Wat moet ik hier mee?
zaterdag 28 maart 2020 om 06:39
Hallo allemaal,
Ik ben boos op mijn vriend, en ik vind zelf erg logisch..
Mijn vriend heeft het de afgelopen week druk op zijn werk. Hij bezorgd. Tussen de middag komt hij altijd thuis een broodje eten en de hond uitlaten (we zijn praktisch buren, hij woont twee portieken verderop).
Zo had hij eergisteren geen brood in huis, ik kreeg allemaal appjes van hem dat hij daar zo van baalde. Hij had dus ook niks gegeten. Dus dezelfde dag na mijn werk heb ik voor hem brood gekocht voor in de oven. Meer just in case, voor het geval hij dat door de drukte weer zou vergeten.
Gisterochtend appte ik hem dat ik brood voor hem had, hij antwoordde met: lief

Hij belde me enkele uren later, net voor dat hij thuis was. Hij had graag dat ik het brood zou komen brengen. Maar zei ik, ik heb liever dat jij het even komt halen, want ik loop nog in mijn pyjama. Je bent toch bijna thuis? Vroeg ik. Ja zei die. Nou zei ik, dan kun je het toch best even halen? (Het gaat om nog geen eens 50 meter om even naar mijn raam te lopen, dat ik het broodje even het raam uit zou gooien voor hem) maar hij antwoordde boos: WAT DENK JE NOU IK LOOP AL DE HELE DAG bla bla.
Ik heb gelijk op gehangen. Wat was ik boos dat hij zo dom tegen me deed. (Doet hij vaker en kan daar exht niet tegen!!)
Vervolgens enkele minuten na ons gesprek heb ik hem geappt, dat ik er ontzettend klaar mee was hij zo tegen mij deed, ik brood voor hem had gekocht omdat ik aan hem denk, dat ik alleen maar stank voor dank krijg (want ik doe dus best veel voor hem, maar hij doet dus wel zo tegen me)
Na mijn appje hoorde ik natuurlijk niks. De hele dag niet. En ik kan daar enorm slecht tegen. In mijn mening ben ik terecht boos.
Is het nou zo moeilijk om gewoon even met me te praten en sorry te zeggen IPv complete radio stilte?! Het kwetst me enorm en ik twijfel ook aan zijn gevoel voor mij. Als je toch van iemand houd, en je kwetst diegene onbedoeld, dan ga je toch juist bij jezelf nadenken dat je fout zit?!
Dit is niet de eerste keer. En het vreet me heel erg op.
Ik krijg het gevoel als ik niks meer van me laat horen, het ook over is tussen ons.. het lijkt hem wel niks te interesseren
Iemand hier ervaring mee? Iemand tips? Heb er een slapeloze nacht van
Ik ben boos op mijn vriend, en ik vind zelf erg logisch..
Mijn vriend heeft het de afgelopen week druk op zijn werk. Hij bezorgd. Tussen de middag komt hij altijd thuis een broodje eten en de hond uitlaten (we zijn praktisch buren, hij woont twee portieken verderop).
Zo had hij eergisteren geen brood in huis, ik kreeg allemaal appjes van hem dat hij daar zo van baalde. Hij had dus ook niks gegeten. Dus dezelfde dag na mijn werk heb ik voor hem brood gekocht voor in de oven. Meer just in case, voor het geval hij dat door de drukte weer zou vergeten.
Gisterochtend appte ik hem dat ik brood voor hem had, hij antwoordde met: lief
Hij belde me enkele uren later, net voor dat hij thuis was. Hij had graag dat ik het brood zou komen brengen. Maar zei ik, ik heb liever dat jij het even komt halen, want ik loop nog in mijn pyjama. Je bent toch bijna thuis? Vroeg ik. Ja zei die. Nou zei ik, dan kun je het toch best even halen? (Het gaat om nog geen eens 50 meter om even naar mijn raam te lopen, dat ik het broodje even het raam uit zou gooien voor hem) maar hij antwoordde boos: WAT DENK JE NOU IK LOOP AL DE HELE DAG bla bla.
Ik heb gelijk op gehangen. Wat was ik boos dat hij zo dom tegen me deed. (Doet hij vaker en kan daar exht niet tegen!!)
Vervolgens enkele minuten na ons gesprek heb ik hem geappt, dat ik er ontzettend klaar mee was hij zo tegen mij deed, ik brood voor hem had gekocht omdat ik aan hem denk, dat ik alleen maar stank voor dank krijg (want ik doe dus best veel voor hem, maar hij doet dus wel zo tegen me)
Na mijn appje hoorde ik natuurlijk niks. De hele dag niet. En ik kan daar enorm slecht tegen. In mijn mening ben ik terecht boos.
Is het nou zo moeilijk om gewoon even met me te praten en sorry te zeggen IPv complete radio stilte?! Het kwetst me enorm en ik twijfel ook aan zijn gevoel voor mij. Als je toch van iemand houd, en je kwetst diegene onbedoeld, dan ga je toch juist bij jezelf nadenken dat je fout zit?!
Dit is niet de eerste keer. En het vreet me heel erg op.
Ik krijg het gevoel als ik niks meer van me laat horen, het ook over is tussen ons.. het lijkt hem wel niks te interesseren
Iemand hier ervaring mee? Iemand tips? Heb er een slapeloze nacht van
zaterdag 28 maart 2020 om 08:57
Doet me enorm aan mijn relatie met mijn ex denken, altijd gedoe (niet om brood trouwens
). Of jullie moeten echt eens goed met elkaar gaan communiceren of je breit er een eind aan. Waar gaat het nou eigenlijk over? Wat ligt hier onder? Wat maakt dat jij zo vasthoudt aan het feit dat hij het maar moet komen halen? Dat heeft een reden en over die reden moetenjullie het met elkaar gaan hebben.
zaterdag 28 maart 2020 om 09:03
Wanneer je om zo iets kleins al ruzie gaat maken, dan zit er toch echt iets fundamenteels fout in jullie relatie.
Hij was moe, wilde naar huis en wilde je zien. Jij had ook gewoon even een trainingsbroek en jas over je pyjama kunnen aan trekken en naar hem toe kunnen gaan. Of hij had even aankunnen bellen zodat jij het brood naar beneden had kunnen gooien.
Wat kunnen mensen toch moeilijk doen.
Hij was moe, wilde naar huis en wilde je zien. Jij had ook gewoon even een trainingsbroek en jas over je pyjama kunnen aan trekken en naar hem toe kunnen gaan. Of hij had even aankunnen bellen zodat jij het brood naar beneden had kunnen gooien.
Wat kunnen mensen toch moeilijk doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 28 maart 2020 om 09:11
Ik vind het raar dat hij niet langs je raam wilt lopen, ik vind dat hij belachelijk tegen je praat. Maar ik vind jou ook raar doen. Je vult van alles voor hem in, en als blijkt dat hij er anders over denkt dan ben je beledigd.
Het kwetst me enorm en ik twijfel ook aan zijn gevoel voor mij. Als je toch van iemand houd, en je kwetst diegene onbedoeld, dan ga je toch juist bij jezelf nadenken dat je fout zit?!
Weet hij wel dat hij jou gekwetst heeft dan?
Het kwetst me enorm en ik twijfel ook aan zijn gevoel voor mij. Als je toch van iemand houd, en je kwetst diegene onbedoeld, dan ga je toch juist bij jezelf nadenken dat je fout zit?!
Weet hij wel dat hij jou gekwetst heeft dan?
zaterdag 28 maart 2020 om 09:20
Ik zie dat je heel veel goede bedoelingen hebt en het met de goede intenties doet, ik vraag mij alleen of hij het ook zo ziet.
Ik snap hem eigenlijk wel, je bent superdruk op het werk, je appt dat je je brood bent vergeten. (niet of jij het wilt ophalen maar gewoon, stom van mijzelf) vervolgens krijg hij een app dat jij het hebt gehaald en of je het even wilt komen ophalen. Ik zie de meerwaarde dan niet dat jij het hebt gehaald.
Dan had ik ook even snel zelf brood kunnen halen. Ik snap trouwens ook niet dat iemand die superdruk is op zijn werk, even thuis 2 u pauze gaat zitten nemen met afbakbroodjes.
Ik snap hem eigenlijk wel, je bent superdruk op het werk, je appt dat je je brood bent vergeten. (niet of jij het wilt ophalen maar gewoon, stom van mijzelf) vervolgens krijg hij een app dat jij het hebt gehaald en of je het even wilt komen ophalen. Ik zie de meerwaarde dan niet dat jij het hebt gehaald.
Dan had ik ook even snel zelf brood kunnen halen. Ik snap trouwens ook niet dat iemand die superdruk is op zijn werk, even thuis 2 u pauze gaat zitten nemen met afbakbroodjes.
zaterdag 28 maart 2020 om 09:25
Ben je nou serieus? Vind dit toch behoorlijk egoïstisch.. Iemand geeft je een hand en je wilt gelijk de hele arm, ja dat is egoïstisch. Dat TO in pyjama loopt staat er los van, dat mag ze zelf bepalen. Als hij dat brood wil kan hij dat zelf even ophalen, anders gaat ie lekker zelf naar de winkel, durf te wedden dat dat veel verder is dan die2 portieken.snoepzak schreef: ↑28-03-2020 08:03ik lees nergens dat hij steeds hint. Ik lees vooral dat to overloopt van de goede bedoelingen, maar vriend helemaal niet heel erg helpt. Ik zou ook denken dat als iemand zo lief is brood voor mij te halen op een superdrukke dag, dat ik het dan niet op hoef te komen halen. To had het idd meteen na aankoop af kunnen gooien. Bij mij zou het ook irritatie op kunnen wekken dat de reden is piyama, als ik zelf helemaal overloop. Dan zou ik me niet geholpen voelen nee. Heeft niks met egoistisch te maken overigens. Het is niet zo dat ik andersom een ander niet zou helpen als die heel druk is. Maar dan wel echt helpen, niet halve bak terwijl ik er wel op had gerekend door het aanbod en dan vervolgens nog een zeikdiscussie starten ook, terwijl vriend daar helemaal geen tijd en behoefte aan zal hebben als ie zo druk is...
Dan had vriend gewoon gelijk even kunnen vragen of ze het bij hem af wil geven. Ze heeft het gehaald, en woont 2 portieken verderop... Hij is toch al onderweg, ze wonen bijna letterlijk naast elkaar, ik vind het echt bullshit dat TO dan maar dat brood moet brengen, hij mag blij zijn dat ze het gehaald heeft.
TO, ik zou hem negeren, laat hem eerst maar zijn excuses aanbieden. En dat brood lekker zelf opeten.
zaterdag 28 maart 2020 om 09:41
Dit gaat natuurlijk niet om dat brood. Jullie zullen dit soort ruzies vaker hebben. Ik lees vooral dat jullie veel verwachtingen hebben van elkaar, terwijl bij de ander niet duidelijk is wat er verwacht wordt. Een gesprek daarover lijkt mij heel belangrijk, wat verwacht je van de relatie en van de ander? Een echt gesprek samen en niet via de app.
Een relatie is geven en nemen, voor allebei. Als een dan zegt 'zo ben ik nou eenmaal', dan weet je dat hij geen moeite zal doen om zich wat aan te passen. Nu niet en nooit niet. Wat mij betreft is dat het einde van een relatie.
Een relatie is geven en nemen, voor allebei. Als een dan zegt 'zo ben ik nou eenmaal', dan weet je dat hij geen moeite zal doen om zich wat aan te passen. Nu niet en nooit niet. Wat mij betreft is dat het einde van een relatie.
zaterdag 28 maart 2020 om 10:14
Niet elke dag is het zo druk. Op drukke dagen neemt hij geen 2 uur pauze maar 1 bijv. Maar dat afbakbrood is elke dag. Vergeet niet dat hij geen koffie pauze neemt om 10 of 3, dus zo gek vind ik dat nog niet.Naomir schreef: ↑28-03-2020 09:20Ik zie dat je heel veel goede bedoelingen hebt en het met de goede intenties doet, ik vraag mij alleen of hij het ook zo ziet.
zaterdag 28 maart 2020 om 10:48
Hier zit hem precies de crux.Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 07:26Wat ik niet vermeld heb in mijn topic is dat ik hem gevraagd heb of hij wou dat ik het voor hem in de oven zou doen, moest brengen of dat ie het kwam halen.
Hij wou graag even tijd voor zichzelf dus hij wou dat ik het bracht. Ik dsxht in de eerste instantie hij al thuis zou zijn, dan had ik gesnapt dat hij liever had ik het zou brengen. (4-5 trappen af en op) Maar hij was bijna thuis en vanaf parkeerplaats naar mijn raam is maar een klein stukje...
Jij vraagt hoe wil hij het hebben, 'zal ik het langsbrengen of wil je het komen halen', hij zegt: graag even tijd voor mijzelf, dus langsbrengen.
Vervolgens zeg jij dat hij het moet komen halen!
Jij verwacht dankbaarheid, hij denkt: hier heb ik nou net geen behoefte aan.
Jij wil excuses.
Dit werkt voor geen meter. Hou er toch gewoon mee op.
zaterdag 28 maart 2020 om 11:17
Maar serieus, je neemt 1 brood extra mee vanuit de winkel, en dan vind je jezelf een enorme lieverd?
Kijk hij hoeft niet zo lullig te doen, maar om daar nou dankbaarheid voor te verwachten. Ik neem meer mee voor de buurvrouw en ik mag haar niets eens zo graag.
Kijk hij hoeft niet zo lullig te doen, maar om daar nou dankbaarheid voor te verwachten. Ik neem meer mee voor de buurvrouw en ik mag haar niets eens zo graag.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zaterdag 28 maart 2020 om 12:17
babbeleo schreef: ↑28-03-2020 10:48Hier zit hem precies de crux.
Jij vraagt hoe wil hij het hebben, 'zal ik het langsbrengen of wil je het komen halen', hij zegt: graag even tijd voor mijzelf, dus langsbrengen.
Vervolgens zeg jij dat hij het moet komen halen!
Jij verwacht dankbaarheid, hij denkt: hier heb ik nou net geen behoefte aan.
Jij wil excuses.
Dit werkt voor geen meter. Hou er toch gewoon mee op.
Oh ja, scherp!
Als je het niet wilt brengen moet je dat ook niet zo zeggen TO.
zaterdag 28 maart 2020 om 13:47
Iedereen heeft het zo over dankbaarheid, maar het gaat meer om zijn reactie.lolapaloeza schreef: ↑28-03-2020 11:17Maar serieus, je neemt 1 brood extra mee vanuit de winkel, en dan vind je jezelf een enorme lieverd?
Dat ik een keer brood voor hem mee neem hoef ik geen extra serenade voor ofzo. Maar lijkt me toch logisch dat als iemand reageert zoals mijn vriend doet, je bij jezelf denkt: steek hem dan maar in je reet?
zaterdag 28 maart 2020 om 13:49
Waarom dump je hem nou niet gewoon?Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 13:47Iedereen heeft het zo over dankbaarheid, maar het gaat meer om zijn reactie.
Dat ik een keer brood voor hem mee neem hoef ik geen extra serenade voor ofzo. Maar lijkt me toch logisch dat als iemand reageert zoals mijn vriend doet, je bij jezelf denkt: steek hem dan maar in je reet?![]()
zaterdag 28 maart 2020 om 13:55
Nee hoor. Ik zou het prima vinden als hij het brood niet wil komen halen. Dan niet. Jij kwam met een heel gedoe aan hoe weinig moeite het voor hem is en dat jij nog in je pyjama loopt etc. Je hoeft niet voor hem te bepalen wat wel of niet veel moeite is.Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 13:47Iedereen heeft het zo over dankbaarheid, maar het gaat meer om zijn reactie.
Dat ik een keer brood voor hem mee neem hoef ik geen extra serenade voor ofzo. Maar lijkt me toch logisch dat als iemand reageert zoals mijn vriend doet, je bij jezelf denkt: steek hem dan maar in je reet?![]()
Dus jij reageerde eerst stom, en toen hij. Maar de uitkomst blijft natuurlijk hetzelfde. Je vind hem niet leuk genoeg, maak het uit.
zaterdag 28 maart 2020 om 14:57
Het gaat niet om de ‘moeite’ maar om de reactielolapaloeza schreef: ↑28-03-2020 13:55Nee hoor. Ik zou het prima vinden als hij het brood niet wil komen halen. Dan niet. Jij kwam met een heel gedoe aan hoe weinig moeite het voor hem is en dat jij nog in je pyjama loopt etc. Je hoeft niet voor hem te bepalen wat wel of niet veel moeite is.
Dus jij reageerde eerst stom, en toen hij. Maar de uitkomst blijft natuurlijk hetzelfde. Je vind hem niet leuk genoeg, maak het uit.
Gaf alleen aan dat hij het beter kon halen, en kreeg zo’n idiote reactie.
Overigens had ik geen vrije middag ofzo, anders had ik het misschien wel gedaan. Maar dan nog. Graag of helemaal niet.
zaterdag 28 maart 2020 om 15:01
Tja hij is een lul , nu weten we hetKokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 14:57Het gaat niet om de ‘moeite’ maar om de reactieje lijkt het niet helemaal te snappen denk ik.
Overigens had ik geen vrije middag ofzo, anders had ik het misschien wel gedaan. Maar dan nog. Graag of helemaal niet.![]()
En waarom wil jij er verkering mee??
zaterdag 28 maart 2020 om 15:01
Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 07:26Wat ik niet vermeld heb in mijn topic is dat ik hem gevraagd heb of hij wou dat ik het voor hem in de oven zou doen, moest brengen of dat ie het kwam halen.
En hij antwoordt dat hij graag heeft dat je het brengt, dan zeg jij dat je dat niet wilt en dan wordt hij boos. Hij reageert op een nare manier, maar jij bent niet eerlijk in je aanbod. Zeg dan direct 'ik heb brood voor je, kom je even onder mijn raam staan als je je auto hebt geparkeerd, dan gooi ik het naar beneden'. Dan had je die stomme reactie van hem ook niet gehad.
zaterdag 28 maart 2020 om 15:09
Ik meende in dit topic eerder aan te hebben gegeven dat dat niet zo tactisch was idd, maar had ff terug gelezen en dat had ik dus niet.Marana schreef: ↑28-03-2020 15:01En hij antwoordt dat hij graag heeft dat je het brengt, dan zeg jij dat je dat niet wilt en dan wordt hij boos. Hij reageert op een nare manier, maar jij bent niet eerlijk in je aanbod. Zeg dan direct 'ik heb brood voor je, kom je even onder mijn raam staan als je je auto hebt geparkeerd, dan gooi ik het naar beneden'. Dan had je die stomme reactie van hem ook niet gehad.
Had idd beter kunnen zeggen: haal het maar op. Of zoiets. Net wat je zegt.
Maar dan hoeft zo’n extreme reactie van hem alsnog niet vind ik.
En ook niet die complete radiostilte daarna.
zaterdag 28 maart 2020 om 15:11
Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 15:09Ik meende in dit topic eerder aan te hebben gegeven dat dat niet zo tactisch was idd, maar had ff terug gelezen en dat had ik dus niet.
Had idd beter kunnen zeggen: haal het maar op. Of zoiets. Net wat je zegt.
Maar dan hoeft zo’n extreme reactie van hem alsnog niet vind ik.
En ook niet die complete radiostilte daarna.
Wat wil je nou bereiken met dit topic dan? Dat we zeggen 'je hebt gelijk, het is een lul, maak het maar uit'? Of 'je hebt gelijk, zeg hem maar dat de forummers vinden dat jij gelijk hebt en dat hij fout zit'? Of wat ik net zeg 'ja het is een overdreven reactie van hem, maar als je zelf anders had gehandeld was het niet gebeurd, bied hem niet aan iets te doen als je dat toch niet wilt doen'.
zaterdag 28 maart 2020 om 15:13
zaterdag 28 maart 2020 om 15:14
Hoe gaat dit niet toch over die 'moeite'?Kokosnootaap schreef: ↑28-03-2020 14:57Het gaat niet om de ‘moeite’ maar om de reactieje lijkt het niet helemaal te snappen denk ik.
Overigens had ik geen vrije middag ofzo, anders had ik het misschien wel gedaan. Maar dan nog. Graag of helemaal niet.![]()
Maar oké, jij hebt alles voor hem over als hij maar niet zo vervelend reageert. Prima.
Ik denk dat je die 'graag of niet' maar eens moet gaan toepassen op je relatie.