op dag 21 positieve ovulatietest?

19-04-2009 17:12 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

deze maand voor het eerst gestart met ovulatie-testen.

Echter geen positieve ovulatietest gehad.. wel een licht rood streepje een enkele keer. vrijdag laatste keer getest: hartstikke negatief.

Vandaag seks gehad.. ik was extreem vochtig.

ik dacht net ' ga voor de grap ovulatietest doen' en jawel hoor: twee dikke strepen... hoe kan dit? betekent dit dat ik nu pas ovuleer? en is mijn NOD dan ook automatisch later?
Zucht...

Dit is nou al de zoveelste keer Ils. Als ie nu positief is zal je dus wel vruchtbaar zijn he..

En waarom zou je nu al met die testen beginnen, spiraal was er toch pas net een maand uit. Laat je lichaam zichzelf ff regelen zeg!
@ Juniper.. wat een flauwe reactie zeg! met de mirenaspiraal ontregelt je lichaam dus niet. ik ben altijd strak om de 28 dagen ongesteld.... dus daarom vind ik dit raar. en vraag ik advies aan mensen?
Maar je kunt op dag 21 toch nooit weten of je zwanger bent?

Daarnaast kunnen de vruchtbare dagen bij iedereen anders zijn. Volgens boekje rond dag 14 ja, maar sommigen zijn juist vruchtbaar aan het begin van de cyclus en anderen later.

Ik dacht dat jij hier alles van wist aangezien je niet snapt waarom sommige vrouwen niet snel zwanger worden? Oa hierdoor dus.
Ils,

Ik kan je helaas niet helpen met het antwoord. Ik heb toen ik zwanger probeerde te worden van dochter ook een aantal maanden ovulatietesten gebruikt maar ben er van lieverlee maar mee gestopt. Ik vond het één grote ramp. Had nooit een positieve test in handen. Ben wel zwanger geworden, ook zonder die test. We gaan nu voor de tweede en ik laat die ovulatietesten lekker voor wat ze zijn.... ondingen!

Ik denk niet dat je zwanger bent persoonlijk, sorry! Ik weet het niet zeker maar ik denk dat zwangerschapstesten een ander hormoon meten dan ovulatietesten ( ik weet dus niet of ovulatietesten ook hcg hormoonwaardes oppikken). Bel anders je huisarts als je het zeker wil weten die kan je vast wel vertellen hoe het zit.
Dat betekent inderdaad dat je morgen ovuleert (veel plezier vanavond)

Ik heb een strakke cyclus van 28 dagen en ik heb soms op dag 9! mn eisprong en soms pas op dag 18. Wisselt dus heel erg, terwijl ik wel elke keer op dag 28 ongesteld ben.
Wat een flauwe reactie van Juniper??? Vind het eerder flauw van jou!

Je hebt hier een paar dagen geleden een soortgelijk topic over geopend, alleen toen zat je op dag 17 en kreeg je geen streepjes. Dan zal je nu wel ovuleren ja als je wel een streep krijgt!

Maar ook toen is je al verteld dat je misschien je lichaam eerst even de kans moet geven te functioneren zonder spiraal. Zoals nu blijkt is je lichaam dus niet zo stipt als je denkt.

Ik voorspel dat je het nog heeeeeeeeeeeel zwaar gaat krijgen de komende maanden als je er op deze manier mee bezig blijft!!!

Geef t even de tijd, relax....klinkt cliche, maar er zo mee bezig zijn komt een zwangerschap echt niet ten goede hoor!
t zal wel
Ik had het vorige maande hetzelfde. Had bij 19 dagen een positief ovulatietestje, maar werd wel gewoon met 28 dagen ongesteld.

En zwanger.....als je na de 2 streepjes sex hebt gehad misschien wel, maar daar zijn zwangerschapstestjes voor en die kun je echt pas gebruiken rond de tijd dat je ongesteld moet worden.

Denk dat je dus nog even moet afwachten. En misschien toch een andere cyclus? Je weet het nooit.
ja maar hoogopgeleide vrouwen worden wel snel zwanger want die weten hoe een cyclus in elkaar steekt en hebben gewoon op de goede dagen seks.

aldus ils79
huh? wat een nare reacties zeg! GElukkig niet allemaal.. aan de rest: thanks voor jullie reacties!!!

ik heb voldoende info!
quote:Bengal schreef op 19 april 2009 @ 17:53:

ja maar hoogopgeleide vrouwen worden wel snel zwanger want die weten hoe een cyclus in elkaar steekt en hebben gewoon op de goede dagen seks.

aldus ils79

Ik hou mn mond wel, en ga net als Fleur in t andere topic op mn handen zitten.

T is maar te hopen dat het allemaal goed gaat bij jou Ils, en je je over een jaar niet hoeft aan te sluiten bij 1 van de topics hier van de meiden die na een jaar niet zwanger zijn...
t zal wel
Je bent toch nog maar net bezig??? Doe dan niet meteen zo overdreven met al die testen! Je kan wel hartstikke gek worden! Let gewoon op je cyclus en op je lichaam. Noteer wanneer je ongesteld bent geworden en probeer het eerst eens een tijd zonder al dat gedoe.

Geloof me, daar is nog tijd genoeg voor! Wij vrijen nu al 2 jaar op de kalender en dan word je er snel zat van. Gelukkig hebben we het eerste jaar niet al die fratsen hoeven uithalen....
Ils blijkbaar snap je er nog niet zoveel van...Maar je cyclus kan natuurlijk een keertje wat langer zijn wat dus betekent dat je later kan ovuleren dan gebruikelijk.

Wat betreft het argument dat hoogopleide vrouwen makkelijker zwanger raken...Meen je dat nou echt..
quote:Bengal schreef op 19 april 2009 @ 17:53:

aldus ils79Whoehahahahahahahahahahahaha
Naa, dat hoogopgeleide kwam eigenlijk ter discussie over wanneer man veel zuipt en snel zwanger worden....
Hmmmm.... probeer inmiddels een half jaar zwanger te worden, maar nog niet gelukt... misschien had ik na mn HBO toch nog naar de universiteit moeten gaan
quote:Marriss schreef op 19 april 2009 @ 20:25:

Hmmmm.... probeer inmiddels een half jaar zwanger te worden, maar nog niet gelukt... misschien had ik na mn HBO toch nog naar de universiteit moeten gaan hee marriss, dat heb ik dus gedaan en na vijf maanden nog niet zwanger heur!
Dan word ik denk ik niet meer zwanger van een tweede kindje, heb mijn universitaire studie niet afgemaakt...
Mens, neuk nou gewoon en wacht of je ongesteld wordt of niet. Djiez.
Hier een verloskundige, die wel geacht wordt cyclus etc. te kennen... En die ook nog niet zwanger is.... Maja, zal wel komen doordat ik al een paar jaar niet meer werk en mijn kennis diep weggezakt is?!?!? (Of ben ik gewoon een slechte verloskundige?)

Of zou het misschien tóch gewoon met geluk en de natuur etc. te maken hebben?
anoniem_637566c2a75db wijzigde dit bericht op 19-04-2009 21:32
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:juniper8 schreef op 19 april 2009 @ 20:23:

Naa, dat hoogopgeleide kwam eigenlijk ter discussie over wanneer man veel zuipt en snel zwanger worden....

ooh sorry, uit de context gerukt door mij. Maar ook in de originele context net zo belachelijk als in dit topic gelukkig.

Kon het niet laten om mensen er even op te attenderen dat TO een hoogopgeleide vrouw is.

Met vriendelijke groet,

Drs. Bengal
quote:Marriss schreef op 19 april 2009 @ 20:25:

Hmmmm.... probeer inmiddels een half jaar zwanger te worden, maar nog niet gelukt... misschien had ik na mn HBO toch nog naar de universiteit moeten gaan O meid, dan ben je vast snel zwanger, ik heb er 2 jaar over gedaan en ik heb alleen maar mavo
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Niet zo opscheppen Bengal!

Sorry. Ils, lees toch dat boek ("Zwanger Worden" van Mariël Croon) eens dat ik je laatst voorstelde. Jij wees het af omdat jouw kennis verder was dan wat je meende in dit boek te kunnen lezen, maar (eigenwijze HBO'er als ik ben) denk ik zeker te weten dat je juist vanwege deze vragen er veel informatie kunt opdoen.

Misschien helpt het. Ik ben nl in ronde 2 zwanger geworden .
quote:Tia Dalma schreef op 20 april 2009 @ 10:09:

Sorry. Ils, lees toch dat boek ("Zwanger Worden" van Mariël Croon) eens dat ik je laatst voorstelde. Jij wees het af omdat jouw kennis verder was dan wat je meende in dit boek te kunnen lezen, maar (eigenwijze HBO'er als ik ben) denk ik zeker te weten dat je juist vanwege deze vragen er veel informatie kunt opdoen.

Misschien helpt het. Ik ben nl in ronde 2 zwanger geworden .

Hahahaha, meen je dit echt?

Ze wees het af omdat haar kennis verder was dan wat er in het boek stond?

Dan open je dit soort topics toch niet?
"ik ben het, Barbabelladingdong"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven