Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-03-2020 08:38
Ach ja, ik heb er gelukkig niet echt last van. Alhoewel het mij niet gaat verbazen als er nog een samenscholingsverbod komt.

Afgelopen weekend ben ik wel wezen fietsen en hardlopen. Gewoon een beetje op tijd, dan is er geen mens op straat. Verder lekker creatief bezig geweest. Ik probeer de media een beetje te mijden, ik merk dat ik echt corona-moe word. Er gebeurd nog wel meer in de wereld!

O ja, en confetti aan het maken om in de post erbij te doen. Dan heeft de ontvanger een leuke kaart en kan gelijk een half uurtje stofzuigen. :rofl:
Ik kijk sowieso overdag geen nieuws, dus alleen in de ochtend en in de avond. Ik kijk ook niet op nu.nl ed, anders ben ik er de hele dag mee bezig en dat is echt niet goed voor me. Ik ben overdag gewoon lekker aan het werk.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Ik kijk ook nauwelijks het nieuws. Ik word vanuit werk op de hoogte gehouden en ik heb vooral de radio aan. En verder zoek ik vooral veel afleiding :P
Ik hoor ook het meeste op de radio en daar word ik af en toe al helemaal gaar van en dan zap ik naar een andere zender. :biggrin:
Vriend wil 's avonds het nieuws zien en dan ga ik meestal naar boven. Het is toch elke dag hetzelfde en ik mis de nuance in het verhaal. Ja, meer besmettingen, maar hoeveel mensen zijn er weer beter verklaard. Ja, meer doden, maar in welke groep (vaak oud en/of al gezondheidsproblemen).

Enfin, ik ga vanavond lekker een paar kaarten schrijven en een beetje lezen. Ik vind het wel vermoeiender om thuis te werken dan op kantoor. Er zijn minder onderbrekingen.
Even op de onlinebibliotheek een paar nieuwe boeken uitkiezen voor mijn ereader. :cheer2:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Eigenlijk hadden ze moeten beginnen met een lockdown voor kinderen, dan waren al die ouders ook thuis gebleven en zouden bezoekjes aan super en bouwmarkten niet worden gezien als gezinsuitjes.
Er schijnt vanmiddag of vanavond een persconferentie te komen.
Hier zijn dus een aantal winkels (niet zozeer supermarkten) die wel open zijn, maar een mannetje bij de deur hebben staan die ervoor zorgt dat er maar een max aantal mensen binnen zijn. Gezinnen mogen niet naar binnen, 1 gezinslid wel.

Als ze dat nou ook eens bij de supermarkten gaan doen, zou dat al wat schelen.
Hier in de stad was er echt heel veel dicht. Wat was open? De Hema, het Kruidvat, lokale boekwinkel, een paar kledingzaken en de markt. Op een niet koopzondag is er meer open. Daar was het trouwens nog behoorlijk druk. Hij staat voor de boekwinkel, dus ik moest er langs.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kwebbeltje91 schreef:
23-03-2020 10:38
Er schijnt vanmiddag of vanavond een persconferentie te komen.
Hier zijn dus een aantal winkels (niet zozeer supermarkten) die wel open zijn, maar een mannetje bij de deur hebben staan die ervoor zorgt dat er maar een max aantal mensen binnen zijn. Gezinnen mogen niet naar binnen, 1 gezinslid wel.

Als ze dat nou ook eens bij de supermarkten gaan doen, zou dat al wat schelen.
Ik denk dat er een samenscholingsverbod gaat komen zoals in Duitsland. En ik hoorde dat ministerie van Onderwijs ook ging vergaderen vandaag, dus wellicht komt er iets over de examens naar buiten.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Geronimo2 schreef:
23-03-2020 10:35
Eigenlijk hadden ze moeten beginnen met een lockdown voor kinderen, dan waren al die ouders ook thuis gebleven en zouden bezoekjes aan super en bouwmarkten niet worden gezien als gezinsuitjes.

De regering heeft dit zelf in de hand gewerkt door te zeggen dat kinderen het virus niet doorgeven. Dan denken mensen toch dat het allemaal kan.
En de mensen met kinderen maar klagen. Maar die hebben vaak nog een partner waar ze een normaal gesprek mee kunnen voeren.
Ik vind het vreselijk nog minimaal 60 dagen opgesloten te zitten in mijn uppie.
ben blij dat ik in deze periode geen kinderen heb! echt letterlijk 24/7 met uw kleine opgescheept zitten, er gebeuren al voor minder familiedrama's.
Zo echt he icequeen. Ik kan me ook voorstellen dat echtscheidingen straks ook een feit zullen worden.
Kwebbeltje91 schreef:
23-03-2020 21:43
Zo echt he icequeen. Ik kan me ook voorstellen dat echtscheidingen straks ook een feit zullen worden.
en dan tussen uw werk door schooltje moeten spelen, en dan lees je op topic van corona schooltje dat dat niet de taak van ouders is maar ze vergeten wel dat zelf de ouders denken dat opvoeden taak van leerkrachten is en niet van ouders.
icequeen2000 schreef:
23-03-2020 21:44
en dan tussen uw werk door schooltje moeten spelen, en dan lees je op topic van corona schooltje dat dat niet de taak van ouders is maar ze vergeten wel dat zelf de ouders denken dat opvoeden taak van leerkrachten is en niet van ouders.

Ik heb die pijler laten blokkeren. Geeft heel veel rust ;)
Kwebbeltje91 schreef:
23-03-2020 21:57
Ik heb die pijler laten blokkeren. Geeft heel veel rust ;)
allee jong was juist interessante roddellectuur, zit jezelf in je vuistje te lachen met en dat is waarom ik geen kinderen heb...
Wat is het de laatste dagen lekker weer nietwaar? De zonnepanelen zijn er in ieder geval helemaal blij mee, want ze lieten een perfecte opwekkingscurve zien. :flirting:
Aankomende mei hebben we ze één jaar en zoals het er nu uit ziet, gaan wij de voorspelde opwekkingshoeveelheid halen. Nu waren de berekeningen enigszins conservatief, maar het betekent sowieso dat onze elektrakosten zo goed als nul zijn. :yes: Wij hebben verder geen gas, dus lekkerrrrrr!

Bij ons in de wijk zijn ze glasvezel aan het leggen, maar het overlast valt gelukkig mee. Is wel iets lastiger voor ze omdat veel mensen thuiswerken en de auto's dan blijven staan...
Dat is fijn, Dianaf. Heb je dan helemaal geen kosten, ook geen leveringskosten etc?
Blijenvrij schreef:
24-03-2020 15:59
Dat is fijn, Dianaf. Heb je dan helemaal geen kosten, ook geen leveringskosten etc?
Nee, dat verdienen we ook nog wel terug. Over 2019 hebben we maar 60 euro betaald! En we hebben ze sinds mei...
We hebben verder een eigen warmtepomp dus dat kost ook niets. Nou ja, we moeten we geld wegzetten voor als hij over 15-20 jaar vervangen moet worden. Maar geen last van stijgende gasprijzen en zo. :cheer2:
Ik heb medelijden met mijn buurvrouw, die heeft nu permanent 2 adhd-ers in huis (waarvan 1 pubert) én nog een puberella. De huizen hier zijn niet echt groot te noemen. :O Gelukkig kan buurman voorlopig nog naar zijn werk.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
dianaf schreef:
24-03-2020 20:45
Nee, dat verdienen we ook nog wel terug. Over 2019 hebben we maar 60 euro betaald! En we hebben ze sinds mei...
We hebben verder een eigen warmtepomp dus dat kost ook niets. Nou ja, we moeten we geld wegzetten voor als hij over 15-20 jaar vervangen moet worden. Maar geen last van stijgende gasprijzen en zo. :cheer2:

Ah, dat is niet verkeerd. Zo houd je geld over om leuke dingen te doen. :-)
AeonOfWinter schreef:
25-03-2020 10:28
Ik heb medelijden met mijn buurvrouw, die heeft nu permanent 2 adhd-ers in huis (waarvan 1 pubert) én nog een puberella. De huizen hier zijn niet echt groot te noemen. :O Gelukkig kan buurman voorlopig nog naar zijn werk.

Ik moet er niet aan denken idd. Maar ja, je krijgt er zoveel voor terug immers. :biggrin:
Een gat in de markt om weer kostscholen te openen in Nederland! ;-D
redbulletje schreef:
25-03-2020 15:58
Een gat in de markt om weer kostscholen te openen in Nederland! ;-D
Heb je ambities? :biggrin:
dianaf schreef:
25-03-2020 16:01
Heb je ambities? :biggrin:
:HA:
Nou ja, RB is denk ik wel a) lekker duidelijk en b) van orde, rust en regelmaat. Dus... ik zie het he-le-maal lukken!
Even een ergernis hier neerplempen. Het leek me leuk om eenzamen een kaartje te sturen. Op facebook heb ik mij aangemeld bij zo'n groep. Het doel staat omschreven als: eenzamen een kaartje te sturen. Precies wat ik zocht.

Maar, 2 x raden wie er steeds oproepjes plaatsen. Voornamelijk moeders voor hun gezonde kindjes die jarig worden zonder visite en dat zo zielig vinden. Dan denk ik: potdorie, de meesten hebben een familie en anderen in hun omgeving die kaartjes kunnen sturen. Die kinderen zijn niet eenzaam en zitten niet opgesloten. Ik heb veel meer te doen met de ouderen die wel opgesloten zitten, en geen familie zien!

Ik moet nu zo op mijn vingers zitten om er niet op te reageren, maar eigenlijk denk ik: hoe durven jullie. Er zijn wel anderen.
Tuurlijk is het sneu dat er geen visite is, maar daar komt een kind echt wel overheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven