UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
@poezels, zo 24 hechtingen o_o o_o

Ik denk dat ik er een stuk of zes had, maar die knoopjes irriteerden héél erg :-[

Bij mij begon het om 22:30 savonds maar om 04:00 snachts nog maar 1cm ontsluiting en om 07:30 1,5cm. Schoot echt niet op. En dat sommige vrouwen ineens wakker worden met 5cm ontsluiting en wat krampjes ben ik stiekem wel jaloers op. Ik was na zo'n 12 uur heftige weeen heel erg blij met mijn ruggeprik. Na veel wee opwekkers (en remmers omdat de hartslag van mijn zoon steeds omlaag ging) uiteindelijk om 20:15 volledige ontsluiting en nog geen 10 minuten later was hij er. Zonder ruggeprik had ik het zeer waarschijnlijk niet volgehouden met een overgeslagen nacht en zo'n lange weeen storm, het neigde sowieso al naar een keizersnede maar ben uiteindelijk dus wel natuurlijk bevallen.

Ben geen voorstander maar zeker geen tegenstander van de ruggeprik, voor mij was het de vorige keer een grote hulp dus behoort dit keer zeker weer tot de opties.
Heftig, poezels! Ik heb wel wat hechtingen gehad beide keren, maar mij is nooit verteld hoeveel (of ik ben dat vergeten, kan natuurlijk ook) en heb er ook helemaal geen last van gehad eigenlijk.
Ruggenprik was hier vorige x geen optie omdat het zo snel ging. Bij de eerste wel pijnstilling gehad, maar was een prik in mijn been, weet niet meer hoe dat heette. Toen lag ik uren na de bevalling nog knetterstoned voor me uit te giechelen, dat was ook geen succes. Had de vk ook een beetje onderschat hoe snel het ging.

Sterkte kaartje, hopelijk alles goed!
Wooow 24 hechtingen idd veel! Mijn eerste bevalling was heel vlot. Ik was om half 6 pas echt bewust van mn weeën en om half 8 in t ziekenhuis met t gevoel dat ik naar t toilet moest.... bleek al op 9 cm te zitten. Om half 10 was onze dochter er. Maar ondanks dat t zo snel ging ook een knip gezet omdat hartslag onregelmatig was en ze ook met haar armpje voor haar gezicht er uit kwam. Bevalling dus als prima ervaren, maar herstel viel me tegen. Ik had een gigantisch blauw plek down under en kon dus ook lang niet zitten.
Bij ons komt de verloskundige trouwens niet thuis om te controleren, maar moet je altijd zelf naar t ziekenhuis komen met de kans dat je terug gestuurd wordt. Hoe gaat dat bij jullie in z’n werk?

Suikertest was trouwens heel goor en saai. Echo was goed, placenta is goed omhoog geschoven. Ons ventje is Gemiddeld qua groei, maar wel wat korte beentjes, maar we zijn zelf ook niet zo groot
Hebben jullie ook van die strenge regels bij de vk praktijk i.v.m. Corona virus. De regels rondom bevallen vind ik best heftig. Sneu voor de hoogzwangere vrouwen nu. O.a. alleen partner bij bevalling, moet je in het zh blijven. Mag alleen partner komen.
Geen bezoek verder.
Geen bezoek wanneer de kraamverzorging aanwezig is. Enz.

Verder controles worden tot minimum beperkt. Alleen op controle komen. Bloeddruk, groei en hartje worden op controle gedaan. Rest telefonisch. Dit vind ik zeker begrijpelijk hoor. Wel echt even wennen.
Ja kaartje , hier toevallig net ook een mail gehad met deze regels. Aan de ene kant word ik er wel een beetje zenuwachtig van en vraag ik me af waar dit allemaal naar toe gaat. Maar ik begrijp het volkomen.
Ik werk zelf in de zorg en daar worden de regels ook met de dag strenger.....

Vandaag trouwens wel ff een gefrustreerd moment: in de winkel hier kon ik dus geen 1 pak melk meer krijgen! 😳 heel dat schap was leeg. En luiers zijn “online” bij de kruitvat ook helemaal uitverkocht (de maat die ik moest hebben) Jeetje, iedereen is hier aan t hamsteren geloof ik. Pfff...
@lamaa ja ik word er ook ongerust van hoor. Is werken in de zorg nog wel veilig bedacht ik mij opeens. (Ik werk ook in de zorg)
Ja en de winkels zijn leeg idd.
ze zeggen dat zwangere vrouwen niet meer tot de risico groep behoren. weet niet of dat ook geldt voor zwangere vrouwen die in de zorg werken.

hier inderdaad zelfde maatregelen bij ziekenhuis, geen kraamverzorging dus geen last. hoop eigenlijk wel dat dit tegen juni wat minder is, lijkt me verschrikkelijk om 3d in t ziekenhuis te liggen zonder dat iig de grootouders kunnen langskomen...
@wollenbol ik hoop ook dat de maatregelen tegen juni wat minder zijn. Best heftig allemaal. Maar het is vast nodig.

Werken in de zorg moet je gewoon blijven doen ook als je zwanger bent.
Hier ook dezelfde maatregelen bij vk. De kraamhulp zou op huisbezoek komen voor intake. Dit wordt nu een telefonisch consult, begrijpelijk uiteraard maar heel erg jammer. Had me er erg op verheugd zeker omdat dit ons eerste kindje is en alles nog spannend en nieuw is..

Mijn werk sluit de deuren tot minimaal 6 april en ik ga de WW in om die reden. Ik zou nu nog 6 weken moeten werken tot mijn zwangerschapsverlof. Ben heel benieuwd of ik überhaupt nog aan het werk ga?!?! En of de uitkering voor mijn verlof berekend gaat worden op basis van mijn financiële situatie de komende weken..ik hoop het niet! Ga deze week maar eens contact opnemen met het UWV.

Bizarre tijden... gelukkig iets positiefs om naar uit te kijken :flirting:
Kikikip schreef:
16-03-2020 20:43
Hier ook dezelfde maatregelen bij vk. De kraamhulp zou op huisbezoek komen voor intake. Dit wordt nu een telefonisch consult, begrijpelijk uiteraard maar heel erg jammer. Had me er erg op verheugd zeker omdat dit ons eerste kindje is en alles nog spannend en nieuw is..

Mijn werk sluit de deuren tot minimaal 6 april en ik ga de WW in om die reden. Ik zou nu nog 6 weken moeten werken tot mijn zwangerschapsverlof. Ben heel benieuwd of ik überhaupt nog aan het werk ga?!?! En of de uitkering voor mijn verlof berekend gaat worden op basis van mijn financiële situatie de komende weken..ik hoop het niet! Ga deze week maar eens contact opnemen met het UWV.

Bizarre tijden... gelukkig iets positiefs om naar uit te kijken :flirting:
Huh, hoezo de WW dan? Je contract wordt toch niet beëindigt?

Kraamzorg gaat hier ook de intake telefonisch doen, ben benieuwd
@depster wij werken cliëntengebonden met 0-uren contracten. Geen cliënten =geen inkomen. Krijgen nu werktijdsverkorting en vanuit daar de WW in.
Kikikip schreef:
16-03-2020 21:44
@depster wij werken cliëntengebonden met 0-uren contracten. Geen cliënten =geen inkomen. Krijgen nu werktijdsverkorting en vanuit daar de WW in.
Aah helder! Thanks :mrgreen:
Erg heftig allemaal. Mijn intake voor Kraamzorg is voorlopig afgezegd. Van vk nog niets gehoord, maar heb volgende week pas afspraak staan. Mijn werk is gelinkt aan de horecasector, dus bij ons is het momenteel ook erg zoeken. Waarschijnlijk word ik op gedeeltelijk werkloos gezet (België), maar dochter kan nu toch niet naar de opvang, dus ben sowieso wat aan t puzzelen :-?

Hoorde al van iemand die hoogzwanger is dat ze momenteel thuisbevallingen promoten. En dat als de man verkouden is, hij niet bij de bevalling mag zijn... heftige periode
ik ben geboren in 89, het jaar van de val van de berlijnse muur. mijn dochter wordt geboren in het jaar van het coronavirus. we zullen dat in ieder geval niet snel vergeten

is er eigenlijk iemand bij hier die ook last heeft, soms, van een letterlijke 'brok in je keel'? niet van emotie ofzo, en ook niet de hele dag, maar soms zit mijn keel ineens op slot (meestal 's avonds) en heb ik soms last van boeren en zure oprispingen (zeer charmant), maar soms ook niet. mijn moeder (verpleegkundige (die overigens niet meer werkt), heel handig) zei dat dat komt omdat je organen allemaal wat verschuiven door het groeien van de baarmoeder, het moet allemaal wat plaats maken voor elkaar
Wollenbol schreef:
17-03-2020 08:40
ik ben geboren in 89, het jaar van de val van de berlijnse muur. mijn dochter wordt geboren in het jaar van het coronavirus. we zullen dat in ieder geval niet snel vergeten

is er eigenlijk iemand bij hier die ook last heeft, soms, van een letterlijke 'brok in je keel'? niet van emotie ofzo, en ook niet de hele dag, maar soms zit mijn keel ineens op slot (meestal 's avonds) en heb ik soms last van boeren en zure oprispingen (zeer charmant), maar soms ook niet. mijn moeder (verpleegkundige (die overigens niet meer werkt), heel handig) zei dat dat komt omdat je organen allemaal wat verschuiven door het groeien van de baarmoeder, het moet allemaal wat plaats maken voor elkaar
Wat je moeder zegt klopt (hier wel nog werkende verpleegkundige - alleen dan in ziektewet) Je zou voor de grap eens moeten zoeken naar afbeeldingen van een normale anatomie en die wanneer je zwanger bent.

Ik hou de hoop dat het in juni er allemaal anders uit ziet, in mei hopelijk ook al (iets met babyshower haha) Stiekem hoop ik t al voor morgen, maar dat is wel erg hoopvol
ooh huh, raar. Nog nooit gehoord van die brok in je keel en ook geen last van. Is het ook niet door brandend maagzuur dat je bedoelt? Heb ik overigens (gelukkig!) ook geen last van.
@Wollenbol.
We noemen dit globusklachten.
Kan goed komen doordat je maag en/of middenrif wat verhoogd wordt door de druk vanuit de baarmoeder. Hierdoor kan maagzuur in de slokdarm omhoog komen. Om overloop van het maagzuur in de keel te voorkomen, ontstaat meer spanning op de kringspier van de slokdarmingang, wat dat brokgevoel kan geven.
Probeer wat ademhalingsoefeningen/ontspanningsoefeningen te doen. Vanillevla kan ook helpen. Vermijdt kuchen/schrapen.
anoniem_387698 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 08:27
39.75% gewijzigd
ik heb er vooral 's avonds last van, vanaf ongeveer 20u tot ik ga slapen. soms aan één stuk, soms ebt t even weg en komt het terug. ik maak me totaal geen zorgen ofzo, maar t is redelijk vervelend. het komt ineens en verdwijnt ook wel weer, een beetje zoals de hik. dat heb je ook niet direct door als ie weer weg is.
ik schraap of kuch niet, alleen die vieze smaak van maagzuur is vervelend. ik ga vanillevla en ademhalingsoefeningen proberen!

bedankt voor de tips :-) echt handig, zo van die experts! ik heb echt zo'n beroep waar je niemand een plezier mee doet..
(ik werk als consultant in de IT..)
@Wollenbol
Kijk ook eens naar je avondmaaltijden, omdat je aangeeft er 's avonds last van te hebben. Misschien kan je minder grote porties proberen en minder pittig eten helpt ook. Hier nog meer info en tips:

https://www.kraamzorgdewaarden.nl/blog/ ... d-maagzuur

Haha nou ieder beroep draagt wel ergens aan bij en is belangrijk op een eigen manier! ;)
Het is allemaal wat he. Hier ook tot minimaal 6 april thuis aan het werk en hoop dat ik uberhaupt nog mijn collega's zie voordat ik met verlof ga (vanaf begin mei). We zullen het moeten zien, maar voorlopig is dit nog niet voorbij.

Alle vk praktijken hebben volgens mij inmiddels moeten opleggen dat je alleen komt naar afspraken, ook echo's. Ben wel benieuwd hoe dit in het ziekenhuis is, want daar heb ik met 30 weken een soort opvolging van de GUO. En daardoor is de 30 weken groei echo bij de vk verschoven naar ongeveer 32 weken. Zij gaven aan wellicht digitaal iets te doen voor de partners. T is allemaal even creatief denken in oplossingen. Hopelijk is het rond onze bevalling in ieder geval iets beter, twee jaar geleden al 2,5 dag op kraamhulp moeten wachten ivm te weinig beschikbaarheid, ik zie het nu ook zo weer gebeuren. En daar bovenop wellicht geen of weinig kraamvisite. Veel mensen klagen altijd over kraamvisite maar ik vond het altijd erg gezellig als mensen kwamen. Ik heb dan ook lieve familie en vrienden die niet te lang blijven of het 3x extra vragen of we willen rusten en ook een pan eten meteen meenemen zodat wij daar niet voor hoeven te zorgen.

FIngers crossed!

@wollenbol; Over de brok in je keel weet ik helaas niks nuttigs te zeggen, ik heb echt geen idee...
@wollenbol, bij de vorige zwangerschap had ik veel last van maagzuur, toen hielp het goed om 's middags warm te eten ipv 's avonds, en dan na een vroege avondboterham ook echt niks meer te eten. veel water drinken! vanillevla hielp mij juist niet, alles met vet & suiker irriteerde alleen maar meer.
ik hoop écht dat dit snel wat beter word, moet er niet aan denken dat er misschien geen plek gaat zijn in t ziekenhuis om te bevallen... en dat er niemand langs mag komen voor maanden om naar de baby te komen zien...
ik maak me er niet actief zorgen om, maar blij dat ik nu niet uitgerekend ben
Ik vind alle dingen die nu niet kunnen en mogen best onwerkelijk.
Ik ben ook blij dat ik nu niet uitgerekend ben. Je wilt toch graag je baby aan naaste familie laten zien. Of een goeie vriendin.
bekijk dan eens wat er in belgië niet meer mag.. als je je verveelt tenminste ;-)
Wollenbol schreef:
18-03-2020 16:47
bekijk dan eens wat er in belgië niet meer mag.. als je je verveelt tenminste ;-)
Nee verveel mij niet. Ik bedoelde meer dat het best heftig is allemaal. Zal eens kijken wat er in België niet meer mag. Nog erger vrees ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven