Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het grote plan-je-dag topic!

22-03-2020 11:11 1900 berichten
Ik merk dat ik het lastig vind mezelf toe te zetten tot werk/taken/sport etc. in de huidige situatie. Zodoende dit topic. Geen idee of meer mensen hier in deze tijd behoefte aan hebben, maar ik vind het wel een prettig idee :D .

Deel hier je dagplanning (evt. de avond van tevoren) en houd ons op de hoogte of het allemaal is gelukt. Breng structuur aan en vul je dag met nuttige en fijne dingen. Je kunt zelf kiezen in welke vorm je dat doet; een dagplanning per uur, een lijstje dingen die je aan het einde van de dag afgestreept wil hebben of simpelweg 1 doel per dag.

Afbeelding
Succes iedereen!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 10:00
9.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh wat zijn jullie allemaal fanatiek op de zondag! Het motiveert mij wel, haha! Ik stop met planken en zal de keuken maar even gaan doen.

En ik denk dat ik wel even met m'n dochter mee dans ja! :)
Eerder een weekplanning

Gister al schoongemaakt en gewassen

Vandaag op mn telefoon de hele dag ohja en stofzuigen
En koken

Maandag denk ik extra lang wandelen en boodschappen en mss koken

Dinsdag naar de ggz en koken

Woensdag wrs weer supermarkt en wassen evt koken

Donderdag evt strijken als het droog is en wat hh klusjes evt koken

Vrijdag grotere wandeling

Verder elke dag proberen te schrijven en als ik stemmen heb muziek proberen te luisteren
Donderdag had ik fysio maar die heb ik afgezegd..is niet echt noodzakelijk nu

Niet echt veel te doen dus maar normaal ook niet echt

Er verandert voor mij ook weinig
Ik snap wel dat voor sommigen waarbij veel wegvalt het echt lastig is nu

Sterkte voor hen
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval niet steeds tv en radio aan, het is corona wat de klok slaat.
Geldt ook voor het lezen van topics op deze pijler :) Maar deze is wel leuk, dus:

Hier naaimachine op tafel, overhemden van man, jurk van mij (al heel lang in de kast), vergeten kantjes en knoopjes worden nu baby-jurkjes, broekjes.
Naailes met you tube filmpjes. Nog even en ik borduur er eendjes op ofzo.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn topic dit, echt handig en motiverend.

Mijn planning voor vandaag bestond uit een was draaien (gedaan), werken (gedaan, kan eventueel nog verder werken, maar zit geen druk achter), boodschap doen en een kaartje op de post doen voor een vriendin (gedaan, en de meute ontweken, haha), wandelen (straks, met mijn ouders), koken, lezen en verder kijk ik nog even waar ik zin in heb.

Planning voor morgen bestaat uit werken, een blokje om (vind het belangrijk om elke dag even naar buiten te gaan), en verder weet ik het nog niet echt (beetje kijken waar ik behoefte aan heb).
@VivaJaline
Mooi uitgestippelde week :) . Het kan soms ook heel goed werken om juist zo'n overzicht voor een paar dagen te hebben. Misschien moet ik daar ook eens naar kijken. Als je last hebt van stemmen, werkt voor jou een luisterboek dan ook? Ik luister zelf graag naar Harry Potter, ingesproken door Stephen Fry.


@Sharing*
Ben je kleding aan het maken of vermaken :) ? En voor wie maak je het schattige, kleine grut?


@AccioAvocado
Ja fijn he? Houdt me ook soort van accountable ofzo ;-D . Ik heb nu namelijk helemáál geen zin om schoon te maken en zit juist heel goed in de werkvibe. Dat was de hele week nog niet gelukt, dus ik maak er maar even gebruik van. Jij hebt ook al veel achter de kiezen vandaag!
@Bladora
Wat balen dat je weer thuis zit nadat je net weer aan de slag was :( . Maar goed, het is voor een goed, gezamenlijk doel!
Biryani klinkt heerlijk. Geniet ervan!
Kokoro schreef:
22-03-2020 15:09
@VivaJaline
Mooi uitgestippelde week :) . Het kan soms ook heel goed werken om juist zo'n overzicht voor een paar dagen te hebben. Misschien moet ik daar ook eens naar kijken. Als je last hebt van stemmen, werkt voor jou een luisterboek dan ook? Ik luister zelf graag naar Harry Potter, ingesproken door Stephen Fry.


@Sharing*
Ben je kleding aan het maken of vermaken :) ? En voor wie maak je het schattige, kleine grut?


@AccioAvocado
Ja fijn he? Houdt me ook soort van accountable ofzo ;-D . Ik heb nu namelijk helemáál geen zin om schoon te maken en zit juist heel goed in de werkvibe. Dat was de hele week nog niet gelukt, dus ik maak er maar even gebruik van. Jij hebt ook al veel achter de kiezen vandaag!
Luisterboek vind ik lastig qua conventratie
Maar de laatste tijd had ik moeite weerstand te bieden aan wat de stemmen willen. Mn spv gaf muziek als tip ( m.n. snachts) maar ik dacht het is al zo druk dan in mn hoofd en ook ben ik vaak moe om dan ook nog muziek te horen
Maar dus toch een paar keer gedaan en ik merkte dat het wel fijn was om de weerstand te geven en de spanning en angst wat naar de achtergrond te krijgen. De stemmen gaan niet weg
Gister met schoonmaken ook muziek op gehad. Normaal heb ik dan veel kast en spanning en nu ook wel, maar toch was het iets fijner...

Net nog ff taart gemaakt.. slecht wel maarja... daarna de rest vd week weer goed en gezond eten...
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
22-03-2020 11:52
Oh kijk zo'n topic wilde ik openen maar twijfelde steeds!

Veel huishoudelijke taken heb ik afgelopen week al gedaan dus vandaag even een dagje helemaal niks daarvan:

- kaartjes maken voor familie
- mijn kleurplaat afmaken
- even naar buiten
- weekmenu voor komende week maken
- koken
- afwassen
- latte maken en drinken (heel heel belangrijk!)
- gezonde keuzes maken wat betreft eten en drinken

Nou ja zo is het wel eventjes genoeg denk ik.
Kaartjes zijn gemaakt! 2 op de post gedaan, 1 bij iemand in de brievenbus gedaan. Daarvoor ben ik dus ook even naar buiten gegaan.
Ben bezig met mijn kleurplaat ga er weer helemaal in op, heerlijk!
Ik heb tot nu toe de gezonde keuzes gemaakt met eten en drinken, Al met al goed op weg zou ik zeggen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Leuk idee om kaartjes te sturen
Ik zag hier ook een bak met erop:" hartenpost"
Denk dat dat ook voor de ouderen is dan
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik had een planning voor het hele gezin in mijn hoofd, was een leuke dag buiten. Voor straks nog even de koelkast poetsen en een boodschappenlijstje maken zodat man morgen zo kort mogelijk in de winkel hoeft te zijn. En ‘Boer zoekt vrouw’ kijken:)
Alle reacties Link kopieren
[quote=Kokoro post_id=31138780 time=1584886186 user_id=390311]

@Sharing*
Ben je kleding aan het maken of vermaken :) ? En voor wie maak je het schattige, kleine grut?

Voor kleinkinderen, zo leuk om een schortje, tuniekje te maken.
Wat IBI zegt creatief bezig zijn, kleuren, naaien, al is het bloempotten verven.
Dat kan alleen als je geen stuiterende kinderen om je heen hebt.
Alles sal reg kom
Ik heb alles gedaan (bedankt voor de squat challenge) maar niet genoeg gewerkt want ik had opeens Stardew valley gedownload. Dat is echt een perfect spel in deze tijden, zooooo rustgevend! Aanrader,
vivajaline schreef:
22-03-2020 16:02
Luisterboek vind ik lastig qua conventratie
Maar de laatste tijd had ik moeite weerstand te bieden aan wat de stemmen willen. Mn spv gaf muziek als tip ( m.n. snachts) maar ik dacht het is al zo druk dan in mn hoofd en ook ben ik vaak moe om dan ook nog muziek te horen
Maar dus toch een paar keer gedaan en ik merkte dat het wel fijn was om de weerstand te geven en de spanning en angst wat naar de achtergrond te krijgen. De stemmen gaan niet weg
Gister met schoonmaken ook muziek op gehad. Normaal heb ik dan veel kast en spanning en nu ook wel, maar toch was het iets fijner...

Net nog ff taart gemaakt.. slecht wel maarja... daarna de rest vd week weer goed en gezond eten...
Fijn dat de muziek dan toch lijkt te helpen :) . Luister je dan muziek met tekst, of juist instrumenteel? Wat voor taart had je gemaakt?

T0mmy_gun schreef:
22-03-2020 19:48
Ik heb alles gedaan (bedankt voor de squat challenge) maar niet genoeg gewerkt want ik had opeens Stardew valley gedownload. Dat is echt een perfect spel in deze tijden, zooooo rustgevend! Aanrader,
Well done :cheer2: ! Werken komt een andere keer wel weer. Het is immers zondag.


IBIopviva schreef:
22-03-2020 16:30
Kaartjes zijn gemaakt! 2 op de post gedaan, 1 bij iemand in de brievenbus gedaan. Daarvoor ben ik dus ook even naar buiten gegaan.
Ben bezig met mijn kleurplaat ga er weer helemaal in op, heerlijk!
Ik heb tot nu toe de gezonde keuzes gemaakt met eten en drinken, Al met al goed op weg zou ik zeggen.
Whoop! Nuttige dag!
Mijn lijstje vandaag is deels gelukt en deels mislukt.

In plaats van de rode dingen heb ik gewerkt, gewerkt, gewerkt. Uren achter elkaar, want koken en skypen was samen maar een klein uurtje. Ik ben echter geenszins ontevreden. De hele week heb ik aangehikt tegen werk en kreeg ik de vibe maar niet te pakken. Als het lukt, moet je soms gewoon lekker knallen :yes: .

Nu wil ik wel nog even ontspannen en straks naar bed :) . En natuurlijk even bedenken wat het lijstje voor morgen wordt!


Planning 22-03-20
07.30u Opstaan, rustig koffie drinken
08.30u Werk opstarten
10.00u Pauze
10.30u Werk
11.30u Douchen en aankleden
12.30u Naar buiten voor een lange wandeling
14.00u Werk
15.00u Huis schoonmaken
18.00u Koken
19.00u Sport met vriendinnen via Skype
20.00u Douchen
20.30u Met een kop thee op de bank een boek lezen
22.00u Naar bed
Alle reacties Link kopieren
Kokoro,
klinkt als een prima dag!

Morgen:

Lang douchen incl. haren wassen enzo
Kleuren
De keukenvloer stofzuigen en dweilen
Teksten voor theater inspreken, derde bedrijf
Appjes beantwoorden
Neefje die jarig is bellen
Koken
Afwassen
Opruimen

Ik heb eigenlijk alles gedaan wat ik wilde vandaag. En ik was vergeten dat ik elke week de inductie kookplaat op zondag voorzie van een speciaal schoonmaakmiddel ervoor. Dat vanavond na het afwassen ook gelijk gedaan.
Kleurplaat is nog niet af maar wel lekker ermee bezig geweest.
Merk eerlijk gezegd dat de rust en het niets moeten me eigenlijk wel goed doet. Natuurlijk de omstandigheden zijn vreselijk maar ik merk wel dat ik wederom over mijn (beperkte) grenzen heen ben gegaan in korte tijd.
Als straks alles weer normaal is moet ik nog meer keuzes gaan maken over wat wel en wat niet te doen in een week/op een dag.
Ik ben overigens afgekeurd op psychische gronden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik herken wat je zegt IBI. Ik zat zelf al thuis i.v.m. overspannenheid. Wel werkte ik alweer zo'n 4u/dag. De situatie thuis is wel heel anders nu mijn vriend ook thuis is en de wereld op zn kop lijkt te staan. Ik had toevallig gisteren een gesprek met een vriendin die niet thuis kan werken en nu dus werkelijk niets hoeft. Zij vond het vreselijk, maar mij lijkt dat stiekem geweldig. Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst echt niks hoefde te doen qua werk.

Dit is in ieder geval wel een mooi reset moment om weer even in contact te komen met onszelf.
Mijn lijst voor morgen 23-03-20

07.00u Opstaan
07.30u Sport
08.15u Douchen aankleden
09.00u Vrij te besteden uurtje

10.00u Werk , ging matig, maar wel gedaan.
11.00u Pauze
11.15u Belastingdienst bellen
11.45u Werk
12.30u Koken en lunchen
13.30u Werk
15.00u Wandelen
16.00u Werk
17.00u Vrij te besteden
18.00u Huis schoonmaken
21.00u Naar bed
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 23-03-2020 11:02
13.10% gewijzigd
Ik. Heb. Geen. ZIN!!!
Opstaan check
Douchen. Check.
Ontbijten.
Thuiswerken
Nog doen
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
23-03-2020 07:08
Ik. Heb. Geen. ZIN!!!
Hup! Kom op, sporten jij! :whip:
Haha ok, ok! Heb de kleding aan. Da's stap 20 (stap 1 tm 19 = mentale voorbereiding). Even water pakken en dan start ik.

7.35u Ronde 1 van 3 klaar. Nog 2 te gaan. Aargh. Eerst nog 2 min pauze.

7.44u Ronde 2 van 3. Ik zweet als een otter. Ik wil niet meer, maar laat me niet verslaan door die ene ronde💪😶!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 23-03-2020 07:47
45.70% gewijzigd
7min workout
ontbijt
thuiswerken & squats
wandelen in bos, lunchen
werken op werk (artikel afmaken en conference call en de secretaresse gezelschap houden)
boodschappen doen
lezen/Stardew valley/De mol op vier terugkijken
50 squats
:cheer2: :cheer2: GOGOGO KOKORO
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit topic een goed idee en doe graag ook mee. Mijn planning voor vandaag is:
7:00 Opstaan, thee zetten en mail checken
8:00 Werk
10:00 daily stand-up via zoom met collega's
10:30 korte pauze
12:30 Lunch
13:00 Werk
16:30 naar buiten voor een wandeling
17:30 douchen of bad
18:30 Koken
19:30 Tijd met partner (netflix)
21:30 nog even lezen en naar bed

Ik werk voor een grote financiële instelling en mijn werk gaat gewoon door. Thuiswerken gaat niet altijd even fantastisch doordat onze servers alle extra belasting niet aankunnen. Daarom heb ik ook een to-do lijstje, die dingen pas ik in op het moment dat ik niet kan werken.

To do list vandaag:
- Keuken; vaatwasser uitruimen doekje over het aanrecht halen
- WC's schoonmaken
- mini work-out

To do list geen haast:
- Kaartjes sturen aan grootouders
- kleding opruimen extra slaapkamer
- Grote stoel uit extra slaapkamer naar werkkamer slepen
Wat is een daily stand-up? Het klinkt vast misleidend leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven