Verliefd op restauranthouder
dinsdag 17 maart 2020 om 22:49
Hallo allemaal,
Een paar jaar geleden is er een nieuw restaurant geopend in mijn woonplaats. Toevallig blijkt de eigenaar ervan een hele knappe jongen te zijn. Ik heb hier nooit wat mee gedaan, maar de laatste tijd ga ik er vaker uit eten en elke keer denk ik wat een knappe vent.
Ik ben inmiddels al een paar jaar vrijgezel en wel weer toe aan het daten.
Ik zou wel een date willen met deze jongen (mocht hij niet bezet zijn) maar ik weet niet hoe ik dit moet regelen. Een vriendin zei voeg hem toe op instagram en dan kan je zo misschien een gesprek aanknopen. Dat heb ik een week geleden gedaan, maar hij heeft dit nog steeds niet geaccepteerd. Diezelfde vriendin heeft ook aangeboden om daar samen te eten en hem te vragen of hij een drankje met mij zou willen doen. Ik durf dit zelf niet, omdat ik geen held ben van nature. Maar door het corona virus is momenteel ook alles gesloten, waardoor ik een beetje vast zit nu. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik heb nog gedacht waarom zou zo'n succesvolle ondernemer interesse in mij tonen, maar dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Het laten gaan en mij op andere jongens te richten vind ik jammer. Ik denk dat ik mij altijd zou afvragen had dit iets kunnen worden? Maar wat als hij mij afwijst, durf ik daar dan nog te eten? En hoe kom ik in contact met hem? Gaat hij niet denken wat moet deze meid van mij?
Zoals jullie kunnen lezen ben ik een beetje wanhopig haha.
Alvast bedankt voor het meedenken
Een paar jaar geleden is er een nieuw restaurant geopend in mijn woonplaats. Toevallig blijkt de eigenaar ervan een hele knappe jongen te zijn. Ik heb hier nooit wat mee gedaan, maar de laatste tijd ga ik er vaker uit eten en elke keer denk ik wat een knappe vent.
Ik ben inmiddels al een paar jaar vrijgezel en wel weer toe aan het daten.
Ik zou wel een date willen met deze jongen (mocht hij niet bezet zijn) maar ik weet niet hoe ik dit moet regelen. Een vriendin zei voeg hem toe op instagram en dan kan je zo misschien een gesprek aanknopen. Dat heb ik een week geleden gedaan, maar hij heeft dit nog steeds niet geaccepteerd. Diezelfde vriendin heeft ook aangeboden om daar samen te eten en hem te vragen of hij een drankje met mij zou willen doen. Ik durf dit zelf niet, omdat ik geen held ben van nature. Maar door het corona virus is momenteel ook alles gesloten, waardoor ik een beetje vast zit nu. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik heb nog gedacht waarom zou zo'n succesvolle ondernemer interesse in mij tonen, maar dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Het laten gaan en mij op andere jongens te richten vind ik jammer. Ik denk dat ik mij altijd zou afvragen had dit iets kunnen worden? Maar wat als hij mij afwijst, durf ik daar dan nog te eten? En hoe kom ik in contact met hem? Gaat hij niet denken wat moet deze meid van mij?
Zoals jullie kunnen lezen ben ik een beetje wanhopig haha.
Alvast bedankt voor het meedenken
dinsdag 17 maart 2020 om 23:03
Dus je hebt nog nooit een woord met hem gewisseld en claimt nu al verliefd te zijn? Calm down.
Verder zie ik er niets vreemds in om hem eens aan te spreken (op een vorm van social media) en dan een gesprek aan te knopen. Is hij na dat gesprek nog steeds leuk vraag je hem mee uit. Als hij de boot afhoudt of het niet klinkt bent je ook weer klaar.
Verder zie ik er niets vreemds in om hem eens aan te spreken (op een vorm van social media) en dan een gesprek aan te knopen. Is hij na dat gesprek nog steeds leuk vraag je hem mee uit. Als hij de boot afhoudt of het niet klinkt bent je ook weer klaar.
dinsdag 17 maart 2020 om 23:04
Hij heeft niet gereageerd op je Insta-verzoek. Waar hij er vast vele van krijgt. Hij heeft jou dus nog niet opgemerkt tussen de rest.
Dan zul je toch iets moeten doen waardoor je wel wordt gezien door hem en iets directer moeten zijn. Als je dat niet durft houdt het op.
Als je bang bent later spijt te krijgen, dan neem je nu gewoon actie. Spijt van iets wat je niet gedaan hebt duurt langer dan het vervelende gevoel wat je eenmalig hebt na een afwijzing.
Dan zul je toch iets moeten doen waardoor je wel wordt gezien door hem en iets directer moeten zijn. Als je dat niet durft houdt het op.
Als je bang bent later spijt te krijgen, dan neem je nu gewoon actie. Spijt van iets wat je niet gedaan hebt duurt langer dan het vervelende gevoel wat je eenmalig hebt na een afwijzing.
dinsdag 17 maart 2020 om 23:28
Ja tuurlijk wel een woord gewisseld. Je kletst natuurlijk wel wat als je daar bent en afrekent of binnenkomt. Maar de titel had inderdaad anders gemoeten.Blablabla97 schreef: ↑17-03-2020 23:03Dus je hebt nog nooit een woord met hem gewisseld en claimt nu al verliefd te zijn? Calm down.
dinsdag 17 maart 2020 om 23:30
En wat zou jij zeggen dan als je op hem afstapt? Bij het afrekenen van oja wil je op date met me?
Maar klopt wel wat je zegt ik moet mezelf hierin trainen. Loop zo heel veel kansen mis uit angst....
dinsdag 17 maart 2020 om 23:32
dinsdag 17 maart 2020 om 23:34
Ik zou voorzichtig zijn met je gevoelens aangezien het je nu al tegenhoud om met andere jongens te daten..
Toevallig namelijk iets soortgelijks meegemaakt, iemand op instagram benaderd, gekletst en uiteindelijk zelfs 2x afgesproken. Nu was ik al verliefd op het ‘idee’ van hem, terwijl we elkaar helemaal niet kende en hij het uiteindelijk stopte omdat hij ‘het’ niet voelde. Kan gebeuren uiteraard, maar ik zat er al teveel met m’n hoofd in waardoor de bubbel waar ik inzat ineens klapte.
Niet geschoten is altijd mis (zoals bij mij), maar pin je nergens op vast en date verder. Je baseert dit nu puur op het beeld wat je van hem hebt in je hoofd, ik weet er alles van.. Daarnaast heeft hij je niet geaccepteerd, kan erop duiden dat hij geen interesse heeft/vriendin!
Toevallig namelijk iets soortgelijks meegemaakt, iemand op instagram benaderd, gekletst en uiteindelijk zelfs 2x afgesproken. Nu was ik al verliefd op het ‘idee’ van hem, terwijl we elkaar helemaal niet kende en hij het uiteindelijk stopte omdat hij ‘het’ niet voelde. Kan gebeuren uiteraard, maar ik zat er al teveel met m’n hoofd in waardoor de bubbel waar ik inzat ineens klapte.
Niet geschoten is altijd mis (zoals bij mij), maar pin je nergens op vast en date verder. Je baseert dit nu puur op het beeld wat je van hem hebt in je hoofd, ik weet er alles van.. Daarnaast heeft hij je niet geaccepteerd, kan erop duiden dat hij geen interesse heeft/vriendin!
dinsdag 17 maart 2020 om 23:46
Grappig dat jij hetzelfde had...maar waarover begin je een praatje? Want dat vind ik zo vaag je kent iemand niet en ineens begin je te kletsen.Vivi3338 schreef: ↑17-03-2020 23:34Ik zou voorzichtig zijn met je gevoelens aangezien het je nu al tegenhoud om met andere jongens te daten..
Hij heeft ook niks op zijn insta staan wua berichten, kan zijn dat hij er amper op kijkt, omdat hij ook non stop werkt.
Maar ik zou best met anderen daten, alleen zou het jammer vinden als ik nooit zou weten of het had geklikt tussen ons. En ben nieuwsgierig of zn karakter ook leuk is.
Dankje voor jouw verhaal
dinsdag 17 maart 2020 om 23:55
Klopt heb je gelijk in...kan ook beter even niks doen. Maar ja een praatje kan geen kwaad denk ik dan weer.rumforviva schreef: ↑17-03-2020 23:44Die vent heeft nu wel even wat anders aan zijn hoofd lijkt me zo. Vanaf vorige week stresste de horeca al over mogelijke sluiting. Nu is het dan zover, dat is niet niks voor een ondernemer.
woensdag 18 maart 2020 om 00:22
Stuur hem misschien een berichtje juist over het Coronavirus, jammer dat het restaurant dicht is want ik kom er graag, zal voor jou ook wel moeilijk of een strop zijn of weet ik veel wat voor aanknopingspunt, dan toon je belangstelling voor iets wat voor hem van groot belang is en gezien hij door een eventuele lockdown misschien wat meer tijd heeft, krijg je wel een berichtje terug en kan je daar dan weer verder op in haken, succes
woensdag 18 maart 2020 om 00:29
Vlinder899 schreef: ↑17-03-2020 23:55Klopt heb je gelijk in...kan ook beter even niks doen. Maar ja een praatje kan geen kwaad denk ik dan weer.
Het is crisis voor hem, die crush heb je al jaren en toch moet je nu ineens dat praatje aan gaan knopen? Doe maar niet.
woensdag 18 maart 2020 om 01:05
Een praatje kan geen kwaad. Maar dat heb je al die tijd niet gedaan. Het klinkt eerder of je in stilte een obsessie hebt ontwikkeld.Vlinder899 schreef: ↑17-03-2020 23:55Klopt heb je gelijk in...kan ook beter even niks doen. Maar ja een praatje kan geen kwaad denk ik dan weer.
woensdag 18 maart 2020 om 03:47
Vlinder899 schreef: ↑17-03-2020 23:28Ja tuurlijk wel een woord gewisseld. Je kletst natuurlijk wel wat als je daar bent en afrekent of binnenkomt. Maar de titel had inderdaad anders gemoeten.
Dus meer dan ‘goedenavond wat leuk dat jullie er zijn onze special is saté heeft het gesmaakt fijne avond nog en tot een volgende keer’ heb je (zo ongeveer) niet met deze hele knappe jongen gewisseld, maar toch ben je verliefd.
Oké.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 18 maart 2020 om 06:59
woensdag 18 maart 2020 om 07:03
Vlinder899 schreef: ↑17-03-2020 22:49Ik heb nog gedacht waarom zou zo'n succesvolle ondernemer interesse in mij tonen, maar dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Eh....? Nee hoor! Als die succesvolle ondernemer zijn oog op jou had laten vallen, had je daar al lang iets van gemerkt.
woensdag 18 maart 2020 om 07:10
In deze tijd heeft hij misschien wel hulp nodig om zijn maaltijden thuis te bezorgen oid. Stuur je een berichtje dat je altijd zo heerlijk eet in zijn zaak en nu graag zou willen helpen waar kan. Zo leer je hem eerst eens wat beter kennen en wie weet wat daar van komtVlinder899 schreef: ↑17-03-2020 23:32Ik kan hem idd een berichtje sturen, maar wat zeg je dan? Misschien denk ik hier ook veel te veel over na hoor. Maar voelt zo raar een wildvreemde zomaar benaderen...
woensdag 18 maart 2020 om 07:36
Veel eerder contact maken. Nu heb je een beeld van hem in je hoofd. En dat beeld is gepolijst en gebaseerd op een paar kleine woordjes zoals "alles naar wens".
Als er een klik was had je dit niet hoeven typen.
Dus kom uit je bubbel.
Ga gegarandeerd een heel aantal keer plat op je bek. En leer daarvan dat het leven daarna gewoon nog doorgaat.
Voorbeeld: ik vond een man leuk. Ik was niet verliefd, maar hij viel me op. Toen heb ik gevraagd of hij koffie wilde drinken. Hij was verbaasd, hij zag mij totaal niet zo. Het ging dus niet door. Leuk? Nee. Maar wel duidelijk. Ik heb geen maanden zitten denken wat er allemaal zou kunnen gebeuren als hij erachter kwam dat ik hem wel leuk vond lachen.
Wat ook goed werkte: speed daten. Dat gaat nu even niet. Maar wat het voor mij fijn maakte was dat het een gesprekjes training bleek. Waar heb je het over, wat werkt, en met wie heb je het gezellig en wie niet.
Vaak was het gezellig maar verder niet. Ook heerlijk. Je hoeft niet met iedereen verder.
Mij gaf het ontspanning
Als er een klik was had je dit niet hoeven typen.
Dus kom uit je bubbel.
Ga gegarandeerd een heel aantal keer plat op je bek. En leer daarvan dat het leven daarna gewoon nog doorgaat.
Voorbeeld: ik vond een man leuk. Ik was niet verliefd, maar hij viel me op. Toen heb ik gevraagd of hij koffie wilde drinken. Hij was verbaasd, hij zag mij totaal niet zo. Het ging dus niet door. Leuk? Nee. Maar wel duidelijk. Ik heb geen maanden zitten denken wat er allemaal zou kunnen gebeuren als hij erachter kwam dat ik hem wel leuk vond lachen.
Wat ook goed werkte: speed daten. Dat gaat nu even niet. Maar wat het voor mij fijn maakte was dat het een gesprekjes training bleek. Waar heb je het over, wat werkt, en met wie heb je het gezellig en wie niet.
Vaak was het gezellig maar verder niet. Ook heerlijk. Je hoeft niet met iedereen verder.
Mij gaf het ontspanning
woensdag 18 maart 2020 om 08:32
Zou ik echt niet doen. Iemand die net de deuren van zn bedrijf heeft moeten sluiten zit echt niet te wachten op een random praatje.Vlinder899 schreef: ↑17-03-2020 23:55Klopt heb je gelijk in...kan ook beter even niks doen. Maar ja een praatje kan geen kwaad denk ik dan weer.
Wacht tot de hele klerenbende met corona voorbij is en ga er dan eens uit eten. wie weet raak je aan de praat.
Mijn ervaring is dat je als vaste gast bij eetgelegenheden redelijk snel opvalt en wat meer aanspraak krijgt met het personeel.