Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
zondag 8 maart 2020 om 12:17
Bron?Bombus-Sylvarum schreef: ↑08-03-2020 11:22Niet per definitie. Ik ben iemand die van literatuur en boeken lezen houdt. Nagenoeg de meeste vrouwen tot en met HBO-niveau lezen geen literatuur. Hooguit wat van die romannetjes.
Dus ja het zegt wel degelijk wat.
jouw leven is een keuze
zondag 8 maart 2020 om 12:30
ik heb Eva nog niet bekeken want ergens wil ik haar de aandacht niet gunnen en als ik vind dat ze genegeerd moet worden kan ik daar het beste zelf mee beginnen.
Dat ze daar is uitgenodigd is ook het bewijs dat de dus ophefmachine werkt en je jezelf zo in de kijker kan spelen als je vrder nog niks gepresteerd hebt in je werk. Als iedereen haar tweets had genegeerd was ze lang niet zo bekend als dat ze nu is en geen interessante gast voor een programma geweest.
Dat ze daar is uitgenodigd is ook het bewijs dat de dus ophefmachine werkt en je jezelf zo in de kijker kan spelen als je vrder nog niks gepresteerd hebt in je werk. Als iedereen haar tweets had genegeerd was ze lang niet zo bekend als dat ze nu is en geen interessante gast voor een programma geweest.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 8 maart 2020 om 12:43
Oh, DAT bedoelen mensen hier dus wanneer ze zeggen "Opleidingsniveau en ontwikkelingsniveau hebben helemaal niets met elkaar te maken".
Dat verklaart heel veel. Ik dacht namelijk dat je het bedoelde zoals je het zei.
zondag 8 maart 2020 om 12:53
Ik heb in het verleden 5 jaar gewerkt met zeer hoog opgeleide mensen. WO en nóg steeds doorstuderende.
In die 5 jaar heb ik er meerdere zelfmoord zien plegen uit eenzaamheid, want dat was wat hen verbond. Eenzaamheid.
jouw leven is een keuze

zondag 8 maart 2020 om 13:45
Vraag het eens aan de stemmers van Jesse "er moet een zwarte op de eerste rij want het gaat om het beeld" Klaver.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

zondag 8 maart 2020 om 13:57
Oeh, ik ben doctor zoals ze dat zo mooi noemen. Maar ik lees voornamelijk rommanetjes. Ik kijk ook meer dan dat ik lees. Heerlijk. Tragisch smagisch als ik een enkeling hier moet geloven.Betty_Slocombe schreef: ↑08-03-2020 13:15Ik ben doctorandus. Dientengevolge is alles wat ik zeg waar. Ik vind het mooi.

zondag 8 maart 2020 om 13:57

zondag 8 maart 2020 om 13:59
Ja, dat is dus een probleem. Je moet echt even kiezen nu: of slim en dan moet je Kafka lezen of dom, dan mag je over zoveel zusters als je wilt lezen. Anders past het niet in dit wereldbeeld.Lachattenoir schreef: ↑08-03-2020 13:57Oeh, ik ben doctor zoals ze dat zo mooi noemen. Maar ik lees voornamelijk rommanetjes. Ik kijk ook meer dan dat ik lees. Heerlijk. Tragisch smagisch als ik een enkeling hier moet geloven.

zondag 8 maart 2020 om 14:01
Die bron bevestigt jouw geponeerde stelling niet. Andere bron zoeken.

zondag 8 maart 2020 om 14:03
HBO hoort voor het gemak dan tot de lager opgeleiden?

zondag 8 maart 2020 om 14:08
Ik ben héél benieuwd hoe jij dit:
Uit.díe bron distileert, en kan je me daarna ook uitleggen hoe jij je door al die literatuur worstelt..... ik bedoel..... als dit jouw leesniveau is.......Bombus-Sylvarum schreef: ↑08-03-2020 11:22Nagenoeg de meeste vrouwen tot en met HBO-niveau lezen geen literatuur. Hooguit wat van die romannetjes.
jouw leven is een keuze

zondag 8 maart 2020 om 14:08
Als je dat ontkent, kun je net zo goed de zwaartekracht ontkennen!!!!!1!11!Lachattenoir schreef: ↑08-03-2020 14:07Nee, maar in zijn omgeving zijn het alleen de WO'ers die zoveel boeken lezen. Echt serieus waar hoor. Hij heeft het zelf gezien.

zondag 8 maart 2020 om 14:10
Waar is precies consensus over?boebezoebe schreef: ↑08-03-2020 11:45Bij de wetenschap is er gewoon een consensus. Kun je wel verzinnen dat ze ongelijk hebben, maar er is 99% consensus over klimaatverandering. Hard roepen dat het niet waar is maakt het niet minder waar. Waar je vragen bij kan stellen is hoe we met klimaatverandering om gaan. Wie uiteindelijk de rekening betaalt, wat eerlijk is en niet. Daar kan genoeg politieke discussie over bestaan (en die is er ook al 25 jaar) en dat is prima. Wetenschappers demoniseren alsof ze onbetrouwbaar zijn is een eng en naar kunstje (niet een nieuw kunstje trouwens).
Ik geloof ook niet dat we elkaar goed liggen. Ik zou niet met iemand willen daten die haar meningen vormt op basis van geruchten, halve waarheden en een vastomlijnd idee van waarheid.boebezoebe schreef: ↑08-03-2020 11:45
Wat Baudet deed wbt het treinincident was niet dom, het was schandalige stemmingmakerij. Liegen, liegen, liegen net zolang totdat mensen het maar normaal vinden en goedpraten. Serieus, hoe ethisch ben je bezig als je dat soort liegerij recht gaat praten met 'hij heeft wel een punt'. Als je een punt wil maken doe het dan gewoon met feiten, niet met dingen verzinnen.
Weer on-topic: met iemand die dat gemanipuleer goed praat wil ik dus niet daten/zoenen/seksen/trouwen etc.

zondag 8 maart 2020 om 14:13
Jouw aanname is alleen op deze door jou gelinkte bron gebaseerd? Dat is echt matig. Heb je hbo gedaan ofzo?
HBO is een televisiezender/streamingdienst. Het opleidingsniveau is hbo.
https://onzetaal.nl/taaladvies/pabo/
https://onzetaal.nl/taaladvies/pabo/
roseaux wijzigde dit bericht op 08-03-2020 14:14
50.34% gewijzigd

Ha, zelfs veel WO'ers lezen niet echt boeken. Je moet ze zelfs daar met een vergrootglas zoeken. Kun je nagaan hoe dat is met HBO'ers en lager. Natuurlijk, ze zitten er wel tussen, maar de kans is vrij groot dat ze er dus niet te vinden zijn.Lachattenoir schreef: ↑08-03-2020 14:07Nee, maar in zijn omgeving zijn het alleen de WO'ers die zoveel boeken lezen. Echt serieus waar hoor. Hij heeft het zelf gezien.