Hobby voor thuis
vrijdag 20 maart 2020 om 14:38
Hallo,
Zoals de titel wellicht al verraad, ben ik op zoek naar een nieuwe hobby welke ik thuis kan doen.
Ik merk dat ik op mijn vrije dagen me nu snel verveel en wil niet de hele dag achter mijn laptop of telefoon zitten.
Ik heb een langdurige blessure aan mijn linkerhand waardoor ik deze niet kan gebruiken voorlopig. Pianospelen en haken vond ik altijd erg leuk, maar dit kan dus tijdelijk niet.
Verder vind ik fotoboeken maken leuk, maar maak ik momenteel niet zoveel foto's waardoor ik daar snel mee klaar ben. Een goed boek lezen doe ik ook graag, maar niet de hele week. Dus zoek ik een nieuwe hobby. En zeker nu we onder deze omstandigheden voorlopig weinig leuke uitjes buitenshuis zullen kunnen doen, ga ik dit extra goed kunnen gebruiken.
Wie heeft leuke tips?
Zoals de titel wellicht al verraad, ben ik op zoek naar een nieuwe hobby welke ik thuis kan doen.
Ik merk dat ik op mijn vrije dagen me nu snel verveel en wil niet de hele dag achter mijn laptop of telefoon zitten.
Ik heb een langdurige blessure aan mijn linkerhand waardoor ik deze niet kan gebruiken voorlopig. Pianospelen en haken vond ik altijd erg leuk, maar dit kan dus tijdelijk niet.
Verder vind ik fotoboeken maken leuk, maar maak ik momenteel niet zoveel foto's waardoor ik daar snel mee klaar ben. Een goed boek lezen doe ik ook graag, maar niet de hele week. Dus zoek ik een nieuwe hobby. En zeker nu we onder deze omstandigheden voorlopig weinig leuke uitjes buitenshuis zullen kunnen doen, ga ik dit extra goed kunnen gebruiken.
Wie heeft leuke tips?
vrijdag 20 maart 2020 om 15:01
Kan je wel kleuren met rechts?Baileyslife schreef: ↑20-03-2020 14:38Ik heb een langdurige blessure aan mijn linkerhand waardoor ik deze niet kan gebruiken voorlopig. Pianospelen en haken vond ik altijd erg leuk, maar dit kan dus tijdelijk niet.
Kleuren met een mooie podcast op.
Of zanglessen via YouTube. (Of krijg je dan ruzie met de buren?)
vrijdag 20 maart 2020 om 15:26
@redcurls om heel eerlijk te zijn, lijkt diamond painting mij echt ontzettend saai. Net als dat ik verven op nummer nooit heb kunnen waarderen.
@Odense, mijn tekenkunsten zijn beroerd, en in vakanties wil ik nog wel eens een mandala kleurboek gebruiken, maar ik merk dat ik dit ook snel zat ben.
ik denk dat mijn buurvrouw en thuiswerkende partner zanglessen niet zullen waarderen :p
Misschien dat ik kan concluderen dat ik een iets 'actievere' hobby zoek dan tekenen/diamond painting.
Ben ook gewoon lastig hoor... is weinig waar ik nu bij denk: ja dat is het!
@Odense, mijn tekenkunsten zijn beroerd, en in vakanties wil ik nog wel eens een mandala kleurboek gebruiken, maar ik merk dat ik dit ook snel zat ben.
ik denk dat mijn buurvrouw en thuiswerkende partner zanglessen niet zullen waarderen :p
Misschien dat ik kan concluderen dat ik een iets 'actievere' hobby zoek dan tekenen/diamond painting.
vrijdag 20 maart 2020 om 15:44
Dat kan heel leuk zijn. Hoef je niet voor te kunnen tekenen en soms ook handig , voor al je lijstjes.
Moord/mysterie spellen zoals Crimibox en Puzzelpost kan in je eentje in eigen tijd. Of als gezins/partnerspel : Inspective ( met real time begeleiding) ect.
Online allerlei spellen spelen, ook adventure en zoek en mysteriesoplossen: Big Fish games.
Zulke dingen misschien leuk?
vrijdag 20 maart 2020 om 15:46
Baileyslife schreef: ↑20-03-2020 15:26Misschien dat ik kan concluderen dat ik een iets 'actievere' hobby zoek dan tekenen/diamond painting.
Houd je van puzzelen?
Sudoku's oplossen.
Houd je van gezellig een praatje maken aan de telefoon?
Word vrijwilliger bij de Zilverlijn.
https://www.ouderenfonds.nl/vacatures/v ... zilverlijn
Houd je van teksten schrijven of teksten corrigeren/aanvullen (of sommige stukjes uit het Engels vertalen)?
Dan kan je met Wikipedia aan de slag.
Lees dit maar eens.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Help:Hoe_ ... meedoen%3F
zaterdag 21 maart 2020 om 16:39
@Ieke78, dat kende ik nog niet, net even gegoogled maar dat lijkt me inderdaad wel wat! Aankomende week maar even bestellen 
Zag ook gelijk reclame voor 999 vragen aan jezelf, denk dat ik die ook wel kan waarderen.
@luci_morgenster dat van die crimibox ga ik eens opzoeken, wist niet dat je die alleen kon doen. Hebben hier flink wat gezelschapsspellen liggen maar mijn partner heeft (begrijpelijk) niet altijd zin om een spel te doen met mij.
Online spellen en op telefoon doe ik ook wel, maar zoek juist ook wat waarmee ik die telefoon eens weg kan leggen.
@odense meestal koop ik alleen puzzelboekjes als ik ook op vakantie ga; dan kan ik zo drie boekjes volschrijven om er dan de rest van het jaar niet meer naar om te kijken.
Ik werk al 5 dagen in de week met ouderen, leuke tip maar niet wat ik nu zoek.
Die link van Wikipedia ga ik bekijken.
Dank voor jullie tips! Weer een paar dingen waar ik mee aan de slag kan
Zag ook gelijk reclame voor 999 vragen aan jezelf, denk dat ik die ook wel kan waarderen.
@luci_morgenster dat van die crimibox ga ik eens opzoeken, wist niet dat je die alleen kon doen. Hebben hier flink wat gezelschapsspellen liggen maar mijn partner heeft (begrijpelijk) niet altijd zin om een spel te doen met mij.
Online spellen en op telefoon doe ik ook wel, maar zoek juist ook wat waarmee ik die telefoon eens weg kan leggen.
@odense meestal koop ik alleen puzzelboekjes als ik ook op vakantie ga; dan kan ik zo drie boekjes volschrijven om er dan de rest van het jaar niet meer naar om te kijken.
Ik werk al 5 dagen in de week met ouderen, leuke tip maar niet wat ik nu zoek.
Die link van Wikipedia ga ik bekijken.
Dank voor jullie tips! Weer een paar dingen waar ik mee aan de slag kan
zaterdag 21 maart 2020 om 17:24
Wat vind je er leuk aan. Ik begrijp de gedachte er achter misschien niet. Waarom zou je je voeten afvegen in een boek, ga je op je boek staan en draait 3 rondjes of zet je een tandenborstel vast aan een touwtje en loop je een rondje door de wijk, ja met je tandenborstel achter je aan dus.
Wat haal je hieruit. Ik kan veel hobbies bedenken dat je iets oplevert zoals meer energie of ontspanning maar WMJ heb ik echt nooit begrepen.
De vlogster legt het hier uit, heb geen kritiek op haar:
https://youtu.be/NZtaTeUZT_U
BTW TO Kruidvat heeft regelmatig deze boekjes in de schappen.
zaterdag 21 maart 2020 om 23:00
@Cathy2020 Ik denk dat ik het fijn vind dat er niet zoveel moet. Geen perfectie, maar gewoon lekker kliederen. En als het mooi is, dan is dat goed. Als het niet mooi is, ach dan is dat ook goed. En ja, ik wordt er dus blij van als ik bladzijden ‘mag’ scheuren of een koffievlek in mijn boek ‘moet’ maken. Ten minste, dat denk ik nu. Als het over een week niet leuk is, dan doe ik wat anders. Heb genoeg liggen hier, maar heb nu hier zin in
ieke78 wijzigde dit bericht op 21-03-2020 23:02
Reden: Ik heb nog niet helemaal door hoe ik een quote kan plaatsen
Reden: Ik heb nog niet helemaal door hoe ik een quote kan plaatsen
2.89% gewijzigd
zondag 22 maart 2020 om 10:16
Ieke78 schreef: ↑21-03-2020 23:00@Cathy2020 Ik denk dat ik het fijn vind dat er niet zoveel moet. Geen perfectie, maar gewoon lekker kliederen. En als het mooi is, dan is dat goed. Als het niet mooi is, ach dan is dat ook goed. En ja, ik wordt er dus blij van als ik bladzijden ‘mag’ scheuren of een koffievlek in mijn boek ‘moet’ maken. Ten minste, dat denk ik nu. Als het over een week niet leuk is, dan doe ik wat anders. Heb genoeg liggen hier, maar heb nu hier zin in
Ik kan mij voorstellen dat het voor kinderen leuk is. Normaal gesproken ben je voorzichtig met je spullen en nu mag je er van alles mee. Een beetje leren om over je grenzen te gaan en kijken wat er gebeurd en of het echt zo erg is om een fout te maken ofzo. Ik denk dat het voor kinderen en ouders wel leuk is.
Maar wat je als volwassene er uit haalt, i don't know.
Maar goed, misschien ben ik wel zo een suffe doos die er veel te serieus naar kijkt natuurlijk