemaakt was.
Maar goed, een ieder heeft natuurlijk het recht om zich rijk te voelen met bepaalde labels, ook al is het zooi.
beter dan polyester als het gaat om slijtvastigheid, kleurechtheid, sterkte en glans. Het is ook minder makkelijk te produceren, dus de vergelijking gaat niet helemaal op.
Daarnaast hangt het er ook vanaf hoe het “geweven” is. En sommige, vaak duurdere, kledingstukken zijn vaak beter gesneden. Niet altijd trouwens. Ik herinner mij nog dat hele foute kostuum van Wesley Sneijder op de bruiloft met Yolanthe. Dat D&G pak zat slecht en was compleet verkreukeld. Weet het materiaal niet meer.
Maar om te zeggen dat iets met polyamide per definitie zooi is, is niet helemaal juist.
Natuurlijk is het zo dat er aan het design en label goed (lees: grof) geld wordt verdiend. Ik wil best iets meer betalen als iets bijvoorbeeld in Europa wordt geproduceerd en er bijvoorbeeld geen kinderarbeid is geweest bij de totstandkoming van een kledingstuk. Echter €500 voor een jurk gaat mij ook te ver. Dan scoor ik die wel tweedehands bijvoorbeeld - voor een habbekrats. En dat is dan niet omdat het van een label moet zijn (ik draag geen kleding met schreeuwende merk teksten), maar omdat de kwaliteit goed is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 9 maart 2020 om 16:32
Wolford oh ik hou zo van dat merk, echt heerlijk spul.Lady_Day schreef: ↑09-03-2020 15:47Dit dus. Not all plastic is made equal.
Ik heb een broek van travelstof van Woman by Earn. Kostte me destijds iets van 160 euro. Best prijzig dus. Ik heb dat ding jaren gedragen en het ging zeker 2x per week de wasmachine in. Op een gegeven moment werd het tijd voor een nieuwe. Ik eentje bij Je M'appelle gekocht: 50 euro. Waarom 3x zoveel uitgeven voor een nagenoeg gelijk product he? Nou, na een halve dag dragen had ik de knieën er al in zitten. De stof was ook ruwer en na 3x wassen lag er al een naad los. Ik heb em nog wel aan, gewoon als ik thuis ben maar het is best een sjofel ding. Zonde van die 50 euro. Er zit wel degelijk verschil in. En is een jurkje van 500 euro 10x beter dan eentje van 50? Misschien wel, misschien niet. Ik koop er liever 1 van 500 waar ik 10 jaar mee doe dan 10 van 50 die ik elk jaar vervangen moet. Ieder zijn ding. (En ja, Wolford.. prachtig spul.)
En ja dat iets van iets gemaakt is zegt helemaal niks. Is iets met hoeveelheid draden per strekkende meter. Dat geeft de dikte van het garen aan en dan is een (maakt niet uit welk garen) 500 draden per strekkende meter groffer enzo dan 2000 draden per strekkende meter. Maar die 2000 draden zijn wel een heel stuk duurder. Want dat geeft meer draad in lengte maar minder in gewicht. Hmm lastig uitleggen en heb mijn calculator niet bij de hand.
EDIT - die 2000 draden moeten dan natuurlijk wel dunner zijn om mee te beginnen. Andere productie process etc etc
fietsen varen vrouwelijk doen
maandag 9 maart 2020 om 16:53
maandag 9 maart 2020 om 16:58
Dit is niet te vergelijken met veel wikkeljurken uit jouw link.
In die DvF jurk uit de OP zitten nauwelijks details. Gewoon een lap stof met een boordje en een ceintuur. Zo kan ik ook wel kleding "ontwerpen".
Vergelijk het eens hiermee:

De ene wikkeljurk is de andere niet. Dat ie van zijde is maakt hem nog geen goed ontwerp.
In die DvF jurk uit de OP zitten nauwelijks details. Gewoon een lap stof met een boordje en een ceintuur. Zo kan ik ook wel kleding "ontwerpen".
Vergelijk het eens hiermee:

De ene wikkeljurk is de andere niet. Dat ie van zijde is maakt hem nog geen goed ontwerp.
anoniem_67a86a78127a3 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 16:59
0.99% gewijzigd
maandag 9 maart 2020 om 16:59
Ze vallen mooi, blijven goed, zitten lekker, zijn makkelijk combineerbaar en zijn tijdloos. I rest my case.
Also TO dit model mooi vindt, maar opzoek is naar een goedkoper exemplaar:
https://www.marjoleinelisabeth.nl/roos-darkblue
maandag 9 maart 2020 om 17:04
Ik koop mijn kleding zeer zelden voor de volle prijs en als het al zo is ligt mijn grens toch wel rond de 100 euro (voor jurken)
Meestal kijk ik op instagram naar de tags van bepaalde merken om te kijken hoe het bij 'echte' mensen staat en ik vernaai ook heel vaak kleding.
Zo was er een mooie jurk in de sale voor 15 euro (oorspronkelijke prijs 79) de enige 'maar' was dat de jurk geen mouwen had.
Nu heb ik een enorme hekel aan mouwloze kleding, dus ik dit geval heb ik 2 dezelfde jurken besteld en heb van 1 van de jurken het rok gedeelte (wijde circelrok) gebruik om 2 paar mouwen van te maken.
Nu was dit een hepburn model dus wel een armsgat die hier geschikt voor was, maar nu dus voor 30 euro een jurk met mouwen en een top met mouwen en een peplum.
Duurdere items scoor ik vaak via marktplaats, moet je wel geduld en geluk mee hebben maar vorige maand bijvoorbeeld nog gloedjenieuwe Sendra cowboylaarzen van 320 euro voor 70 euro over kunnen nemen.
De verkoper paste ze niet dus ongedragen, de stickers en het prijskaartje zaten er nog onder op de zool.
Zelf zou ik niet zo heel snel 320 euro uitgeven aan een paar laarzen.
Meestal kijk ik op instagram naar de tags van bepaalde merken om te kijken hoe het bij 'echte' mensen staat en ik vernaai ook heel vaak kleding.
Zo was er een mooie jurk in de sale voor 15 euro (oorspronkelijke prijs 79) de enige 'maar' was dat de jurk geen mouwen had.
Nu heb ik een enorme hekel aan mouwloze kleding, dus ik dit geval heb ik 2 dezelfde jurken besteld en heb van 1 van de jurken het rok gedeelte (wijde circelrok) gebruik om 2 paar mouwen van te maken.
Nu was dit een hepburn model dus wel een armsgat die hier geschikt voor was, maar nu dus voor 30 euro een jurk met mouwen en een top met mouwen en een peplum.
Duurdere items scoor ik vaak via marktplaats, moet je wel geduld en geluk mee hebben maar vorige maand bijvoorbeeld nog gloedjenieuwe Sendra cowboylaarzen van 320 euro voor 70 euro over kunnen nemen.
De verkoper paste ze niet dus ongedragen, de stickers en het prijskaartje zaten er nog onder op de zool.
Zelf zou ik niet zo heel snel 320 euro uitgeven aan een paar laarzen.