UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
dinsdag 10 maart 2020 om 17:59
Geboorteplan is hier wel even een ander verhaal. Vorige bevalling was erg heftig en er zijn gewoon dingen die duidelijk moeten zijn vooraf over wat ik wil. Zoon heeft op de dag van geboorte meerdere keren een ademstilstand gehad en mijn herstel heeft ook maandenlang gekost. Dus het is wel belangrijk voor mij om van tevoren mijn grenzen duidelijk te hebben.
En over nu al verlof, ik heb al vanaf 20 januari verlof
mag ook niet weer aan het werk. Maar op een gegeven moment vind je wel dingen om te doen geloof ik. Ik heb al onze kleding al uitgezocht, ik haak veel (bijvoorbeeld knuffels enzo), heb ook veel echte rust nodig en moet vaak naar het ziekenhuis. En verder? Beetje tv kijken, netflixen, lezen. Oftewel, het is best wel saai...
Hollandaisesaus, wat heerlijk om nog even lekker zon te pakken. En inderdaad heel fijn dat er geen corona was.
En over nu al verlof, ik heb al vanaf 20 januari verlof
Hollandaisesaus, wat heerlijk om nog even lekker zon te pakken. En inderdaad heel fijn dat er geen corona was.
dinsdag 10 maart 2020 om 19:55
Verlof, ik zou het wel weten hoor, lekker chillen!!! Maar snap dat t op een gegeven moment wel wat kan vervelen.Als alles goed gaat werk ik tot 9 mei, 3 weken voor uitgerekende datum. Maar ik neem wel regelmatig een extra dagje verlof op.
@suikertest. Ik ga vrijdag. Heb dan ook een echo voor de controle van mn placenta (lag met 20 weken te laag), dus duimen!!!!
@bevalplan, gelukkig nog even tijd om over na te denken. Ik zou heel graag in een bad bevallen. Die optie is er in t ziekenhuis, maar de kans is groot dat het niet gaat lukken. Vorige bevalling kwam ik aan met 9 cm, dus ging t veel te snel om ook maar iets van mn plan uit te voeren. Bad vullen duurt al een uur.
Ik had er wel in gezet dat ik t belangrijk vond dat man bij baby kon blijven, stel dat ze werd weg genomen om een bepaalde reden. Was gelukkig niet nodig, maar zet ik er wel weer in.
@suikertest. Ik ga vrijdag. Heb dan ook een echo voor de controle van mn placenta (lag met 20 weken te laag), dus duimen!!!!
@bevalplan, gelukkig nog even tijd om over na te denken. Ik zou heel graag in een bad bevallen. Die optie is er in t ziekenhuis, maar de kans is groot dat het niet gaat lukken. Vorige bevalling kwam ik aan met 9 cm, dus ging t veel te snel om ook maar iets van mn plan uit te voeren. Bad vullen duurt al een uur.
Ik had er wel in gezet dat ik t belangrijk vond dat man bij baby kon blijven, stel dat ze werd weg genomen om een bepaalde reden. Was gelukkig niet nodig, maar zet ik er wel weer in.
dinsdag 10 maart 2020 om 21:02
Bevalplan: dat is hier niet, ze vragen alleen een keer hoe ik het voor me zie/wat ik belangrijk vind. Nou, daar kan ik kort en krachtig over zijn: mijn vriend moet er fysiek bij zijn maar ik moet geen handen aan mijn lijf, geen gedoe met natte washanden op mijn snuit, en hij moet vooral niet mee gaan zitten puffen! De verloskundige moet zeggen wat ik moet doen..... die moet de regie even overnemen. Bij mijn eerste bevalling raakte ik even in paniek en dat vond ik wel een beetje eng. Maar goed, de verloskundige nam de regie over en sprak me streng toe. En toen is het gelukkig weer goed gegaan. 
Alhoewel ik nog niet aan bevallen moet denken hoor. Pff, al die pijn en vooral het herstel erna. Daar zie ik wel tegen op eerlijk gezegd...
Alhoewel ik nog niet aan bevallen moet denken hoor. Pff, al die pijn en vooral het herstel erna. Daar zie ik wel tegen op eerlijk gezegd...
woensdag 11 maart 2020 om 08:53
Ik snap de heisa rond een bevalplan eerlijk gezegd niet echt. We waren t weekend bij een aantal vrienden op bezoek geweest (in Nederland) die allemaal al kinderen hebben en die waren maar bezig over dat plan, ik heb gisteren dan eens opgezocht wat je daar in zou moeten zetten, begrijp niet waarom ik me daar 3 maanden voor de bevalling al druk over zou moeten maken. Is volgens mij ook weer zoiets typisch Nederlands, want als ik erop google (via google.be) krijg ik alleen maar Nederlandse resultaten.
Ik werk door tot ik niet meer mag/kan. moet er niet aan denken om nu al thuis te zitten. Oke, een paar dagen is leuk om wat bij te tanken en te netflixen, maar daar heb ik geen drie maanden voor nodig.. hopelijk blijf ik zo weinig last hebben en kan ik gewoon doorwerken.
Moeheid is beter nu ik besloten heb op 2 van de 5 dagen thuis te werken. Zal ook nog wel af en toe een dagje verlof nemen en er komen nog wel wat feestdagen aan (pasen, 1 mei, hemelvaart). Op die dagen dat ik thuis werk kan ik iets langer slapen, eventueel 's middags een half uurtje mn ogen dicht doen.
En ik slaap eigenlijk nu heel goed!! dus dat is heel fijn
Kaartje moet ik nog steeds naar gaan kijken. Had een mooie gezien maar vierkant en op nederlandse website dus dat valt af
Ik vroeg me trouwens af: misschien hebben jullie er geen behoefte aan, maar zijn er mensen onder jullie (van de hardcore meeschrijvers) die t leuk vinden om in een whatsapp groepje te gaan zitten? dat is natuurlijk niet zo anoniem als hier, maar we delen toch al veel info en soms zijn er wel dingen die ik zou willen zeggen maar waarvan ik ze niet open en bloot op internet wil hebben staan
Ik werk door tot ik niet meer mag/kan. moet er niet aan denken om nu al thuis te zitten. Oke, een paar dagen is leuk om wat bij te tanken en te netflixen, maar daar heb ik geen drie maanden voor nodig.. hopelijk blijf ik zo weinig last hebben en kan ik gewoon doorwerken.
Moeheid is beter nu ik besloten heb op 2 van de 5 dagen thuis te werken. Zal ook nog wel af en toe een dagje verlof nemen en er komen nog wel wat feestdagen aan (pasen, 1 mei, hemelvaart). Op die dagen dat ik thuis werk kan ik iets langer slapen, eventueel 's middags een half uurtje mn ogen dicht doen.
En ik slaap eigenlijk nu heel goed!! dus dat is heel fijn
Kaartje moet ik nog steeds naar gaan kijken. Had een mooie gezien maar vierkant en op nederlandse website dus dat valt af
Ik vroeg me trouwens af: misschien hebben jullie er geen behoefte aan, maar zijn er mensen onder jullie (van de hardcore meeschrijvers) die t leuk vinden om in een whatsapp groepje te gaan zitten? dat is natuurlijk niet zo anoniem als hier, maar we delen toch al veel info en soms zijn er wel dingen die ik zou willen zeggen maar waarvan ik ze niet open en bloot op internet wil hebben staan
woensdag 11 maart 2020 om 09:09
@mihoen dan begrijp ik dat jij een aantal zaken duidelijk wilt opschrijven. Ik hoop echt op een betere ervaring dit keer. Is alles uiteindelijk helemaal goed gekomen met je zoontje?
Grappig trouwens die verschillen tussen België en Nederland. Leuk om te lezen ook
@whatsapp ik voel er persoonlijk niet heel veel voor. Ik vind het anoniem hier wel prettig. Hopelijk blijven er hier genoeg mee schrijven.
@wollebol fijn dat jij je zo goed voelt. Lekker dat je dan kunt blijven werken. Ik vind het wel lekker dat ik hier met 32 weken kan stoppen.(vakantie en verlof) Ik ga nog wat leuke dingen doen. Dan rustig voorbereiden.
Hier nu in het ziekenhuis voor de glucose test. Drankje zit er weer in. Vies drankje. Ik heb een tijdschrift mee maar die had ik op de fiets laten liggen. Mocht het tijdschrift eigenlijk niet eens ophalen. Maar wel gedaan anders verveel je je helemaal zo.
Nog 1u en 15 minuten wachten te gaan.
Grappig trouwens die verschillen tussen België en Nederland. Leuk om te lezen ook
@whatsapp ik voel er persoonlijk niet heel veel voor. Ik vind het anoniem hier wel prettig. Hopelijk blijven er hier genoeg mee schrijven.
@wollebol fijn dat jij je zo goed voelt. Lekker dat je dan kunt blijven werken. Ik vind het wel lekker dat ik hier met 32 weken kan stoppen.(vakantie en verlof) Ik ga nog wat leuke dingen doen. Dan rustig voorbereiden.
Hier nu in het ziekenhuis voor de glucose test. Drankje zit er weer in. Vies drankje. Ik heb een tijdschrift mee maar die had ik op de fiets laten liggen. Mocht het tijdschrift eigenlijk niet eens ophalen. Maar wel gedaan anders verveel je je helemaal zo.
Nog 1u en 15 minuten wachten te gaan.
woensdag 11 maart 2020 om 09:52
bij ons lagen er in de wachtkamer tijdschriften maar ik had een ebook op mn ipad meegenomen. ik heb wel gehoord dat beweging (waaronder fietsen) het resultaat kan beinvloeden, vanwege eiwitten, dus misschien dat je het daarom niet mocht ophalen?
ik zat er ook niet alleen, er waren nog 3 zwangere vrouwen een suikertest aan het doen en eentje die al een pasgeboren babytje had.
ik blijf hier wel meeschrijven hoor. maar wou gewoon even polsen of ik de enige ben die dat fijn zou vinden of niet.
ik zat er ook niet alleen, er waren nog 3 zwangere vrouwen een suikertest aan het doen en eentje die al een pasgeboren babytje had.
ik blijf hier wel meeschrijven hoor. maar wou gewoon even polsen of ik de enige ben die dat fijn zou vinden of niet.
woensdag 11 maart 2020 om 10:17
haha nee dat snapte ik wel. maar ik hoorde van een collega dat je beter ook niet op de fiets naar t onderzoek zou kunnen gaan.. hopen maar dat het geen invloed heeft bij jou!
woensdag 11 maart 2020 om 10:33
Huh echt niet? Hoe verwachten ze dan dat je er komt?
Bevalplan is idd typisch Nederlands geloof ik, ik heb er hier ook nog nooit iemand over gehoord. Maar dat heeft er denk ik ook mee te maken dat in Nederland veel meer vrouwen thuis bevallen, daar heb je natuurlijk veel meer de regie dan in een ziekenhuis. Ik vind dat wel goed hoor. Ergens jammer dat het voor mij geen optie is geweest, maar het is zoals het is.
Zijn er hier veel die thuis willen bevallen?
woensdag 11 maart 2020 om 10:34
ik woon in belgië hehollandaisesaus schreef: ↑11-03-2020 10:33Huh echt niet? Hoe verwachten ze dan dat je er komt?
Bevalplan is idd typisch Nederlands geloof ik, ik heb er hier ook nog nooit iemand over gehoord. Maar dat heeft er denk ik ook mee te maken dat in Nederland veel meer vrouwen thuis bevallen, daar heb je natuurlijk veel meer de regie dan in een ziekenhuis. Ik vind dat wel goed hoor. Ergens jammer dat het voor mij geen optie is geweest, maar het is zoals het is.
Zijn er hier veel die thuis willen bevallen?

woensdag 11 maart 2020 om 12:33
En hoe was het resultaat kaartje?? Of krijg je dat pas later te horen? Weet ff niet meer hoe dat vorige keer was.
Ik vind het wel leuk whatsapp of een groep op facebook, ik ben verder niet zo actief op FB, maar daarvoor is het wel handig. Hebben wij met een groepje uit het vorige topic tijdens zwangerschap in 2018 ook gedaan en was tijdens de laatste loodjes en na de bevalling wel leuk.
Er zijn ondertussen idd wel wat 'diehard' schrijvers in dit topic. Heel benieuwd hoe het met de anderen gaat eigenlijk!
Ik vind het wel leuk whatsapp of een groep op facebook, ik ben verder niet zo actief op FB, maar daarvoor is het wel handig. Hebben wij met een groepje uit het vorige topic tijdens zwangerschap in 2018 ook gedaan en was tijdens de laatste loodjes en na de bevalling wel leuk.
Er zijn ondertussen idd wel wat 'diehard' schrijvers in dit topic. Heel benieuwd hoe het met de anderen gaat eigenlijk!

donderdag 12 maart 2020 om 16:00
Thuis bevallen kan hier helemaal niet dus de bevalling zal wederom in het ziekenhuis zijn. Beviel ook prima vorige keer en weet nu stuk beter wat ik mee moet nemen
Een Facebook en/of WhatsApp groep lijkt mij leuk! Vorige zwangerschap ook met super gezellige groep en nog steeds contact. Vooral met de laatste loodjes en die intensieve beginperiode veel aan gehad!

Een Facebook en/of WhatsApp groep lijkt mij leuk! Vorige zwangerschap ook met super gezellige groep en nog steeds contact. Vooral met de laatste loodjes en die intensieve beginperiode veel aan gehad!
vrijdag 13 maart 2020 om 11:59
oei vervelend kaartje! hopelijk volgende week goed nieuws bij de echo.
@poezels: kun je dat lijstje voor t ziekenhuis even doorsturen?
@geinteresseerden voor de whatsapp/facebook groep: graag jullie voorkeur voor welk medium en telefoonnummer/naam naar mij sturen via PB, dan richt ik het op. of iemand anders, dat mag ook, als er iemand is die thuis zit en zich verveelt...
@poezels: kun je dat lijstje voor t ziekenhuis even doorsturen?

@geinteresseerden voor de whatsapp/facebook groep: graag jullie voorkeur voor welk medium en telefoonnummer/naam naar mij sturen via PB, dan richt ik het op. of iemand anders, dat mag ook, als er iemand is die thuis zit en zich verveelt...
vrijdag 13 maart 2020 om 12:08
Er is toch al een Facebook groep aan de hand van dit forum geopend?
Mama's juni 2020 heet die volgens mij.
Hier niet zo'n uitgebreid bevallingsplan, maar heb wel al vastgelegd in welk ziekenhuis ik graag zou willen bevallen. En wat ik de vorige keer niet wist, nu een extra notitie dat ik alleen een knip wil als het écht niet anders kan. Vorige keer vóór persen ingeknipt en met drie keer duwen was ie er al uit. Maar vervolgens wel weken niet kunnen zitten en heel veel last gehad van de hechtingen onderin. En lange tijd nog goed gevoeld.
Nee, als dat niet nodig is dan liever eerst zonder proberen en eventueel maar wat scheuren. Blijkbaar geneest dat ook beter.
Mama's juni 2020 heet die volgens mij.
Hier niet zo'n uitgebreid bevallingsplan, maar heb wel al vastgelegd in welk ziekenhuis ik graag zou willen bevallen. En wat ik de vorige keer niet wist, nu een extra notitie dat ik alleen een knip wil als het écht niet anders kan. Vorige keer vóór persen ingeknipt en met drie keer duwen was ie er al uit. Maar vervolgens wel weken niet kunnen zitten en heel veel last gehad van de hechtingen onderin. En lange tijd nog goed gevoeld.
Nee, als dat niet nodig is dan liever eerst zonder proberen en eventueel maar wat scheuren. Blijkbaar geneest dat ook beter.
vrijdag 13 maart 2020 om 13:12
vrijdag 13 maart 2020 om 13:29
@grllstat dat wil ik idd ook in mijn geboorteplan zetten. Vk zij bij mijn dochter als ze nu niet komt knip ik in. Maar dat zal wel heel zonde zijn na al dat harde werken. (Ze probeerde het echt te verkomen) Ik dacht toen echt van. Ja daaag ik heb niet voor niets een uur keihad geperst dat kind moet er n uit!! Nu! En dat is gelukt. Ik ben ook ingescheurd. 4 hechtingen. Herstel ging prima. Maar dat zal echt per scheur verschillen.
@lamaa herstel na bevalling zie ik ook tegenop. Ik kreeg na bevalling bekken klachten. Duurde lang voordat ik weer verder als 1km kon lopen.
Blijven er hier nog mensen over?
@lamaa herstel na bevalling zie ik ook tegenop. Ik kreeg na bevalling bekken klachten. Duurde lang voordat ik weer verder als 1km kon lopen.
Blijven er hier nog mensen over?
vrijdag 13 maart 2020 om 14:18
Hechtingen zijn nooit leuk, maar mijn vk zei wel dat ze in het ziekenhuis veel gemakkelijker preventief knippen dna zij zelf zouden doen. Ik heb verder na mijn bevalling weinig klachten gehad, alleen die verdomde hechtingen waren echt killing, wekenlang biotex badjes, altijd pijn en niet fatsoenlijk kunnen zitten. Omdat het zó snel ging vraag ik me ook af hoe lang het anders had geduurd zonder die knip. Maar dat zullen we nooit weten, dus hup vooruit kijken. Mag overigens van geluk spreken dat ik verder geen klachten had hoor, geen naweeen, geen bekkenklachten en was dag 2 los van de hechtingen weer prima op de been.
@wollenbol; balen dat het ie afgelast, maar heel eerlijk, je weet nooit hoe het loopt. Ik ben uiteindelijk bevallen in een ander ziekenhuis dan het plan was. Ondanks de iets van 20 kraamsuites in het dichtstbijzijnde ziekenhuis was er niets vrij en ook niet duidelijk natuurlijk wanneer dit wel het geval zou zijn. Wij hebben toen besloten naar een ander (kleiner) ziekenhuis dat we nog niet kenden te gaan waar heel fijn voor ons gezorgd is, daar willen we nu weer heen.
@wollenbol; balen dat het ie afgelast, maar heel eerlijk, je weet nooit hoe het loopt. Ik ben uiteindelijk bevallen in een ander ziekenhuis dan het plan was. Ondanks de iets van 20 kraamsuites in het dichtstbijzijnde ziekenhuis was er niets vrij en ook niet duidelijk natuurlijk wanneer dit wel het geval zou zijn. Wij hebben toen besloten naar een ander (kleiner) ziekenhuis dat we nog niet kenden te gaan waar heel fijn voor ons gezorgd is, daar willen we nu weer heen.
vrijdag 13 maart 2020 om 14:40
klopt. er zijn 4 ziekenhuizen op 20 min rijden dus ik maak me niet veel zorgen. en anders bel ik mijn moeder, die is verpleegkundige, die zal me ook wel de informatie kunnen geven die nodig is.
ik heb mijn best gedaan, ik had me ingeschreven voor de sessie. als het ziekenhuis dat cancelt, daar kan ik niks aan doen
komende 3 weken ook verplicht thuiswerken ivm coronavirus
ik heb mijn best gedaan, ik had me ingeschreven voor de sessie. als het ziekenhuis dat cancelt, daar kan ik niks aan doen
komende 3 weken ook verplicht thuiswerken ivm coronavirus

vrijdag 13 maart 2020 om 17:17
Dat is schrikken Kaartje! Wanneer heb je de echo volgende week? Maakte vk zich echt zorgen of is het voor de zekerheid?
@wollenbol, jammer dat het niet doorgaat maar het is overal alle zeilen bij qua zorg geloof ik. Lijkt mij heel heftig in de zorg momenteel!
@hechtingen...tsjah, ik had er volgens mij 24. Ze is geboren met haar handje naast haar hoofd en met persen beschadigd dit nogal. Ik ben niet ingeknipt maar ze waren na 20 uur wel aan het overwegen om in te grijpen. 1,5 uur later was ze er. Erna heb ik ontsteking in mijn hechtingen gehad en achtergebleven placenta. Hoe ik ooit weer zwanger ben geworden he
maar het herstel was zwaar maar oké. De bevalling was verder prima behalve lang en veel schade. Enige wat ik nu anders wil is geen ruggenprik.
Dat klinkt wat gek na zo’n verhaal maar dat is omdat het om 1:00 in de nacht begon, om 07:00 had ik 5 cm en pas om 2137 werd ze geboren. Voor mijn gevoel heeft de ruggenprik alles stilgelegd. Ik kon niet zonder door ernstige bekkeninstabiliteit maar hoop dit keer wat anders!
@wollenbol, jammer dat het niet doorgaat maar het is overal alle zeilen bij qua zorg geloof ik. Lijkt mij heel heftig in de zorg momenteel!
@hechtingen...tsjah, ik had er volgens mij 24. Ze is geboren met haar handje naast haar hoofd en met persen beschadigd dit nogal. Ik ben niet ingeknipt maar ze waren na 20 uur wel aan het overwegen om in te grijpen. 1,5 uur later was ze er. Erna heb ik ontsteking in mijn hechtingen gehad en achtergebleven placenta. Hoe ik ooit weer zwanger ben geworden he
Dat klinkt wat gek na zo’n verhaal maar dat is omdat het om 1:00 in de nacht begon, om 07:00 had ik 5 cm en pas om 2137 werd ze geboren. Voor mijn gevoel heeft de ruggenprik alles stilgelegd. Ik kon niet zonder door ernstige bekkeninstabiliteit maar hoop dit keer wat anders!