Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Wat vinden jullie ervan om de naam Jayden-Levi als Djeeden lievie uit te spreken?
Hier een paar namen die wij erg leuk vinden maar al bij vrienden / bekenden voorkomen en die we dus niet zullen gebruiken. Een aantal ervan ben ik hier nog niet tegen gekomen dus misschien iets voor jullie?

Roderick

Joeri

Dirk

Sebastiaan

Roel

Yorick

Jesse

Lars

Laurens

Succes!
quote:

Wij twijfelen ook over onze jongensnaam, we hebben er 4 die we leuk vinden dat zijn:

Jesse

Yoran (mijn nummer 1)

Redmer (mijn mans nummer 1)

Senne

Wat vinden jullie en wat voor type jongen denken jullie als jullie die namen lezen? Hai Esta,

Ik had Senne als naam op nr 1 staan wanneer ik van een meisje zou zijn bevallen. Ik kreeg een zoon en wist toen helemaal niet dat Senne ook kon voor een jongen eigenlijk. Nu zitten er twee jongens die Senne heten in de groep van mijn zoontje op de peuterspeelzaal. Ben dus wel blij dat hij niet zo heet. Wel een prachtige naam trouwens.

Jesse hoor je heel veel. Ik ben lerares op een basisschool en bij ons op school zitten er zes. Maar goed dit kan ook regio gebonden zijn (woon in midden Nederland).

Ik ken een jongen die Redmar heet en vind die naam ook erg stoer! Yoran vind ik ook heel leuk. Een sterke naam.

Wat vind je van de naam Roemer? Persoonlijk vind ik dat ook wel een hele mooie.

Succes!
Help!

Ik ben 33 weken zwanger en nog geen naam.

Ik word er gek van.

Al jaren had ik 2 namen klaar, maar sinds ik zwanger ben vind ik het niets meer. Vriendlief en ik werden het ook niet eens.

We hadden afgesproken om voor namen te gaan die we allebei top vonden. Dus als de ander het er niet mee eens was, dan niet zeuren maar doorzoeken. Nu heeft hij een grote liefde (een naam dus ;)) en die vond ik niets. Dus begon ik over onze afspraak....STOM!

Toen vond ik er 1......het klonk goed, voelde goed, paste bij ons (vooral mij :$) en hij vond het niets!!!!!

Zijn het de hormonen? Het zit nl. zo; ik heb bijna met nog geen naam zoiets van: die ga ik heel mijn leven horen, want mijn zoon heet zo. De ene keer wel, maar dan weer niet. Ik twijfel gewoon heel erg. Niet alleen hiermee, maar laat ik daarover niet doorgaan, want het wordt al een beetje off-topic.

Maar affijn. We hebben een rijtje van wat het zou kunnen worden. Persoonlijk denk ik dat het misschien iets wordt zodra ik het kleine wonder in mijn armen houd. Maar voor alle zekerheid wil ik toch wat meningen.

Welke naam vinden jullie het beste passen bij een klein donker (pinda) ventje:

Lennon

Storm

Noah (reserve!!)

Het mag wat aparter zijn, maar het is niet de bedoeling dat hij 20 keer moet uitleggen hoe je zijn naam uitspreekt.

En het moet niet TE commercieel zijn. Niet dat er 20 kids omkijken als je hem roept. Dat was een van de problemen die vriendlief met mijn naam had. Mijn naam was Milan. (zucht...nog steeds geweldig!)

Ik ga maar weer eens proberen te slapen hihi.

Ik hoor het wel. Alvast bedankt!
quote:

quote: Esta07 reageerde

Wij twijfelen ook over onze jongensnaam, we hebben er 4 die we leuk vinden dat zijn:

Jesse

Yoran (mijn nummer 1)

Redmer (mijn mans nummer 1)

Senne

Wat vinden jullie en wat voor type jongen denken jullie als jullie die namen lezen? Hai Esta,

Ik had Senne als naam op nr 1 staan wanneer ik van een meisje zou zijn bevallen. Ik kreeg een zoon en wist toen helemaal niet dat Senne ook kon voor een jongen eigenlijk. Nu zitten er twee jongens die Senne heten in de groep van mijn zoontje op de peuterspeelzaal. Ben dus wel blij dat hij niet zo heet. Wel een prachtige naam trouwens.

Jesse hoor je heel veel. Ik ben lerares op een basisschool en bij ons op school zitten er zes. Maar goed dit kan ook regio gebonden zijn (woon in midden Nederland).

Ik ken een jongen die Redmar heet en vind die naam ook erg stoer! Yoran vind ik ook heel leuk. Een sterke naam.

Wat vind je van de naam Roemer? Persoonlijk vind ik dat ook wel een hele mooie.

Succes!

Mijn man vindt Senne niet zo leuk, dat wordt hem dan ook niet. Jesse is inderdaad nu heel populair we hadden hem als jongensnaam bij mijn dochter al 3 jaar geleden , maar ik vind hem nu toch iets te populair worden.

Roemer vind ik zelf niet zo, doet me denken aan Boemer (ken een hond die zo heet :D)

Dus eigenlijk blijft erover Yoran en Redmer (Redmar). Hoe vaker ik Redmer hoor, hoe leuker ik hem vindt. En Yoran heb ik altijd al leuk gevonden.

Meer reacties zijn welkom!
Esta=Nikki :D, per ongeluk verkeerde inlognaam gebruikt.
Engeltje 10 Ik vind Lennon heel erg mooi en origineel.

Storm is leuk maar erg hip. (wel leuk om het geboorte kaartje dan al van te voren te sturen met als tekst... Strom op komst.)

Maar ik zou voor Lennon gaan. Noah vind ik niks (sorry)
quote:

Help!

Ik word er gek van.

Al jaren had ik 2 namen klaar, maar sinds ik zwanger ben vind ik het niets meer. Vriendlief en ik werden het ook niet eens.

We hadden afgesproken om voor namen te gaan die we allebei top vonden. Dus als de ander het er niet mee eens was, dan niet zeuren maar doorzoeken. Nu heeft hij een grote liefde (een naam dus ;)) en die vond ik niets. Dus begon ik over onze afspraak....STOM!

Toen vond ik er 1......het klonk goed, voelde goed, paste bij ons (vooral mij :$) en hij vond het niets!!!!!

Zijn het de hormonen? Het zit nl. zo; ik heb bijna met nog geen naam zoiets van: die ga ik heel mijn leven horen, want mijn zoon heet zo. De ene keer wel, maar dan weer niet. Ik twijfel gewoon heel erg. Niet alleen hiermee, maar laat ik daarover niet doorgaan, want het wordt al een beetje off-topic.

Maar affijn. We hebben een rijtje van wat het zou kunnen worden. Persoonlijk denk ik dat het misschien iets wordt zodra ik het kleine wonder in mijn armen houd. Maar voor alle zekerheid wil ik toch wat meningen.

Lennon

Storm

Noah (reserve!!)

Het mag wat aparter zijn, maar het is niet de bedoeling dat hij 20 keer moet uitleggen hoe je zijn naam uitspreekt.

En het moet niet TE commercieel zijn. Niet dat er 20 kids omkijken als je hem roept. Dat was een van de problemen die vriendlief met mijn naam had. Mijn naam was Milan. (zucht...nog steeds geweldig!)

Mijn zoontje heet Milo. Misschien een optie omdat je Milan ook leuk vind maar te populair. Ben zijn naam nog niet tegen gekomen verder en heb er veel positieve reacties op gekregen.

Gr Senne
quote:

Help!

Ik word er gek van.

Lennon

Storm

Noah (reserve!!)

Uit jouw rijtje vind ik Lennon het leukste. Storm zou ik sowieso niet doen, maar ik heb wat tegen zelfstanding naamworden als voornaam (okay Roos, Iris en Merel vind ik dan weer wel leuk dus ik ben niet consequent maar toch)

Eens kijken of ik je nog kan inspireren:

Viggo

Kiran

Ravi

Drazic

Logan

Dante (streepje op de e)

Aaron

Misha

Milo die degene voor mij opperde vind ik ook een goeie optie!
quote:

Jesse leuk maar inderdaad wel populair (maar goed jullie kind is natuurlijk uniek

Yoran (mijn nummer 1) Ben ik niet zo kapot van

Redmer (mijn mans nummer 1) Wel aardig maar ik zou het als Redmar doen...

Senne Niet mijn smaak

Wat vinden jullie en wat voor type jongen denken jullie als jullie die namen lezen? Nog wat namen ter inspiratie:

Jelmar (klinkt wat vriendelijker als Redmer..)

Jelten

Melle

Quinten

Rubin

Silvan

Yilan

Jesper

Jorrit

Ingmar

Wat vind je daarvan??
AAAAGGGHHH!!

We komen er maar niet uit....

22 weken zwanger van de derde maar jongensnamen vinden we zo moeilijk. Onze andere zoontjes heten Quinn en Morris. De derde naam die we nu allebei wel okay vinden maar nog niet dat YES gevoel bij hebben is Aidan. Ik hoop dat jullie mee willen denken en iemand De naam er tussen zet. Alvast bedankt.:)
quote:

AAAAGGGHHH!!

We komen er maar niet uit....

22 weken zwanger van de derde maar jongensnamen vinden we zo moeilijk. Onze andere zoontjes heten Quinn en Morris. De derde naam die we nu allebei wel okay vinden maar nog niet dat YES gevoel bij hebben is Aidan. Ik hoop dat jullie mee willen denken en iemand De naam er tussen zet. Alvast bedankt.:)

Leuke namen hebben je zoontjes Quinn! Aidan vind ik daar overigens heel goed bij passen. Nog wat andere namen die ik wel vind passen:

Kian

Kieran

Brent

Devin

Finn

Liam

Troy

Wes

Boas

Wat vind je hiervan???
Ben zwanger van de de tweede.

Eerste heet Sarah en dacht nu aan Aaron omdat ik het een mooie naam vind en ook sterk het vermoeden heb dat het een jongen gaat worden. Aaron betekent: High Mountain.

Mijn man en ik zijn respectievelijk 1.97 en 1.80 lang (in die volgorde).

Tzal wel een langerd worden, dus die naam wordt eer aan gedaan .

Ben verder erg van de Scandinavische namen.

Wie o wie weet daarvan een paar mooie jongensnamen die beginnen met een J?
Aaron is een leuke naam maar wel bijbels zeker samen met Sarah.

Misschien vind je dat juist leuk dan is met een J bv:

Jonathan

Joshua

Jeremy
morris en ayden heeft wel een hoog gtst gehalte.

Nu zal over tien jaar waarschijnlijk iedereen dat vergeten zijn, maar al die twee namen komen dus voor tn gtst.
Misschien kan iemand mij ook helpen. Wij hebben gisteren gehoord dat we een Jongetje krijgen. Hartstikke gaaf natuurlijk, maar die naam wil maar niet vlotten (meisjesnaam hadden we al wel bedacht). Wij houden van namen met (minimaal 2 lettergrepen). Ik vind Quintijn of Jullian bijvoorbeeld mooie namen, maar deze vallen af omdat iemand in onze nabije omgeving al zo heet. Ik hoop dat jullie nog originele ideen hebben.

Alvast bedankt.
quote:

Misschien kan iemand mij ook helpen. Wij hebben gisteren gehoord dat we een Jongetje krijgen. Hartstikke gaaf natuurlijk, maar die naam wil maar niet vlotten (meisjesnaam hadden we al wel bedacht). Wij houden van namen met (minimaal 2 lettergrepen). Ik vind Quintijn of Jullian bijvoorbeeld mooie namen, maar deze vallen af omdat iemand in onze nabije omgeving al zo heet. Ik hoop dat jullie nog originele ideen hebben.

Alvast bedankt.

Viggo

Valentijn

Jonas

Killian

Bastijn

Florian

Maxim

Pepijn

Gideon

Silvan

Jorian

Leander

Pascal

Quirijn

Raoul

Jesper

Wat vind je hiervan??

ps even voor iedereen, het is wel fijn als er een reactie komt op de rijtjes die gegeven worden!

quote:

Ben zwanger van de de tweede.

Eerste heet Sarah en dacht nu aan Aaron omdat ik het een mooie naam vind en ook sterk het vermoeden heb dat het een jongen gaat worden. Aaron betekent: High Mountain.

Mijn man en ik zijn respectievelijk 1.97 en 1.80 lang (in die volgorde).

Tzal wel een langerd worden, dus die naam wordt eer aan gedaan .

Ben verder erg van de Scandinavische namen.

Wie o wie weet daarvan een paar mooie jongensnamen die beginnen met een J? Jurgen

Jelmar

Jesper

Jens

Zoiets??
Nog 1tje vergeten voor Bentz:

Jonas!!

Vind ik zelf erg leuk, hoe kan ik die nou vergeten....
Viggo  nee   

Valentijn nee

Jonas gaat

Killian gaat

Bastijn nee

Florian leuk

Maxim nee

Pepijn heel leuk

Gideon nee

Silvan nee

Jorian nee

Leander  (ken een heel vervelend kind dat zo heet)

Pascal nee

Quirijn nee

Raoul nee

Jesper  vind ik erg leuk, maar zo heet het zoontje van een vriendin al jammergenoeg

Wat vind je hiervan??

Dank je voor je reactie, Pepijn vind ik heel erg leuk, maar twijfel of er daar al niet te veel van rondlopen.

Nog meer suggesties zijn welkom.

ps even voor iedereen, het is wel fijn als er een reactie komt op de rijtjes die gegeven worden!

quote:

morris en ayden heeft wel een hoog gtst gehalte.

Nu zal over tien jaar waarschijnlijk iedereen dat vergeten zijn, maar al die twee namen komen dus voor tn gtst.

hmm ik weet dan nog net dat er een Morris in GTST zit maar Aidan wist ik dus niet (en ik volg zon beetje alles behalve GTST dus) Denk dus niet dat iedereen die link meteen legt, zeker over 10 jaar niet meer....

Nu ga ik maar eens aan het werk :$
Puppy, wat vind je anders van Espen? (ipv Jesper...)

Pepijn is toch niet zon veel voorkomende naam?? Ik zal nog ff voor je gaan brainstormen voor meer opties, meld me later weer ff (moet nu echt ff aan het werk hahaha)
Heej, ik ben nu 33 weken zwanger en ben nog steeds op zoek naar een jongensnaam. Ik heb al een zoon Jayden en een dochter Kyla.

Mijn man en ik kunnen er maar niet uit komen tot nu hebben we

Ik:  Liam en Silver

Man: Sean en Preston

We willen graag een amerikaanse naam wie heeft er leuke ideetjes
Thnx Anouk, Jonas is een leuke (vind Judas trouwens ook een mooie naam.....laten we dat maar niet doen :D)

Sja en Aaron klinkt naast Sarah ook wel errug bijbels, maar toch best mooi ook.
quote: Jurgen Mn broer heet Jorgen

Jelmar Mwah

Jesper Leuk

Jens    Zo heet een vriend (wel heel leuk)

Zoiets??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven