Katten dieetvoer?

08-03-2020 15:41 10 berichten
Hallo mede kattenslavinnen,

Ik zit met een dingetje waar ik jullie info voor kan gebruiken.

Balin heeft tegenwoordig dieetvoer tegen blaasgruis en nu geef ik hem Biofood, een prima brok, maar hij eet daarvan alleen de helft van de nogal kleine brokjes en de andere helft laat hij vallen en kijkt er niet meer naar om, met als gevolg dat ik in feite de helft weg kan gooien.

Nu het volgende. Nu heb ik Advance veterinary diet gevonden en Kattovit urinary diet gevonden. Is iemand bekend met deze brokken? Zijn ze ook erg klein of groot? Worden ze met smaak gegeten?

Nu zag ik natuurlijk ook Hill's en Royal canin, maar de eerste vind ik te duur en de tweede te ranzig.

Wie heeft het antwoord?
Niet echt wat je vraagt maar Sanabelle heeft ook urinary.
Heel betaalbaar en mijn katten hebben het jaren met plezier gegeten.
PoesinBoots schreef:
08-03-2020 16:01
Niet echt wat je vraagt maar Sanabelle heeft ook urinary.
Heel betaalbaar en mijn katten hebben het jaren met plezier gegeten.
Ben ik nog niet tegengekomen.

Waar wordt dat verkocht?

Edit: Ik heb het gevonden bij Bitiba en de recensies zijn erg hoopvol, dus dat ga ik de volgende keer bestellen.

Bedankt Poes.
Zooplus heeft het ook.
Zooplus is duurder. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Specific heb ik altijd verkocht bij de praktijk.
Mijn hond had zelf ook een dieet tegen blaasgruis ook van specific.
Werkte goed, goede kwaliteit en volgens mij iets goedkoper dan royal canin.

Een iets duurder dieet is in ieder geval goedkoper dan de operatie om blaasstenen te verwijderen. :-D
Bij Zooplus staan foto's van klanten, dan kun je zien hoe groot de brokken zijn.

https://www.zooplus.nl/customerpictured ... kat/626108
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Kattovit

Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alice2706 schreef:
08-03-2020 16:49

Een iets duurder dieet is in ieder geval goedkoper dan de operatie om blaasstenen te verwijderen. :-D

De kwaliteit van dieetbrokken is niet gegarandeerd met een hoge prijs.

Het fijne van Zooplus vind ik overigens dat ze heel duidelijke ingrediëntenlijsten bij de producten hebben.
Ik ben aan het lezen geweest en ontdekte dat in de meeste dieetbrokken DL-methionine zit en dat dat ernstige bijwerkingen (waaronder nierfalen!) heeft.

Aldus neem ik mijn verlies en blijf biofood geven, want daar zit die troep niet in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven