Mag het ietsje minder?

20-04-2009 14:59 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik een goede tv collumn gezien waar ik mezelf helemaal in kan vinden. Deze dame vertelde het volgende:

Nederland wordt beheerst door een dictatuur. We leven nu in een heuse dictatuur. Nee, niet die van de huidige crisis, het kabinet. Maar....... die van het weer. Zodra de gele luchtballon zich weer laat zien en voelen (vooral) verandert zowat iedereen. En ineens MOET vanalles. Je MOET je blij voelen, want het is lekker weer. Wat zeg je? Lekker weer? Nee, het is PRACHTIG weer! En waarom draag je nog je winterjas? Je krijgt meteen commentaar als je met dit PRACHTIGE weer nog in een wintertrui of winterjas rondloopt. Want nee, dat kan echt niet. In dit ZALIGE weer hoor je op z'n minst een korte broek, jurkje, t-shirtje te dragen. Dus je MOET met dit HEERLIJKE weer uit de kleren anders word je raar aangekeken. Je kunt niet binnen blijven zitten met dit SCHITTERENDE weer, nee je MOET wel naar buiten. Zonde anders toch? Ga lekker een terrasje pakken of BEWEGEN. Lekker file rijden tussen al die fietsers.

En nu zal ik eens iets vertellen. Ik hou helemaal niet van dit PRACHTIGE weer, ik ben meer een wintermens. Maar gisteren ben ik toch naar buiten geweest, in t-shirt en korte rok en raad eens: met dit ZALIGE weer van vandaag lig ik nu met 38,5 koorts en een flinke verkoudheid op de bank. ZALIG, HEERLIJK, SCHITTEREND, PRACHTIG! Wie heeft er nog een zakdoek over?

Daarom een vraag aan alle zonaanbidders: mag het ietsje minder? Er zijn namelijk ook mensen die niet van dit weer houden en meer een wintermens zijn. Prachtige weersdagen voor mij zijn:

- stormdagen in november waarvan de blaadjes van de bomen worden geblazen.

- dagen waarop er een dik pak sneeuw ligt.

- onweersdagen met veel regen.

- dagen waarop de gordijnen vroeg dichtkunnen en de kaarsen aan.

- dagen waarop je het niet koud hebt vanwege de zonnebrand, maar omdat het echt koud is buiten.

En mijn conclusie: de herfst en winter zijn gezonder voor je lichaam. Op de koude kun je je kleden, op warmte niet. Het is beter voor je huid, geen huidkanker vanwege de zon hoe goed je je ook insmeert. Betere nachtrust door meer koelte.

Wat vinden jullie hiervan? Zijn jullie een zomer of een wintermens?
quote:Ligeia schreef op 21 april 2009 @ 09:37:

Dat vraag ik me ook af. Het is altijd hetzelfde (Jo)liedje. Ben jij wel echt?...Nee, ik ben een buitenaards wezen van Venus nou goed?
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:34:

[...]

Het gaat hierbij niet om tegengas of andere meningen, dat vind ik wel heel zwak uitgedrukt. Het gaat hierbij om zeer kinderachtig gezwets en gedrag.Waarom zoek je dat dan toch steeds weer op? Bespaar jezelf dat nou eens als je niet tegen kritische reacties kan. Je slaat direct om je heen en ja, dan krijg je dat met plagerij weer terug. Waar je vervolgens als een dolle op hapt.

Tenzij je hier komt om inderdaad eens even lekker van je af te slaan, vraag ik me echt af waarom je dit iedere keer weer zo aanpakt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Elynn schreef op 21 april 2009 @ 09:36:

[...]

Wie zo onvolwassen is dat ie het idee heeft dat ie bij goed weer van alles moet, kan natuurlijk infantiel geouwehoer terug verwachten.Dan heb je verkeerd gelezen. In mijn bericht heb ik gezet dat het mij opviel dat men vindt dat bij mooi weer je vanalles moet. Het is dan niet zo dat je dat gelijk dan maar moet doen. Goed lezen!
quote:Poezewoes schreef op 21 april 2009 @ 09:43:

[...]

Waarom zoek je dat dan toch steeds weer op? Bespaar jezelf dat nou eens als je niet tegen kritische reacties kan. Je slaat direct om je heen en ja, dan krijg je dat met plagerij weer terug. Waar je vervolgens als een dolle op hapt.

Tenzij je hier komt om inderdaad eens even lekker van je af te slaan, vraag ik me echt af waarom je dit iedere keer weer zo aanpakt. Dagje vrij, zonnetje schijnt, binnen zitten dus....en draken
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:15:

[...]

Rot effe op met dat kinderachtige gezwets en ga je lekker begraven in je zandwoestenij!

Houden we het wel even beschaafd?

Jij hoeft niet alles wat over god gaat op jezelf te betrekken, jij bent god namelijk niet.
quote:Poezewoes schreef op 21 april 2009 @ 09:43:

[...]

Waarom zoek je dat dan toch steeds weer op? Bespaar jezelf dat nou eens als je niet tegen kritische reacties kan. Je slaat direct om je heen en ja, dan krijg je dat met plagerij weer terug. Waar je vervolgens als een dolle op hapt.

Tenzij je hier komt om inderdaad eens even lekker van je af te slaan, vraag ik me echt af waarom je dit iedere keer weer zo aanpakt. Kritische reacties? Nou, meer kinderachtige reacties!
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:39:

[...]

Waarom vraag je dat aan mij en niet aan alle andere forummers die flauw lopen te doen? Ik blijf hier tenminste netjes.

Jij blijft juist níet netjes.

Jij gaat zelfs schelden. Beetje zelfinzicht zou geen kwaad kunnen.
quote:misschicken schreef op 21 april 2009 @ 09:44:

[...]

Dagje vrij, zonnetje schijnt, binnen zitten dus....en draken Ach, maar dat is toch helemaal niet erg? Tot zaterdag blijft het mooi weer, kun je best een dagje binnenzitten. Oh, nee, ik MOET naar buiten anders mis ik weer een schaars dagje zon van de hele week!
quote:eleonora schreef op 21 april 2009 @ 09:45:

[...]

Houden we het wel even beschaafd?

Jij hoeft niet alles wat over god gaat op jezelf te betrekken, jij bent god namelijk niet.En wat heeft God hiermee te maken?
quote:eleonora schreef op 21 april 2009 @ 09:47:

[...]

Jij blijft juist níet netjes.

Jij gaat zelfs schelden. Beetje zelfinzicht zou geen kwaad kunnen.Nou, als je kleuter een scheldwoord noemt dan ben je wel erg snel op je teentjes getrapt!
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:41:

[...]

Ik dacht dat jij in de zon ging zitten? Dus toch maar niet?

Toch wel. Zit lekker met m'n laptop buiten.

En Jolietje, laat je niet zo stangen. Ga fijn iets anders doen en ga dit zinloze geouwehoer uit de weg. Hier raak je alleen maar oververhit van. (En dit is een niet lullig bedoeld advies)
quote:Jolietje79 wrote on 21 April 2009 @ 09:48:

[...]

En wat heeft God hiermee te maken?Hmmm, lijkt mij dat Hij hier helemaal niets mee te maken wil hebben...
Eleonora, nou heb ik nog geen antwoord op mijn vraag waarom je God hierbij haalt. Wat heeft die hiermee te maken?
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:48:

[...]

Ach, maar dat is toch helemaal niet erg? Tot zaterdag blijft het mooi weer, kun je best een dagje binnenzitten. Oh, nee, ik MOET naar buiten anders mis ik weer een schaars dagje zon van de hele week! Dat beslis je toch gewoon zelf ZELF?

Waar doe je in Godsnaam moeilijk over!
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:48:

[...]

En wat heeft God hiermee te maken?

Jij reageerde als door een adder gebeten op mijn posting aan Miss Chicken (niet aan jou dus) over dat ik mijn woestenij van een tuin en dat ik daar Gods water over Gods akkers laat gaan.

Toen kon ik oprotten weet je nog?

Rot op = schelden. Of misschien in jouw buurt een vriendelijke hint, dat kan ook. In mijn buurt is het schelden.
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:50:

[...]

Nou, als je kleuter een scheldwoord noemt dan ben je wel erg snel op je teentjes getrapt!

Jolietje, jij zegt dat iemand zich maar moet gaan begraven in haar tuin. Dat vind ik wel schelden.

Als je aandacht wil, kun je dat ook een een positieve manier krijgen hoor.
quote:Ligeia schreef op 21 april 2009 @ 09:51:

[...]

Hmmm, lijkt mij dat Hij hier helemaal niets mee te maken wil hebben... Nee, dat lijkt mij inderdaad ook, als Eleonora en anderen bij het minste of geringste God er meteen maar bij noemen. Dat zegt wel genoeg ja.
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:50:

[...]

Nou, als je kleuter een scheldwoord noemt dan ben je wel erg snel op je teentjes getrapt! Ja hoor, je hebt gelijk. Ík ben snel op mijn teentjes getrapt.
quote:Jolietje79 wrote on 21 April 2009 @ 09:53:

[...]

Nee, dat lijkt mij inderdaad ook, als Eleonora en anderen bij het minste of geringste God er meteen maar bij noemen. Dat zegt wel genoeg ja.Ik bedoel dat hij niks met jou te maken wil hebben...
quote:eleonora schreef op 21 april 2009 @ 09:52:

[...]

Jij reageerde als door een adder gebeten op mijn posting aan Miss Chicken (niet aan jou dus) over dat ik mijn woestenij van een tuin en dat ik daar Gods water over Gods akkers laat gaan.

Toen kon ik oprotten weet je nog?

Rot op = schelden. Of misschien in jouw buurt een vriendelijke hint, dat kan ook. In mijn buurt is het schelden.Rot op, noem jij dus al schelden. Nou meid, dan mag je nog veel leren in deze maatschappij!
quote:heejhallo schreef op 21 april 2009 @ 09:53:

[...]

Jolietje, jij zegt dat iemand zich maar moet gaan begraven in haar tuin. Dat vind ik wel schelden.

Ook dat nog ja, ik mocht me begraven = dood.

Netjes noemt ze dat.
quote:heejhallo schreef op 21 april 2009 @ 09:53:

[...]

Als je aandacht wil, kun je dat ook een een positieve manier krijgen hoor.Dat was als grap bedoeld, neem dat toch niet zo serieus!
quote:Ligeia schreef op 21 april 2009 @ 09:53:

[...]

Ik bedoel dat hij niks met jou te maken wil hebben...Nou, dat kwam heel duidelijk naar voren zeg!
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:54:

[...]

Rot op, noem jij dus al schelden. Nou meid, dan mag je nog veel leren in deze maatschappij!

Dit is een hele wijze opmerking. Ík moet nog veel leren.

Nou, dat zal ik dan maar gaan doen, op deze prachtige, zonnige dag (weer on topic)

Fijne dag nog lieverd!
quote:Jolietje79 schreef op 21 april 2009 @ 09:55:

[...]

Dat was als grap bedoeld, neem dat toch niet zo serieus!Je gevoel voor humor is stuitend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven