UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
maandag 24 februari 2020 om 06:39
Ohja nesteldrang, begint hier nu ook. Toevallig van t weekend al wat dozen met mini kleertjes uitgezocht. Heb wat zwangere vriendinnen die meisjes krijgen, dus echt roze dingen ga ik uitlenen en basics hou ik voor onze zoon.
Verder had ik vriendin al geappt of ik de cosleeper al mocht komen halen (die leen ik van haar). Maar man vindt t belachelijk om die nu al in de slaapkamer te zetten
@lama hoop dat t wordt goedgekeurd voor je. Lijkte heftig echt fysiek werk met zo n buikje. Kantoorwerk is toch heel anders, maar ook dan was ik de laatste weken niet meer productief.
Verder had ik vriendin al geappt of ik de cosleeper al mocht komen halen (die leen ik van haar). Maar man vindt t belachelijk om die nu al in de slaapkamer te zetten

@lama hoop dat t wordt goedgekeurd voor je. Lijkte heftig echt fysiek werk met zo n buikje. Kantoorwerk is toch heel anders, maar ook dan was ik de laatste weken niet meer productief.
maandag 24 februari 2020 om 07:34
wij zijn eindelijk weer verder gegaan in de babykamer
alle zooi die er stond en er niet hoorde is eindelijk opgeruimd in de rest van het huis. de grote kast staat er nu, dus we kunnen het ledikant en de commode op zijn plek gaan zetten en dan kan ik daarna gaan beginnen met kleertjes gaan wassen ed.
en kijken welke accessoires, plankjes, dingen voor aan de wand ik wil
het leukste!
vriendlief vindt dat natuurlijk allemaal maar onzin. maar dat vindt ie voor de rest van t huis ook dus ik laat m maar lekker
de cosleeper zou ik ook al op onze slaapkamer willen maar ik denk dat mijn vriend er t zelfde over denkt.
ik denk dat we er qua naam wel uit zijn. vriendlief wil t al tegen mensen zeggen als ze er naar vragen maar hij 'mag het niet van mij'. haha.
kinkhoest nog niet gehad, ik zal donderdag bij mn afspraak in t ziekenhuis even navragen of dat via de huisarts gaat of via t ziekenhuis, aangezien ik er geen info over terug kan vinden.
fysiek begin ik me eigenlijk steeds beter te voelen. geen last van zware buik, harde buiken of last van mn rug, slaap ook een stuk beter. heb ook t voedingskussen t bed uit gegooid, dat werkt dus niet met een waterbed, zonder is veel prettiger. kan zelfs nog gewoon op mijn buik liggen, maar meestal lig ik op mn linkerzij.
ben alleen soms moe, moet echt een beetje opletten dat ik niet alles (boodschappen, wassen, strijken, eten koken en nog opruimen na een dag fulltime werken) op één dag plan. maar verder gaat het goed. denk dat de week voorgeschreven rust me goed heeft gedaan.
en in de weekends ook gewoon een beetje relaxen niet van alles plannen helpt ook
emotioneel wel een lastige week, de oma van mijn vriend is vorige week overleden, toch nog tamelijk onverwacht. morgen is de crematie.

en kijken welke accessoires, plankjes, dingen voor aan de wand ik wil

vriendlief vindt dat natuurlijk allemaal maar onzin. maar dat vindt ie voor de rest van t huis ook dus ik laat m maar lekker
de cosleeper zou ik ook al op onze slaapkamer willen maar ik denk dat mijn vriend er t zelfde over denkt.
ik denk dat we er qua naam wel uit zijn. vriendlief wil t al tegen mensen zeggen als ze er naar vragen maar hij 'mag het niet van mij'. haha.
kinkhoest nog niet gehad, ik zal donderdag bij mn afspraak in t ziekenhuis even navragen of dat via de huisarts gaat of via t ziekenhuis, aangezien ik er geen info over terug kan vinden.
fysiek begin ik me eigenlijk steeds beter te voelen. geen last van zware buik, harde buiken of last van mn rug, slaap ook een stuk beter. heb ook t voedingskussen t bed uit gegooid, dat werkt dus niet met een waterbed, zonder is veel prettiger. kan zelfs nog gewoon op mijn buik liggen, maar meestal lig ik op mn linkerzij.
ben alleen soms moe, moet echt een beetje opletten dat ik niet alles (boodschappen, wassen, strijken, eten koken en nog opruimen na een dag fulltime werken) op één dag plan. maar verder gaat het goed. denk dat de week voorgeschreven rust me goed heeft gedaan.
en in de weekends ook gewoon een beetje relaxen niet van alles plannen helpt ook

emotioneel wel een lastige week, de oma van mijn vriend is vorige week overleden, toch nog tamelijk onverwacht. morgen is de crematie.

maandag 24 februari 2020 om 07:40
Hi iedereen, goedemorgen Ik schrijf ook graag mee !! Uitgerekend half juni. Zwanger van een tweeling / 2 meisjes <3 en wij wonen in Italië alie
Momenteel zitten wij in een verhuizing ivm groter huis dus helaas beginnen wij pas begin april aan de baby kamer
. Waar ik wel van baal zo laat.
dit word ons 2e en 3e kind wij hebben een zoon van 6. Oh en ik ben 24

Momenteel zitten wij in een verhuizing ivm groter huis dus helaas beginnen wij pas begin april aan de baby kamer
dit word ons 2e en 3e kind wij hebben een zoon van 6. Oh en ik ben 24

maandag 24 februari 2020 om 08:03
@cranberryjuice welkom! Leuk en spannend een tweeling.
@lama ik hoop dat je wat minder mag werken. Ik heb ook respect voor mensen die het tot 34 weken volhouden in de zorg. Bij dochter tot 31 weken volgehouden. Vind ik nog knap van mijzelf haha. Ik zat nu met 19 weken al op 3 halve dagen in de zorg per week.(en wat administratie) Hopelijk lukt dat tot mijn verlof. Ik vind het werk nog wel heel leuk. Laat je het weten?
@wollenbol. Fijn dat jij je wat beter voelt. Een weekje rust doet wonderen. Lekker bezig met de babykamer dus?
Hier is de babykamer ook leeg en geverfd!
Nesteldrang komt hier ook. Ik wil spulletjes uitzoeken en alles klaar maken. Ook al vind ik kleertjes wassen ook een prima taak voor in mijn verlof.
@namen wij zijn er ook nog niet uit. Vriend en ik verschillen nog al van mening hier over. We hebben nu wel 2 namen die we beide mooi vinden. Maar voor ons gevoel zijn die het net niet. Meer een soort compromis. Lastig. Ik herken het gevoel Lamaa
@lama ik hoop dat je wat minder mag werken. Ik heb ook respect voor mensen die het tot 34 weken volhouden in de zorg. Bij dochter tot 31 weken volgehouden. Vind ik nog knap van mijzelf haha. Ik zat nu met 19 weken al op 3 halve dagen in de zorg per week.(en wat administratie) Hopelijk lukt dat tot mijn verlof. Ik vind het werk nog wel heel leuk. Laat je het weten?
@wollenbol. Fijn dat jij je wat beter voelt. Een weekje rust doet wonderen. Lekker bezig met de babykamer dus?
Hier is de babykamer ook leeg en geverfd!
Nesteldrang komt hier ook. Ik wil spulletjes uitzoeken en alles klaar maken. Ook al vind ik kleertjes wassen ook een prima taak voor in mijn verlof.
@namen wij zijn er ook nog niet uit. Vriend en ik verschillen nog al van mening hier over. We hebben nu wel 2 namen die we beide mooi vinden. Maar voor ons gevoel zijn die het net niet. Meer een soort compromis. Lastig. Ik herken het gevoel Lamaa
maandag 24 februari 2020 om 13:04
@cranberryjuice, welkom! Lekker hoor in Italië wonen, beter weer dan hier. Hoewel nu met Corona virus ook wel ff spannend lijkt me?
@wollenbol, in België is kinkhoest idd via huisarts, maar is gratis door de staat betaald. Bij mn vorige zwangerschap was t nog niet gratis in Nederland en heb ik ff van Belgisch systeem geprofiteerd. Omdat ik er werk (en dus belasting betaal) was t ook gratis.
@wollenbol, in België is kinkhoest idd via huisarts, maar is gratis door de staat betaald. Bij mn vorige zwangerschap was t nog niet gratis in Nederland en heb ik ff van Belgisch systeem geprofiteerd. Omdat ik er werk (en dus belasting betaal) was t ook gratis.
maandag 24 februari 2020 om 14:26
hangt er vanaf waar in Italië denk ik. Ik heb een tijdje in Venetië gewerkt (vooral in de winter) en daar was het ongeveer hetzelfde weer als in België, soms zelfs slechter.Livingontheedge schreef: ↑24-02-2020 13:04@cranberryjuice, welkom! Lekker hoor in Italië wonen, beter weer dan hier. Hoewel nu met Corona virus ook wel ff spannend lijkt me?
Ah, dus dat is via de huisarts? Dan ga ik ineens al een afspraak maken bij mijn huisarts voor die vaccinatie. Vind in de brochures alleen dat het besteld moet worden via je arts en dan wordt terugbetaald, maar ja, mijn gynaecoloog is ook een arts natuurlijk haha.
Bedankt voor de info!
maandag 24 februari 2020 om 15:19
Even inbreken; ik hoorde van m'n huisarts (die ik toevallig over iets anders sprak) dat het, tot dit jaar, inderdaad via de huisarts ging, maar dat het vanaf januari 2020 via Rijksvaccinatie programma gaat, en dus via consultatiebureaus en zoWollenbol schreef: ↑24-02-2020 14:26hangt er vanaf waar in Italië denk ik. Ik heb een tijdje in Venetië gewerkt (vooral in de winter) en daar was het ongeveer hetzelfde weer als in België, soms zelfs slechter.
Ah, dus dat is via de huisarts? Dan ga ik ineens al een afspraak maken bij mijn huisarts voor die vaccinatie. Vind in de brochures alleen dat het besteld moet worden via je arts en dan wordt terugbetaald, maar ja, mijn gynaecoloog is ook een arts natuurlijk haha.
Bedankt voor de info!

maandag 24 februari 2020 om 16:20
@kinkhoest vaccinatie: ik heb hem vanmorgen gehaald via de GGD. Moest naar het consultatiebureau om hem te halen. Niet via de huisarts want ik heb zelf een afspraak gemaakt bij de GGD.
@werk: ik kan gelukkig halve diensten gaan werken. Best wel een opluchting.
moet wel langs de bedrijfsarts maar dat is een formaliteit zei hij.
@nesteldrang: kan iemand mij een beetje toezenden? Ik heb hier totaaaaal nog geen last van. Had ik het maar! Want ik ben een beetje laks
dus dat word straks in de stress schieten.. Haha
@werk: ik kan gelukkig halve diensten gaan werken. Best wel een opluchting.
@nesteldrang: kan iemand mij een beetje toezenden? Ik heb hier totaaaaal nog geen last van. Had ik het maar! Want ik ben een beetje laks
maandag 24 februari 2020 om 18:23
bedankt voor het meedenken, maar ik woon in België, dus geen Rijksvaccinatieprogramma hierIrish_Wasser_Woman schreef: ↑24-02-2020 15:19Even inbreken; ik hoorde van m'n huisarts (die ik toevallig over iets anders sprak) dat het, tot dit jaar, inderdaad via de huisarts ging, maar dat het vanaf januari 2020 via Rijksvaccinatie programma gaat, en dus via consultatiebureaus en zo(dat zei mijn huisarts dus
)

@Lamaa fijn dat het geregeld is met het werk!
dinsdag 25 februari 2020 om 10:34
donderdag 27 februari 2020 om 19:35
vandaag suikertest en afspraak bij de gynaecoloog gehad. resultaat van de suikertest was wat verhoogd dus moet de uitgebreide suikertest doen. morgen bellen voor een afspraak te maken. dat is wel nuchter en de hele ochtend in het ziekenhuis doorbrengen.. test zelf viel me vandaag wel 100% mee, had veel erger verwacht.
hoe is het met jullie?
hoe is het met jullie?
donderdag 27 februari 2020 om 20:26
Toevallig had ik het er van de week met een Belgische vriendin over, dat je dus korte test standaard hebt en als je risicogroep bent lange test. In NL is het dus geen test of gelijk de lange.Wollenbol schreef: ↑27-02-2020 19:35vandaag suikertest en afspraak bij de gynaecoloog gehad. resultaat van de suikertest was wat verhoogd dus moet de uitgebreide suikertest doen. morgen bellen voor een afspraak te maken. dat is wel nuchter en de hele ochtend in het ziekenhuis doorbrengen.. test zelf viel me vandaag wel 100% mee, had veel erger verwacht.
hoe is het met jullie?
Ik ga vrijdag de 13e voor de test

Vk raadde mij wel aan om dag ervoor ook al niet te veel zoet te eten omdat dat zelfs invloed kan hebben...
vrijdag 28 februari 2020 om 08:47
ik heb woensdag ook niet teveel zoete dingen gegeten, maar ik eet uberhaupt niet veel zoete dingen, dus misschien dat mijn lichaam minder goed is in t afbreken van suikers.. ach, maakt niet uit, ik zal die andere ook doen en dan zullen we t wel zien. ik volg gewoon de gynaecoloog, zij heeft ervoor gestudeerd, ik niet.Livingontheedge schreef: ↑27-02-2020 20:26Toevallig had ik het er van de week met een Belgische vriendin over, dat je dus korte test standaard hebt en als je risicogroep bent lange test. In NL is het dus geen test of gelijk de lange.
Ik ga vrijdag de 13e voor de test![]()
Vk raadde mij wel aan om dag ervoor ook al niet te veel zoet te eten omdat dat zelfs invloed kan hebben...
vrijdag 28 februari 2020 om 15:14
Welkom cranberryjuice! Wat spannend, een tweeling. Hoe gaat het met je?
Hollandaisesaus, wat lekker om nog even op vakantie te gaan! Waar gaan jullie naartoe? Wij gaan waarschijnlijk in april nog even, maar gewoon in Nederland.
Wollenbol, ik heb ook gewoon de lange gehad en is niet zo spannend hoor. Drankje is gewoon vies, maar verder is het gewoon lang wachten, neem wat te doen mee!
Whattodo, had je die laatste uitslag van de baby nog binnen gekregen?
Hier gaat het op en af. Nog lang niet hersteld van longontsteking en heb goede en slechte dagen. Volledig ziekgemeld tot het einde van de zwangerschap nu. Ik begin ook meer last van bekken te krijgen, nog meer mensen daar last van?
Verder gaan wij morgen naar de 9 maandenbeurs, heel veel zin in. Iemand van jullie toevallig heen geweest? Ik vond het twee jaar terug wel echt heel leuk en nu heb ik een heel lijstje met dingen die ik sowieso wil kopen.
Hollandaisesaus, wat lekker om nog even op vakantie te gaan! Waar gaan jullie naartoe? Wij gaan waarschijnlijk in april nog even, maar gewoon in Nederland.
Wollenbol, ik heb ook gewoon de lange gehad en is niet zo spannend hoor. Drankje is gewoon vies, maar verder is het gewoon lang wachten, neem wat te doen mee!
Whattodo, had je die laatste uitslag van de baby nog binnen gekregen?
Hier gaat het op en af. Nog lang niet hersteld van longontsteking en heb goede en slechte dagen. Volledig ziekgemeld tot het einde van de zwangerschap nu. Ik begin ook meer last van bekken te krijgen, nog meer mensen daar last van?
Verder gaan wij morgen naar de 9 maandenbeurs, heel veel zin in. Iemand van jullie toevallig heen geweest? Ik vond het twee jaar terug wel echt heel leuk en nu heb ik een heel lijstje met dingen die ik sowieso wil kopen.
vrijdag 28 februari 2020 om 16:08
@mihoen balen dat herstel lang duurt van longontsteking. Vind je het vervelend dat je je hele zwangerschap verder bent ziek gemeld?
Hier nog 6 weken werken en dan stop ik er mee. Ik kijk er naar uit.
@glucose tolerantie test. Die heb ik woensdag 11 maart. Ik zou de dag ervoor ook niet teveel zoet eten. Goeie tip.
@kinkhoest prik. Ik heb deze maandag gehaald. En sinds gisteren niet fit en steeds zo moe. Misschien dat het er mee te maken heeft of toch gewoon een ander virus. Jullie ervaring mee?
@lama wat fijn halve diensten!. Bevalt mij nog steeds prima.
@9 maanden beurs. 2 jaar geleden geweest. Toen wel leuk gehad maar ik hoef er niet perse weer heen. Wel veel plezier gewenst.
Hier nog 6 weken werken en dan stop ik er mee. Ik kijk er naar uit.
@glucose tolerantie test. Die heb ik woensdag 11 maart. Ik zou de dag ervoor ook niet teveel zoet eten. Goeie tip.
@kinkhoest prik. Ik heb deze maandag gehaald. En sinds gisteren niet fit en steeds zo moe. Misschien dat het er mee te maken heeft of toch gewoon een ander virus. Jullie ervaring mee?
@lama wat fijn halve diensten!. Bevalt mij nog steeds prima.
@9 maanden beurs. 2 jaar geleden geweest. Toen wel leuk gehad maar ik hoef er niet perse weer heen. Wel veel plezier gewenst.
vrijdag 28 februari 2020 om 16:25
Kaartje, ja dat vind ik wel vervelend. Maar werken zoals het nu gaat kan echt niet. Ik vind de weken thuis alleen erg lang duren. Daarom heb ik waarschijnlijk ook zo'n zin in die beurs 
Oh ik heb van die vaccinatie trouwens een week lange een dikke rode en warme plek op mijn arm gehad. Last hebben van een vaccinatie kan natuurlijk heel goed.
Oh ik heb van die vaccinatie trouwens een week lange een dikke rode en warme plek op mijn arm gehad. Last hebben van een vaccinatie kan natuurlijk heel goed.
zaterdag 29 februari 2020 om 10:58
@mihoen wat vervelend dat je zoveel last hebt, maar wel fijn dat je volledig vrij bent. Ik merk ook wel dat longontsteking lang aansleept. Ben al 5e week aan t hoesten. In t openbaar kijken mensen me echt aan, zo van oei Corona
Wel leuk de 9 maanden beurs. Ik ben er vroeger wel eens geweest, maar had nu niet zo veel zin, het is ook best ver voor ons. Maar snap dat als je thuis zit, dat je wel zin hebt in een uitje.
Fijn weekend allemaal!

Wel leuk de 9 maanden beurs. Ik ben er vroeger wel eens geweest, maar had nu niet zo veel zin, het is ook best ver voor ons. Maar snap dat als je thuis zit, dat je wel zin hebt in een uitje.
Fijn weekend allemaal!
zondag 1 maart 2020 om 09:23
wij slaan 9 maandenbeurs ook over
er is er ook één in brussel van 20-22 maart maar ik denk ook niet dat we daarnaar toe zullen gaan. ik ben niet erg bang voor t corona virus maar dat soort menigtes zijn we normaal al geen fan van, laat staan nu. en ook nog veel andere dingen gepland die we liefst voor de bevallig nog doen
ik heb nog wel een vraag voor degene die al een kindje hebben (of degene die er meer van kennen dan ik) - ik zit met een 'dillema'. een vriendin van mij heeft een dochter van iets meer dan één jaar. ze heeft ons (mij en nog een paar vriendinnen) een tijd geleden (vorige zomer) laten weten dat zij besloten hebben om hun dochter niet in te enten. ze woont ver bij mij vandaan (minstens 3.5 uur rijden) dus ik zie haar niet vaak, en de vriendschap is de afgelopen twee jaar al aardig 'bekoeld'. ik weet niet of dit komt door onze verbouwing (1.5 jaar aan het verbouwen geweest en daardoor minder tijd voor sociale contacten) het feit dat zij een kindje heeft gekregen en dat je leven nogal veranderd, of onze mening over dat nieuws (ik denk dat, ondanks dat we t niet heel duidelijk hebben gezegd, de blikken op ons gezicht genoeg zeiden dat wij daar heel anders over denken). waarschijnlijk is het een combinatie van de 3.
nu het 'dillema': eigenlijk willen wij niet dat haar dochter in aanraking komt met ons kind, totdat ons kind volledig gevaccineerd is. de andere 2 stellen die er toen bij waren denken er hetzelfde over, echter, de situatie is anders, één van hen houden het wss bij één kindje (en die is ouder), het andere stel is eigenlijk niet bevriend met hen maar vooral met het stel met één kindje, die hebben al wel een kind dat ook ouder is dan het meisje in kwestie, maar hebben al wel aangekondigd dat als ze een tweede kind krijgen, ze er hetzelfde over denken als wij.
mijn vraag is eigenlijk: hoe schadelijk is het als hun dochter (op t moment van geboorte 15 maanden en niet ingeënt) contact heeft met onze baby? en ben ik heel onredelijk als ik haar dit uitleg, dat wij hun keuzes respecteren (al staan we er totaal niet achter), maar ons kind willen beschermen?
eigenlijk is het geen dillema, want ik twijfel niet, maar ben bang voor haar reactie / de gevolgen.
fijne zondag nog!

ik heb nog wel een vraag voor degene die al een kindje hebben (of degene die er meer van kennen dan ik) - ik zit met een 'dillema'. een vriendin van mij heeft een dochter van iets meer dan één jaar. ze heeft ons (mij en nog een paar vriendinnen) een tijd geleden (vorige zomer) laten weten dat zij besloten hebben om hun dochter niet in te enten. ze woont ver bij mij vandaan (minstens 3.5 uur rijden) dus ik zie haar niet vaak, en de vriendschap is de afgelopen twee jaar al aardig 'bekoeld'. ik weet niet of dit komt door onze verbouwing (1.5 jaar aan het verbouwen geweest en daardoor minder tijd voor sociale contacten) het feit dat zij een kindje heeft gekregen en dat je leven nogal veranderd, of onze mening over dat nieuws (ik denk dat, ondanks dat we t niet heel duidelijk hebben gezegd, de blikken op ons gezicht genoeg zeiden dat wij daar heel anders over denken). waarschijnlijk is het een combinatie van de 3.
nu het 'dillema': eigenlijk willen wij niet dat haar dochter in aanraking komt met ons kind, totdat ons kind volledig gevaccineerd is. de andere 2 stellen die er toen bij waren denken er hetzelfde over, echter, de situatie is anders, één van hen houden het wss bij één kindje (en die is ouder), het andere stel is eigenlijk niet bevriend met hen maar vooral met het stel met één kindje, die hebben al wel een kind dat ook ouder is dan het meisje in kwestie, maar hebben al wel aangekondigd dat als ze een tweede kind krijgen, ze er hetzelfde over denken als wij.
mijn vraag is eigenlijk: hoe schadelijk is het als hun dochter (op t moment van geboorte 15 maanden en niet ingeënt) contact heeft met onze baby? en ben ik heel onredelijk als ik haar dit uitleg, dat wij hun keuzes respecteren (al staan we er totaal niet achter), maar ons kind willen beschermen?
eigenlijk is het geen dillema, want ik twijfel niet, maar ben bang voor haar reactie / de gevolgen.
fijne zondag nog!
zondag 1 maart 2020 om 12:11
Wollenbol, ik ben misschien heel Nederlands en nuchter hierin, maar ik zou dat gewoon zeggen. Iets in de trant van: het is prima dat jullie ervoor gekozen hebben om jullie kind niet in te enten en dat respecteren wij ook. Wij hopen dat jullie ook van onze kant snappen dat wij ervoor kiezen om onze kinderen wel in te enten en dat we daarom niet willen dat de baby in contact komt met niet ingeënte kinderen. Dat is een risico wat wij niet willen lopen.
Ik ben vrij direct, maar ik neem ook aan dat zij begrijpen wat de gevolgen zijn van niet inenten en snappen dat dit de gevolgen zijn.
Ik ben vrij direct, maar ik neem ook aan dat zij begrijpen wat de gevolgen zijn van niet inenten en snappen dat dit de gevolgen zijn.
zondag 1 maart 2020 om 21:10
Kaartje, echt heel veel
Babyfoon erbij, draagzak in babymaat, een myhummy beer (is zo'n beer met white noise geluiden, werkte bij oudste kind ook heel goed), hydrofiele dekens(zijn heerlijk bij een warme zomer), ledikantdeken, badcape, een hele zachte wikkeldeken van timboo, een knuffel met naam baby, een woezel knuffel, leuke drinkbeker voor oudste zoon, vanalles van weleda, van die voordeeltassen, speentjes van bibs, en nog meer kleine dingetjes.
Oh het is echt heel erg
Verder heeft man vandaag met mijn vader laminaat gelegd, hebben we samen een muurtje behangen en de meubels vast in de babykamer gezet. We hebben een soort jungle thema en fotobehang op de muur. Ik vind het echt heel mooi geworden. Nu nog alles van de eerste baby uitzoeken en kijken wat we nog nodig hebben en of de kruiken nog goed zijn enzo. Ik vond die Zensy kruik de vorige keer ook heel fijn.
Heeft iemand nog aanraders van dingen die ze heel graag gebruiken?

Babyfoon erbij, draagzak in babymaat, een myhummy beer (is zo'n beer met white noise geluiden, werkte bij oudste kind ook heel goed), hydrofiele dekens(zijn heerlijk bij een warme zomer), ledikantdeken, badcape, een hele zachte wikkeldeken van timboo, een knuffel met naam baby, een woezel knuffel, leuke drinkbeker voor oudste zoon, vanalles van weleda, van die voordeeltassen, speentjes van bibs, en nog meer kleine dingetjes.
Oh het is echt heel erg
Verder heeft man vandaag met mijn vader laminaat gelegd, hebben we samen een muurtje behangen en de meubels vast in de babykamer gezet. We hebben een soort jungle thema en fotobehang op de muur. Ik vind het echt heel mooi geworden. Nu nog alles van de eerste baby uitzoeken en kijken wat we nog nodig hebben en of de kruiken nog goed zijn enzo. Ik vond die Zensy kruik de vorige keer ook heel fijn.
Heeft iemand nog aanraders van dingen die ze heel graag gebruiken?
maandag 2 maart 2020 om 08:51
@mihoen: bedankt voor je reactie. het scheelt misschien dat het een nederlands stel is. zaterdag zie ik haar, zonder kind, omdat het koppel met het oudste kindje gaat verhuizen en wij allemaal gaan helpen. heb ondertussen ook vernomen dat het andere koppel de tweede verwachten, dus die zullen wel backup geven indien nodig.
eigenlijk is het stom dat ik er over in zit, want wij staan achter onze mening, hebben het er uitgebreid over gehad en aangezien de vriendschap al aardig bekoeld is, zijn de gevolgen ook niet zo heel groot.
wat leuk dat jullie je zo hebben laten gaan op de 9 maanden beurs! kreeg je t allemaal wel mee naar huis gesjouwd?
of was manlief pakezel?
wij hebben gisteren ein-de-lijk de meubels op de babykamer op definitieve plek gezet, alle spullen die we voorlopig niet nodig hebben in kasten opgeborgen (nadat ik eerst al die kasten heb schoongemaakt), het ledikant in elkaar gezet, en zelfs al een eerste wasje gedraaid (had een paar dingen die ik niet bij een andere was wou gooien en dat combineerde goed met de babywas). verder dan voor de tweede keer overal kaartjes en labeltjes van af geknipt, mijn moeder had dat twee maanden geleden ook al gedaan maar ondertussen nog aardig wat bij gekocht/gekregen.
en daarna om 4 uur op de bank geploft en een serie gekeken, en alleen nog opgestaan om avondeten te maken
eigenlijk is het stom dat ik er over in zit, want wij staan achter onze mening, hebben het er uitgebreid over gehad en aangezien de vriendschap al aardig bekoeld is, zijn de gevolgen ook niet zo heel groot.
wat leuk dat jullie je zo hebben laten gaan op de 9 maanden beurs! kreeg je t allemaal wel mee naar huis gesjouwd?

wij hebben gisteren ein-de-lijk de meubels op de babykamer op definitieve plek gezet, alle spullen die we voorlopig niet nodig hebben in kasten opgeborgen (nadat ik eerst al die kasten heb schoongemaakt), het ledikant in elkaar gezet, en zelfs al een eerste wasje gedraaid (had een paar dingen die ik niet bij een andere was wou gooien en dat combineerde goed met de babywas). verder dan voor de tweede keer overal kaartjes en labeltjes van af geknipt, mijn moeder had dat twee maanden geleden ook al gedaan maar ondertussen nog aardig wat bij gekocht/gekregen.
en daarna om 4 uur op de bank geploft en een serie gekeken, en alleen nog opgestaan om avondeten te maken

maandag 2 maart 2020 om 13:43
Wauw mihoen! Superleuk zoveel gekocht!! Heb je toevallig een babyfoon met camera? Wij hadden dat bij dochter niet, maar lijkt me toch wel handig. Man wil t sowieso, die houdt wel van dat soort gadgets.
@wollenbol, snap jullie wel in jullie redenering en denk dat je vriendin t ook wel begrijpt als je t rustig uitlegt. Ze weet toch ook dat haar beslissing dit soort gevolgen heeft?? Lijkt me dat je dit niet zomaar zonder nadenken beslist... iig snap ik dat soort mensen niet, maar dat is een andere discussie.
Trouwens wordt t niet aangeraden om de babykleding eerst apart te wassen zonder je eigen kleding? Dacht dat nog van de vorige keer, maar kan t mis hebben.
@wollenbol, snap jullie wel in jullie redenering en denk dat je vriendin t ook wel begrijpt als je t rustig uitlegt. Ze weet toch ook dat haar beslissing dit soort gevolgen heeft?? Lijkt me dat je dit niet zomaar zonder nadenken beslist... iig snap ik dat soort mensen niet, maar dat is een andere discussie.
Trouwens wordt t niet aangeraden om de babykleding eerst apart te wassen zonder je eigen kleding? Dacht dat nog van de vorige keer, maar kan t mis hebben.
maandag 2 maart 2020 om 13:46
Wollenbol, wil je er echt van tevoren iets over zeggen, of wil je het als de situatie daar is erover hebben? Want als je zegt dat je hen toch amper meer spreekt, kun je het natuurlijk ook gewoon even afwachten en misschien kom je wel nooit in een situatie dat je het erover hoeft te hebben.
Wat goed dat je alles al gewassen hebt! En alles al hebt staan, ik moet echt alles nog uitzoeken van onze oudste. Het zit allemaal gesorteerd op maat in zakken..
Wij waren heel vroeg op de beurs, voor een goede parkeerplaats
dus we stonden echt zowat bij de ingang, dus hij heeft ondertussen gewoon spullen terug gebracht naar de auto. Zelfs hij vond het leuk, omdat we een lijst hadden met dingen die nodig waren
Heeft iemand van jullie een stoel op de babykamer die heel goed bevalt? Wij hebben nog een stoel nodig, maar ik vind het nog wel lastig. Ik wil in een actieve houding kunnen zitten voor als baby niet kan slapen, maar ook relaxt om de fles te geven. Maar of die combinatie bestaat?
Wat goed dat je alles al gewassen hebt! En alles al hebt staan, ik moet echt alles nog uitzoeken van onze oudste. Het zit allemaal gesorteerd op maat in zakken..
Wij waren heel vroeg op de beurs, voor een goede parkeerplaats
Heeft iemand van jullie een stoel op de babykamer die heel goed bevalt? Wij hebben nog een stoel nodig, maar ik vind het nog wel lastig. Ik wil in een actieve houding kunnen zitten voor als baby niet kan slapen, maar ook relaxt om de fles te geven. Maar of die combinatie bestaat?