Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Het is een meisje! 😊 alles zag er goed uit. Hartje klopt goed, groeit goed en is lekker beweeglijk. Heeeel fijn.

Hoe gaat het met jou pepperypie? Nog veel last van je buik?
Hi Meiden,

Na een tijdje stilte van mijn kant, leuk nieuws: Ik ben zwanger!!!
Vanmorgen toch maar even getest omdat ik nog niet ongesteld was, wel de nodige krampen enzo en de sensitest liet na een minuut al een streepje zien, toen het grovere geschut erbij gepakt; een digitale clear blue: ZWANGER 1-2 WEKEN! :flirting:
Whooo. Kan het nog steeds niet geloven!
Aahw gefeliciteerd!!!! 🎉🎉🎉
Wat een fantastisch nieuws Es! Gefeliciteerd! 🥳
Groetjes!
Dankjewel!! We zijn zo happy! :love:
Onze afspraak bij de gynaecoloog is nu afgezegd vanwege corona. Mogelijk dat het een telefonische afspraak gaat worden. Hoop het wel, want ben wel benieuwd.
Oh Eilean, wat leuk een meisje! 💗
Groetjes!
Hey dames!

Gefeliciteerd es! Super fijn nieuws 🥰!
@eilean heel leuk een meisje en fijn dat alles goed is!!
@lostit balen.. hopelijk kan het telefonisch wel door gaan..

Even wat stil geweest vanuit mijn kant. Ik heb het even heel erg druk gehad met een verbouwing en verhuizing. Ben nu sinds 1 week thuis met verlof. Nu 33 weken zwanger. Ben wat eerder gestopt op advies van gynaecoloog. Het gaat best goed mbt zwangerschap maar ik merk dat ik me toch wel zorgen aan het maken ben over dat Corona virus... ik zal over 4-6 weken moeten gaan bevallen en gezien de situatie nu lijkt me dat vrij heftig. Geen kraambezoek, geen bezoek in het zkh (zelfs mijn zoontje mag niet komen omdat er maar 1 iemand bij mij op de kamer mag). Ik heb nu mijn zoontje ook de hele week thuis omdat kdv natuurlijk dicht is, dat wordt ook vrij pittig aangezien ik het fysiek ook steeds zwaarder krijg.. een beetje een klaagzang maar pfoe ik vind het toch wel spannend allemaal! Hopelijk gaat de piek de komende weken snel afnemen en kunnen we tzt toch rustig bevallen en goed worden geholpen..

Hoe staan andere dames tegenover dat virus??
Wat een super nieuws @es!!! Van harte gefeliciteerd! 👶🏻
Hey Nina, ja daar lag ik dus vannacht ook al van wakker. Ik ben al zo bang voor de bevalling en dit virus maakt het niet beter. Mag je man in het ziekenhuis wel bij je blijven? Zelf moet ik pas eind juli bevallen. Ik hoop dat het snel weer normaal wordt!
Groetjes!
@libe ja zover ik weet mag hij blijven. Al weet ik niet of wij dat doen aangezien ik nog een kindje thuis heb! Ik hoop gewoon zo snel mogelijk naar huis te mogen na mijn bevalling!!
Ik moet maandag op controle naar de verloskundige, ga toch even vanalles uitvragen mbt dat virus. Niet zo fijn! Al is thuis zitten nu niet zo heel erg, ik word al aardig rond en fysiek lever ik veel in 😅
@Libe: leuk een jongen! Weer eens een Blauw hartje in de tabel!

@Eilean :de meiden hebben op dit moment wel een beetje de overhand hier haha.

@Es1390: van hartje gefeliciteerd hoor! Mooi nieuws!!

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Morgen mag ik langskomen bij de vk voor een heel snel bezoek.
Zaterdag 31 weken alweer.
Heb helaas wel last van jeuk en uitslag op mijn bovenarmen en bij de oksel. Even in de gaten houden. Dit is sinds 2 dagen denk ik. :|
Nina_90 : had je post even over het hoofd gezien maar ik snap heel goed dat je je zorgen maakt! :hug:

Ik heb dat ook hoor, ik mag thuis bevallen maar had in het begin al aangegeven liever in het zh te bevallen. Dan is wel de consequentie dat er maar 1 bij mag zijn. Alleen, heb ik nog wel een vermoeden dat door de drukte ze ervoor gaan kiezen dat je alleen in het zh mag bevallen als het MOET.
Het verlof, erna , alles zal zo anders zijn dan van te voren gedacht. Ik weet dat ik als ik gezond mag blijven echt niet mag klagen maar toch het idee hè.
@mien ja vooral dat is het, super onzeker. Ik heb een medische indicatie, ik moet in het ziekenhuis bevallen. Maar is er wel plek in het ziekenhuis waar ik tot nu toe begeleid word of moeten we uitwijken?! Moet ik zsm naar huis terwijl ik eigenlijk minimaal 24u zou moeten blijven?! Dat zijn allemaal onzekerheden! Ik had ook super veel zin om met mijn oudste lekker naar dierentuin, Efteling enzo te gaan omdat hij nu nog even alleen is en straks al alles moet delen.. dat maakt me een beetje verdrietig want dat kan allemaal niet. Ook al is hij nu 7 dagen in de week bij mij, wat hij ook heerlijk vindt maar het is meer mijn gevoel!

Ik heb net het ziekenhuis gebeld en mijn man mag wel mee naar de controles mits hij volledig fit is en absoluut niet snottert oid. Dus vooralsnog gaan we maandag samen om bovenstaande vragen even beantwoord te krijgen!

Ik ga nu maar even genieten van het cocoonen en de extra tijd met mijn oudste! Elk nadeel heeft z’n voordeel zullen we maar zeggen..

Hopelijk blijft iedereen hier gezond 🍀!!
Nog zo’n emotioneel dingetje trouwens, mijn zoontje is vorige week 2 jaar geworden en dat feestje hebben we afgeblazen.. en ik word deze week 30 en ook dat feest gaat niet door. Inderdaad we zijn gezond, dat is het allerbelangrijkst, maar dit zijn wel dingen waar mijn hormonen nu niet heel goed mee om kunnen gaan 😅..
Wat een super bericht Es! Van harte gefeliciteerd! Heeft het je mentaal geholpen om een afstand te nemen van het forum? Ik hoop dat je een fijne zwangerschap mag hebben.
En daarnaast ben ik nu ook nieuwsgierig of je het nu juist heel druk hebt op je werk? Werk je mee aan het zoeken naar een vaccin tegen dit virus? Het lijkt me nu een extra spannende tijd, als je in jouw branche zit, naast de andere enge zaken rondom het virus.

En Libe, wat leuk dat je een jongen krijgt! Wat gaat jouw zwangerschap dan ook hard joh!
Sowieso bij de anderen ook. Als ik lees op hoeveel weken jullie allemaal al zitten, de tijd vliegt! De eersten zijn al uitgerekend begin mei. Dat is al bijna joh! Merken jullie dan ook dat de zwangerschap zwaarder begint te worden en dat jullie buiken inmiddels in de weg zitten?

Lastig is het corona virus voor reguliere onderzoeken in het ziekenhuis. Inderdaad worden gewone onderzoeken dan afgezegd, hebben ook wij gemerkt. Geen idee of als ze dan een hele ronde willen kunnen volgen met hormoon onderzoek en echo' s of het dan allemaal over moet. Maar dat horen we vanzelf wel.

Voor iedereen heel veel sterkte de komende tijd. Volgens mij hebben we vandaag de dag nog nauwelijks een vermoeden van wat het kan worden, en dat is best wel eng allemaal. Ik hoop dat het aantal nieuwe patiënten snel mag gaan afnemen en dat we weer naar het verwende leventje terug mogen, zoals we dat gewend zijn. Ik hoop dat iedereen er goed uit mag komen.
Bedankt voor alle felicitaties, erg lief! :flirting:

Wat een gekke tijd zo met het Corona virus.
Voor iedereen die bijna is uitgerekend lijkt me dit erg spannend. Als we alle maatregelen goed in acht nemen is het hopelijk redelijk snel voorbij.
Ik merk nu al dat de muren aardig op me afkomen en ik toch wel behoefte heb aan sociaal contact. Dan nu maar via de telefoon....

@fietsslot: Het afstand nemen en alles een soort van even laten voor wat het is heeft me erg geholpen. Ik denk ook dat dat heeft bijgedragen aan het zwanger worden. :)
Leuk dat je naar werk vraagt. Ze zijn hier momenteel inderdaad onderzoek aan het doen naar een vaccin tegen het Corona virus. Wij hebben de eerste samples testmateriaal al binnen voor een aantal testen. Dus ons werk draait gewoon door maar als leidinggevende kan ik gelukkig vrij gemakkelijk thuiswerken.
Zou fijn zijn als er iets gevonden zal worden, dat zal helpen.
En fijn dat 'er wat minder mee bezig zijn' heeft geholpen!

Hoe is het met jou Swimkim? Ik heb even teruggelezen en zag dat jij ook even met de huisarts wilde gaan praten alvast. Ben je wijzer geworden?

Wij hebben ondertussen maar weer een poging gedaan gister. Geen idee met het geplan van een poging, hoe je het dan meer zou kunnen laten rusten. Misschien kan dat wel niet. We gaan gewoon weer afwachten.
Ik heb hier inderdaad een tijdje niet meegeschreven. Alles en iedereen in mijn omgeving werd opeens zwanger. Dat is mentaal wel moeilijk.

De huisarts vond niks raars aan mijn cyclus, maar als ik in mei/juni nog niet zwanger ben wil ze me wel een doorverwijzing geven. In hoeverre dat nu allemaal nog kan.

Verder heel erg druk met werk, dat zorgt wel voor heel wat afleiding. We hebben nog steeds zeer regelmatig seks. We moeten toch wat nu we niet meer mogen sporten :P
@swimkim, ja dat snap ik heel goed hoor. Dat het gewoon enorm confronterend is als mensen ineens allemaal zwanger zijn om je heen en jullie er zelf nog op moeten wachten.
Een troost is misschien dat je ook niet precies weet hoelang het voor al die anderen heeft geduurd. Een vriendin van mij is nu na een jaar proberen, en inmiddels ook na diverse onderzoeken, spontaan zwanger geworden. Alles kan.

Maar de huisarts laat jullie dus nog even aanmodderen om het jaar vol te maken. Nou wie weet is het raak voor die tijd!
Zet m op!

En hoe is het met de anderen en alle corona perikelen? Mensen in jullie omgeving besmet geraakt? Hopelijk gaat het goed met jullie!
Voor de huisarts ben ik in mei (gestopt met de pil) officieel een jaar bezig. Maar ben sinds oktober pas weer ongesteld. Dus het is eigenlijk ook pas een half jaar (dat hou ik maar in gedachten)
Voor haar maakte dat niks uit.

Ik werk in een supermarkt, en daar is het nu even rustig. Maar we weten niet hoe lang dat gaat duren. Dat geeft wel afleiding. Ben vooral bezig met veilig werken.
Ik heb gister de gynaecoloog maar weer gebeld, want het ziekenhuis had niet teruggebeld om een telefonische afspraak te maken. Maar nu heeft de gynaecoloog pas weer over 2 weken tijd om te bellen. Ik snap er niks van, had eigenlijk een afspraak voor vrijdag staan in het ziekenhuis, dat is afgezegd, zoals alle afspraken. Maar gewoon vrijdag even bellen zit er niet in.... heb er de balen wel een beetje over in.
Hoi dames,

Ten eerste: gefeliciteerd Es, wat een heerlijk nieuws!!
En Eilean, nog een meisje! :heart:

Heel erg vervelend dat jullie ziekenhuisafspraken zijn afgezegd en dat er ook onduidelijkheid is wanneer dan wel.. Super frustrerend lijkt me.
Hiervoor had ik eigenlijk alleen de link met mijn tante die in het ziekenhuis ligt in het buitenland waar nu een lockdown is, dus ze krijgt geen bezoek meer. We kunnen ook niet bellen, daar is ze niet helder genoeg voor. Heel erg sneu. Ik denk niet dat ze het begrijpt, ze heeft geen tv op haar kamer en weet ook niet of ze dat nog zou begrijpen.
Sinds gisteravond denk ik alleen maar aan wat er voor "klein leed" is bij iedereen. Verjaardagen afgezegd, vrienden die zouden trouwen half/eind mei, zal wel afgezegd gaan worden. Schoonouders met geannuleerde vakanties. Mijn moeder (pensioen) heeft nu geen cursussen/sociale dingen meer en zit de hele week alleen. Leerlingen die misschien wel geen eindexamen gaan doen?! Kinderen die niet meer kunnen sporten, geen wedstrijden meer waar ze soms al een jaar voor trainen. Groep-8-ers zonder eindmusical. En dan is dit mijn beperkte leefwereld er is echt voor iedereen leed..

En dan wij, zwangeren. Ik riep vorige week nog vrolijk dat er in al deze onzekerheid ten minste een ding zeker is, het kindje komt in juni !
Maar dat was toen ik (heel egoïstisch) nog hoop had dat het in mei en zéker juni wel weer normaal zou zijn. Dat we samen de echo eind april zouden doen. Dat we gewoon onze bevallingscursus konden gaan doen, dat ik gewoon in het ziekenhuis zou kunnen gaan bevallen met mijn man én verloskundige. Dat ik gewoon de CP groepen zou hebben iedere twee weken om over dit alles te praten. Dat ik nog naar de fysiotherapeut kon voor een intake (advies van de verloskundige 2 weken geleden..). Een massage? Dat ik gewoon kraamvisite zou kunnen krijgen, misschien zelfs op vakantie in de zomer?
Dat kwam gisteravond even flink binnen.

Ik hoop heel erg Nina dat je gewoon in het ziekenhuis kunt bevallen op de manier die je wilt. Dat je man mee kan (en dus niet snottert), dus dat er oppas kan komen voor je zoontje?

En Mien, ga jij je nu voorbereiden op een thuisbevalling? Ik weet niet waar in NL je woont en hoe het tegen die tijd is met de ziekenhuiscapaciteit, maar vind het totaal geen gekke gedachte dat de keus zal gaan verdwijnen.

En Libe, hoop voor jou dat het in juli weer "normaal" is. Zo vervelend die onzekerheid.

Pff.. dan nog even over de gewone zwangerschapskwaaltjes. Ik heb veel rugpijn, lang op een stoel zitten is niet echt prettig. Lig wakker 's nachts, ik denk soms doordat ze dan een soort feestje aan het houden is in mijn buik, maar vaak door nachtmerries. Merk dat grotere porties eten lastig wordt, dan komt het eten letterlijk weer terug omhoog..
Wat dat betreft hoop ik ergens dat de scholen ook langer dicht blijven. Ik ga eind april met verlof namelijk en zo thuis is zeker niet ideaal (je bent controle over wat je leerlingen doen nogal kwijt, je moet je maar even inwerken in alle digitale systemen (zoom, loom, teams, hangout meet)), maar ik ben wel flexibeler in mijn tijd indelen, en ben best bang dat ik ziek word door die leerlingen. En griep naast die kwaaltjes lijkt me zeer onprettig.

Zo. Dat was een heel verhaal. Sorry!
Blijf gezond allemaal!
Aahw ja peppery, wat sneu voor je tante. Mijn opa is 92 en terminaal, hoewel hij nog goed van geest is, is dat hele corona gedoe echt een ver van zijn bed show. Gelukkig maar.

Zwanger zijn in deze periode lijkt mij ook lastig. Alle restricties zorgen voor veel onzekerheid en bevallingen die mogelijk anders lopen dan gewenst (qua mensen aanwezig enzo). Ik zag ook raamvisite in plaats van kraamvisite, dat maakt me toch ook verdrietig...
Hey lieve meiden. Wat een spannende tijd zo met dat Corona virus he.
Ik hoop dat iedereen op een toch wel beetje "normale" manier kan bevallen. Het is allemaal zo onduidelijk.
Wij hebben naast ons een vrouw van 92 wonen waar de hulp niet meer wilt komen omdat de hulp bang is dat ze haar eigen kinderen besmet wanneer ze naar buiten gaat. Dus laat ze die arme vrouw maar aan haar lot over.... Heel sneu. Wij zorgen in die tijd voor haar. ZIjn er hier nog meer mensen die zoiets meemaken?
@Lostit; wat je zegt, raamvisite. Jammer he! Een collega van mij doet tegenwoordig Fresh-48 shoots, die gaat ze nu door het raam doen. Heeft ook wel iets maar het is niet hetzelfde...

Ik heb me trouwens onlangs aangemeld bij Moeders voor Moeders en vandaag het welkomst pakketje ontvangen met een heerlijke omslagdoek.
Ik heb de HCG-test even gedaan. Hiervan zei de de vrouw van MvM dat de teststreep waarschijnlijk lichter zou zijn dan de controlestreep, nou mooi niet. Dikke vette streep haha! Voor de gein nog een normale test gedaan en die is ook donkerder dan de teststreep. Hebben meer meiden dit gehad? Ben nu 5+5.
Nu zitten meerlingen in de familie (grote zus van een drieling) dus het schoot even door mijn hoofd en was benieuwd of jullie daar misschien meer van weten. @cranberryjuice misschien?

Verder weinig te klagen. Wel moe, overdag beetje weeig gevoel in mijn buik en alleen trek in zoete dingen. Maar voel me verder best prima!

Fijne dag allemaal

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven