Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Vanaf hier ook een knuffel voor Ringel...zou leuk zijn, bij de bso werken, mag je je kids dan niet gewoon meenemen?

Hier vanochtend weer kraamvisite gehad, nu de boel aan het opruimen. Jasmijn heeft de laatste paar dagen weer een bui van niks, ze maakt heel veel rommel, weigert op te ruimen, 'speelt' niet lekker, doet gewoon vervélend! Ach, gaat wel weer over, maar haar middagslaapje heb ik dan echt nodig om zelf ook bij te tanken. Het huishouden verslonst weer eens hier maar ach...zo een stofzuiger er doorheen trekken en dan geloof ik het wel weer!

Menneke is nog steeds zijn lieve zelf, vanochtend in bad geweest en gedronken en toen zowat in coma geraakt Wat is hij toch makkelijk. Wel heeft hij regelmatig last van kramp, dan huilt hij een beetje of is onrustig en dan vooral 's nachts helaas.

Jammergenoeg is het hier nu behoorlijk bewolkt, vanochtend kon je zo heerlijk buiten zitten! Ga die stofzuiger nu maar pakken, misschien dat het zo dadelijk beter wordt en dan kan ik lekker de tuin in.

Groetjes!
Ringel, van mij ook een hart onder de riem. Ik wist niet dat je zo tegen je werk op ziet. Vervelend meid. Goed dat je je eigen gevoel gevolgd hebt met die gastouders trouwens; wat heb je tegen ze gezegd dat je meisjes niet zouden komen?

Verder is niet hier zoveel nieuws geschreven geloof ik. Dan maar ego haha. Ik heb vandaag de hele dag het rijk alleen; Hanna naar het kdv, Mirjamzoon naar school en bso en tafeltennis, vent aan het werk tot 20.00 uur. Ik heb heerlijk zitten lezen, maar ook de kast van Hanna uitgemest. De merkdingen gaan op MP (tegen niet al te hoge prijzen; weg is weg), en al het andere gaat naar een kennis die het goed kan gebruiken. Lekker hoor, ruimte scheppen (en nieuw spul kopen; Hanna heeft toch vooral winterkleding merk ik; het zomerspul van vorig jaar past toch niet meer allemaal, dus moet ik shoppen, he wat rot).

Fijne dag verder iedereen!
Mmmoi, wat een makkelijk mannetje is Thijmen he! Volgens mij ben je verliefd op je zoon..komt me bekend voor haha.
Lieve Ringel, goed dat je knopen gaat doorhakken!!!! Op je gevoel af gaan is vaak de enige en beste manier om tot goede beslissingen te komen. Lastige tijd voor je, maar over een poosje kijk je er vast met voldoening op terug!!!

Krook, fijne verjaardag gehad?

Pebs, de hele zomer moet nog komen, mooie dagen genoeg! Maar ik heb dat ook hoor, zit nu stiekem vanaf werk te reageren. Mag wel, tis nu mijn pauze, maar ik wilde mijn forumverslaving liever voor thuis bewaren! hahaha
@Mirjam, ik heb tegen ze gezegd dat het in eerste insantie is omdat Fenna nog steeds niet aan de fles wil. Maar ook gezegd dat m'n gevoel er niet goed bij is. Veel duidelijker kan ik het ook niet maken, want het is m'n gevoel....probeer dat maar een te concretiseren.

En wat betreft werk...We hebben al talloze afsprake ngemaakt dat men op kraam bezoek komt, maar wordt telkens afgeblazen. Ik geloof dat er ook maar 2 mensen uit m'n team het leuk vinden om te komen....m'n verlof zit er sinds donderdag op en zit nu in vakantie weken. Heb ook aangegeven dat komende woendag en vrijdag wat mij betreft de laatste mogelijkheden zijn, daarna is het vakantie en de week daarop zijn we al vol gepland de week daar weer op ben ik alweer aan het werk dus heeft het weinig zin meer. Fenna is tegen die tijd ook al weer 3 maanden oud.....Heb geen eens een bos bloemen oid gehad...een kaartje thats it. Leuke collega's......

Heb nog 15 minuten tot ik Mayte eruit moet plukken....Fenna is net stil...wildeook niet tukken, maar spelen in de box....eigenwijze troel....maar wel een lekker ding hoor. Gisteren was er een babie in de speeltuin geboren op 6 januari....ook die was veel kleiner dan Fenna! heb volgens mij echt een reuzenbabie.

vanavond terugkom avond van de cesar wngerschaps begeleidng...ben wel erg benieuwd naar alle verhalen hoor.
Hey Ringel...wat een keuzes...

Misschien ook een idee om je in te schrijven bij een uitzendbureau? Gewoon beetje jobhoppen als het jou uitkomt en wat bijverdienen. En volledig ouderschapverlof? Met 2 kids is dat 1 jaar en dan heb je helft salaris nog. Althans cao jeugdzorg, Zit jij ook in toch? En dan kun je bedenken wat je wel wil doen.

Succes....

Mmmoi: Aimee is laatste weken enorm tegendraads. Ontzettend eigen wil en gillen als ze haar zin niet krijgt. En ze vermaakt zich voor geen meter. Vermoeiend.

Mirjam: hoe bevalt het thuis zijn? Binnenkort weer sollicitatie toch. Ook wel luxe zo even alleen.

Pebbles, Annie, Niniane, FF, Krokus alles goed?

Ik ga Aimee uit bed vissen
@Ringel Denk dat ik mss even wat gemist heb maar heb je je baan daar dan al opgezegd of niet? En als je eenmaal aan het werk moet waar gaan je meiden dan heen? Vind babba's plan ook wel goed eerst ouderschap verlof op nemen en dan pas opzeggen. Hoewel dat niet op gaat bij elke werkgever. Soms moet je dan nog een bepaalde tijd blijven of een deel terugbetalen. Oh en ook een beetje raar dat er nog niemand van je werk op kraamvisite is geweest.

Hier een lekker dagje. Vanochtend een eind gefietst met de mannen in de bakfiets. Was wel even een drama voordat we op weg konden. Dat tegendraadse van Jasmijn is hier ook aan de gang. Van het moment van opstaan tot we eindelijk op weg gingen heeft Kyran alleen maar geklierd. Niet uit bed willen, niet aan tafel willen, aankleden lukt allleen met hem in de houdgreep. En ondertussen maar huilen,huilen, huilen. Met dramatisch uitgesmeerde houding op de grond (a la die reclame van een tijd geleden). Myrddin kijkt het lekker af en doet vrolijk mee. Heb toen ze eindelijk in de fiets zaten even een half minuutje op de trap in de gang gezeten en even tot twintig geteld want anders GGGRRRRRR.

Maar de fietstocht was geslaagd. Heel veel jongensdingen te zien hier in de buurt: graafmachines, zandauto's, treinen, vrachtauto's. Gelukkig voor mama ook nog lammetjes en jonge eendjes. Thuis kwam schoonzusje nog even langs met ons neefje dus de mannen hebben lekker gespeeld. Grappig dat kinderen van deze leeftijd het wel leuk vinden als er andere kinderen zijn maar toch vaak alleen spelen. Verder zelf ook even geslapen toen de jongens sliepen. Had opeenszo'n aanval van moeheid. Jammer dat er geen kabouters zijn om het huishouden te doen want de gebruikelijk schone washoop is nu gegroeid tot Mount Everest-achtige hoogte. Dus dat wordt vanavond hard werken.

Grote van Niniane's schone wasberg....
Hey Niniane...

Jij ook al tegendraads mannetje. Ik ging al twijfelen aan mijn opvoedingscapaciteiten...met de dramaqueen hier. Toch handig zo'n forum...

Oja vandaag naar de tandarts geweest, 1 e keer Aimee.

En tandarts zag meteen dat het een speentjeskind is, flinke overbeet.

Speen moest er nu uit. Nou ja zeg, was duidelijk anti-speen tandarts.

Moet er wel een keer uit. Maar hoe??? Ik had idee als ze wat ouder is, kan ik er iets tegenoverstellen??? Jullie tips
Babba hier ook een speentjes kind. Maar heb me nog helemaal niet bezig gehouden met afleren oid. Net zoals de anti-lek tuitbeker die wordt hier ook nog volop gebruikt. Myrddin speent of duimt helemaal niet maar Kyran wel. Speen wordt eigenlijk alleen gebruik in bed. Dus 's nachts en bij middagslaapje. Maar als ik bij hem ga kijken heeft hij hem altijd in. Eruit halen heeft geen zin want dan doet hij hem er in zijn slaap gewoon weer in.

Heb wel eens een heel radicale manier gelezen geloof ik of op tv gezien om een kind van speen af te leren. Vader gooide speen en lievelingsknuffel in de vuilnisbak, zo van hier ben je nu te oud voor. Kind natuurlijk over de rooie. Zegt de vader nou ok dan knuffel mag je houden maar de speen blijft in de vuilnisbak. En voila kind van de speen af.
he ladies,

wat heerlijk om te lezen dat iedereen op het moment een tegendraads kind heeft. Pff, hier nog zo eentje. Luisteren ho maar! Zet hem nu steeds op de stoel als hij niet geluisterd heeft, en daar zit hij dus veel op het moment. Mafkees. Had er vanavond echt even genoeg van. Vanmiddag naar de huisarts geweest om aan te geven dat ik zwanger ben. Hij heeft mij bij Roan heel goed begeleid en houdt me nu, stresstechnisch, ook goed in de gaten. Heel fijn.

Ik groei trouwens explosief. Echt belachelijk. Ga vandeweek maar eens op marktplaats wat spullen kopen omdat ik mijn eigen kleding bijna niet meer aan kan. Nog niet eens 11 weken zwanger!

@ringel, wat babba zegt idd, zou je niet eerst ouderschapsverlof kunnen nemen? Dat heb jij toch nog niet gehad? Verder rustig aan doen meis! En volg je gevoel idd. Dat heeft je volgens mij nog niet vaak in de steek gelaten.

De rest: HOI! Ben moehoehoe en hem me voorgenomen dat ik heeeeel vroeg naar bed ga.
ah zielig van dat speentje...We zien wel. Aimee heeft hem ook alleen in bed, maar altijd in...

Krokus: bijna 11 weken. Gaat toch best hard. Ga je voor een nekplooimeting en zo?

Net 10 minuten gesprek op kdv. Nu al. Ze houden daar een kindvolgsysteem bij mbt ontwikkeling kinderen. Is verplicht op kdv, dus wellicht meer hiermee bekend.

Aimee had goed gescoord. Verder spontaan, enthousiast kind die goed in de groep ligt. Smelt ;)
Ik wil met Floor ook naar de tandarts maar ben nu al bang dat de tandarts gaat zeggen dat ze van de speen af moet. Floor heeft van de week een nacht zonder speen geslapen omdat ze die tand door haar lip had maar dat was eerst wel een hoop gebrul tot half 10.

Cold turkey schijnt het beste te werken. Dus wel een paar dagen van te voren zeggen dat het speentje binnenkort weggaat (naar een klein babietje die hem nodig heeft?) en dan samen overdag het speentje weg doen. Dat zal dan wel brullen worden maar na een dag of 2 is dat weer over (zeggen "ze").

Maar eigenlijk vind ik het nog wel even goed zo.

De laatste dagen komt Floor steeds haar kamer uit als ze moet slapen, dan gaat ze op de overloop staan brullen of ze gaat naar onze kamer toe.

Ook op andere punten is ze heel erg haar grenzen aan het verkennen wat vaak gepaard gaat met een boel gebrul, gehang, gejengel en niet luisteren in het algemeen.

Maar ze heeft ook dagen (of dagdelen) waarin ze juist superlief is en lekker speelt en goed luistert.

@ringel: ik moest je post wel een paar keer lezen. Ik dacht even dat er een baby in de speeltuin was geboren. haha.

@niniane: lijkt me zo leuk, zo'n bakfiets. Zeker omdat ze dan gezellig samen zitten. In lastige buien ga ik ook graag de duur uit, buiten is het geklier altijd als sneeuw voor de zon verdwenen.

Top van de Mount Everest al in zicht?

@krokus: haha, tweeling?

@mmmoi: zou lekker zijn zeg, als het zondag ook zulk mooi weer is. Ik ben zo benieuwd naar je mannetje, laat het maar snel zondag zijn.

Ik zag dat Mette Mare ook een zoontje heeft gekregen, leuke tweede naam heeft hij .

Babba, heeft Aimee de speen zo veel in dan? Mats had met een maand of 8 genoeg van de speen, hij had hem niet echt nodig. Sverre heeft nooit een speen gehad. Heelijk om zulke complimenten over je kind te krijgen!

Niniane, hahahaha, in ieder geval is het schoon wasgoed. Ik heb ook weinig vieze was (ben zo gelukkig met mijn nieuwe wasmachine en droger), mijn waslijn vertoont echter veel overeenkomsten met de Muur;

Hey Annie...

Ze gebruikt de speen als ze slaapt. Nou ja is natuurlijk wel 12 uur per dag. Tandart kon het meteen zien.

Ik heb geen zin in drama, dus we stellen het afkicken uit,
Hm, ik ben benieuwd wat de tandarts zegt van Hanna's mondje, aangezien zij duimt (als ze moe is en als ze slaapt).
quote:babba schreef op 20 april 2009 @ 19:57:

Net 10 minuten gesprek op kdv. Nu al. Ze houden daar een kindvolgsysteem bij mbt ontwikkeling kinderen. Is verplicht op kdv, dus wellicht meer hiermee bekend. Aimee had goed gescoord. Verder spontaan, enthousiast kind die goed in de groep ligt. Smelt ;)Leuk he Babba! Verbaast me niets dat Aimee het zo goed doet (op grond van jouw verhalen en van de foto's waar ze altijd zo stralend op staat). Zit zij ook in een verticale groep eigenlijk? Bij Hanna heb ik eenmaal per jaar (rond haar verjaardag) zo'n gesprek en natuurlijk iedere keer bij het ophalen. Ze vinden Hanna ontzettend makkelijk (ik eigenlijk ook wel), laatst noemde de leidster haar zelfs een "ideaal" kind. (smelt, net als jij)
Haha, heerlijk he, trotse moeder zijn als anderen iets leuks over je kind zeggen?

Ja dat blijft leuk....we hebben ook allemaal van die schattige leuke kinderen...

Aimee is iemand die tot nu toe haar echte nukken en gilpartijen voor ons bewaard ;) Ben benieuwd wanneer ze zo'n bui bij iemand anders krijgt. Zijn jullie kinderen ook 'liever'bij anderen, op kdv etc. ?

Mirjam: Aimee zit op een horizontale groep, vanaf 18 maanden.

Is wel een heel leuk kdv. Zit bij een Jenaplan school. Ze gaan dan ook naar bv de voorstellingen die de oudere kinderen geven. Midden in het gebouw is een kindertheater. Ook werken ze met thema;s. Pas is ze naar de kapsalon geweest (poppenhaar knippen lol) en nu hebben ze plantjes geplant en mag ze die water geven en zo.

Ik ben wel heel tevreden.
Dat klinkt leuk babba, dat ze zoveel met die kinderen doen.

Floor is over het algemeen ook een stuk beter gehumeurd als er anderen bij zijn. Maar het eigenwijze heeft ze op het KDV en bij opa en oma ook dus die weten ook wel dat ze geen "ideaal" kind is (zoals Hanna :-) ). Voor mij is ze helemaal ideeal, ik vind het grenzen af tasten en eigen identiteit bepalen juist erg mooi om te zien.

Floor zit wel in een verticale groep maar ruim de helft scheelt niet meer dan een half jaar van elkaar en daar valt Floor middenin dus ze hebben echt een leuk vriendengroepje daar.

Eva zit in een horizontale babygroep wat ook prima bevalt. Ik zie er alleen tegenop dat ze van groep moet wisselen als ze een jaar is, het is voor haar nu zo bekend daar.

Floor komt vanaf 3 maanden al op dezelfde groep en met bijna dezelfde leidsters.
@Pebbles: Ik had op Mette's hyves gelezen dat Stef geboren was, maar wist niet dat zijn 2e naam ook Thijmen was! Dat heb ik dus net opgezocht op december 2006. Wat leuk! Vraag me af of ze dat ook al lang in gedachten had... is natuurlijk ook een schitterende naam Ach, wij hebben gewoon dezelfde smaak.

Fijn om te lezen dat meer kindjes 'dwars' zijn op het moment. Vanmiddag kwam Isabel spelen en Jasmijn en zij hadden alleen maar ruzie. Normaal spelen ze heel leuk dus dit viel ons ook al zo tegen. Ik hoop dat het maar een korte periode is

Hier ook nog steeds een speen tijdens het slapen. Ik had toevallig van de week aan Jasmijn verteld over de dochter van een collega die zelf haar speen in de prullenbak had gegooid en zonder ging slapen. En dat die een cadeautje kreeg na een week. Toen zei Jasmijn dat ze ook zonder speen ging slapen, want ze wilde ook wel een cadeautje uitzoeken Maar 's avonds kwam ze daarop terug en zei ze: 'ik ga toch niet mijn speen weggooien mam, ik durft het niet' hahahaha...

Vanavond uit eten geweest op het strand met de tieners, als afsluiter. Was gezellig. Nu pas vanaf september weer. Thijmen had anderhalf uur kramp gehad toen ik weg was, gezellig voor de man... toen ik thuis kwam lag hij lekker te slapen. Ik heb hem net gevoed en voor de nacht weggelegd. Hoop dat hij het er een aantal uurtjes op uit kan houden; ik ga nu ook liggen.

Oja, nog een genante vraag: heeft iemand van jullie na de bevalling ook last gehad van aambeien? Ik heb er dus last van en van die zalf ervoor gehaald maar het helpt voor geen meter. Heb er vooral last van als ik naar de wc moet, dat doet echt zeer, en 's nachts jeukt het ook nog eens vaak. Sorry voor de details...

Nou, ik ga liggen. Welterusten meiden, en morgen weer lekker zoveel schrijven, gezellig!
Mayte idd ook bij tijd en wijlen niet te hanteren in huis/ oppas/ speeltuin....Zal wel bij de leeftijd horen.

@mmmoi kun je geen curanol via de verloskundige krijgen? en veel drinken blijft je ontlasting zacht van en is minder pijnlijk bij het poepen en niet krabben....

Ik heb m'n baan nog niet opgezegd......ik heb nog 3 vakantieweken "over" en osv heb ik al aangevraagd voor 8 uur per week....tis alleen zo dat ik een 1/4 krijg uitbetaald en dat alleen in het eerste levensjaar van het kind....maar je kan nu ook via de belasting een gedeelte terug krijgen. Dit was voorheen alleen zo als je ook mee deed met spaarloon gebeuren.....(is 3,99 per opgenomen uur geloof ik) *zucht* maar als dat nu m'n grootste probleem was.....Fenna wil dus echt geen fles.

Ik had gisteren terug kom gebeuren van pufclub....grappig om iederene met platte buik te zien. Maar Lief heeft dus 1 1/2 uur met een krijsende Fenna gezeten die niet wilde drinken uit een fles...verschillende speentjes geprobeerd, Tmmytippee......

Ik baal er nu zo van dat ik niet gewoon eerder met bv ben gestopt en haar een fles ben gaan geven......zit nu echt met de gebakken peren. Ben ook alleen maar bezig met voeden/kolven (om toch maar weer te proberen, hoeveel liter al door de gootsteen is gegoten...om depressief van te worden) huishoudne loopt een beetje te versloffen, Mayte komt aandacht te kort. Met andere woorden op het moment loopt het allemaal even niet zo lekker......blegh.
@Krook Iedereen zegt altijd dat je bij de tweede en volgende eerder groeit. Ik kon bij Myrddin met twaalf weken ook mijn gewone kleding niet meer aan. Loop je natuurlijk met een kleine bb in de wagen en je ziet mensen gewoon denken is die nou alweeeer zwanger of nog gewoon dik van de bb in de wagen?

Heb net een boekje (Krijg nou tieten!) uit van Claudia de Breij. Over haar zwangerschap van Bing. Ik vond het erg leuk om te lezen. Zwangerschap wordt daar beschreven hoe het is en niet mooier zoals je vaak in 'de boeken' leest. Wel een beetje veel gevloek. Maar dat kan ik wel hebben.

@Ringel. Wat een gedoe met Fenna. Kan me goed voorstellen dat je er dan helemaal tegenop ziet om weer te gaan werken. Sterkte met alles.

@Dwarse kinderen. Blij dat iedereen er last van heeft. Dacht al dat mijn anders zo rustige mannetje een karakterswitch gemaakt had. Zal idd de leeftijd wel zijn.

@Mount Everest Wasberg. We hebben Base Camp nog niet gehaald (maw: nog steeds niet begonnen). Nu dus dilemma was gaan vouwen met kids (vinden ze best leuk, dat gelukkig wel) of lekker naar buiten. Denk optie twee want voor je het weet regent het weer dagen aaneen in dit land en is er tijd genoeg voor was.

En Annie een chinese muur in huis is toch ook best interessant hoor!!!
Stil hier!!! Iedereen aan het genieten van het mooie weer?
Haha, Niniaan. Dat heb ik inderdaad wel gedaan. Maar nu de kinderen op bed liggen, toch maar even rustig op de bank. Heb weer lekker hooikoorts; hoofdpijn en jeuk, jech!

Die Krook, leuk he! Dat het al zo snel gaat! Ik had werkelijk met vijf weken al weer een buikje, die overigens goed te verbloemen was. Met 10 a 11 weken vroegen kinderen (liep toen stage op een school) of ik zwanger was; ehhh ja dus!

Sjee Ringel, dat Fenna maar geen fles wil. Het is me alleen niet duidelijk of je nu borstvoeding in de fles aanbiedt of kunstvoeding.

Ik ga kijken of mijn ijsjes al klaar zijn....mmmmm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven