Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
18-03-2020 20:19
Ik vind het wat ironisch hebben. Mensen willen graag kinderen, maar als die door deze onvoorziene omstandigheden thuis zitten vinden ze het ineens niet meer zo leuk. Worden ze gek van hun kroost, wat ik mij goed kan voorstellen. :)

Kinderen zijn kennelijk alleen leuk zolang ze naar school gaan en niet te veel thuis zijn. Ditzelfde geldt natuurlijk voor vakanties, ook dan komen er topics langs van mensen die gek worden.
Zeg dat maar nooit tegen ze...Iets met pek en veren.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
ben blij van op dit moment geen kinderen te hebben ze, kunt ge u voorstellen 24/7 krijsen om u als ge moet werken, fuck that!!! wat een hel!
Geronimo2 schreef:
18-03-2020 21:54
Geweldig hè, ik ken namelijk ook heel veel mensen die hun kinderen ook naar KDV of BSO sturen als ze zelf vrij zijn. anders trekken ze het niet :facepalm: Dit is pas een weekje, tieners die niet kunnen stappen, kinderen die hun energie niet kwijt kunnen en dan wordt ook nog eens duidelijk dat de huishoudelijke taken al jaren scheef verdeeld werden. :whip: :popcorn:
Wel een goede reset voor de dingen des levens. :biggrin:
Vandaag laatste thuiswerkdag en morgen lekker weeeeeeekeeeeend. Echt super wilde plannen, zoals boodschappen doen, hardlopen, stukje fietsen, beetje creatief bezig zijn. Net als normaal dus. :biggrin:
Ik vind thuiswerken wel vermoeiender, want veel minder onderbrekingen en leuke afleidingen. We lagen hier gisteren voor 10 uur al in bed omdat we op de bank lagen te slapen.

Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hier vandaag ook laatste werkdag. Wel op het werk anders zie ik helemaal geen kip meer. Vanaf morgen 3 eenzame dagen. M'n man heeft 4 dagen middagdienst van 1 tot 10. Morgen eerst om wekelijkse boodschappen, hoop dat er nog wat ligt. Verder (hard) lopen, fietsen, lezen en Netflixen. Ben behoorlijk introvert maar toch valt me dit wel zwaar... Heb momenteel ook veel angsten en dan vind ik het extra lastig om op mezelf aangewezen te zijn. Dat wordt veel knuffelen met de kat en de konijnen :heart:
Collega hiernaast is gillend naar het werk gevlucht. Hij kon het niet meer aan met 2 kids in huis :rofl:

Z'n vrouw zit nu thuis met die 2 kids thuis te werken en werd ook al gek.
Doubletree, ik kan mij voorstellen dat het lastiger is als je last hebt van angsten. Dan is zo'n situatie verre van ideaal.

Voor mij is er weinig veranderd, want veel van mijn activiteiten kan ik prima alleen doen, maar als ik wil, kan het ook gewoon samen. Mijn zwager is iemand die heel veel energie/lol haalt uit de omgang met anderen, dus hij heeft het wel een stuk lastiger. Een collega van mij heeft alleen maar hobby's die enkel leuk zijn met anderen erbij, etentjes, borrelen, iets drinken, trouwens ook allemaal eten/drinken gerelateerd.

Zijn de konijnen tam? Want wist je dat je ze heel veel kunt leren! (https://nl.wikihow.com/Een-konijn-trainen)
Een vriendin van mij heeft haar konijn ook allerlei truukjes geleerd. Echt super grappig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zit nog te twijfelen wat ik het weekend wil gaan doen. ze geven veel zon op, maar wel met een koude wind :( Ik heb een familielid wat bij een prachtig groot natuurgebied woont.. Dus misschien dat ik het weekend daar naartoe ga.
Kwebbeltje, lekker uitwaaien maar met een beetje mazzel niet verkleumen. En anders daarna lekker aan de warme thee en zo. Of uit de wind in de zon gaan zitten! Ik zou het gewoon doen!
dianaf schreef:
19-03-2020 10:20
Kwebbeltje, lekker uitwaaien maar met een beetje mazzel niet verkleumen. En anders daarna lekker aan de warme thee en zo. Of uit de wind in de zon gaan zitten! Ik zou het gewoon doen!

Ja he. Ik ga het gewoon doen. :P Beetje profiteren van het zonnetje.
Als je graag er op uit gaat zoals etentjes, bios, theater heb je nu wel een probleem ja... En de winkels zijn nog open maar daar ga je nu ook niet voor de lol naar toe.

De konijnen zijn tam maar niet knuffelig. Meestal ga ik er bij zitten en er tegen aan lullen. Heb het diee dat ze dat toch leuk vinden omdat ze dan best actief worden en steeds komen kijken. Ik weet inderdaad dat je ze trucjes kan leren maar heb me er nooit zo in verdiept. Bedankt voor de link!

Ik zou het doen Kwebbeltje, lekker de natuur in en hopelijk weinig mensen daar!
Doubletree20 schreef:
19-03-2020 09:59
Hier vandaag ook laatste werkdag. Wel op het werk anders zie ik helemaal geen kip meer. Vanaf morgen 3 eenzame dagen. M'n man heeft 4 dagen middagdienst van 1 tot 10. Morgen eerst om wekelijkse boodschappen, hoop dat er nog wat ligt. Verder (hard) lopen, fietsen, lezen en Netflixen. Ben behoorlijk introvert maar toch valt me dit wel zwaar... Heb momenteel ook veel angsten en dan vind ik het extra lastig om op mezelf aangewezen te zijn. Dat wordt veel knuffelen met de kat en de konijnen :heart:
Ik vind het ook lastig hoor... Baal vooral dat ik me net weer wat had herpakt, had wat leuke dingen op de planning staan, sauna, andere stad en dat gaat dus allemaal niet door. (En de zorgen voor mijn omgeving, veel piekeren..)

Normaal gesproken ben ik ook veel thuis maar dit is gevoelsmatig zo anders. Dan heb ik toch nog mijn sportschool enz en is het weer fijn om thuis te komen.

Heb wel mijn hardloopschema er weer bij gepakt maar vind het even pittig allemaal, en hoe lang gaat dit nog duren...
Vandaag blijf ik echt de hele dag binnen, heb echt mijn dag niet :-(
yesss wijzigde dit bericht op 19-03-2020 10:59
1.26% gewijzigd
Doubletree20 schreef:
19-03-2020 10:24
Als je graag er op uit gaat zoals etentjes, bios, theater heb je nu wel een probleem ja... En de winkels zijn nog open maar daar ga je nu ook niet voor de lol naar toe.

De konijnen zijn tam maar niet knuffelig. Meestal ga ik er bij zitten en er tegen aan lullen. Heb het diee dat ze dat toch leuk vinden omdat ze dan best actief worden en steeds komen kijken. Ik weet inderdaad dat je ze trucjes kan leren maar heb me er nooit zo in verdiept. Bedankt voor de link!

Ik zou het doen Kwebbeltje, lekker de natuur in en hopelijk weinig mensen daar!
Aah konijntjes :heart:

Ja, ik ga er het weekend heen. Ik had eerst nog het plan om richting het strand te gaan ofzo, even uitwaaien. Maar het is sowieso al 1,5 uur rijden en als er (bijna) geen strandtenten open zijn, is dat niet echt een topplan. Of we moeten zelf iets meenemen, dat kan natuurlijk ook. Maar ik wil er sowieso even uit.
Dagje zoutelande staat sowieso op de planning voor mei, hopen dat het virus tegen die tijd stabiel is.. Maar tegen die tijd is het in ieder geval warmer weer (hoop ik :P )
Doubletree, het is echt leuk om ze iets te leren. En konijnen zijn zo slim, je kunt ze ook van die denk/zoekspelletjes aanbieden. Het konijn van mijn zus was dol op een bal met een belletje. Die rolde je dan door kamer en dan ging ze hem apporteren. :flirting:
Ze was wel heel aanhalig, als je op de bank wilde zitten, moest je haar eerst een tijdje kriebelen (waar ze dan helemaal voor ging liggen) en als ze aandat wilde, plukte ze aan je sok.
Konijn van die vriendin was ook zindelijk als in die ging op de bak. :hyper:
Afbeelding
;-D
RB: :rofl:
Yesss, balen dat dat niet door gaat. Ik kan altijd balen als een klein kind als iets niet door gaat waar ik me op had verheugd.
Het voelt inderdaad anders om nu thuis te zijn. Ik ben ook graag thuis maar nu... Ik heb snel dat ik tegen de muren aan loop omdat ik niet weet wat ik mezelf aan moet, heb dan nergens geduld voor, kan me niet concentreren en word letterlijk gek van mezelf. Ik vrees dat dat nu nog erger gaat worden.
De onzekerheid nu maakt me zo angstig.

Veel plezier Kwebbeltje! Als het mooi weer is kun je altijd een strandwandeling doen en zelf wat meenemen. (wel lekker goedkoop nu :-)
Als ik tegen de muren loop ga ik misschien gewoon in m'n eentje de natuur in. (dat zeg ik altijd wel maar doe het nooit...)

Konijnen zijn geweldige beestjes :heart: :bunny: :heart: Andere dieren ook hoor maar konijnen worden altijd een beetje onderschat.
dianaf schreef:
19-03-2020 11:10
Doubletree, het is echt leuk om ze iets te leren. En konijnen zijn zo slim, je kunt ze ook van die denk/zoekspelletjes aanbieden. Het konijn van mijn zus was dol op een bal met een belletje. Die rolde je dan door kamer en dan ging ze hem apporteren. :flirting:
Ze was wel heel aanhalig, als je op de bank wilde zitten, moest je haar eerst een tijdje kriebelen (waar ze dan helemaal voor ging liggen) en als ze aandat wilde, plukte ze aan je sok.
Konijn van die vriendin was ook zindelijk als in die ging op de bak. :hyper:
Ze zijn zeker slim! Ze hebben een balletje en daar spelen ze wel mee maar moet dan wel telkens het balletje naar ze toe rollen. Anders zijn ze snel uitgekeken. Van dat apporteren is geweldig zeg! Die van mij worden graag in hun nek geaaid maar wel alleen als het hun uitkomt, en dat is alleen als ze in hun nachthok zitten, als ze in de ren zijn hebben ze geen tijd :)
Die van mij zijn ook zindelijk :winkie: (op af en toe een verdwaald keuteltje na) Ideaal!!
Misschien het balletje aan een touwtje doen, dan kun je hem makkelijker van een afstandje bewegen. :-D Wel leuk dat je meerdere hebt.
Mijn zus had er maar eentje, maar ze liep binnen los. In verband met allergiën kon ze op den duur toch niet blijven, is ze naar buren gegaan die meerdere konijntjes buiten hadden. Ze was al super leuk en lief, maar daar werd ze nog leuker omdat ze meer buitenruimte had. En de buren waren ook dolblij met haar, want de andere konijntjes werden door haar tammer. Ze was heel mens gericht en kwam dus steeds knuffelen en dat vonden de andere konijntjes toch wel interessant. :flirting:
@Doubletree20: Leuk, konijnen! Ik wilde ze vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde. Maar mijn vader niet. Die had ze vroeger gehad, vond dat je er weinig aan hebt en ze stonken zo volgens hem. Maar ja, hij wilde wel meer dieren niet. Bij ons gold de regel dat als je dieren wilde alle gezinsleden het eens moesten zijn. Cavia's mocht dan weer wel.

@Yesss: Ik baal ook dat ik nergens echt heen kan. In mijn omgeving gaan de braderieën in Mei en Juni ook niet door vanwege de Corona. Daar loop ik altijd graag even over en koop een snack. Er was een dagje dierentuin gepland met een collega en daar hebben we ook al tickets voor. Misschien kan het later deze zomer, misschien niet. De onzekerheid of ik überhaupt dit jaar een uitstapje kan maken. Ik had me er zo op verheugd, wil graag herinneringen maken.
Ik heb in mei het eea gepland staan en ik hoop zó dat het doorgaat..
Hi all! Zo daar ben k weer na lange tijd. Wat een bizarre situatie leven we ineens in. Ik ga gauw alles eens bijlezen in dit topic. Een ding heb ik wel ontdekt: de ultieme bevestiging dat een leven met kinderen echt niets voor mij is. Werk thuis en heb het enorm druk. Knallen en ben heel blij met mijn rustige huis en ruimte voor vriend en mij om afzonderlijk van elkaar te werken.
Heb me overigens kapot geergerd aan een vriendin die al dagen pusht om af te spreken. Ze zit al een week binnen met ziek kind en snottert zelf ook. Mijn opmerking dat ik thuisWERK komt niet erg binnen. Vervolgens vond ze het belachelijk dat ik niet wil afspreken vanwege haar gesnotter 'gewoon verkouden'. Nee gewoon nee, het gaat nu niet om jou maar om beschermen van anderen arghhh echt waar zo egoistisch!
Familiemens schreef:
19-03-2020 23:12

Heb me overigens kapot geergerd aan een vriendin die al dagen pusht om af te spreken. Ze zit al een week binnen met ziek kind en snottert zelf ook. Mijn opmerking dat ik thuisWERK komt niet erg binnen. Vervolgens vond ze het belachelijk dat ik niet wil afspreken vanwege haar gesnotter 'gewoon verkouden'. Nee gewoon nee, het gaat nu niet om jou maar om beschermen van anderen arghhh echt waar zo egoistisch!
Onbegrijpelijk he hoe luchtig sommige mensen er over doen! Ik kan daar zo boos om worden he. Gister die collega die naar het werk kwam omdat hij gek werd van de kids thuis liep ook nog eens enorm te hoesten, niezen en te kuchen. En dan komt hij g*dver naar het werk terwijl hij "ziek" is omdat hij thuis gek wordt van de kids!!! :swear: En hij kan ook gewoon thuis werken hoor :@ Ik had er iets van gezegd en dan moest ik niet zo moeilijk doen en als ik bang was om ziek te worden moest ik zelf maar thuis blijven. (6) Jemig, wat was ik kwaad. Heb het aan de leidinggevende gezegd en die ging het opnemen. Geen idee dus hoe het afloopt maar dat hij maar flink op z'n flikker krijgt.

Hoorde hem soms ook aan de lijn en dan ging het ook over Corona. Hoor ik hem zeggen "o, ik maak me er allemaal niet zo druk om hoor, dat overdreven gedoe, is toch maar een griepje". Nee, het is GEEN griep. Sommige mensen willen dat maar niet snappen. Ergens hoop ik dat hij het krijgt en super beroerd er van is.
Stomme ouders die nu roepen dat de meivakantie en de zomervakantie ook best korter kunnen door Corona. Ik werk mezelf nu ook een slag in de rondte om alles geregeld te krijgen, leerlingen te begeleiden en in contact te blijven met collega's. Als het meivakantie is wil ik ook gewoon even rust en niet dan even in 1x doortrekken tot de zomervakantie, die volgens diezelfde ouders ook wel korter mag.

En waarom, zodat zij rust hebben. Zij wilde kinderen, ik niet, dus nu niet je kind bij mij dumpen.

(Als we na 6 april überhaupt weer gewoon gaan lesgeven, ik ga er vanuit dat ik dit schooljaar geen les meer geef vanuit het gebouw).
Valhalla! Where the brave may live Forever!
@V1k1ng

Ik las het ergens anders. Alsof het niet zwaar is voor docenten. Het is met mijn kantoorbaan echt veel makkelijker om thuis te werken, dan voor docenten. Nou ja, misschien dat er wel mensen zijn die na de crisis zeggen; mwa, kinderen zijn toch niet zo leuk als ik dacht. :biggrin:

Ik ben ook benieuwd hoeveel scheidingen dit alles veroorzaakt...
dianaf schreef:
20-03-2020 21:01
@V1k1ng

Ik las het ergens anders. Alsof het niet zwaar is voor docenten. Het is met mijn kantoorbaan echt veel makkelijker om thuis te werken, dan voor docenten. Nou ja, misschien dat er wel mensen zijn die na de crisis zeggen; mwa, kinderen zijn toch niet zo leuk als ik dacht. :biggrin:

Ik ben ook benieuwd hoeveel scheidingen dit alles veroorzaakt...
Ik vind het nu veel zwaarder om les te geven dan normaal. Voorbereiding is langer omdat ik nu meer visueel moet maken dan dat ik voorheen deed, daarnaast mis je de (non-verbale) feedback. Dus je moet vaker checken of iedereen het snapt.

1 voordeel: ik word niet meer afgeleid door collega’s, dus ik ben minder tijd kwijt aan ruis. Overleg is iets efficiënter.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven