Wat moet ik hier mee?
zaterdag 28 maart 2020 om 06:39
Hallo allemaal,
Ik ben boos op mijn vriend, en ik vind zelf erg logisch..
Mijn vriend heeft het de afgelopen week druk op zijn werk. Hij bezorgd. Tussen de middag komt hij altijd thuis een broodje eten en de hond uitlaten (we zijn praktisch buren, hij woont twee portieken verderop).
Zo had hij eergisteren geen brood in huis, ik kreeg allemaal appjes van hem dat hij daar zo van baalde. Hij had dus ook niks gegeten. Dus dezelfde dag na mijn werk heb ik voor hem brood gekocht voor in de oven. Meer just in case, voor het geval hij dat door de drukte weer zou vergeten.
Gisterochtend appte ik hem dat ik brood voor hem had, hij antwoordde met: lief

Hij belde me enkele uren later, net voor dat hij thuis was. Hij had graag dat ik het brood zou komen brengen. Maar zei ik, ik heb liever dat jij het even komt halen, want ik loop nog in mijn pyjama. Je bent toch bijna thuis? Vroeg ik. Ja zei die. Nou zei ik, dan kun je het toch best even halen? (Het gaat om nog geen eens 50 meter om even naar mijn raam te lopen, dat ik het broodje even het raam uit zou gooien voor hem) maar hij antwoordde boos: WAT DENK JE NOU IK LOOP AL DE HELE DAG bla bla.
Ik heb gelijk op gehangen. Wat was ik boos dat hij zo dom tegen me deed. (Doet hij vaker en kan daar exht niet tegen!!)
Vervolgens enkele minuten na ons gesprek heb ik hem geappt, dat ik er ontzettend klaar mee was hij zo tegen mij deed, ik brood voor hem had gekocht omdat ik aan hem denk, dat ik alleen maar stank voor dank krijg (want ik doe dus best veel voor hem, maar hij doet dus wel zo tegen me)
Na mijn appje hoorde ik natuurlijk niks. De hele dag niet. En ik kan daar enorm slecht tegen. In mijn mening ben ik terecht boos.
Is het nou zo moeilijk om gewoon even met me te praten en sorry te zeggen IPv complete radio stilte?! Het kwetst me enorm en ik twijfel ook aan zijn gevoel voor mij. Als je toch van iemand houd, en je kwetst diegene onbedoeld, dan ga je toch juist bij jezelf nadenken dat je fout zit?!
Dit is niet de eerste keer. En het vreet me heel erg op.
Ik krijg het gevoel als ik niks meer van me laat horen, het ook over is tussen ons.. het lijkt hem wel niks te interesseren
Iemand hier ervaring mee? Iemand tips? Heb er een slapeloze nacht van
Ik ben boos op mijn vriend, en ik vind zelf erg logisch..
Mijn vriend heeft het de afgelopen week druk op zijn werk. Hij bezorgd. Tussen de middag komt hij altijd thuis een broodje eten en de hond uitlaten (we zijn praktisch buren, hij woont twee portieken verderop).
Zo had hij eergisteren geen brood in huis, ik kreeg allemaal appjes van hem dat hij daar zo van baalde. Hij had dus ook niks gegeten. Dus dezelfde dag na mijn werk heb ik voor hem brood gekocht voor in de oven. Meer just in case, voor het geval hij dat door de drukte weer zou vergeten.
Gisterochtend appte ik hem dat ik brood voor hem had, hij antwoordde met: lief
Hij belde me enkele uren later, net voor dat hij thuis was. Hij had graag dat ik het brood zou komen brengen. Maar zei ik, ik heb liever dat jij het even komt halen, want ik loop nog in mijn pyjama. Je bent toch bijna thuis? Vroeg ik. Ja zei die. Nou zei ik, dan kun je het toch best even halen? (Het gaat om nog geen eens 50 meter om even naar mijn raam te lopen, dat ik het broodje even het raam uit zou gooien voor hem) maar hij antwoordde boos: WAT DENK JE NOU IK LOOP AL DE HELE DAG bla bla.
Ik heb gelijk op gehangen. Wat was ik boos dat hij zo dom tegen me deed. (Doet hij vaker en kan daar exht niet tegen!!)
Vervolgens enkele minuten na ons gesprek heb ik hem geappt, dat ik er ontzettend klaar mee was hij zo tegen mij deed, ik brood voor hem had gekocht omdat ik aan hem denk, dat ik alleen maar stank voor dank krijg (want ik doe dus best veel voor hem, maar hij doet dus wel zo tegen me)
Na mijn appje hoorde ik natuurlijk niks. De hele dag niet. En ik kan daar enorm slecht tegen. In mijn mening ben ik terecht boos.
Is het nou zo moeilijk om gewoon even met me te praten en sorry te zeggen IPv complete radio stilte?! Het kwetst me enorm en ik twijfel ook aan zijn gevoel voor mij. Als je toch van iemand houd, en je kwetst diegene onbedoeld, dan ga je toch juist bij jezelf nadenken dat je fout zit?!
Dit is niet de eerste keer. En het vreet me heel erg op.
Ik krijg het gevoel als ik niks meer van me laat horen, het ook over is tussen ons.. het lijkt hem wel niks te interesseren
Iemand hier ervaring mee? Iemand tips? Heb er een slapeloze nacht van
zaterdag 28 maart 2020 om 07:38
Dat jij vindt dat iemand je niet als deurmat hoort te gebruiken en dat jij ervoor kiest om in een relatie te blijven waar je je als deurmat gebruikt voelt. Wat maakt dat jou?
zaterdag 28 maart 2020 om 07:38
Plus trappen. Maar het maakt ook niet uit. Hij vond het te veel moeite om even naar Mn raam te lopen. Hij heef wss daarom ook niet gegeten. Aan zn deur hangen kan niet. Portiekflat, heb geen sleutel. Anders had ik dat misschien wel gedaan.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:39
Als dat allemaal zo onhandig is regelt hij toch lekker zijn eigen lunch? Niet TO's verantwoordelijkheid, hij is een volwassen vent.RaveMeisje schreef: ↑28-03-2020 07:27Je had het toch kunnen brengen vlak nadat je het had gekocht? Wat is voor hem de meerwaarde om het bij jou op te halen? Dan had hij toch net zo goed brood in de supermarkt kunnen halen. Ik weet niet hoelang hij pauze heeft en hoe snel hij afbakbroodjes maakt(airfryer gaat sneller dan oven) maar dat duurt allemaal best even. Dan moet hij eerst naar jouw huis waar jij het brood uit het raam gooit en dat hij thuis moet afbakken en hij moet nog zn hond uitlaten? Gewoon niet zo handig en ik snap dat hij geïrriteerd is.
Wat wil jij nu met hem? In je appje klink je alsof je er klaar mee bent: duidelijk signaal. Maar toch wil je een excuus en contact? En dan is alles weer goed of hoe zie je dat voor je?
TO, is dit echt hoe je oud wilt worden? Vechtend met een man over afbakbroodjes en andere onbelangrijkheden? Je geeft aan dat je het niet prettig vindt hoe hij je behandeld en hij geeft aan niet te veranderen. Dan is het aan jou:
Blijven en dus ook zijn gedrag accepteren, of gaan en op zoek naar iemand die je wel behandelt zoals ie graag zou zien.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:42
Voor zijn deur dan, jij had het ook kunnen doen,Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 07:38Plus trappen. Maar het maakt ook niet uit. Hij vond het te veel moeite om even naar Mn raam te lopen. Hij heef wss daarom ook niet gegeten. Aan zn deur hangen kan niet. Portiekflat, heb geen sleutel. Anders had ik dat misschien wel gedaan.
Voor jou is het ook maar een paar trappen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zaterdag 28 maart 2020 om 07:42
Ze woont 2 portieken verderop he? Das wel wat anders dan naar de supermarkt moeten. Tenzij je daarnaast woont.RaveMeisje schreef: ↑28-03-2020 07:27Je had het toch kunnen brengen vlak nadat je het had gekocht? Wat is voor hem de meerwaarde om het bij jou op te halen? Dan had hij toch net zo goed brood in de supermarkt kunnen halen. Ik weet niet hoelang hij pauze heeft en hoe snel hij afbakbroodjes maakt(airfryer gaat sneller dan oven) maar dat duurt allemaal best even. Dan moet hij eerst naar jouw huis waar jij het brood uit het raam gooit en dat hij thuis moet afbakken en hij moet nog zn hond uitlaten? Gewoon niet zo handig en ik snap dat hij geïrriteerd is.
Wat wil jij nu met hem? In je appje klink je alsof je er klaar mee bent: duidelijk signaal. Maar toch wil je een excuus en contact? En dan is alles weer goed of hoe zie je dat voor je?
TO, om je titel te beantwoorden: Dumpen. Waarom? Omdat je je rot en wanhopig voelt, het graag anders wilt zien, dit de zoveelste keer is en hij al aangegeven heeft niet te zullen veranderen.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:45
Voor zn deur ook niet mogelijk, dat is een deur voor 4 bewoners daar.
Joh.. paar trappen..
zaterdag 28 maart 2020 om 07:45
NIVEA
Niet Invullen Voor Een Ander. Geldt voor jullie allebei. Spreek dingen naar elkaar uit. Ga geen dingen doen omdat je denkt dat je de ander daar een plezier mee doet, maar vraag wat je kunt doen en doe dat ook. Of doe het niet en zeg dat dan ook.
En verder denk ik niet dat een relatie kans van slagen heeft als je de ander nog moet veranderen in je ideale partner.
Niet Invullen Voor Een Ander. Geldt voor jullie allebei. Spreek dingen naar elkaar uit. Ga geen dingen doen omdat je denkt dat je de ander daar een plezier mee doet, maar vraag wat je kunt doen en doe dat ook. Of doe het niet en zeg dat dan ook.
En verder denk ik niet dat een relatie kans van slagen heeft als je de ander nog moet veranderen in je ideale partner.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:47
Daar alleen kan liefde wonen
Daar alleen is het leven goed
Waar men stil en ongedwongen
Alles voor elkander doet
En als het dan een keer niet lukt: vergeven en vergeten, dat is ook liefde.
En als het zo vaak gebeurt dat dat vergeven niet meer lukt: relatie beëindigen, want dat is óók een vorm van liefde.
Daar alleen is het leven goed
Waar men stil en ongedwongen
Alles voor elkander doet
En als het dan een keer niet lukt: vergeven en vergeten, dat is ook liefde.
En als het zo vaak gebeurt dat dat vergeven niet meer lukt: relatie beëindigen, want dat is óók een vorm van liefde.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:48
Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 07:45Voor zn deur ook niet mogelijk, dat is een deur voor 4 bewoners daar.
Joh.. paar trappen..ik ben meestal ook niet te beroerd en probeer hem overal mee te helpen, maar het kwam me zo gewoon even wat beter uit. Wat is dit voor een discussie? Hij mag toch blij zijn ik brood voor hem heb gekocht.. doordat hij niet even naar Mn raam wou lopen heeft ie wss niks gegeten. Hij wint er verder niks mee ofzo. Vind het maar kinderachtig en koppig. En stom dat het vooral zo moet.
Het mag wel, het moet niet.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:48
Dat heeft ze gedaan, hij antwoordde, en toen wilde ze het niet doen.Andersom schreef: ↑28-03-2020 07:45NIVEA
Maar eens met jou en alle anderen, kansloos dit.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:49
Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 07:45Voor zn deur ook niet mogelijk, dat is een deur voor 4 bewoners daar.
Joh.. paar trappen..ik ben meestal ook niet te beroerd en probeer hem overal mee te helpen, maar het kwam me zo gewoon even wat beter uit. Wat is dit voor een discussie? Hij mag toch blij zijn ik brood voor hem heb gekocht.. doordat hij niet even naar Mn raam wou lopen heeft ie wss niks gegeten. Hij wint er verder niks mee ofzo. Vind het maar kinderachtig en koppig. En stom dat het vooral zo moet.
En daarin zijn jullie dan in elk geval aan elkaar gewaagd.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:54
Dat heeft ze eerst niet gedaan. Zij heeft brood gekocht zonder dat hij dat expliciet gevraagd heeft. Ze heeft ingevuld dat het handig was als zij brood zou kopen. Daar was al geen overleg geweest. Vervolgens moest dat brood nog van het ene naar het andere huis en daar hadden beiden andere ideeën over.
Persoonlijk snap ik niet dat zij die broodjes niet even heeft gebakken en hem bij haar heeft uitgenodigd voor de lunch.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:57
Hij is nooit om dezelfde tijd thuis. Dus afbakken en dan koud en droog afgeven is geen goed idee. Maar hij is gewoon een volwassen vent. Hoeft niet zo.Andersom schreef: ↑28-03-2020 07:54Dat heeft ze eerst niet gedaan. Zij heeft brood gekocht zonder dat hij dat expliciet gevraagd heeft. Ze heeft ingevuld dat het handig was als zij brood zou kopen. Daar was al geen overleg geweest. Vervolgens moest dat brood nog van het ene naar het andere huis en daar hadden beiden andere ideeën over.
Persoonlijk snap ik niet dat zij die broodjes niet even heeft gebakken en hem bij haar heeft uitgenodigd voor de lunch.
zaterdag 28 maart 2020 om 07:59
Hij heeft niet gegeten omdat hij geen brood had???
En hij had ook geen blik soep, een rol beschuit, een pak rijst, een pak yoghurt, een zak appels of een diepvriespizza in huis?
Ik heb zo vaak geen brood in huis....
En hij had ook geen blik soep, een rol beschuit, een pak rijst, een pak yoghurt, een zak appels of een diepvriespizza in huis?
Ik heb zo vaak geen brood in huis....
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zaterdag 28 maart 2020 om 08:01
En nu ben jij heel boos en geërgerd en waar hoop je precies op? Dat hij daardoor een totaal andere man wordt? Dit is het. Hij gaat niet veranderen en jullie relatie gaat ook niet veranderen, hoe boos en passief agressief je ook gaat zitten doen.
Dus in plaats van hem dingen in te laten zien en hem te willen veranderen of hem te willen snappen moet je je energie misschien steken in jezelf afvragen of dit wel een geschikte relatie voor je is. En dan niet tot de conclusie komen dat het dat niet is en hem nogmaals proberen te veranderen, want dat werkt niet
Dus in plaats van hem dingen in te laten zien en hem te willen veranderen of hem te willen snappen moet je je energie misschien steken in jezelf afvragen of dit wel een geschikte relatie voor je is. En dan niet tot de conclusie komen dat het dat niet is en hem nogmaals proberen te veranderen, want dat werkt niet
zaterdag 28 maart 2020 om 08:02
Dat denk ik niet nee. Heb hem niet gesproken. Maar de dag ervoor ging het ook zo. Dus ik verwacht niet anders.
En hij is niet zoals jij en ik, ik heb ook sltijd van alles in huis, maar zo is hij niet. Heel beperkt.
zaterdag 28 maart 2020 om 08:03
ik lees nergens dat hij steeds hint. Ik lees vooral dat to overloopt van de goede bedoelingen, maar vriend helemaal niet heel erg helpt. Ik zou ook denken dat als iemand zo lief is brood voor mij te halen op een superdrukke dag, dat ik het dan niet op hoef te komen halen. To had het idd meteen na aankoop af kunnen gooien. Bij mij zou het ook irritatie op kunnen wekken dat de reden is piyama, als ik zelf helemaal overloop. Dan zou ik me niet geholpen voelen nee. Heeft niks met egoistisch te maken overigens. Het is niet zo dat ik andersom een ander niet zou helpen als die heel druk is. Maar dan wel echt helpen, niet halve bak terwijl ik er wel op had gerekend door het aanbod en dan vervolgens nog een zeikdiscussie starten ook, terwijl vriend daar helemaal geen tijd en behoefte aan zal hebben als ie zo druk is...pamelacourson schreef: ↑28-03-2020 07:25Misschien ben jij net zo egoïstisch als de vriend van TO, dat je dat niet snapt?
Haar vriend appt de hele tijd over dat hij geen brood heeft (hint hint voor TO). In plaats van zelf even dat brood meteen te kopen, probeert hij TO dat zonder al teveel woorden te laten doen. Vervolgens moet zij het maar komen brengen. Hij mag dat best vragen, maar als zij niet wil, dan reageer je niet zo.
Blijkbaar gebeurt het nog vaker ook, ik vind het een eikel van een vent.
zaterdag 28 maart 2020 om 08:13
Als je het druk hebt dan heb je toch helemaal geen tijd om uitgebreid broodjes te gaan afbakken.
Waarom heeft to geen gewoon brood gekocht dat je zo kan besmeren en opeten?
Waarom had ze het de avond ervoor niet even gebracht.
To zegt ik had het zo even uit het raam kunnen gooien. Misschien dacht vriend wel dan wil ze weer een gesprekje en kan ik tegen dat raam staan schreeuwen. Daar heb ik geen zin in.
En eigenlijk vindt het ook raar waarom je dan niet gezellig samen gaat lunchen.
To zegt ik had het zo even uit het raam kunnen gooien. Misschien dacht vriend wel dan wil ze weer een gesprekje en kan ik tegen dat raam staan schreeuwen. Daar heb ik geen zin in.
zaterdag 28 maart 2020 om 08:17
Mensen. Het gaat toch helemaal niet om dat fucking brood en hoeveel meter en hoeveel trappen en wat handig is?
Deze dynamiek klopt gewoon niet en jullie halen kennelijk niet het beste in elkaar naar boven. En dan woon je nog niet eens samen en het lijkt alleen maar erger te worden dan beter. En er kan niet over gepraat worden.
Ongeacht wie goed of fout zit... dan gaat het hem gewoon niet worden toch?
Deze dynamiek klopt gewoon niet en jullie halen kennelijk niet het beste in elkaar naar boven. En dan woon je nog niet eens samen en het lijkt alleen maar erger te worden dan beter. En er kan niet over gepraat worden.
zaterdag 28 maart 2020 om 08:21
Jij doet iets omdat je er wat voor terug verwacht. Dat werkt meestal niet in relaties.
Zo te lezen verwacht jij dankbaarheid terug voor jouw acties en heeft je vriend daar geen zin (meer) in. Hij eet nog liever niks.
Lijkt me wel heel duidelijk wat je hiermee moet: niet meer doen. Hij kon ook voor zichzelf zorgen voordat jij iets met hem had. Plus hij heeft al aangegeven dat hij niet gaat veranderen, dat méént hij heus, luister er eens naar.
Zo te lezen verwacht jij dankbaarheid terug voor jouw acties en heeft je vriend daar geen zin (meer) in. Hij eet nog liever niks.
Lijkt me wel heel duidelijk wat je hiermee moet: niet meer doen. Hij kon ook voor zichzelf zorgen voordat jij iets met hem had. Plus hij heeft al aangegeven dat hij niet gaat veranderen, dat méént hij heus, luister er eens naar.
zaterdag 28 maart 2020 om 08:21
Dat is toch zijn probleem? Als je 1-2 uur pauze kunt nemen kun je toch zelf ff langs de winkel? En als je s middags constateert dat het brood op is kun je toch alsnog ff naar de winkel? En als dat niet lukt en je bent om 18:00 klaar met werken dan kun je dán toch langs de winkel?Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 08:02Dat denk ik niet nee. Heb hem niet gesproken. Maar de dag ervoor ging het ook zo. Dus ik verwacht niet anders.
En hij is niet zoals jij en ik, ik heb ook sltijd van alles in huis, maar zo is hij niet. Heel beperkt.
Nu maak jij van zijn probleem jouw probleem en omdat je wel érgens een grens trekt (op een heel gek punt, want waarom zou je brood voor hem kopen en het bij jezelf thuis laten liggen?) dan wordt hij boos.
Hij klinkt als een aso van in de 20 in een achterbuurtflat met een matig baantje, matig iq, een valse verwaarloosde hond en matige sociale vaardigheden en niet bijzonder zelfstandig. Het is maar wat je graag als partner hebt zeg maar.
zaterdag 28 maart 2020 om 08:22
Dit is wat ik ook al zei. Niemand heeft gelijk hier, het klopt gewoon als geheel van geen kant. Er zijn echt leukere relaties met lekkere mannen als ditMerrick schreef: ↑28-03-2020 08:17Mensen. Het gaat toch helemaal niet om dat fucking brood en hoeveel meter en hoeveel trappen en wat handig is?
zaterdag 28 maart 2020 om 08:28
Als ik een leuke relatie zou hebben met iemand en hij altijd erg lief voor mij zou zijn zou ik geen enkel probleem mee hebben om brood voor hem mee te nemen omdat hij erg druk is en te brengen. Maar dan zou hij het ook niet eisen en verwachten. Echter... als een man zich als een hork gedraagt zou dat voor mij wel teken zijn, ook de manier hoe hij reageert en als dat vaker gebeurt.. ik weet niet, ik zou toch wel gaan nadenken of dit de relatie is die me gelukkig maakt. Dan zou ik liever alleen zijn dan strijd om deze dingen steeds, te vermoeiend en zou daar geen zin in hebben
zaterdag 28 maart 2020 om 08:37
Hij eet alleen maar afbakbrood, dus ja elke dag neemt hij daar in principe de tijd voor.sugarmiss schreef: ↑28-03-2020 08:13Als je het druk hebt dan heb je toch helemaal geen tijd om uitgebreid broodjes te gaan afbakken.
En meestal wil hij smiddags tijd voor zichzelf, dat was dit x ook het geval, dus alleen lunchen vind ik niet zo gek.
Maakt de avond het langsbrengen/halen anders dan de middag dan?
zaterdag 28 maart 2020 om 08:50
Je zegt 'ik doe best wel veel voor hem' dat beteken dat je vindt dat het ongelijkwaardig is, En dan werkt het niet. Daar wordt je een zure 'voort wat hoort wat' van.
Ik denk dat als jij je vriend helemaal geweldig vindt en hij maakt je dolgelukkig je dat brood was gaan brengen.
Ik denk dat als jij je vriend helemaal geweldig vindt en hij maakt je dolgelukkig je dat brood was gaan brengen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....