Zwanger worden februari 2020 met tabel
vrijdag 31 januari 2020 om 22:46
Wees welkom!
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
| naam | NOD | ronde | leeftijd | bijzonderheden |
| Kees-je | 9-4 | 1 | 27/33 | 1e kindje |
| konijntje777. | 3-4 | 2 | 32 | 2e kindje |
| Grenade | 24-3 | 2 | 31/31 | 2e kindje |
| Roo93 | 27-3 | 2 | 26 | 2e kindje |
| Suzan-J | 8-3 | 2 | 29/32 | 1e kindje |
| Nature2020 | 18-03 | 2 | 25 | 2e kindje |
| MolligPaard | nb | 0-1 | 30 | 2e kindje |
| D0ris | 30-3 | 2 (sinds groen licht na pauze) | 29 | 1e kindje, MA 9w juni 2019, ziekte van Asherman na hysteroscopie miskraamrest |
| Sha1988 | 29-02 | 2 | 31 | 2e kindje |
| Suuteke34 | 1 | 27 | 1e kindje | |
| Lullaby- | 20-3 | 1 | 30 | 1e kindje. Heel lange cyclus |
| Pina_colada | 22-3?? | 1 | 33 | 1e kindje. Nog geen duidelijkheid over cyclus |
| Makaloly | 24-03 | 2 | 30 | zwanger van ons eerste kindje na de tweede IUI behandeling |
| OkkiePetite. |
| .. |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2020 13:54
Reden: Twitterlinkje verwijderd
Reden: Twitterlinkje verwijderd
45.73% gewijzigd
zaterdag 7 maart 2020 om 20:00
Hier gaat het prima, still waiting.
Gisteren voor de zekerheid een test gedaan, deze was negatief. Zou evt ook nog kunnen dat ik te vroeg heb getest, omdat ik ook mn eisprong niet kon vinden, maar daar ga ik niet vanuit.
Deze week met vriend en schoonouders op wintersport, dus even de focus eraf
Hoe gaat het met de rest?
Gisteren voor de zekerheid een test gedaan, deze was negatief. Zou evt ook nog kunnen dat ik te vroeg heb getest, omdat ik ook mn eisprong niet kon vinden, maar daar ga ik niet vanuit.
Deze week met vriend en schoonouders op wintersport, dus even de focus eraf
Hoe gaat het met de rest?
maandag 9 maart 2020 om 14:47
Spannend meiden. Helaas geen nieuwe positieve testen zie ik
..
Op naar de volgende maand!
Hier geen nieuws, april pas weer ziekenhuis, volgende week ergens eisprong. We proberen het wel, wie weet, maar ik hoop gewoon diep dat het geen slecht nieuws is in april (dus dat ik paniek en het niet weer verkleefd is). Fingers crossed.
Suzan, veel plezier op wintersport!
Op naar de volgende maand!
Hier geen nieuws, april pas weer ziekenhuis, volgende week ergens eisprong. We proberen het wel, wie weet, maar ik hoop gewoon diep dat het geen slecht nieuws is in april (dus dat ik paniek en het niet weer verkleefd is). Fingers crossed.
Suzan, veel plezier op wintersport!
dinsdag 10 maart 2020 om 08:19
dinsdag 10 maart 2020 om 12:09
He meiden,
ik ben a little late to the party, maar vroeg me af of ik misschien met jullie mee mag schrijven? Wij zijn in februari ook begonnen namelijk en ik merk dat ik enorm de behoefte heb om te delen met anderen (maar het nog niet aan de grote klok wil hangen). Lijkt me fijn om mee te kunnen schrijven op dit forum!
Kan me ook voorstellen dat jullie al een tijdje met elkaar schrijven en de groep "vol" is hoor! Laat maar weten
dan zal ik me bij groen licht even goed voorstellen
ik ben a little late to the party, maar vroeg me af of ik misschien met jullie mee mag schrijven? Wij zijn in februari ook begonnen namelijk en ik merk dat ik enorm de behoefte heb om te delen met anderen (maar het nog niet aan de grote klok wil hangen). Lijkt me fijn om mee te kunnen schrijven op dit forum!
Kan me ook voorstellen dat jullie al een tijdje met elkaar schrijven en de groep "vol" is hoor! Laat maar weten
dinsdag 10 maart 2020 om 12:58
Super leuk Konijntje! Inderdaad echt heel fijn om te kunnen delen. Ga er straks ook even voor zitten om al jullie verhalen terug te lezen.
Wij zitten nu in ronde 1. Eigenlijk hadden we al veel eerder willen beginnen maar ik had nog allerlei onderzoeken ivm een negatieve pap uitslag (pap 3 en hpv) waardoor we moesten wachten. Tussendoor ook nog een lange reis naar Azie en ivm Zikavurus durfden we het nu aan. Nu is de uitslag inmiddels helemaal goed (pap1 en geen hpv meer) en konden we dus gaan beginnen!
Mega spannend
Want het is ons eerste kindje. Ik ben 30 en mijn vriend is 38.
Mijn cyclus is enorm lang (gemiddeld 44 dagen) maar ik voel wel altijd heel duidelijk mijn eisprong. Nu met deze eerste poging toch aan de slag gegaan met ovulatietesten omdat ik 'm echt niet wilde missen (je bent zo 1,5 maand verder met mijn cyclus voor een volgende poging). Daarbij is mijn vriend voor zijn werk veel weg, dus als we deze zouden missen kwam het erop neer dat de volgende poging pas in juni zou zijn ofzo
Lang verhaal kort; eisprong is inmiddels geweest. Ik voelde 'm zelf al aankomen 's ochtends en ook de test liet een duidelijke streep zijn. Erg goed gebruik van gemaakt
Eisprong zou 6 maart geweest zijn. En eigenlijk voel ik vanaf dat moment van alles.
Even een lijstje van dingen waar ik allemaal "last" van heb:
- hele gevoelige borsten
- Krampen in onderbuik
- Misselijk
- Rare trek
- Stemmingswisselingen (emo!)
- Geur lijkt versterkt?
- Vieze smaak in mond (bloedsmaak)
- “Raar” algeheel gevoel
- Vaker plassen
- Hele droge mond
- Lage rugpijn
- Hoofdpijn
- Duizelig
Dus ik vraag me enorm af of het deze eerste keer al raak zou kunnen zijn?
NOD is 20 maart!
Wij zitten nu in ronde 1. Eigenlijk hadden we al veel eerder willen beginnen maar ik had nog allerlei onderzoeken ivm een negatieve pap uitslag (pap 3 en hpv) waardoor we moesten wachten. Tussendoor ook nog een lange reis naar Azie en ivm Zikavurus durfden we het nu aan. Nu is de uitslag inmiddels helemaal goed (pap1 en geen hpv meer) en konden we dus gaan beginnen!
Mega spannend
Mijn cyclus is enorm lang (gemiddeld 44 dagen) maar ik voel wel altijd heel duidelijk mijn eisprong. Nu met deze eerste poging toch aan de slag gegaan met ovulatietesten omdat ik 'm echt niet wilde missen (je bent zo 1,5 maand verder met mijn cyclus voor een volgende poging). Daarbij is mijn vriend voor zijn werk veel weg, dus als we deze zouden missen kwam het erop neer dat de volgende poging pas in juni zou zijn ofzo
Lang verhaal kort; eisprong is inmiddels geweest. Ik voelde 'm zelf al aankomen 's ochtends en ook de test liet een duidelijke streep zijn. Erg goed gebruik van gemaakt
Eisprong zou 6 maart geweest zijn. En eigenlijk voel ik vanaf dat moment van alles.
Even een lijstje van dingen waar ik allemaal "last" van heb:
- hele gevoelige borsten
- Krampen in onderbuik
- Misselijk
- Rare trek
- Stemmingswisselingen (emo!)
- Geur lijkt versterkt?
- Vieze smaak in mond (bloedsmaak)
- “Raar” algeheel gevoel
- Vaker plassen
- Hele droge mond
- Lage rugpijn
- Hoofdpijn
- Duizelig
Dus ik vraag me enorm af of het deze eerste keer al raak zou kunnen zijn?
NOD is 20 maart!
woensdag 11 maart 2020 om 14:06
Ja i know! Veel te vroeg om al echt iets te kunnen merken natuurlijk. Maar zit dus wel al volop in de mindfucks. Dacht nog van tevoren dat ik er heel relaxed in zou staan, maar niet dus...
Hoe gaan jullie daar mee om? Of hebben jullie daar niet zoveel last van?
Balen Suzan! Op naar de volgende ronde
Hoe gaan jullie daar mee om? Of hebben jullie daar niet zoveel last van?
Balen Suzan! Op naar de volgende ronde
donderdag 12 maart 2020 om 20:34
Welkom Lullaby. Volgens mij is vier dagen na je eisprong al kwaaltjes wel heel vroeg. Mijn ervaring is wel dat je in die periode van alles voelt of denkt te voelen. Maar het zou natuurlijk mooi zijn als het raak is.
Haha kan me voorstellen dat je thuis nog weer gaat testen Suzan. Is wel een hele korte ongesteldheid dan.
Hier alles goed. Volgens mijn app is mijn eisprong net geweest. Volgende week zal het wel weer spannend worden
Haha kan me voorstellen dat je thuis nog weer gaat testen Suzan. Is wel een hele korte ongesteldheid dan.
Hier alles goed. Volgens mijn app is mijn eisprong net geweest. Volgende week zal het wel weer spannend worden
zondag 15 maart 2020 om 13:29
Het doet mij juist wat meer twijfelen over de volgende ronde. Op deze heb ik nu namelijk geen invloed meer op. Maar over de volgende had ik vanwege de feestdagen al wat twijfels, maar nu denk ik juist door de corona erbij echt te gaan overslaan. Vooral omdat de controles nu al aangepast worden. Je alle afspraken alleen moet gaan. En dat zijn de maatregelen van nu. Ik verwacht dat het nog wat aangescherpt gaat worden. De vorige zwangerschap vond ik het heel fijn om wat extra echo's te doen en hartje te luisteren tussendoor. Als dat niet kan ben ik bang dat ik er juist alleen maar stress door r krijg. Maar we wachten af hoe hard het zal gaan
zondag 15 maart 2020 om 18:20
Ja getest. NegatiefKonijntje777 schreef: ↑14-03-2020 09:26En Suzan, nog getest ?
Door de corona gekte zitten we van de week veel thuis. Ideaal voor de vruchtbare dagen.
Dus toch gewoon een erg korte cyclus én menstruatie.
Ja, hoop dat de mensen ook de pil en/of condoom inslaan nu
maandag 16 maart 2020 om 17:44
Ja, lastig deze ronde. Ik twijfel ook.
Het liefst zouden we gewoon aan de slag gaan, maar ik vind het idee dat ik dan mogelijk net zwanger ben tijdens deze situatie ook een beetje eng. Vooral omdat we ook niet weten hoe lang het nog gaat duren, en wat er verder nog kan gaan gebeuren.
Hoe staan jullie daar in?
Het liefst zouden we gewoon aan de slag gaan, maar ik vind het idee dat ik dan mogelijk net zwanger ben tijdens deze situatie ook een beetje eng. Vooral omdat we ook niet weten hoe lang het nog gaat duren, en wat er verder nog kan gaan gebeuren.
Hoe staan jullie daar in?
dinsdag 17 maart 2020 om 09:20
Ja ik vind het ook eng. Er is ook nog zo weinig over bekend. Ik heb nog niets gelezen over zwangere vrouwen en corona.
Okkie; hoe voel jij je? Bij mij in de buurt zijn alle extra controles afgezegd, gaat jouw echo wel door?
Verder ben ik thuis aan het werk. Sinds gisterochtend een loopneus en keelpijn. Kan heel goed hooikoorts zijn, maar omdat ik dus net terug ben uit Oostenrijk mag ik niet naar werk komen. Wel erg lastig, want normaal gesproken kan ik niet zomaar thuis werken.
Vriend werkt ook thuis, dus wel extra mogelijkheden als de vruchtbare periode weer komt
Okkie; hoe voel jij je? Bij mij in de buurt zijn alle extra controles afgezegd, gaat jouw echo wel door?
Verder ben ik thuis aan het werk. Sinds gisterochtend een loopneus en keelpijn. Kan heel goed hooikoorts zijn, maar omdat ik dus net terug ben uit Oostenrijk mag ik niet naar werk komen. Wel erg lastig, want normaal gesproken kan ik niet zomaar thuis werken.
Vriend werkt ook thuis, dus wel extra mogelijkheden als de vruchtbare periode weer komt
dinsdag 17 maart 2020 om 18:52
Inmiddels is er bekend dat Corona geen risico’s geeft op miskramen, vroeggeboorte en in China zijn de eerste Corona baby’s geboren als in moeders die tijdens zwangerschap Corona hadden. Het gaat goed met De baby’s. Het gaat wel om maar 4 baby’s, andere situatie zijn niet bekend . Stelt mij wel wat gerust.
M’n echo gaat wel door gezien spanningen in deze zwangerschap, wel zonder man . Dus we gaan facetimen
Over een ronde overslaan, je weet niet of je zwanger raakt en het is sowieso allemaal niet te plannen. Er is altijd wel wat. En als je thuis kan werken in de eerste weken van je zwangerschap is dat echt wel prettig. (Dacht belicht even de andere kant
)
M’n echo gaat wel door gezien spanningen in deze zwangerschap, wel zonder man . Dus we gaan facetimen
Over een ronde overslaan, je weet niet of je zwanger raakt en het is sowieso allemaal niet te plannen. Er is altijd wel wat. En als je thuis kan werken in de eerste weken van je zwangerschap is dat echt wel prettig. (Dacht belicht even de andere kant
dinsdag 17 maart 2020 om 19:37
Ja dat is zeker waar!
Ik zit sowieso de komende 3 weken thuis, en wie weet hoeveel langer. Lijkt me inderdaad best fijn dat mocht het nu lukken om even thuis te zijn. Kan makkelijk thuiswerken, en m’n vriend nu ook, dus ja; wel handig met de vruchtbare dagen
Het zou ook kunnen dat we nog maanden in deze situatie zitten... Zo lang kan ik niet meer wachten hoor :d
Wel lastig, want er is nog weinig bekend over corona mbt zwangerschappen.
Ik zit sowieso de komende 3 weken thuis, en wie weet hoeveel langer. Lijkt me inderdaad best fijn dat mocht het nu lukken om even thuis te zijn. Kan makkelijk thuiswerken, en m’n vriend nu ook, dus ja; wel handig met de vruchtbare dagen
Het zou ook kunnen dat we nog maanden in deze situatie zitten... Zo lang kan ik niet meer wachten hoor :d
Wel lastig, want er is nog weinig bekend over corona mbt zwangerschappen.
woensdag 18 maart 2020 om 13:27
Dat is fijne informatie okkiepetite!
Vooral omdat je niet weet hoelang het corona virus gaat duren willen wij het niet uitstellen.
Als het deze maand raak is dan moeten we maar videobellen tijdens de controles
Hoe gaat het met iedereen?
Hier in afwachting van het gouden ei
.. ik verwacht vrijdag! Spannend
Vooral omdat je niet weet hoelang het corona virus gaat duren willen wij het niet uitstellen.
Als het deze maand raak is dan moeten we maar videobellen tijdens de controles
Hoe gaat het met iedereen?
Hier in afwachting van het gouden ei