Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer naar de kapper geweest. Inmiddels 8 maanden CG. De kapper zei dat het haar opviel dat ik zoveel nieuwe korte haartjes heb. Fijn! Ik heb ook echt minder haaruitval sinds ik dit gebruik.
En ze vond de krullen mooi. Toch leuk om te horen ;-)
Weet iemand een goede krullenkapper in Utrecht?
Sensitivenoodle schreef:
07-03-2020 19:30
Ik heb type 2b, laag poreus, medium elastisch en ik verf het regelmatig. In periodes hoofdhuid die schilfert. Ik heb wat grover haar, niet fijn en het heeft van zichzelf al vrij veel volume en is redelijk lang momenteel. Duurt lang voordat het droog is. Het is niet superpluizig, maar bovenop wel wat frizz altijd en mijn slag zit er niet mooi in vind ik nu. Ik ben niet een enorme fohner, laat vaak aan lucht drogen.
Ik ben zelf fan van de shampoo van aura botanica, schuimt en reinigt goed en ruikt heerlijk. De blauwe Boucleme vind ik ook fijn maar daar moet je echt van houden; hij is heel vloeibaar en schuimt niet (daardoor lastig te verdelen). Boucleme heeft ook een exfoliating shampoo, die schuimt wel goed en reinigt ook heel goed, wel aan de prijs. Qua conditioner en deepco vind ik de aura botanica (alles zonder proteine) ook fijn, maar de beste deepco vind ik die van Boucleme (met proteine).

Verder zou je met dikker haar een cream kunnen proberen... ik vind de supercream van devacurl goed (wel duur) of wederom die van Boucleme. Ben je ook op zoek naar gel etc?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan van de Aura Botanica lijn. Ik heb de shampoo, conditioner en masker. De shampoo van Boucleme gebruik ik niet meer. Ik vind die blauwe vreselijk en de groene kan ermee door maar toen het op was besloten niet weer te kopen.

Van Boucleme vind ik de gele gel en de krullencreme wel heel prettig. De paarse gel wordt mij te hard.
Oriander schreef:
08-03-2020 08:43
Weet iemand een goede krullenkapper in Utrecht?
Ik lees goede verhalen over 'Ebony hair studio'! Zelf ben ik er (nog) niet geweest maar ben ik de volgende keer zeker van plan!
SallySpectra* schreef:
08-03-2020 12:05
Ik ben zelf fan van de shampoo van aura botanica, schuimt en reinigt goed en ruikt heerlijk. De blauwe Boucleme vind ik ook fijn maar daar moet je echt van houden; hij is heel vloeibaar en schuimt niet (daardoor lastig te verdelen). Boucleme heeft ook een exfoliating shampoo, die schuimt wel goed en reinigt ook heel goed, wel aan de prijs. Qua conditioner en deepco vind ik de aura botanica (alles zonder proteine) ook fijn, maar de beste deepco vind ik die van Boucleme (met proteine).

Verder zou je met dikker haar een cream kunnen proberen... ik vind de supercream van devacurl goed (wel duur) of wederom die van Boucleme. Ben je ook op zoek naar gel etc?
Deva Curl is laatst erg slecht in het nieuws omdat de producten haaruitval kan veroorzaken, ik zou het voor die prijs het er niet op wagen..
happyface97 schreef:
08-03-2020 13:39
Deva Curl is laatst erg slecht in het nieuws omdat de producten haaruitval kan veroorzaken, ik zou het voor die prijs het er niet op wagen..
Ja ik geloof daar niet zo in. Heb je het niveau van die stukken/berichten gezien? Bovendien gaat het niet zozeer om de stylingproducten, maar meer om een aantal shampoos en conditioners.

Heb overigens al veel producten van devacurl gebruikt (ook shampoo, cowash en conditioner) en mijn dochters ook. Nergens last van. Had sowieso veel meer haaruitval voordat ik de cg-methode volgde.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 08-03-2020 14:28
1.00% gewijzigd
happyface97 schreef:
08-03-2020 13:38
Ik lees goede verhalen over 'Ebony hair studio'! Zelf ben ik er (nog) niet geweest maar ben ik de volgende keer zeker van plan!
Bedankt!
Net even een stukje gelezen over een van de zogenaamde influencers die achter de klachten over devacurl zit. Zij zou last hebben van haaruitval, hoofdpijn, oorsuizingen etc. Het lijkt mij heel stug dat zoiets door haarverzorgingsproducten wordt veroorzaakt. Overigens ben ik geen megafan van devacurl hoor. Alleen die supercream vind ik echt goed. De conditioner en het masker zijn wel goed maar vind ik te duur. Dat laatste vind ik sowieso van veel devacurl producten, te duur voor niet aanmerkelijk betere kwaliteit.
SallySpectra* schreef:
08-03-2020 12:05
Ik ben zelf fan van de shampoo van aura botanica, schuimt en reinigt goed en ruikt heerlijk. De blauwe Boucleme vind ik ook fijn maar daar moet je echt van houden; hij is heel vloeibaar en schuimt niet (daardoor lastig te verdelen). Boucleme heeft ook een exfoliating shampoo, die schuimt wel goed en reinigt ook heel goed, wel aan de prijs. Qua conditioner en deepco vind ik de aura botanica (alles zonder proteine) ook fijn, maar de beste deepco vind ik die van Boucleme (met proteine).

Verder zou je met dikker haar een cream kunnen proberen... ik vind de supercream van devacurl goed (wel duur) of wederom die van Boucleme. Ben je ook op zoek naar gel etc?
Bedankt, ik ga eens naar aura botanica kijken!!!
Alle reacties Link kopieren
Deze week begonnen met de CG. Heb erg fijn en dun, droog haar, niet per se krullend maar ik hoop middels deze methode vooral wat gezonder haar te krijgen. Ik vind mijn elasticiteit lastig te bepalen, het ene haartje breekt meteen, de andere kan ik ver uitrekken. Ik heb daarom besloten eerst bij de helft vd producten proteïne toe te voegen..

Shampoo: Nature Box Avocado Oil Shampoo bar (met proteine)
Masker: Loving Blends voedende amandelmelk yoghurt
Conditioner: Love Beauty And Planet Coconut Water & Mimosa Flower
Leave in: Kruidvat daily mild crèmevoeding (met proteine)

Ben benieuwd naar de resultaten, nu pas 1 keer de routine gedaan.. :)
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie de krullen ook opeens minder belangrijk :|
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
20-03-2020 21:17
Vinden jullie de krullen ook opeens minder belangrijk :|
Ja, net als kleding... het boeit me momenteel niet. Ik was mijn haar hoor maar verder geen gedoe. En met het binnenzitten maakt het verder ook niet uit. Ook geen makeup op trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel meer tijd om het aan de lucht te laten drogen en te experimenteren met alle leave-in, maskers, mousse en gel en ander spul wat ik heb staan. Binnenkort wil ik het ook weer eens glad föhnen na jaren, gewoon voor de gein. Het is een beetje ontspanning en afleiding voor me.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ziekjes dus kan geen winkel in en mijn producten raken op. Ben me dus aan het oriënteren op een online bestelling, daar heb ik nu alle tijd voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet gewoon werken, maar met een staartje of knotje gaat dat ook prima. Dat was natuurlijk al zo, maar nu heb ik er gewoon allemaal wat minder zin in, dat haar-gedoe.
En spullen heb ik nog genoeg, dus dat scheelt!

Hopelijk ben je snel weer beter, VivaPimpelmees...
Ik ga gewoon door hoor. Toevallig vandaag een heel goede haardag. Maar heb dan ook een paar heel fijne nieuwe producten geprobeerd (proefjes). Vind dat juist wel fijn nu.
Alle reacties Link kopieren
O ja, wat dan?
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
21-03-2020 09:18

En spullen heb ik nog genoeg, dus dat scheelt!
Ik ook. Ik kan zeker een half jaar vooruit met wat ik heb :)
Alle reacties Link kopieren
https://www.cgproducten.nl/nl/startersp ... 87079.html

Ik heb dit besteld, de XL versie. Ben heel benieuwd!
helena2 schreef:
21-03-2020 14:22
O ja, wat dan?
Jessicurl. De rockin’ ringlets potion En de awe inspiralling spray met name.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt cool in ieder geval Sally!
Hoi! Ik ben benieuwd of de cg methode geschikt is voor mij en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Vanaf dag ik geboren ben totdat ik een jaar of 12 was heb ik 3a krullen gehad, hierna heb ik mijn haren kort geknipt en heb ik heel stijl haar gehad. Bij mijn moeder ging het precies hetzelfde en die kreeg rond haar 20ste haar krullen weer terug, en heeft nu een volle bos. Bij mij begint de slag langzaam ook weer terug te komen en nu heb ik 2B haar ongeveer. Nadat ik erachter kwam wat de cg methode was, was ik meteen benieuwd en ik vraag me af of dit zou kunnen helpen om de krullen die ik ooit had weer terug te krijgen. Hopelijk heeft iemand een antwoord hierop. Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Hai Sophi3, of de krullen weer net zo worden als toen je klein was weet ik niet. Maar je kunt er zeker van zijn dat deze methode ervoor zorgt dat je veel meer en mooiere krullen krijgt dan je nu hebt. Jij bent juist een ideale kandidaat hiervoor!
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van proberen. Als kind had ik pijpenkrullen en ik was blond :)

Als ik het hele riedeltje goed volg en de diffuser gebruik heb ik een hoofd vol 3A maar de laatste weken heb ik er eigenlijk niets aan gedaan en dan is het 2B/2C.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven