Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
zondag 9 februari 2020 om 17:01
Bedankt voor al jullie berichtjes en reacties! Ik ben inderdaad 26 nu, dus heb nog een poos de tijd, maar wil ook echt geen oude moeder worden. Het liefst wel voor mijn 30e! Het spookt ook al een paar jaar door mijn hoofd met het idee dat als ik 27 ben er serieuzer naar ga kijken. Dat komt inmiddels ook wat dichterbij
.
Goed om te weten dat je dus wel voor een specifieke kliniek of ziekenhuis een doorverwijzing nodig heb. Daar kan ik me dus in gaan verdiepen en ik zal ook de vorige delen op mijn gemakje eens terug gaan lezen!
@depster, 6 maanden is wel heel snel! Ik dacht dat er overal een hele lange wachtlijst was!
@mikla, echt zelf uitzoeken! Grappig idee! Succes alvast!
@linda, een afspraak met de donor! Lijkt me heel spannend! Hoe zie je het daarna verder voor je?

Goed om te weten dat je dus wel voor een specifieke kliniek of ziekenhuis een doorverwijzing nodig heb. Daar kan ik me dus in gaan verdiepen en ik zal ook de vorige delen op mijn gemakje eens terug gaan lezen!
@depster, 6 maanden is wel heel snel! Ik dacht dat er overal een hele lange wachtlijst was!
@mikla, echt zelf uitzoeken! Grappig idee! Succes alvast!
@linda, een afspraak met de donor! Lijkt me heel spannend! Hoe zie je het daarna verder voor je?

zondag 9 februari 2020 om 23:45
ik zou graag willen dat er wel contact is met de donor. wel dat ik mocht het zover komen, het kindje helemaal zelf opvoed, maar dat hij of zij wel contact op kan nemen.
hij heeft aangegeven het eerste half jaar 2x het kindje te willen zien. en daarna 1x per maand. dat ik er dan heen ga met het kindje of dat hij bij ons komt. daar gaan we het nog over hebben, maar dat is een beetje de grote lijnen.
de donor van de kinderen van mijn zus en schoonzus komt alle belangrijke momenten in het leven van de kids. verjaardagen examen, zwemles, schoolmusical, etc etc.
dat zou ik ook graag willen maar dat is zoeken naar een spelt in de hooiberg.
even een vraagje. kan je bij het kiezen van een donor van de nederlandse bank ook kiezen op huidskleur? ik zou graag een getinte donor willen
hij heeft aangegeven het eerste half jaar 2x het kindje te willen zien. en daarna 1x per maand. dat ik er dan heen ga met het kindje of dat hij bij ons komt. daar gaan we het nog over hebben, maar dat is een beetje de grote lijnen.
de donor van de kinderen van mijn zus en schoonzus komt alle belangrijke momenten in het leven van de kids. verjaardagen examen, zwemles, schoolmusical, etc etc.
dat zou ik ook graag willen maar dat is zoeken naar een spelt in de hooiberg.
even een vraagje. kan je bij het kiezen van een donor van de nederlandse bank ook kiezen op huidskleur? ik zou graag een getinte donor willen
maandag 10 februari 2020 om 07:58
Dat kan op sommige plekken wel, maar het aantal niet-blanke donoren is heel klein. Dus dat zou je wachttijd waarschijnlijk wel heel erg vergroten.
Er is overigens niet zoiets als dè Nederlandse bank. Er zijn verschillende ziekenhuizen die een eigen bank met Nederlandse donoren hebben, maar dat is apart van elkaar.
Er is overigens niet zoiets als dè Nederlandse bank. Er zijn verschillende ziekenhuizen die een eigen bank met Nederlandse donoren hebben, maar dat is apart van elkaar.
maandag 10 februari 2020 om 12:17
Ik heb me ondertussen ook nog verdiept in het UMC. De wachttijden zijn daar beduidend korter en dat vind ik toch ook wel belangrijk. Daarnaast hoor ik dat het daar heel fijn is. Ik heb mijn huisarts gebeld en die heeft mij een doorverwijzing gegeven. Mijn zorgverzekeraar heeft geen contract met het UMC, maar ivm de subsidieregeling leek me dat geen probleem.
Volgens die publicatie gaat de subsidieregeling in per 1 januari, maar zal in de praktijk de zorgverzekeraar nog vergoeden tot 1 april. Ik heb dus mijn zorgverzekeraar gebeld, maar zij zeggen dat het niet medisch is, dus is er ook geen vergoeding, ook niet als je start in de maanden januari tot en met maart. Ik moest refereren aan de subsidieregeling, vertelden ze. Gek eigenlijk wel. Heb veel heen en weer gebeld, ook het UMC kan me geen duidelijkheid verschaffen. Ik hoorde uiteindelijk dat ik het ministerie maar eens moest mailen. Ik wil gewoon graag weten hoe het zit met ingezette verwijzingen in de maanden januari t/m maart bij niet-medische KID. Wat we toch allemaal zijn. En of het nou nog uitmaakt hoe je verzekerd bent. Ik wacht dus op antwoord van het ministerie.
Ik heb wel de stap gezet om een afspraak te maken bij het UMC. Als ik wilde, kon ik aankomende vrijdag al terecht! (en ik belde vanochtend...) Dat is wel heel rap en ik kan niet, dus ik heb 11 maart een eerste afspraak. De wachttijd is op dit moment 6 maanden, vertelde het UMC.
Als ik zeker weet dat ik bij het UMC terecht kan 11 maart, zet ik mijn verwijzing naar het Isala stop. Want eigenlijk mag je van de zorgverzekering maar 1 verwijzing tegelijk hebben. Hoe dat zit in de subsidieregeling heb ik ook gevraagd in mijn mailtje.
Dus lang verhaal kort: bel je verzekering als je je eerste afspraak hebt voor 1 april, zeer korte wachtlijst UMC.
Volgens die publicatie gaat de subsidieregeling in per 1 januari, maar zal in de praktijk de zorgverzekeraar nog vergoeden tot 1 april. Ik heb dus mijn zorgverzekeraar gebeld, maar zij zeggen dat het niet medisch is, dus is er ook geen vergoeding, ook niet als je start in de maanden januari tot en met maart. Ik moest refereren aan de subsidieregeling, vertelden ze. Gek eigenlijk wel. Heb veel heen en weer gebeld, ook het UMC kan me geen duidelijkheid verschaffen. Ik hoorde uiteindelijk dat ik het ministerie maar eens moest mailen. Ik wil gewoon graag weten hoe het zit met ingezette verwijzingen in de maanden januari t/m maart bij niet-medische KID. Wat we toch allemaal zijn. En of het nou nog uitmaakt hoe je verzekerd bent. Ik wacht dus op antwoord van het ministerie.
Ik heb wel de stap gezet om een afspraak te maken bij het UMC. Als ik wilde, kon ik aankomende vrijdag al terecht! (en ik belde vanochtend...) Dat is wel heel rap en ik kan niet, dus ik heb 11 maart een eerste afspraak. De wachttijd is op dit moment 6 maanden, vertelde het UMC.
Als ik zeker weet dat ik bij het UMC terecht kan 11 maart, zet ik mijn verwijzing naar het Isala stop. Want eigenlijk mag je van de zorgverzekering maar 1 verwijzing tegelijk hebben. Hoe dat zit in de subsidieregeling heb ik ook gevraagd in mijn mailtje.
Dus lang verhaal kort: bel je verzekering als je je eerste afspraak hebt voor 1 april, zeer korte wachtlijst UMC.

dinsdag 11 februari 2020 om 14:29
Wat spannend en hoop dat er een klik is. Ik hoor graag hoe het was. Ik ga voor de tweede keer afspreken met de donor. Even kijken of het nog steeds goed voelt.Linda273 schreef: ↑09-02-2020 10:48hoi hoi.
ik lees elke dag wel de berichtjes maar vanuit mijn kant weinig te melden.
alleen dat ik gisteren een afspraak heb gemaakt met dleen mogelijke donor. 15 maart gaan we ergens koffie drinken en elkaar eens aankijken. Ik vind het wel echt spannend want ik heb wel een goed gevoel bij deze man. Nu maar hopen dat het in het echt ook zo is!
verder ben ik nog aan het wachten op de eerste oproep voor de Isala.

dinsdag 11 februari 2020 om 14:39
Dank voor het delen wat dat is wel snel meteen op gesprek. Ik moest bij AMC 2 maanden wachten voor een eerste intake. Ik ga eens bellen met UMC.lezervanboeken schreef: ↑10-02-2020 12:17Ik heb me ondertussen ook nog verdiept in het UMC. De wachttijden zijn daar beduidend korter en dat vind ik toch ook wel belangrijk. Daarnaast hoor ik dat het daar heel fijn is. Ik heb mijn huisarts gebeld en die heeft mij een doorverwijzing gegeven. Mijn zorgverzekeraar heeft geen contract met het UMC, maar ivm de subsidieregeling leek me dat geen probleem.
woensdag 12 februari 2020 om 08:59
woensdag 12 februari 2020 om 12:38
Zijn er hier ook meiden die al langer bezig zijn en iui’s en een ivf poging hebben gehad en naar belgie zijn overgestapt?
Ik zit hier aan te denken maar zou graag willen weten hoe de procedure is..
Als je overstapt moet je dan de gehele intake incl psychologische gesprekken e.d. daar ook weer allemaal doen?
En kan je daar wel behandeld worden als je een niet anonieme donor van cryos hebt.
(Aangezien in belgie voornamelijk met anonieme donoren gewerkt word)
Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?
Als je overstapt moet je dan de gehele intake incl psychologische gesprekken e.d. daar ook weer allemaal doen?
En kan je daar wel behandeld worden als je een niet anonieme donor van cryos hebt.
woensdag 12 februari 2020 om 20:50
Volgens mij is in België niet-anonieme donatie nog steeds verboden, hoe stom ook. Dus ik betwijfel of ze dat doen, maar kun je ze niet gewoon bellen en dat vragen?Chica6 schreef: ↑12-02-2020 12:38Zijn er hier ook meiden die al langer bezig zijn en iui’s en een ivf poging hebben gehad en naar belgie zijn overgestapt?

zaterdag 15 februari 2020 om 11:10
donderdag 20 februari 2020 om 21:50
Ik heb hem gevonden ( zwanger/zwanger-in-je-uppie/list_messages/278089/62, ) maar er is inderdaad al ruim 3 jaar niet in gereageerd als ik het goed zag.
Ik denk dat je beter een nieuw topic kan opstarten
Ik denk dat je beter een nieuw topic kan opstarten

woensdag 26 februari 2020 om 10:43
Hoi Linda, de klik is er nog steeds en appen en bellen regelmatig. Ik ben gisteren naar het AMC geweest maar kwam er niet happy uit. Mijn donor doet het niet via een officiële weg en dus hij kan dan meer dan 12 gezinnen helpen. Ik heb een hele duidelijke rede waarom ik kies voor deze weg en allemaal gedacht vanuit het kind. Als het kind eerder dan 16 jaar behoefte heeft aan zijn biologische vader dan kan dat en met een donor van de wachtlijst of via Denemarken niet. Ook dit zo vertelt aan de arts maar haar reactie was dat er geen onderzoeken zijn geweest dat het kind beter af is bij een ontmoeting op eerder leeftijd... En hier had ik geen boodschap aan!
Mijn donor is niet van plan om meer dan 12 gezinnen te helpen maar daar reageerde de arts niet op. Ik mag niet met hem verder als ik het via het ziekenhuis wil gaan doen. Het blijft een heel krom verhaal want een donor via de officiële weg kan ook meer gezinnen helpen. Alles is gebaseerd op vertrouwen maar waarom niet met deze donor?? Ook moet ik het via zelfinseminatie gaan proberen (6 maanden). Dat blijft het meest natuurlijke manier om zwanger te worden. Mijn donor staat hier zeker open voor en heeft dit al bij meerdere gezinnen gedaan en met succes. Ik wilden dit eerst instantie niet maar ga het nu wel doen.
Ik heb hem meteen gebeld na bezoek AMC en hij snapte mijn frustratie. Hij zei laten we het gewoon proberen met ZI en wie weet ben je snel zwanger. Ik kon weer lachen maar tijdens het gesprek met de arts zeker niet.
Mijn donor heeft trouwens wel al twee keer gedoneerd bij UMC in Utrecht wat daar doen ze niet moeilijk.
Ik heb meteen een verwijzing gevraagd voor UMC voor het geval ZI niet lukt. Ik kan al binnen 4/5 weken daar op gesprek komen. En mijn donor is daar bekend dus hopelijk is dat mijn voordeel. Eerst maar aan de slag met ovulatie testen en ZI.
En hoe was jou afspraak met de donor uit Rotterdam?
anoniem_646b2de5b1c51 wijzigde dit bericht op 26-02-2020 11:14
16.68% gewijzigd

woensdag 26 februari 2020 om 16:31
ooh echt..dit meen je niet. wat krom.
dus even voor mij. Als ik het goed begrijp mag hij niet doneren in het ziekenhuis? Ik begrijp alleen niet zo goed waarom niet.
als een kennis van een lesbisch stel wil doneren kan dat toch ook via het ziekenhuis? of begrijp ik nu iets niet goed?
dit was/ is namelijk ook mijn plan. Dat als ik een geschikte donor vind dat deze dan voor mij doneert in het ziekenhuis. (ik weet dat er extra kosten en wachttijd dan aan vast zit) maar wat is dan toch het verschil?
het klinkt zo niet logisch
echt wel heel erg balen zeg voor jou. wat een domper.
dus even voor mij. Als ik het goed begrijp mag hij niet doneren in het ziekenhuis? Ik begrijp alleen niet zo goed waarom niet.
als een kennis van een lesbisch stel wil doneren kan dat toch ook via het ziekenhuis? of begrijp ik nu iets niet goed?
dit was/ is namelijk ook mijn plan. Dat als ik een geschikte donor vind dat deze dan voor mij doneert in het ziekenhuis. (ik weet dat er extra kosten en wachttijd dan aan vast zit) maar wat is dan toch het verschil?
het klinkt zo niet logisch
echt wel heel erg balen zeg voor jou. wat een domper.
woensdag 26 februari 2020 om 17:08
@merlot. Ik heb pas 15 maart met hem afgesproken.
Mijn potentiële donor heeft nog nooit eerder gedoneerd en heeft een wens om vader te worden zonder de echte vaderrol. Eerder een vader op afstand en 1x per maand bezoek. Misschien is dat anders dan iemand die zich als donor uitgeeft. Omdat je dan geen zicht hebt op hoeveel kinderen hij al heeft rondlopen. Misschien is dat de reden. Dat ze het niet vertrouwen? Ik zelf zou er ook niet voor kiezen. Straks heeft hij al 50 kinderen.
Mijn potentiële donor heeft nog nooit eerder gedoneerd en heeft een wens om vader te worden zonder de echte vaderrol. Eerder een vader op afstand en 1x per maand bezoek. Misschien is dat anders dan iemand die zich als donor uitgeeft. Omdat je dan geen zicht hebt op hoeveel kinderen hij al heeft rondlopen. Misschien is dat de reden. Dat ze het niet vertrouwen? Ik zelf zou er ook niet voor kiezen. Straks heeft hij al 50 kinderen.

woensdag 26 februari 2020 om 19:30
Officiële weg bedoel ik met een donor via de wachtlijst (die heel lang is) of via Denemarken. Ik mag niet verder bij AMC omdat mijn donor niet officieel kan aantonen hoeveel gezinnen hij helpt. Ze willen niet kinderen met 50 broers en of zussen en dat snap ik maar dat is ook met mijn donor niet het geval. Ik vertrouw hem wel dat hij 12 gezinnen gaat helpen. Het blijft vreemd verhaal omdat hij wel is geaccepteerd bij het UMC en nog een ander ziekenhuis. Ik snap het ook niet. Ik ga nu een intake doen bij het UMC dus dat gesprek moet nog plaatsvinden.