Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het grote plan-je-dag topic!

22-03-2020 11:11 1900 berichten
Ik merk dat ik het lastig vind mezelf toe te zetten tot werk/taken/sport etc. in de huidige situatie. Zodoende dit topic. Geen idee of meer mensen hier in deze tijd behoefte aan hebben, maar ik vind het wel een prettig idee :D .

Deel hier je dagplanning (evt. de avond van tevoren) en houd ons op de hoogte of het allemaal is gelukt. Breng structuur aan en vul je dag met nuttige en fijne dingen. Je kunt zelf kiezen in welke vorm je dat doet; een dagplanning per uur, een lijstje dingen die je aan het einde van de dag afgestreept wil hebben of simpelweg 1 doel per dag.

Afbeelding
Succes iedereen!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 10:00
9.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
T0mmy_gun schreef:
23-03-2020 07:46
Wat is een daily stand-up? Het klinkt vast misleidend leuk
Het is een hippe naam voor een dagstart. Normaal staan we in een kringetje, mijn leidinggevende verteld wat (prioriteiten, cijfers van de vorige dag etc), mensen kunnen vragen stellen en daarna gaan we koffie drinken.

Sinds vorige week bestaat het uit iedereen tegelijk op skype/teams/zoom oid te krijgen. De helft komt er niet in, bij een paar beginnen er kinderen te krijsen op de achtergrond en na een kwartier blazen we de boel af en de leidinggevende stuurt een mailtje met wat ze wilde vertellen. De dag erna proberen we een ander medium.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag:

7.30 uur: opstaan
Daarna koffie drinken, aankleden, ontbijten, brood smeren, katten knuffelen.
10.00 uur: fietsen naar vrijwilligerswerk.
10.45 uur: werkplek schoonmaken/desinfecteren op vrijwilligerswerk, collega's op 1,5 meter afstand proberen te houden en werken
17.00 uur: weer naar huis fietsen.
18.00 uur: eten (vandaag alleen opwarmen in magnetron)
Avond: het dagelijkse telefonische Corona-overleg met zus, tv kijken, forummen, boodschappenlijst maken voor morgen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Leuk dat jullie ook vandaag weer meedoen! Mijn sport zit er gelukkig weer op. Ik ga douchen en vrij uurtje omdraaien zodat ik nu even lekker buiten kan uitlopen.

Succes vandaag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Vandaag staat er bij ons op de planning: samen met de kinderen een poging doen om het huis wat te poetsen en op te ruimen, een bloemenweitje voor de bijen aanleggen en de oudste leren fietsen. Vanavond aan de was:) een fijne, productieve dag allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Vandaag om half zeven opgestaan, klaargemaakt en ontbeten, was in de wasmachine gedaan en om acht uur naar de supermarkt voor de hoognodige boodschappen. En nu alweer een uurtje aan het werk, wat zich de hele dag nog doorzet, met zo nu en dan een Viva-pauze. En vanmiddag nog even een frisse neus halen buiten.

Fijne en productieve dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Zo AccioAvocado,
dat is al een actieve dag! Goed bezig zeg.

Kokoro,
Ook al lekker bezig het sporten zit er alweer op. Mooi zo.

Hier juist een rustige start. Vanmorgen al even met mijn zussen gebeld en wat appjes gestuurd naar mensen. Vanuit mijn theatergroep waar ik de fb pagina beheer ook een posting gedaan.
Douchen incl haren wassen is ook gedaan. Samen met mijn man even een grove planning van de dag gemaakt waarbij we om 18.30 klaar zitten voor de persconferentie ik denk dat we een samenscholingsverbod gaan krijgen en naar aanleiding van afgelopen weekend vind ik dat geen slecht idee.

Nu nog even met een bak koffie op de bank mijn kleurplaat afmaken. Straks een nieuwe zoeken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn Topic! Bij mij lukt het even niet zo goed vandaag. Langer in bed blijven liggen en moeilijk om ergens aan te beginnen.

Hebben jullie nog tips? Behalve gewoon beginnen natuurlijk ;) ik merk juist omdat er minder werk is ik niet echt in de flow kom.


hierbij mijn lijstje:

- douchen en aankleden (check)
- werk (check)
- wandelen (check)
-lunch (check)
-werk/ interessante werk boeken lezen
- zumba
- lezen in de zon
Alle reacties Link kopieren
6:30 Opstaan & ontbijten, privemail, appjes lezen
7:30 naar werk
7:45 werkmails etc, planning voor vandaag
10:00 eerste Crisisteamoverleg (alles via Teams)
11.:00 2e Corona-overleg
12: 00 lunchen (alleen)
12;15 even naar buiten (alleen)
15:00 weer een Corona-overleg
Hoop bijtijds naar huis te gaan
lekker koken, bijkletsen met de pubers
18:30 persconferentie kijken, als er niet veel extra maatregelen zijn kan de laptop dicht
anders.... Corona-overleg
Eten
Thuis workout (sportschool stuurt dagelijkse)
Douchen
op de bank in slaap vallen :)

Forum is trouwens een lekkere afleiding
Wat een Corona-overleggen Lila! Of bedoel je daarmee een overleg vanuit huis vanwege corona?


Hier loopt mijn hele planning in die soep doordat ik een beetje voor me uit zit te suffen en een lang telefoongesprek had. Zucht. Aanpassen dan maar. Ik zie het schoonmaken ook nog niet gebeuren met hoe suffig ik me voel. Blegh! Dit is dus dat typische thuiswerk-ikwilniet gevoel. Godzijdank heb ik wel al gesport vandaag :rofl: .


07.00u Opstaan
07.30u Sport
08.15u Douchen aankleden
09.00u Vrij te besteden uurtje

10.00u Werk , ging matig, maar wel gedaan.
11.00u Pauze
11.15u Belastingdienst bellen

11.45u Werk
12.30u Koken en lunchen

13.30u Werk
15.00u Wandelen --> Werk
17.00u Vrij te besteden ---> Wandelen
18.00u Huis schoonmaken
21.00u Naar bed
Alle reacties Link kopieren
Poeh. Is de dag al klaar..? Ik heb om half 1 pauze genomen om even een blokje te lopen buiten en te lunchen, maar ik ben nu alsnog zo gaar als een banaan. Ik denk dat ik nu gewoon een uur lekker niks ga doen aan m'n werk, en dan dat uurtje vanavond inhaal. Het heeft geen zin om mezelf te forceren als m'n brein niet meewerkt lijkt me. Verder wel tevreden over hoe het gaat vandaag want heb best wat werk kunnen doen en ook mijn huishoudelijke klusjes gedaan. Alleen nog koken vanavond en mijn lunch voor morgen 'mealpreppen' (scheelt me morgen weer tijd).
Ik voel me precíes zo AccioAvocado! Bleeeeegh. Ik ga nu maar een half uurtje werken en dan de hort op, want het gaat zo niet. Duffer dan duf.
Alle reacties Link kopieren
7:00 Opstaan, thee zetten en mail checken
8:00 Werk

10:00 daily stand-up via zoom met collega's --> Werk
10:30 korte pauze
12:30 Lunch

13:00 Werk
16:30 naar buiten voor een wandeling
17:30 douchen of bad
18:30 Koken
19:30 Tijd met partner (netflix)
21:30 nog even lezen en naar bed

En ik heb de WC's al schoongemaakt. Verder niet aan mijn to-do list toegekomen. Mijn daily stand-up is gecanceld omdat mijn leidinggevende ziek is. Prima heb ik gewoon door kunnen werken. En ik sluit me qua dufheid bij jullie aan. De belangrijke dingen voor vandaag heb ik gedaan maar ik viel net bijna is slaap, dus nu even een korte viva pauze voor ik mezelf motiveer om nog even een uurtje door te werken.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
23-03-2020 15:31
Ik voel me precíes zo AccioAvocado! Bleeeeegh. Ik ga nu maar een half uurtje werken en dan de hort op, want het gaat zo niet. Duffer dan duf.
Ja, inmiddels heb ik wel geleerd dat forceren dan geen zin heeft. Ik heb de luxe dat ik werk heb waarbij ik vrij flexibel mijn uren kan indelen, dus als ik merk dat 't echt niet meer wil lukken, dan schuif ik m'n werk lekker door naar de avond (tenzij ik een deadline heb, maar dat is vandaag niet het geval).

Ik kap er mee voor nu en ga vanavond weer verder. Nu even voorbereidingen treffen voor 't eten, en een beetje radio luisteren/Netflix kijken.

Ondanks alle Corona-shizzle heb ik best een fijne dag tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Zo nou ik heb bijna alles gedaan wat gepland stond. Behalve de keukenvloer die doe ik voor het slapen gaan nog even dan kan het in de nacht drogen.

Mijn kleurplaat is echt gaaf geworden al zeg ik het zelf. Was zo lekker bezig dat ik echt dacht: waarom ben ik hiermee gestopt en ben ik veel vaker gaan forummen op de bank en fb.

Nog een stukje gaan fietsen, alleen op rustige plekken, en dat was ook wel even fijn.

Straks nog koken (vega "kip"kerrie met bloemkoolrijst) en afwassen. Tussendoor de persconferentie kijken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik vind het echt heel leuk om te lezen hoe jullie dagen verlopen. Gezellig :) .

IBI, ben wel benieuwd naar je kleurplaat. Wil je hem delen?

Accio, ik heb ook zulk werk, soort van. Maar als ik te ver vooruit schuif, lig ik zonder werkresultaat aan het einde van de dag chagrijnig in bed haha.

Lange werkdag zwartvlekje. Ben je er wel even uit geweest?


Hier uiteindelijk van 1530 tot 17.10 nog echt gewerkt. Fijn, want ik wil niet meer achterlopen dan ik al doe. Nu even de deur uit voor een wandeling en belastingpost opsturen. Straks thuis wil ik schoonmaken en de persconferentie kijken. Daarna lekker naar BED.

Twijfel wel nog steeds over het schoonmaken. Mijn huis moet elke 1.5wk echt even gedaan worden. 1 week is te kort en 2 te lang. Het zóu kunnen wachten tot woensdag... Ik ben wel moe..
Vandaag weinig gedaan
Paar x met de hond uit geweest natuurlijk
De fysio wilde beeldbellen nav mijn afzegging maar dat vind ik niks ( bel angst) toen zei ze dat ik wel kon komen en we dan afstand houdrn maar dat zie ik niet zo gebeuren dus gezegd het te annuleren

Morgen

Wrs 730 800 opstaan en hond uit
800 830 douchen
845 ontbijten en tanden poetsen
930. 1000 winkel
1215 hond uit
1240 tanden poetsen
1245 naar de ggz
1400 1415wat eten en tanden
1530 1600 hond uit
1700 koken
1730 eten en opruimen. Tanden plus gezicht
Evt nog ff met hond naar t veldje
Savonds op mn telefoon en tv
2030 hond uit
2100 naar bed
En de momenten niks ook op de tel en tv :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook leuk om te lezen wat andere mensen doen op een dag. :)

Ik zou het lekker uitstellen Kokoro, morgen weer een dag.

En ik ben ook benieuwd naar je kleurplaat IBI, wat voor soort kleurplaten maak je?

Ik maak inderdaad vrij lange werkdagen. Ik werk 4x9 dus dan voelt het al snel lang. Ik heb gelukkig ook vrij flexibel werk maar ik wil het liefst aan het begin van de week zo veel mogelijk doen. Dan heb ik de mogelijkheid om wat rustiger aan te doen later in de week.

Ik ben nadat ik vond klaar was voor vandaag nog gaan wandelen ik ben ruim een uur buiten geweest. Het was heerlijk rustig. Ik loop aan het einde van de straat zo de natuur in en heb een vast wandelrondje maar de afgelopen dagen was het heel druk, nu was er bijna niemand. :) Daarna lekker lang gedoucht en mijn haar gewassen (was hoog nodig).

Nu nog even koken en dan kunnen we met het bord op schoot naar de persconferentie kijken.
lizzzz1987 schreef:
23-03-2020 13:44
Wat een fijn Topic! Bij mij lukt het even niet zo goed vandaag. Langer in bed blijven liggen en moeilijk om ergens aan te beginnen.

Hebben jullie nog tips? Behalve gewoon beginnen natuurlijk ;) ik merk juist omdat er minder werk is ik niet echt in de flow kom.


hierbij mijn lijstje:

- douchen en aankleden (check)
- werk (check)
- wandelen (check)
-lunch (check)
-werk/ interessante werk boeken lezen
- zumba
- lezen in de zon
Ik had jouw bericht eventjes gemist. Is het allemaal gelukt vandaag? Tips... Tjah, boeken lezen inderdaad. Handwerk zoals breien en haken. Schilderen of kleuren? Verder zou ik 's ochtends proberen te werken en daar ook echt een bepaalde tijd voor uittrekken met pauzemomentjes van 5 minuten per uur en 30 à 45 min na 3u. De app Forest kan helpen met concentratie bewaren.
Zwartvlekje schreef:
23-03-2020 18:39
Ik zou het lekker uitstellen Kokoro, morgen weer een dag.

Ik ben nadat ik vond klaar was voor vandaag nog gaan wandelen ik ben ruim een uur buiten geweest. Het was heerlijk rustig. Ik loop aan het einde van de straat zo de natuur in en heb een vast wandelrondje maar de afgelopen dagen was het heel druk, nu was er bijna niemand. :) Daarna lekker lang gedoucht en mijn haar gewassen (was hoog nodig).

Nu nog even koken en dan kunnen we met het bord op schoot naar de persconferentie kijken.
Ja, ik laat het lekker liggen voor vandaag :facepalm: :proud: . Heerlijk he, de natuur in. Ik zou echt nooit meer middenin de binnenstad willen wonen.

Ben benieuwd wat de persconferentie gaat brengen... Drie dingen zegt Grapperhaus...
vivajaline schreef:
23-03-2020 18:34
Vandaag weinig gedaan
Paar x met de hond uit geweest natuurlijk
De fysio wilde beeldbellen nav mijn afzegging maar dat vind ik niks ( bel angst) toen zei ze dat ik wel kon komen en we dan afstand houdrn maar dat zie ik niet zo gebeuren dus gezegd het te annuleren
Verstandig denk ik, fysio afbellen. Mijn vriend werd ook gebeld door zijn fysio met de vraag of hij een skypeconsult wilde. Gezien het om massage en kraken gaat is dat echt nutteloos...

Mooi lijstje voor morgen :) . Wees niet te streng voor jezelf.
Ja hoe komen ze erop he om fysio via beeldbellen tedoen.. meer eigenbelang gevoel kreeg ik erbij. Inkomsten genereren oid....
Maar mss denk ik dan slecht
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag naar het tuincentrum geweest en daar de hele auto volgeladen met bloeiende planten om de kamer op te fleuren. De orchideeën waren in de aanbieding dus nu lijkt het wel een bloemententoonstelling hier. :proud:

Het was goed te doen. Het was iets minder druk dan een gewone maandag maar je loopt daar heel ruim en kan zelfs meer dan 1,5 m afstand aanhouden. Je kon ook heel goed alles bekijken. Het is een erg ruim opgezette winkel.

Verder was het een gewone dag.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Goed ik ben een beetje van slag vanwege de verlengde maatregelen en heb niets meer gedaan van wat ik wilde.
Misschien straks toch nog even de keukenvloer doen maar anders verschuift het naar morgen.

Doelen morgen:

- boodschappen doen
- de belastingaangifte doen
- stempels in bullet journal plaatsen
- gesprek met mijn begeleiding
(hard nodig)
- gezonde keuzes blijven maken eten en drinken
- stappenplan maken hoe komende periode door te komen, wellicht met de begeleiding?
- indien niet gelukt van de keukenvloer dan alsnog doen
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
23-03-2020 19:06
Ik had jouw bericht eventjes gemist. Is het allemaal gelukt vandaag? Tips... Tjah, boeken lezen inderdaad. Handwerk zoals breien en haken. Schilderen of kleuren? Verder zou ik 's ochtends proberen te werken en daar ook echt een bepaalde tijd voor uittrekken met pauzemomentjes van 5 minuten per uur en 30 à 45 min na 3u. De app Forest kan helpen met concentratie bewaren.

Ja het is gelukt vandaag 😚 thanks voor je reactie! Kleuren vind ik een heel goed idee. Ik heb ergens nog een boek kleuren voor volwassen liggen, die ga ik weer eens opzoeken.

Ik ga de app eens opzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Echt leuk om ook over jullie dag te lezen. @ibi leuk zeg dat je ook kleurt. Ben inderdaad ook benieuwd! Wel logisch dat het nieuws wat met je doet toch.

@tv icoon. Super leuk! Bloemen doen een mens goed :)


@allemaal leuk om jullie te lezen. Ik ben nieuw met reageren op dit forum dus moet nog even wennen via mijn mobiel haha. Hopelijk vinden jullie het goed als ik mee schrijf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven