Lang geleden... deel 2

18-03-2009 17:01 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is ineens besloten dat topics met meer dan 5000 berichten gesloten worden.

Dus bij deze dan maar het vervolg op Lang geleden verkracht, nooit behandeld.
Och lieverds toch,

Wat zijn we toch een labiele mutsen (of emobejaarden,ook leuke term!).

Vragen jullie je dat nou ook zo vaak af?

Waarom kan ik dit allemaal niet zonder een prijs te moeten betalen?

Waarom hebben zelfs leuke dingen een prijs...grrr!

Sluit mij wel bij jou aan Ster,ze pakken het niet van mij af.

In het moment geniet ik met volle teugen.

Als ik terug kijk op het laatste jaar is dit ook wel een tropenjaar wat emoties betreft.

Ik kan maar niet boven water komen......en ja iry doet het allemaal keigoed hoor!!!

Draait d'r hand nergens voor om en je ziet niets aan haar.

Maar een storm in dat lijf en hoofd..poe hee.

En ik pingpong van heel verdrietig naar vreselijk kwaad,weet niet eens waarom,op wie of waarop.

Nou ja, ben heel lang in bad geweest en het scherpe randje is een beetje weggespoelt door het putje.

Nog wel kut,maar ik blijf toch maar (ook omdat ik niet weet waar ik in vredesnaam eigenlijk naar toe wil gaan.Weggaan...zo'n vaag begrip)

Hanke ik begrijp je eerst zin niet zo goed.Ik denk dat je mijn post verkeerd las.

Nou ik ben maar in weinig dingen goed,

maar wel in knuffelen.

Wie er een wil hebben mag hem pakken hoor!!

Ja hier! Dankje .

Ik hoop dat jij nog heel lang blijft lieve Iry...

En dat je snel weer voor een langere tijd met je hoofd boven water kan blijven zonder te stikken.

Voor altijd met je hoofd boven water blijven moet je niet willen joh, dat maakt het leven zo saai en eentonig.

Sterkte!
Meeten en greeten was toch wel vermoeiend als ik jullie zo lees...

Maar hou de fijne momenten en ontmoetingen vast, daar kun je zo van nagenieten. En dat geeft naderhand weer energie ook al zie je dat nu even niet.

Slapen, in bad, wat voor manier ook: goed voor jezelf zorgen!

Ik had een drukke werkdag, stress met dochter en daar kan ik niet zo goed tegen. Dochter heeft nogal de neiging alle voorkomende frustraties op mij af te reageren en als mijn huid even niet zo dik is ben ik daar nogal vatbaar voor. Ik probeer het maar een beetje uit de weg te gaan en me terug te trekken.

Gelukkig was er weer die heerlijke
quote:Sterretjee schreef op 20 april 2009 @ 13:29:

Ooooo EV, ik heb over je gedroomd vannacht!!

Hihi. Ik heb je nog niet eens gezien en je komt al voor in m'n dromen. Dat zegt wat. Kun je nagaan hoe indrukwekkend ik in het echt ben.

Daarom doe ik het jullie ook maar niet aan, een live ontmoeting, want dan zijn de na-effecten nóg dramatischer.

Maarre.. ik word nu natuurlijk wel heel nieuwsgierig wat je over mij gedroomd hebt, eerlijk gezegd.

En Hanke, ik ben ook heel benieuwd (maar dat is van een andere orde als de nieuwsgierigheid van de regel hierboven) naar je ervaringen in het meeleefweekend. Zou je er wat over willen delen?

Hier goede dag vandaag, met een vriendin die ik lang niet gezien had. Goed gesprek, lekker buiten in de achtertuin gezeten en met de hond gelopen, verbinding gevoeld. Dat is mooi. En wat ook mooi is, is dat ik merkte dat ik nu sterker in mijn schoenen stond dan de laatste keer dat ik haar zag, een heeeeele tijd geleden dus. En daarna niet meteen iets anders gaan doen, maar gewoon rustig met een simpel romantisch boek van de tweedehandsstapel van gisteren nog in de tuin zitten lezen. Even alles laten zakken..

Ik hoop dat jullie ook weer wat rust kunnen vinden.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ha lieve vrouwen,

Appeltje:

Claire:

EV:

Hanke:

Iry:

Lynne:

Saar:

Sponge:

Sterretjee:

Wurm:

Kijk: zo kan er niets mis gaan, gewoon in alfabetische volgorde...

Lieve Iry, ik weet niet wat ik moet zeggen maar het raakt me dat je zo duidelijk aangeeft dat er niet gereageerd hoeft te worden. En dat we er niets mee hoeven. Ik kan je misschien niet echt helpen maar ik wil wel naar je luisteren en ik zal toch ook over je nadenken. Ik wordt er bijna een beetje boos van. Hoezo hoeft er niet naar jou geluisterd te worden?

Je bent een supersterke vrouw maar ook supersterke vrouwen hebben zachte plekken. Een lastig evenwicht voor jou denk ik en zoals ik heb geleerd: je leert de mensen om je heen hoe ze je moeten behandelen. Een dubbele lastigheid voor types als wij.

Nou ja, sorry maar ik heb toch even stil gestaan bij wat je schreef.

En geef je bij deze nog een superdubbele sterke super
Geniaal Philomein

Hoe is het met jou?

Kwam hier eigenlijk heen om iets te vertellen, maar ben alweer vergeten wat ik wilde zeggen.

Zal ook wel niet belangrijk geweest zijn dan
Hihi alzheimer light Saar?

Dank voor je knuff Philomein!

Briljant zo op alfabetische volgorde.
Wat Philomein zegt is ook een beetje wat ik bedoel met mijn eerste zin in mijn vorige post aan jou Iry. Ik heb het niet handig geformuleerd. Het lijkt wel of je jezelf diskwalificeert dat je dat soort gevoelens hebt. Dat je het zelf wilt doen, zelf wilt 'handelen' dat snap ik. Je gevoelens zijn heftig en hoe jij je voelt doet wat met me. Maar dat zijn andere gevoelens en minder heftig. Dat is wat ik bedoelde met dat ik niet voel wat jij voelt- ik heb tijden gedacht dat mijn emoties besmettelijk waren omdat ik de boel zo opblies. Dingen delen betekent niet dat jij de regie niet houdt, het enige wat je loslaat is een stukje eenzaamheid. Dat gun ik je zo, een gevoel van verbondenheid.
Hoi lieve Lynn, wat fijn je te zien! 'Vanwege een tere huid'. Dat is een boek van 1 of andere nl. schrijver en de inhoud ervan gaat helemaal niet over wat jij net beschreef met je dochter, maar ik vind de titel wel een hele mooie zin.

Knap dat je daar mee om weet te gaan. Soms moet je je eigen zonnebrandcreme of parasol zijn.

Saar, heb je al gegeten? Ik nog niet want ik ben in sugarshock. Vandaag ongesteld geworden (puddingbrood en brioche, burp)en ik ben trots dat ik gewoon ben gaan werken. Meestal meld ik me ziek die dag omdat ik er zo ongans labiel van word. Vandaag valt dat mee (en ik heb een lading pillen naar binnen gegooid). Maar in mijn postings moet ik wel moeite doen om de juiste toon te pakken geloof ik. Dus houd dat maar in uw achterhoofd, dames hier, als je wat van me leest.
Ja, prachtige boektitel, ik wou dat ik ze zo kon verzinnen.

En goed idee zeg, die knuffels-op-alfabet. Wat vooral leuk is, is dat ik nu eens niet helemaal achteraan sta, want met zo'n achternaam als de mijne sta je altijd achteraan (wat heel vervelend was op school). Hoewel, als ik de achternaam van mijn man zou gebruiken sta ik nog méér vooraan in het rijtje dan nu. Maar dat offer wil ik wel brengen voor mijn emancipatie

Ergens is er toch ook ooit eens zoiets geschreven als 'de laatsten zullen de eersten zijn', meen ik mij te herinneren?

Ik geef Iry ook nog een erbij.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hey lieverds!!!

Zoals jullie nu merken lees ik af en toe nog zeker mee! Ik leef altijd met jullie mee....ik denk vaak aan jullie, maar dat kunnen jullie natuurlijk niet weten...zie onderstaande

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen op het feit dat er minder op mij gereageerd werd.

Want ik heb zelf afstand genomen dus ik begreep en begrijp dat wel. (heb me wel ietwat onterecht afgewezen gevoeld, maar dat zit in mezelf, en de wisselwerking die is ontstaan is niet meer dan logisch) Het is niet zo dat ik dat écht wílde maar het kon en kan niet anders. Ik merk dat ik de energie niet heb om op jullie te reageren zoals ik zou willen nu ik in therapie zit.

Natuurlijk vond ik dat jammer maar dat vind ik sowieso....ik moest echt afkicken, zeg maar. Ook vond ik het moeilijk omdat ik veel aan jullie heb gehad in de tijd dat ik amper buiten kwam en weinig sociale contacten kon onderhouden irl.

En het voelde ook echt ondankbaar en zeer egoïstisch. Ik vond het echt heel erg lastig...

Toch stond en sta ik nog steeds achter deze keuze (de timing had anders gekund maar daar hebben Saar en ik het over gehad) het is beter voor mij. Maar ik vind het wel erg leuk om te lezen hoe jullie over me schrijven...ik word er warm van en het doet me absoluut goed!!

Soms wil ik reageren op iemand maar dan kies ik er uiteindelijk toch voor om het niet te doen....juist omdat ik het niet makkelijk los kan laten wat hier beschreven wordt. Juist omdat het me zo enorm kan raken. En dat is helemaal het geval als ik wél reageer. Ik voel me te verantwoordelijk, heb ik gemerkt. Daar heb ik in de groep op therapie ook last van en daar werk ik aan.

Ook het feit dat ik na een therapie dag probeer "het" een beetje probeer af te sluiten en me te richten op andere zaken, maakt het moeilijk voor mij om hier te lezen én te reageren. Want eigenlijk gaat het hier ook over de gevoelens, gedachten die ik in therapie bespreek. Tuurlijk heb ik hier ook erg gelachen en gaat het ook over minder diepe zaken maar uiteindelijk schrijven jullie hier ook over oa pijn en verdriet...jullie worstel partijen en alle gevoelens die daaruit voortvloeien. Dat maakt dit topic ook zo waardevol!

En last but not least, speelt privacy idd ook een grote rol. Ik voelde me niet meer vrij en was bang voor herkenning. helemaal nu ik in de therapie groep ook dingen deel die ik hier beschreef. Dat voelde niet meer oke.

Nou nu even wat anders! Wat leuk dat jullie gemeet hebben en dat het een topdag was!! Ook die dingen vind ik erg leuk om te lezen!!! Het is jullie gegund!!

Verder vind ik het nog steeds enorm waardevol om te lezen hoe jullie met stappen vooruit gaan...ook al voelt dat niet altijd zo..

Dat jullie allemaal de pijn aangaan en die proberen te verwerken...allen op een eigen unieke manier! Maar o zo herkenbaar.

De erkenning en herkenning is helend en ik begrijp absoluut dat jullie daar veel aan kunnen hebben en dat met elkaar delen...hier en op hyves!

Ik ben trots op jullie (f)

Heel veel liefs en een mega
Wat lief Claire..

Dankjewel voor je openheid. Voor je stuk hier..

Fijn om van je te lezen, want voelde me wel schuldig.

Weet ook nog steeds niet zo goed hoe ik op je moet reageren als je 'alleen maar' even komt zwaaien, want ik ken je niet van hier snap je?

Het ga je hartstikke goed!

Heel veel sterkte met je therapie!

Liefs,

Ster.
Lynne, vervelend van je dochter.. Hoe oud is ze als ik vragen mag?

EV, ik had gedroomd dat je mn collega was! Je kwam binnen en je begon gewoon gelijk hihi.

En ik dacht huh, hoe kan ze al zo snel weten hoe alles moet..!?
Philomein.

Ik snap denk ik je gevoel/boosheid wel over mijn post.

Het is een beetje dubbel signaal wat ik af kan geven als ik zo vreselijk down the drain ben.

Ergens roep ik om aandacht,maar gelijk sla ik de deur even in je gezicht dicht.

Zo zijn de heftige emoties in het echt ook bij mij,.hoe dieper ik ga hoe minder slecht ik mensen toe kan laten.

Hoe meer pijn het doet,hoe harder ik je kop eraf bijt.....

En ergens denk ik dan ook,laat mij nou maar.

Ik kan daar moeilijk mee omgaan.

Lief dat je toch bij mij stil staat.

Dat doet mij wel goed.....

Hanke ,bedankt voor je mooie woorden.

De toon is soms ook lastig.

Mischien is mijn toon nu ook even lastig.

Emoties laten overal een spoor achter.

Fijn voor je dat je meeleef weekend goed beviel!

En heeft het weer voer voor nadenken opgeleverd?

Ev,

Je roos staat in een vaasje naast mij,kan wel wat fleurig gebruiken.

Dank je wel lieverd.

Klinkt als een fijne dag vandaag voor je toch?

En ster,prachtmeid!!

Zorg jij ook goed voor jezelf?

Lynne,'Hoe oud is je dochter?

Ik herken namelijk wel wat je beschrijft en loop daar ook vaak tegenaan.

Lieve claire!

Wat leuk dat je even op "visite"komt.

Weet even niet meer te doen dan dit (f) .

Omdat hetgeen wat ik je wil vragen (hoe gaat het meid?) ik liever doe als ik je weer op msn tref.

Dat houdt voor jou de afstand hier die je zo nodig hebt.

En vind ik gezelliger .

Liefs voor allemaal.
Ach lieve Ier...dat is oke hoor. Ik herken het zelfs wel een beetje.

Je bent gewoon een veelzijdig type, hoge pieken diepe dalen. Een complex geheel gezegend met een boel hersens ook nog.

Had ik al eens verteld dat ik ook in mijn echte leven het meest hou van mensen die (een beetje) ingewikkeld in elkaar steken?

Nou wat dat betreft ben ik hier he-le-maal op m'n plek!
Hoi allemaal

Leuk Claire dat je even wat van je laat horen!Zou jij ook niet willen meeten?(of zeg ikn u iets stoms)Want dat je hier niet vaak meer schrijft wil nog niet zeggen dan ook maar niet komt toch?Ik denk niet dat ik de enige ben die er zo over denkt maar ik begrijp ook als je dat liever aan je voorbij wiltlaten gaan want dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.Want je hebt natuurlijk niet voor niets afstand genomen van hier daar wil ik niet aan voorbijgaan hoor...

Maar het gaat dus wel goed bij je therapie?

Ik ben vandaag naar een begravenis van een arts van mij geweest dat heeft best wel zijn nawerking op me vandaag.Daarna met een vriendin met wie ik er heen was nog wat gedronken op een terras was wel erugg lekker in de zon(ben een klein beetje verbrand)

Alleen werd ik kennelijk erg druk want daar maakte ze een opmerking over.Heb toen gelijk mijn mond dichtgehouwden maar het had denk ik met de spanning rond die begravenis temaken.Het roep zoveel meer op zo'n begravenis,gelukkig had ik daar wel rekening meegehouden dat dat evt. gebeuren kon(dood van mijn dochter o.a)zodat het me niet overviel maar makkelijk is het zeker niet..

-Saar dank je voor je opmerkzaamheid ik had het ook al gezien en er op hyves wat over gezegd maar vond het moeilijk om dat hier ook tedoen

-Iry je moet jezelf niet zo naar beneden halen hoor!Dat vind ik niet leuk of wil je soms ruzie?(ben het met Philomein eens wat dat betreft)-Anderen dingen ook wel hoor Phil-

Is er trouwens een leerpunt die we kunnen trekken uit de ervaring van jullie wbt. vermoeidheid of het doseren van je energie?(ivm. het meeten)

Iets waar we de volgende x opletten kunnen zodat we niet zo op raken van zo''n ervaring?Hebben diegene die het ervaren hebben misschien een tip zodat dat de volgende x hopelijk wat minder het geval is?Ik ben wel benieuwd naar evt. tips

nml

Liefs Spongebabe.

-
Hai lieve Claire! Fijn om te lezen hoe het met je is, en leuk dat je ons nog volgt en men je af en toe aan het lachen brengt... Ik kan me goed voor stellen dat het forum te veel is en ook dat je je een beetje in de steek gelaten hebt gevoeld. Het is toch een relatie die je hebt waar je even afstand van moet nemen en dat is altijd ook pijnlijk, ook al is het beter.

Nou ja bladieda, leuk om je even te lezen. Moet nu natuurlijk ook niet gelijk een heel boek aan je gaan schrijven als een soort overcompensatie, om te laten zien dat ik ALLES snap en begrijp en er ook nog heel erg zinnig op kan reageren...
He Sponge: wat een heftige dag... En wat een zinnig idee om alvast preventief te kijken hoe het komt dat het halve topic over z'n toeren is. Zodat meetings in de toekomst geen levensbedreigende situatie worden...
He Claire, lief dat je even langskomt. Ik vind het altijd fijn om je te lezen. Tuurlijk is het jammer dat ik je moet missen hier, maar de reden daarvoor is een hele constructieve. Niet een keus tegen iets maar een keuze voor jezelf. En daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

En verder is en blijft een forum een vloeiend iets. Mensen komen en gaan, er zit beweging in ieders leven.

Sponge, dat lijkt me een heftig dagje, ik snap dat je dan vol zit met lading. Hoe vind je het dat je dan zo'n opmerking krijgt, en kun je dat dan ook de ander zeggen? Je zegt dat je daarna stil bent, klap je dan dicht, of word je boos en ben je daarom stil dan?

Tips vragen over beter doseren bij een komende meet vind ik heel zinnig van je trouwens!
Sterretjee, ik begrijp het en neem je niets kwalijk! Niemand hier!

En thanks voor je lieve woorden!!

Sponge, meis ik weet het niet. Nu iig nog niet. Zolang de therapie nog zoveel energie slurpt nog niet. Maar ook dat vind ik wél erg jammer natuurlijk. Toch ben ik vooral blij voor jullie die dit wel hebben gedaan...zoals ik al beschreef het is mooi om te lezen!! En ik las het met een grote glimlach. Jammer dat jij het niet hebt kunnen halen, volgende keer beter! Heel veel kracht voor jou! Want je krijgt het behoorlijk voor je kiezen....ik vind je een dapper mens!

Philomein...je begrijpt het, das duidelijk

Ook nu weer een bigsmile..bedankt voor het niet toedienen van een overload aan begrip

Iry, ook jij bedankt voor je reactie....ik spreek je absoluut wel weer op msn...ben ook benieuwd hoe het met jou is. maar ik ga zo eerst....daten in het donker kijken...heb ik ook een topic over geopend. Weet niet of het leuk is maar juist omdat het mij verschrikkelijk eng lijkt wil ik het zien
Hanke, dat heb ik dus bij jou, ik vind het fijn om je te lezen!

Over de rest van je post kan ik het alleen maar eens zijn
Hmzz das een goeie vraag Sponge.

Eerlijk gezegd klinkt het niet zo aardig, hoe je vriendin dat zei. Het kan toch dat je gewoon even wat drukker bent.

Heb je een goede vriendin, 1 aan wie je alles maar dan ook alles kwijt kunt?

Ik zou zeggen, niet doseren en gewoon genieten!! Ook al zitten we tot in de vroege uurtjes te kletsen!

Ga de dagen erom heen gewoon anders inplannen. De dag ervoor en erna he-le-maal niks. Misschien dat ik het zo redt.

En anders weet ik genoeg voor de keer daarop.

Claire, ik vind 't trouwens ontzettend knap hoe je deze beslissing hebt genomen. Kweenie, je klinkt zo sterk, zo stabiel, zo intelligent, zo volwassen.

Het moet je ontzettend veel moeite hebben gekost om hier 'afscheid' te nemen. En ja, als het je meer energie kost dan dat het je geeft dan moet je daar een weloverwogen beslissing in maken.

Heb ik wel respect voor.

Gewoon kiezen voor jezelf. Knap dat je weet wat goed voor je is en wat niet.

Kan ik nog veel van leren. De tijd zal het leren, beter gezegd.

Leuk dat je even langs komt vanaaf!

Ik merk dat ik vandaag steeds naar 't forum toegetrokken wordt. Heb er veel aan. Het voelt als een veilige plek voor mij. Het enige wat nu nog zekerheid geeft/heeft in mijn leventje.

Klinkt triest he, maar voor nu voelt dat wel even zo..
Heb 't net opgezet, daten in het donker.

Kende het nog niet!
Claire, wat een duidelijk stuk, fijn dat je even komt schrijven. Sterkte met je therapie!

Iry, herkenbaar dat als het slecht gaat het dan zo moeilijk is mensen toe te laten. Ik voel me op dat soort momenten vaak een slak die helemaal wegkruipt, veilig in het eigen huisje.

Ik hoop dat het weer wat beter met je gaat.

(dochter is trouwens 18)

Hanke, dank voor je lieve reactie. Mooie boektitel en mooi gezegd om m'n eigen zonnebrandcreme of parasol te zijn. Klopt wel, als de huid dun is heeft 'ie bescherming nodig. Letterlijk en figuurlijk.

Sponge wat een zware dag heb je achter de rug. Sterkte

Philomein, ik moest erg lachen om je knuffelpost. terug!

En voor iedereen een fijne avond!
Sja die keuze is gebaseerd op een eerder ervaring ( nare). Ik heb mezelf toen zo verloren. Dat was een verschrikkelijke ervaring vandaar dat ik nu wél eerder op de rem trap. Ook is het gerelateerd aan andere traumatische ervaringen dus dubbelop oppassen voor mij. Sorry dat ik het een beetje vaag houd maar óók dat is zelfbescherming

Ik weet niet of je ooit mijn topic: uit een onveilig nest hebt gelezen? Die heb ik laten verwijderen maar daarin stond oa...ik stond erbij en keek erna( als kind)....dat zegt denk ik al veel meer, ( die onmacht voel ik soms ook bij jullie maar dát is dus een trigger voor mij, en heeft dus aales met mezelf te maken, en niet met jullie) en is voor mij nu even genoeg om te delen. Maar wellicht snappen anderen het daardoor ook iets beter. Niet dat ik me wil verantwoorden ( misschien ook wel een beetje) maar juist omdat ik ook veel van jullie lees....vind ik het oke om ook iets van mij te delen. Zoveel ik kán

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven