Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
zaterdag 29 februari 2020 om 00:55
Ik mag ook mee gaan schrijven!
Bijna 30, single en al jaren een grote kinderwens. Altijd in gedachten gehouden dat, als ik ouder zou worden en geen relatie zou hebben, ik er alleen voor wilde gaan. En dan ineens voel je het aan alles, dit is het moment om te starten met het traject! Ik heb eind maart mijn intake, ga naar Nij Barrahus en kies voor een Deense donor. Heb alles tegen elkaar afgewogen, zelf donor zoeken en ZI, donor via bank van een van de klinieken of een donor via een Deense donorbank. Heb bewust gekozen voor dit laatste, mede omdat de donorwachtlijsten van de klinieken pittig zijn maar ook omdat de kliniek zelf aangeeft dat Denemarken een goede optie is mits je de juiste criteria gebruikt om te zoeken.
Lang verhaal kort: ik hoop op een fijne intake en groen licht voor het traject. Ik heb er zin in, samen met een aantal belangrijke mensen uit mijn directe omgeving. Ik ga vast tzt met allerlei vragen/ervaringen komen, maar voor nu eerst meelezen
Bijna 30, single en al jaren een grote kinderwens. Altijd in gedachten gehouden dat, als ik ouder zou worden en geen relatie zou hebben, ik er alleen voor wilde gaan. En dan ineens voel je het aan alles, dit is het moment om te starten met het traject! Ik heb eind maart mijn intake, ga naar Nij Barrahus en kies voor een Deense donor. Heb alles tegen elkaar afgewogen, zelf donor zoeken en ZI, donor via bank van een van de klinieken of een donor via een Deense donorbank. Heb bewust gekozen voor dit laatste, mede omdat de donorwachtlijsten van de klinieken pittig zijn maar ook omdat de kliniek zelf aangeeft dat Denemarken een goede optie is mits je de juiste criteria gebruikt om te zoeken.
Lang verhaal kort: ik hoop op een fijne intake en groen licht voor het traject. Ik heb er zin in, samen met een aantal belangrijke mensen uit mijn directe omgeving. Ik ga vast tzt met allerlei vragen/ervaringen komen, maar voor nu eerst meelezen

zaterdag 29 februari 2020 om 12:56
Goed om te lezen! Gaat de zwangerschap goed? En heb je meerdere iui pogingen gehad, of was je snel zwanger?

zaterdag 29 februari 2020 om 14:06
Ik heb wel meerdere pogingen nodig gehad en nog extra onderzoeken moeten hebben waaruit bleek dat 1 van mijn eileiders niet werkt. Had eigenlijk in januari met ivf zullen beginnen toen de laatste iui ineens toch geslaagd bleek te zijn. Een onverwachte wending dus!
De zwangerschap loopt niet heel voorspoedig (veel misselijk en overgeven), maar de baby groeit heel goed! Dus ik klaag niet.
zaterdag 29 februari 2020 om 14:28
Enigma: wellicht ten overvloede, maar voel je vooral niet schuldig als je zwanger zijn ronduit klote vindt. Ik ben tot week 25 vreselijk misselijk geweest, en hield ook steeds vol ‘nou ja, de baby heeft er geen last van en daar gaat alles goed, dus ik mag niet klagen’. Tot iemand me vroeg hoe míjn kwaliteit van leven dan eigenlijk al maanden was, en toen brak ik. Toen ben ik overgestapt op: ik ben blij met de baby, maar ik vind het vreselijk om zwanger te zijn. En ik voel me k*t. Dat mag ook gewoon, zelfs als je veel moeite hebt gedaan voor een baby.
zaterdag 29 februari 2020 om 15:20
Ah, wel een pittig traject door gegaan dus, maar absoluut een mooie wending bij de laatste iui!Enigma82 schreef: ↑29-02-2020 14:06Ik heb wel meerdere pogingen nodig gehad en nog extra onderzoeken moeten hebben waaruit bleek dat 1 van mijn eileiders niet werkt. Had eigenlijk in januari met ivf zullen beginnen toen de laatste iui ineens toch geslaagd bleek te zijn. Een onverwachte wending dus!
De zwangerschap loopt niet heel voorspoedig (veel misselijk en overgeven), maar de baby groeit heel goed! Dus ik klaag niet.

woensdag 4 maart 2020 om 09:00
Even een update betreft UMC in Utrecht die doen niet moeilijk over ' eigen' donor die meerdere gezinnen heeft geholpen. Goed nieuws! Ze vroegen hier helemaal niet naar. Je wordt daar gezien als een soort van ' stel' omdat je toegang hebt tot zaad met een eigen donor.
Ik kan daar zo terecht maar regel daar is wel 1 jaar ZI (Linda goed om dit wel in je achterhoofd te houden).
Ik heb al een half jaar ZI gedaan met die andere donor dus ga het nu nog een paar keer proberen met deze donor. Medisch is er niks aan de hand bij mij dus moet gewoon lukken. In April wel een afspraak gemaakt bij een fertiliteitsarts.
Nog een tip de wachtlijst bij UMC is ook veel korter ( 4 maanden). Succes allemaal!
woensdag 11 maart 2020 om 15:09
Hoi! Ik heb in het verleden 2x eerder gereageerd op dit topic, maar tot nog toe vooral meegelezen. Nu heb ik besloten de knoop door te hakken en heb deze week een afspraak bij de huisarts. Nu merk ik dat ik dat erg spannend vind. Ben zelf in de gezondheidszorg werkzaam waardoor de huisarts (indirect) een collega van mij is. Om een of andere reden maakt het dat allemaal nog wat spannender. Mijn huisarts is heel aardig, dus dat is het probleem niet. Maar heb toch het gevoel hiermee iets heel persoonlijks bloot te geven terwijl ik juist vrij gesloten ben en gewend ben aan zijn kant van de tafel te zitten. Weet ook niet wat ik met deze post wil, maar moest het denk ik gewoon even kwijt.
woensdag 11 maart 2020 om 16:33
Ik had vandaag mijn intakegesprek bij het UMC. En ik moet 25 mei naar de maatschappelijk werkster, omdat ik al een kind heb met een ex. Omdat er daardoor verschil komt tussen mijn dochter en een evt toekomstig kind. Dus verschil in omgang met een vader, verschil in hoeveelheid cadeautjes, verschil in aantal opa's en oma's etc. Ik snap het wel, maar toch ook weer niet. Omdat ik er niet zo veel aan kan doen. Dat verschil is er gewoon. De fertiliteitsconsulente zei ook dat je niet door een ballotagecommissie heen moet, maar zo voelt het wel. Rond eind juni/begin juli heb ik dan een gesprek met een arts die mij dan rood of groen licht gaat geven. Mijn wachttijd van 4 maanden gaat vanaf vandaag in, dus rond 11 juli ga ik, mits er groen licht is, starten met de behandeling (IUI in natuurlijke cyclus).
Ik houd mijn vingers gekruist, maar twijfel of ik mag. Hebben jullie enig idee hoe ik me kan voorbereiden op een situatie als twee kinderen, één een vader en een opa en oma en de andere alleen familie van mijn kant?
Ik houd mijn vingers gekruist, maar twijfel of ik mag. Hebben jullie enig idee hoe ik me kan voorbereiden op een situatie als twee kinderen, één een vader en een opa en oma en de andere alleen familie van mijn kant?
donderdag 12 maart 2020 om 11:19
Ik heb het traject nog niet doorlopen, dus weet niet precies wat je kan verwachten. Maar ik denk dat ze vooral willen weten of jij je bewust bent van het verschil en daar al over hebt nagedacht. Dus dat je weet dat kind 2 waarschijnlijk op zeker moment vragen zal gaan stellen en wat je daar dan mee doet. Of dat jaloezie over en weer kan ontstaan tussen de kinderen. of kind 2 zijn eigen speciale persoon krijgt in de vorm van een oom, goede vriend oid. Dus dat je niet antwoord 'ik kan er niet zo veel aan doen, dat verschil is er gewoon'. Dat is natuurlijk wel zo, maar dat wil niet zeggen dat je er dan niks mee hoeft.
Ik denk dus niet dat ze snel zullen afwijzen enkel omdat je al een kind met een vader hebt. Maar dat ze gewoon even met jou willen praten over wat dit kan gaan betekenen in de toekomst. Zeker als de wachttijd wel alvast ingaat zou ik me er wat dat betreft niet al te veel zorgen om maken.
Hoe was het intakegesprek verder?
Ik denk dus niet dat ze snel zullen afwijzen enkel omdat je al een kind met een vader hebt. Maar dat ze gewoon even met jou willen praten over wat dit kan gaan betekenen in de toekomst. Zeker als de wachttijd wel alvast ingaat zou ik me er wat dat betreft niet al te veel zorgen om maken.
Hoe was het intakegesprek verder?
donderdag 12 maart 2020 om 13:42
Hallo meiden,
Ik wilde jullie even laten weten dat afgelopen week mijn mooie en lieve dochter is geboren. Grote broer is heel trots en blij en ik natuurlijk ook.
De kleine meid doet alles fantastisch en is een wolk van een baby,
Ik moet nog bijkomen van een stortbevalling met alle gevolgen erbij maar met een lieve kraamhulp en oma om ons heen moet dat herstellen wel lukken.
Ik wilde jullie even laten weten dat afgelopen week mijn mooie en lieve dochter is geboren. Grote broer is heel trots en blij en ik natuurlijk ook.
Ik moet nog bijkomen van een stortbevalling met alle gevolgen erbij maar met een lieve kraamhulp en oma om ons heen moet dat herstellen wel lukken.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

donderdag 12 maart 2020 om 15:41
thefiepie schreef: ↑12-03-2020 13:42Hallo meiden,

Gefeliciteerd!

donderdag 12 maart 2020 om 20:44
Snap wel dat dat het heel lastig maakt ja! Waarom heb je voor die huisarts gekozen? Lijkt me ook niet fijn met bijvoorbeeld genante kwaaltjes.. maar los van dat.. lastig ja.. Het is zeker iets heel persoonlijks. Hoop dat het je achteraf allemaal meevalt, succes!Otta1985 schreef: ↑11-03-2020 15:09Hoi! Ik heb in het verleden 2x eerder gereageerd op dit topic, maar tot nog toe vooral meegelezen. Nu heb ik besloten de knoop door te hakken en heb deze week een afspraak bij de huisarts. Nu merk ik dat ik dat erg spannend vind. Ben zelf in de gezondheidszorg werkzaam waardoor de huisarts (indirect) een collega van mij is. Om een of andere reden maakt het dat allemaal nog wat spannender. Mijn huisarts is heel aardig, dus dat is het probleem niet. Maar heb toch het gevoel hiermee iets heel persoonlijks bloot te geven terwijl ik juist vrij gesloten ben en gewend ben aan zijn kant van de tafel te zitten. Weet ook niet wat ik met deze post wil, maar moest het denk ik gewoon even kwijt.

maandag 16 maart 2020 om 13:05
Gefeliciteerd!thefiepie schreef: ↑12-03-2020 13:42Hallo meiden,

woensdag 18 maart 2020 om 15:25
Dank je! Het viel inderdaad reuze mee. Deze huisarts was al mijn huisarts toen ik nog op de middelbare school zat. Het is ook niet zo dat we echt samenwerken, meer op afstand, maar toch. Uiteindelijk was het een prettig gesprek. Hij had nog nooit deze vraag gehad. Had dus ook geen idee wat hij ermee moest. Maar dat kon ik hem gelukkig vertellen

Ik heb inmiddels ook een afspraak gemaakt bij de kliniek Nij Geertgen. Afwachten of dat nu door kan gaan met die Corona, maar voorlopig plannen ze wel gewoon door.
Ik vind het ineens snel gaan. Stom he. Ben hier inmiddels al jaren over aan het denken. Heb alles uitgezocht en onder elkaar gezet. Heb in december besloten om in maart eea in gang te zetten. En nu denk ik, oh jee

Wat ik me afvraag is hoeveel jullie met jullie omgeving gedeeld hebben? Mijn vrienden en naaste familie weten dat ik een kinderwens heb en dat ik die in mijn eentje wil laten uitkomen. Mijn beste vrienden weten ook dat ik dit jaar stappen zal gaan zetten. Maar dat ik inmiddels een afspraak heb heb ik nog niet gedeeld en dus ook niet wanneer die is. Ik twijfel ook in hoeverre ik dat wil delen. Ik wil niet dat als ik straks echt start mensen iedere maand gaan vragen 'en? al raak?'. Bij koppels weet je immers ook niet wanneer ze samen naar bed zijn geweest. Anderzijds, als je een koppel bent kun je eea natuurlijk wel delen met je partner. En kan me voorstellen dat je die behoefte nu ook hebt. Hoe hebben jullie dat gedaan?
woensdag 18 maart 2020 om 16:09
@Bij mij wisten een hoop mensen dat ik met het traject bezig was, maar dat er lange wachtlijsten waren dus dat het nog wel even kon duren.
Dat is echt echt bezig was, wisten twee collega’s (omdat het wel fijn was om het er gewoon af en toe even over te hebben) en mijn twee beste vriendinnen. En ook die wisten het allemaal niet op de dag nauwkeurig of zo, dus niemand wist wanneer ik ging testen oid.
@seaofdreams: gefeliciteerd!! Breken er voor jou sowieso heel spannende tijden aan!
@degenen die al een kindje hebben: hoe gaat het bij jullie? Ik ben al sinds vrijdag ziek thuis. En ik had in mijn alleenstaande-moeder-opvang-netwerk even geen rekening gehouden met dergelijke omstandigheden
. Wil haar nu eigenlijk niet naar iemand toe laten gaan met een best aanwezige kans dat ze iets overbrengt.
Dus kind is bij mij, en we redden ons zo goed mogelijk. Gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan, en is mijn dochter een heel makkelijk meisje, die ook prima een hele tijd zelf kan spelen terwijl mama op de bank ligt. Maar ik voelde me nu wel voor het eerst echt even een beetje hulpeloos toen ik s nachts ineens flink koorts had en eigenlijk niet kon bedenken wie me zou kunnen komen helpen.
Dat is echt echt bezig was, wisten twee collega’s (omdat het wel fijn was om het er gewoon af en toe even over te hebben) en mijn twee beste vriendinnen. En ook die wisten het allemaal niet op de dag nauwkeurig of zo, dus niemand wist wanneer ik ging testen oid.
@seaofdreams: gefeliciteerd!! Breken er voor jou sowieso heel spannende tijden aan!
@degenen die al een kindje hebben: hoe gaat het bij jullie? Ik ben al sinds vrijdag ziek thuis. En ik had in mijn alleenstaande-moeder-opvang-netwerk even geen rekening gehouden met dergelijke omstandigheden

Dus kind is bij mij, en we redden ons zo goed mogelijk. Gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan, en is mijn dochter een heel makkelijk meisje, die ook prima een hele tijd zelf kan spelen terwijl mama op de bank ligt. Maar ik voelde me nu wel voor het eerst echt even een beetje hulpeloos toen ik s nachts ineens flink koorts had en eigenlijk niet kon bedenken wie me zou kunnen komen helpen.

donderdag 19 maart 2020 om 04:51
Ik ben één keer ziek geweest op een werkdag, dus is ze gewoon naar de opvang gegaan. Verder ben ik gelukkig niet vaker heel ziek geweest.nausicaa schreef: ↑18-03-2020 16:09
@degenen die al een kindje hebben: hoe gaat het bij jullie? Ik ben al sinds vrijdag ziek thuis. En ik had in mijn alleenstaande-moeder-opvang-netwerk even geen rekening gehouden met dergelijke omstandigheden. Wil haar nu eigenlijk niet naar iemand toe laten gaan met een best aanwezige kans dat ze iets overbrengt.
Ik hoop dat ik niet al te veel gevloerd word door Corona (ga er vanuit dat het hoe dan ook een keer komt..) Maar ik weet nog niet wat ik dan met mijn dochter zou moeten, omdat je ook niet weet of anderen al erg ziek zijn. Daarnaast wil ik haar dan eigenlijk niet bij mijn ouders brengen.
Afgezien van dat, gaat het bij ons heel goed. Rond 8,5 maand was het even heel pittig. De slaapregressie kwam om de hoek, maar ook de tanden en een dubbele oorontsteking. De nachten waren echt niet leuk, gelukkig sliep ze overdag best goed, dus kon ik zelf ook bijtanken op mijn vrije dagen. Maar verder zijn we volle bak aan het genieten!!
Mijn dochter is het beste wat mij is 'overkomen', dus meiden die nog in het traject zitten: HOUD VOL! Het is het zoo meer dan waard!!
(haha ik realiseer me dat het 5u snachts is, normaal slaapt mevrouw wel door, alleen deze nacht even niet

donderdag 19 maart 2020 om 07:45
Otta1985 schreef: ↑18-03-2020 15:25Gefeliciteerd fiepie en seaofdreams!
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat lopen met corona. Denk eigenlijk dat ze snel tijdelijk zullen stoppen aangezien dit zeker niet noodzakelijk is. Hopelijk blijven we hier ook een beetje op de hoogte van door dit forum
En ik snap ook dat je het erg snel vindt gaan. Toen wij een afspraak maakten vorig jaar verwachtten we een lange wachtlijst. Die bleek er niet te zijn en binnen een maand zaten we op gesprek en konden we eigenlijk gelijk beginnen. We hadden thuis een grote verbouwing gepland staan en hebben het daarom uitgesteld tot na de zomer. Dat was geen probleem dus ik neem aan dat je ook bij jou kliniek kan zeggen ik wil graag in bijv. Mei beginnen.
Het delen met familie ben ik ook heel nieuwsgierig naar. Wellicht is het bij ons anders omdat we met zijn tweeen zijn. Wij gaan tot zeker 12 weken zwangerschap niets zeggen tegen familie. Vrienden weten wel dat we ermee bezig zijn. Maar wanneer we precies beginnen enzo delen we niet echt tenzij het ter sprake komt. Ik verwacht eigenlijk niet dat mensen elke maand gaan vragen of het al raak is haha. Ben wel benieuwd naR de rest
donderdag 19 maart 2020 om 15:05
@ The Fiepie; veel geluk met je kleine meid. Gefeliciteerd!!
@ seaofdreams; wauw een positieve test. Super, gefeliciteerd!!
Ook hier goed nieuws!!! Na een vlotte thuisbevalling is mijn dochtertje geboren. Het is zo bijzonder. We maken het allebei goed, al is het in deze tijd met het corona gedoe wel lastig. Geen kraamvisite en alleen mijn ouders zijn welkom, die werken thuis en helemaal alleen met de kleine meid zou ik op het moment echt niet weten hoe.
@ Otta1985; bij mij wisten alleen mijn ouders, zus en beste vriendin dat ik er over aan het nadenken was. Had geen behoefte om met ieder te delen. Toen de behandelingen begonnen ben ik het meer mensen gaan vertellen. Achteraf was dat misschien net wat laat, want doordat het bij mij gelijk raak was, was het voor velen een enorme verrassing dat ik zwanger was. Al zorgde dat ook voor een hoop grappige reacties.
@ seaofdreams; wauw een positieve test. Super, gefeliciteerd!!
Ook hier goed nieuws!!! Na een vlotte thuisbevalling is mijn dochtertje geboren. Het is zo bijzonder. We maken het allebei goed, al is het in deze tijd met het corona gedoe wel lastig. Geen kraamvisite en alleen mijn ouders zijn welkom, die werken thuis en helemaal alleen met de kleine meid zou ik op het moment echt niet weten hoe.
@ Otta1985; bij mij wisten alleen mijn ouders, zus en beste vriendin dat ik er over aan het nadenken was. Had geen behoefte om met ieder te delen. Toen de behandelingen begonnen ben ik het meer mensen gaan vertellen. Achteraf was dat misschien net wat laat, want doordat het bij mij gelijk raak was, was het voor velen een enorme verrassing dat ik zwanger was. Al zorgde dat ook voor een hoop grappige reacties.