Napraattopic deel 126

23-02-2020 21:55 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
yasmijn schreef:
14-03-2020 10:44
Ik zag bezeten blikken zelfs. Hoe leven dat soort mensen?

Vooral uit blik, afgaande op wat ze in hun winkelkarretje hebben :biggrin:
-Shifty- schreef:
14-03-2020 10:51
Vooral uit blik, afgaande op wat ze in hun winkelkarretje hebben :biggrin:
Kan ik eindelijk eens vers gaan koken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ja sorry, geen Corona, maar ik lees echt met verbijstering in het Harry en Meghan topic. Wat een rare mensen heb je toch.
Solomio schreef:
14-03-2020 10:51
Kan ik eindelijk eens vers gaan koken.
Nou... Hier was bij de supermarkt al het fruit op, vlees en kip kwam gelukkig net nieuw binnen, maar de schappen waren volledig leeg. Brood was ook al op (om iets voor 9 uur O_O ). Massahysterie. Ik ga maandag wel weer, heb gelukkig mijn boodschappen voor het weekend in huis, zoals ik altijd doe op zaterdagmorgen.
Gezellig Solo! Wij zouden gisteren gaan uit eten, maar jongste dochter voelt zich niet fit en snottert flink. Ik vrees ook dat ze maandag niet af mag rijden, het CBR heeft ook een coronabeleid.
Wilhetnietweten schreef:
14-03-2020 10:57
Nou... Hier was bij de supermarkt al het fruit op, vlees en kip kwam gelukkig net nieuw binnen, maar de schappen waren volledig leeg. Brood was ook al op (om iets voor 9 uur O_O ). Massahysterie. Ik ga maandag wel weer, heb gelukkig mijn boodschappen voor het weekend in huis, zoals ik altijd doe op zaterdagmorgen.
Vers koken zit sowieso niet in mijn skills-set.

Ik ga buiten de deur lunchen (living on the edge) en heb verder nog genoeg in huis voor een paar dagen.
Daarna zie ik wel weer.

David Dunning
Solomio schreef:
14-03-2020 10:50
Ik ga straks met een vriendin lunchen in de stad.
Zij heeft geen klachten, ik heb geen klachten.
Maar volgens sommigen ben ik nu een onaanvaardbaar risico aan het lopen en aan het verspreiden.

Ik word er inmiddels echt een beetje somber van, van al die 'dommig'heid.
Ik overweeg morgen een treinreisje naar mijn geboortegrond te maken. Het wordt immers lekkâh weer!
Kan ik het virus op het strand laten wegwaaien...
Solomio schreef:
14-03-2020 11:05
Vers koken zit sowieso niet in mijn skills-set.

Ik ga buiten de deur lunchen (living on the edge) en heb verder nog genoeg in huis voor een paar dagen.
Daarna zie ik wel weer.
Volgens mij maak jij je terecht geen zorgen.
Have fun! Ik ga straks naar de bios. ( ja, ik live ook on the Edge :whistle: )
Wilhetnietweten schreef:
14-03-2020 11:14
Volgens mij maak jij je terecht geen zorgen.
Have fun! Ik ga straks naar de bios. ( ja, ik live ook on the Edge :whistle: )
Ik was van de week in de bios en zat bij een film met vrijwel uitsluitend bejaarden. Die leven pas echt on the edge.

Have fun.

David Dunning
broekrok schreef:
14-03-2020 11:12
Ik overweeg morgen een treinreisje naar mijn geboortegrond te maken. Het wordt immers lekkâh weer!
Kan ik het virus op het strand laten wegwaaien...
Ik zou het niet doen. O_O

David Dunning
Ik heb vanmiddag een feestje in de kroeg. Ik ga gewoon.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
14-03-2020 11:32
Nou ja, jij valt zelf in de risicogroep, als 80-plusser, dus eigen schuld dikke bult.

David Dunning
yasmijn schreef:
14-03-2020 11:32
Ja, dat vind ik nu echt gewoon dom. Sorry, maar waarom vermijden mensen nu niet even feestjes en plaatsen waar veel mensen zijn? Er hoeft maar één iemand besmet te zijn en die geeft het weer door aan een paar mensen daar en die geven het weer door...
Life is short. Eat dessert first.
Solomio schreef:
14-03-2020 11:35
Nou ja, jij valt zelf in de risicogroep, als 80-plusser, dus eigen schuld dikke bult.
🤣
Geen bijzonderheden
doornroosje9 schreef:
14-03-2020 11:37
Ja, dat vind ik nu echt gewoon dom. Sorry, maar waarom vermijden mensen nu niet even feestjes en plaatsen waar veel mensen zijn? Er hoeft maar één iemand besmet te zijn en die geeft het weer door aan een paar mensen daar en die geven het weer door...
Eens.
doornroosje9 schreef:
14-03-2020 11:37
Het zijn maar 30 mensen. De richtlijn is 100.
Ik luister naar de premier.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
14-03-2020 11:47
Het zijn maar 30 mensen. De richtlijn is 100.
Ik luister naar de premier.
Dat snap ik, echt, maar waarom zou je nu dat risico lopen? Waarom niet een paar weken niet naar feestjes gaan en zo ervoor zorgen dat die piek er niet komt?
Th∅rdis schreef:
14-03-2020 11:47
Eens.
Ook eens. Ik ga niet naar bijeenkomsten zonder hoge noodzaak. In het belang van anderen vind ik dat ik dat beter kan laten nu.
doornroosje9 schreef:
14-03-2020 11:52
Dat snap ik, echt, maar waarom zou je nu dat risico lopen? Waarom niet een paar weken niet naar feestjes gaan en zo ervoor zorgen dat die piek er niet komt?
Er hebben er een paar afgezegd die verkouden zijn. Mij mankeert niets. Als ik zou snotteren zou ik niet gaan.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
14-03-2020 11:54
Er hebben er een paar afgezegd die verkouden zijn. Mij mankeert niets. Als ik zou snotteren zou ik niet gaan.
Dat geloof ik onmiddellijk, dat jij dan niet zou gaan hoor. Maar er zijn mensen die dat niet doen, jammer genoeg.

Nou ja, dat moet natuurlijk ieder voor zich beslissen natuurlijk.
Mijn vriend was net in de supermarkt om afbakbroodjes voor zondag te kopen. Laatste pak pistolets. Hij staat in de rij, pak pistolets op kassaband, de vrouw achter hem probeert zo het pak af te pakken en bij haarzelf neer te leggen. Dom wijf :bonk:
Ik heb gisteravond een borrel afgezegd wegens lichte klachten van 1 persoon. Ik ben echt niet bang om ziek te worden, maar ik wil geen mensen besmetten. Naar de hondentraining ga ik dan weer wel. Dat is met flink wat mensen op een veld maar er is flink afstand tussen iedereen en geen fysiek contact. Kans op besmetting nihil. Zelfde club in de kroeg zou ik niet doen nu.
“ Met deze oproep roept Sander Schelberg, plaatsvervangend voorzitter van de Veiligheidsregio Twente, op om gehoor te geven aan de maatregelen van het kabinet. “We hebben hier in Twente nog geen directe aanleiding, maar de minister wil ons wel een middel in handen geven om bijeenkomsten ook daadwerkelijk te verbieden. En dat moet dan ook voor iedereen duidelijk zijn: het is niet toegestaan om in Twente bijeenkomsten te houden met meer dan 100 mensen.”

En daar houden we ons keurig aan.
Geen bijzonderheden
Ik zit in de kinderboerderij, lekker in het zonnetje :heart: . Het is er gezellig ‘druk’. Maar heb er geen last van. In de supermarkt was het vele malen erger vanochtend. Vakken net aangevuld maar ook meteen weer leeg :facepalm: , waardoor ik naast het net viste. :nooo:
Voor iedereen een groene tuin
yasmijn schreef:
14-03-2020 11:58
“ Met deze oproep roept Sander Schelberg, plaatsvervangend voorzitter van de Veiligheidsregio Twente, op om gehoor te geven aan de maatregelen van het kabinet. “We hebben hier in Twente nog geen directe aanleiding, maar de minister wil ons wel een middel in handen geven om bijeenkomsten ook daadwerkelijk te verbieden. En dat moet dan ook voor iedereen duidelijk zijn: het is niet toegestaan om in Twente bijeenkomsten te houden met meer dan 100 mensen.”

En daar houden we ons keurig aan.
Kom jij ook uit Twente?
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven