Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

maandag 23 maart 2020 om 09:53
Ik kijk sowieso overdag geen nieuws, dus alleen in de ochtend en in de avond. Ik kijk ook niet op nu.nl ed, anders ben ik er de hele dag mee bezig en dat is echt niet goed voor me. Ik ben overdag gewoon lekker aan het werk.dianaf schreef: ↑23-03-2020 08:38Ach ja, ik heb er gelukkig niet echt last van. Alhoewel het mij niet gaat verbazen als er nog een samenscholingsverbod komt.
Afgelopen weekend ben ik wel wezen fietsen en hardlopen. Gewoon een beetje op tijd, dan is er geen mens op straat. Verder lekker creatief bezig geweest. Ik probeer de media een beetje te mijden, ik merk dat ik echt corona-moe word. Er gebeurd nog wel meer in de wereld!
O ja, en confetti aan het maken om in de post erbij te doen. Dan heeft de ontvanger een leuke kaart en kan gelijk een half uurtje stofzuigen.![]()
Valhalla! Where the brave may live Forever!

maandag 23 maart 2020 om 10:01
Ik hoor ook het meeste op de radio en daar word ik af en toe al helemaal gaar van en dan zap ik naar een andere zender.
Vriend wil 's avonds het nieuws zien en dan ga ik meestal naar boven. Het is toch elke dag hetzelfde en ik mis de nuance in het verhaal. Ja, meer besmettingen, maar hoeveel mensen zijn er weer beter verklaard. Ja, meer doden, maar in welke groep (vaak oud en/of al gezondheidsproblemen).
Enfin, ik ga vanavond lekker een paar kaarten schrijven en een beetje lezen. Ik vind het wel vermoeiender om thuis te werken dan op kantoor. Er zijn minder onderbrekingen.
Even op de onlinebibliotheek een paar nieuwe boeken uitkiezen voor mijn ereader.

Vriend wil 's avonds het nieuws zien en dan ga ik meestal naar boven. Het is toch elke dag hetzelfde en ik mis de nuance in het verhaal. Ja, meer besmettingen, maar hoeveel mensen zijn er weer beter verklaard. Ja, meer doden, maar in welke groep (vaak oud en/of al gezondheidsproblemen).
Enfin, ik ga vanavond lekker een paar kaarten schrijven en een beetje lezen. Ik vind het wel vermoeiender om thuis te werken dan op kantoor. Er zijn minder onderbrekingen.
Even op de onlinebibliotheek een paar nieuwe boeken uitkiezen voor mijn ereader.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 23 maart 2020 om 10:38
Er schijnt vanmiddag of vanavond een persconferentie te komen.
Hier zijn dus een aantal winkels (niet zozeer supermarkten) die wel open zijn, maar een mannetje bij de deur hebben staan die ervoor zorgt dat er maar een max aantal mensen binnen zijn. Gezinnen mogen niet naar binnen, 1 gezinslid wel.
Als ze dat nou ook eens bij de supermarkten gaan doen, zou dat al wat schelen.
Hier zijn dus een aantal winkels (niet zozeer supermarkten) die wel open zijn, maar een mannetje bij de deur hebben staan die ervoor zorgt dat er maar een max aantal mensen binnen zijn. Gezinnen mogen niet naar binnen, 1 gezinslid wel.
maandag 23 maart 2020 om 10:45
Hier in de stad was er echt heel veel dicht. Wat was open? De Hema, het Kruidvat, lokale boekwinkel, een paar kledingzaken en de markt. Op een niet koopzondag is er meer open. Daar was het trouwens nog behoorlijk druk. Hij staat voor de boekwinkel, dus ik moest er langs.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 23 maart 2020 om 16:57
Ik denk dat er een samenscholingsverbod gaat komen zoals in Duitsland. En ik hoorde dat ministerie van Onderwijs ook ging vergaderen vandaag, dus wellicht komt er iets over de examens naar buiten.Kwebbeltje91 schreef: ↑23-03-2020 10:38Er schijnt vanmiddag of vanavond een persconferentie te komen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

maandag 23 maart 2020 om 19:29
De regering heeft dit zelf in de hand gewerkt door te zeggen dat kinderen het virus niet doorgeven. Dan denken mensen toch dat het allemaal kan.

maandag 23 maart 2020 om 21:44
en dan tussen uw werk door schooltje moeten spelen, en dan lees je op topic van corona schooltje dat dat niet de taak van ouders is maar ze vergeten wel dat zelf de ouders denken dat opvoeden taak van leerkrachten is en niet van ouders.Kwebbeltje91 schreef: ↑23-03-2020 21:43Zo echt he icequeen. Ik kan me ook voorstellen dat echtscheidingen straks ook een feit zullen worden.

maandag 23 maart 2020 om 21:57
icequeen2000 schreef: ↑23-03-2020 21:44en dan tussen uw werk door schooltje moeten spelen, en dan lees je op topic van corona schooltje dat dat niet de taak van ouders is maar ze vergeten wel dat zelf de ouders denken dat opvoeden taak van leerkrachten is en niet van ouders.
Ik heb die pijler laten blokkeren. Geeft heel veel rust

maandag 23 maart 2020 om 21:58
allee jong was juist interessante roddellectuur, zit jezelf in je vuistje te lachen met en dat is waarom ik geen kinderen heb...
dinsdag 24 maart 2020 om 08:33
Wat is het de laatste dagen lekker weer nietwaar? De zonnepanelen zijn er in ieder geval helemaal blij mee, want ze lieten een perfecte opwekkingscurve zien.
Aankomende mei hebben we ze één jaar en zoals het er nu uit ziet, gaan wij de voorspelde opwekkingshoeveelheid halen. Nu waren de berekeningen enigszins conservatief, maar het betekent sowieso dat onze elektrakosten zo goed als nul zijn.
Wij hebben verder geen gas, dus lekkerrrrrr!
Bij ons in de wijk zijn ze glasvezel aan het leggen, maar het overlast valt gelukkig mee. Is wel iets lastiger voor ze omdat veel mensen thuiswerken en de auto's dan blijven staan...

Aankomende mei hebben we ze één jaar en zoals het er nu uit ziet, gaan wij de voorspelde opwekkingshoeveelheid halen. Nu waren de berekeningen enigszins conservatief, maar het betekent sowieso dat onze elektrakosten zo goed als nul zijn.

Bij ons in de wijk zijn ze glasvezel aan het leggen, maar het overlast valt gelukkig mee. Is wel iets lastiger voor ze omdat veel mensen thuiswerken en de auto's dan blijven staan...

dinsdag 24 maart 2020 om 20:45
Nee, dat verdienen we ook nog wel terug. Over 2019 hebben we maar 60 euro betaald! En we hebben ze sinds mei...Blijenvrij schreef: ↑24-03-2020 15:59Dat is fijn, Dianaf. Heb je dan helemaal geen kosten, ook geen leveringskosten etc?
We hebben verder een eigen warmtepomp dus dat kost ook niets. Nou ja, we moeten we geld wegzetten voor als hij over 15-20 jaar vervangen moet worden. Maar geen last van stijgende gasprijzen en zo.

woensdag 25 maart 2020 om 10:28

woensdag 25 maart 2020 om 11:25
dianaf schreef: ↑24-03-2020 20:45Nee, dat verdienen we ook nog wel terug. Over 2019 hebben we maar 60 euro betaald! En we hebben ze sinds mei...
We hebben verder een eigen warmtepomp dus dat kost ook niets. Nou ja, we moeten we geld wegzetten voor als hij over 15-20 jaar vervangen moet worden. Maar geen last van stijgende gasprijzen en zo.![]()
Ah, dat is niet verkeerd. Zo houd je geld over om leuke dingen te doen.

woensdag 25 maart 2020 om 11:27
AeonOfWinter schreef: ↑25-03-2020 10:28Ik heb medelijden met mijn buurvrouw, die heeft nu permanent 2 adhd-ers in huis (waarvan 1 pubert) én nog een puberella. De huizen hier zijn niet echt groot te noemen.Gelukkig kan buurman voorlopig nog naar zijn werk.
Ik moet er niet aan denken idd. Maar ja, je krijgt er zoveel voor terug immers.

woensdag 25 maart 2020 om 16:01
Heb je ambities?redbulletje schreef: ↑25-03-2020 15:58Een gat in de markt om weer kostscholen te openen in Nederland!![]()

zaterdag 28 maart 2020 om 21:00
Even een ergernis hier neerplempen. Het leek me leuk om eenzamen een kaartje te sturen. Op facebook heb ik mij aangemeld bij zo'n groep. Het doel staat omschreven als: eenzamen een kaartje te sturen. Precies wat ik zocht.
Maar, 2 x raden wie er steeds oproepjes plaatsen. Voornamelijk moeders voor hun gezonde kindjes die jarig worden zonder visite en dat zo zielig vinden. Dan denk ik: potdorie, de meesten hebben een familie en anderen in hun omgeving die kaartjes kunnen sturen. Die kinderen zijn niet eenzaam en zitten niet opgesloten. Ik heb veel meer te doen met de ouderen die wel opgesloten zitten, en geen familie zien!
Ik moet nu zo op mijn vingers zitten om er niet op te reageren, maar eigenlijk denk ik: hoe durven jullie. Er zijn wel anderen.
Tuurlijk is het sneu dat er geen visite is, maar daar komt een kind echt wel overheen.
Maar, 2 x raden wie er steeds oproepjes plaatsen. Voornamelijk moeders voor hun gezonde kindjes die jarig worden zonder visite en dat zo zielig vinden. Dan denk ik: potdorie, de meesten hebben een familie en anderen in hun omgeving die kaartjes kunnen sturen. Die kinderen zijn niet eenzaam en zitten niet opgesloten. Ik heb veel meer te doen met de ouderen die wel opgesloten zitten, en geen familie zien!
Ik moet nu zo op mijn vingers zitten om er niet op te reageren, maar eigenlijk denk ik: hoe durven jullie. Er zijn wel anderen.
Tuurlijk is het sneu dat er geen visite is, maar daar komt een kind echt wel overheen.