Na lang twijfelen, hak ik de knoop door! Scheiden..
dinsdag 21 april 2009 om 15:50
Zoals mijn titel al aangeeft hak ik nu, na lang twijfelen de knoop door!
Ik ben inmiddels 4 jaar getrouwd en mijn (nu nog) man is echt een schat van een vent. Hij doet werkelijk waar alles voor me en houdt van me. Maar toch voel ik me ergens niet op mijn gemak. De spanning is er enigzins af en ik heb het gevoel dat ik meer op mezelf wil zijn. Uiteraard hebben we het hier meerdere malen over gehad en heb ik de ruimte gekregen, maar voor mij gaat het gewoon niet meer.
Ik ben blij dat ik me ertoe kan zetten om werkelijk te scheiden en er valt een last van mijn schouders. Het doet me alleen zeer om mijn man zo machteloos te zien.. die wilt mij niet kwijt.,
Ik ben bang dat ik een tijd tegemoed ga die af en toe hartstikke moeilijk zou zijn, maar ik ga ervoor en kom hier sterker uit dan ik ooit ben geweest!
Ik ben inmiddels 4 jaar getrouwd en mijn (nu nog) man is echt een schat van een vent. Hij doet werkelijk waar alles voor me en houdt van me. Maar toch voel ik me ergens niet op mijn gemak. De spanning is er enigzins af en ik heb het gevoel dat ik meer op mezelf wil zijn. Uiteraard hebben we het hier meerdere malen over gehad en heb ik de ruimte gekregen, maar voor mij gaat het gewoon niet meer.
Ik ben blij dat ik me ertoe kan zetten om werkelijk te scheiden en er valt een last van mijn schouders. Het doet me alleen zeer om mijn man zo machteloos te zien.. die wilt mij niet kwijt.,
Ik ben bang dat ik een tijd tegemoed ga die af en toe hartstikke moeilijk zou zijn, maar ik ga ervoor en kom hier sterker uit dan ik ooit ben geweest!
dinsdag 21 april 2009 om 15:59
Tja, aan de ene kant vind ik het knap dat je deze stap durft te zetten en aan de andere kant vraag ik me af of dit misschien niet de makkelijkste way out is. Ik kan jullie relatie vanaf deze kant niet beoordelen maar jullie zijn ook met een reden getrouwd en eerlijk gezegd zou ik als echtgenoot geen genoegen nemen met een simpel "de spanning is er een beetje af" en "ik wil meer op mezelf zijn"... Er zijn toch ook andere opties dan gelijk scheiden? Tenminste, dat denk ik dan...
dinsdag 21 april 2009 om 16:00
Jemig, als je er zo over denkt, dat je opstapt op als er geen spanning meer is in je relatie en je meer op jezelf wilt zijn, wens ik je heel veel succes in je verdere leven. Ik wordt echt een beetje naar van je redenatie.
Hebben jullie kinderen (zoniet, dan word ik meteen een stuk milder, dan is het nog steeds jammer dat je gaat scheiden, maar wel minder erg)
Hebben jullie kinderen (zoniet, dan word ik meteen een stuk milder, dan is het nog steeds jammer dat je gaat scheiden, maar wel minder erg)
dinsdag 21 april 2009 om 16:18
Ik word ook een beetje treurig van je post. Je weet toch dat je niet je hele leven lang gigavlinderstotoverjeorenroodaanlopendverliefd kan blijven he?
Hij houdt van je, hij is een prima vent, maar de spanning is er een beetje af. Waarom dan niet proberen samen die spanning weer terug te krijgen?
Of heb jij soms heel stiekem al iets hartstikke spannends met een ander?
Hij houdt van je, hij is een prima vent, maar de spanning is er een beetje af. Waarom dan niet proberen samen die spanning weer terug te krijgen?
Of heb jij soms heel stiekem al iets hartstikke spannends met een ander?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
dinsdag 21 april 2009 om 16:19
quote:Alinaolga schreef op 21 april 2009 @ 15:50:
Maar toch voel ik me ergens niet op mijn gemak. De spanning is er enigzins af en ik heb het gevoel dat ik meer op mezelf wil zijn. waarom voel je je niet op je gemak? kon je nooit op jezelf zijn in al die jaren? als je nog wel van hem houdt is het misschien een optie om te gaan latten?
Maar toch voel ik me ergens niet op mijn gemak. De spanning is er enigzins af en ik heb het gevoel dat ik meer op mezelf wil zijn. waarom voel je je niet op je gemak? kon je nooit op jezelf zijn in al die jaren? als je nog wel van hem houdt is het misschien een optie om te gaan latten?
dinsdag 21 april 2009 om 16:22
Sinds wanneer is de spanning eraf? En wat bedoel je met meer op jezelf willen zijn? Is dat dan niet op te lossen? Ik vind het nog al wat om hierom te gaan scheiden. Natuurlijk kan ik je relatie niet beoordelen, maar ik vind het zo hard gesteld! Hou jij niet meer van hem? Hebben jullie kinderen? T is een beetje een herhaling van wat de mensen hieronder zeggen, maar het lijkt wel alsof het tegenwoordig zo makkelijk is om te scheiden dat het hele trouwen ook niet zoveel meer voorstelt. Hoelang speelt dit al, want jullie zijn nog maar 4 jaar getrouwd.

dinsdag 21 april 2009 om 16:27
dinsdag 21 april 2009 om 16:35
Goh, nu heb je een meegaande en inlevende man (waar velen van zeggen te dromen), is het weer niet goed....kom je er nu ineens achter dat jij een dominante man nodig heb, eentje waar je niet van op aan kunt en waarvan je je telkens moet afvragen waar die is en of hij nog een donder om je geeft, eentje die een ...uitdaging voor je is...
Zoals de dames hiervoor al riepen .... sterkte en tot over een paar jaar ... when reality sucks in
Zoals de dames hiervoor al riepen .... sterkte en tot over een paar jaar ... when reality sucks in
Opinions just like love do not pay any bills
dinsdag 21 april 2009 om 16:37
Alinaolga, meid, je krijgt niet de reacties waar je misschien op gehoopt had.
Ik wens je heel veel wijsheid toe bij het nemen van je beslissingen. Wellicht kun je er alvast rekening mee houden dat de reacties die je nu hier op het forum krijgt ook irl tegemoet kunt zien.
Als je 'spijt van je scheiding' intypt op google komt er een artikel op de 1e pagina dat aangeeft dat 37% van de gescheidenen spijt heeft van de scheiding. Misschien moet je dat artikel eens lezen?
Ik wens je heel veel wijsheid toe bij het nemen van je beslissingen. Wellicht kun je er alvast rekening mee houden dat de reacties die je nu hier op het forum krijgt ook irl tegemoet kunt zien.
Als je 'spijt van je scheiding' intypt op google komt er een artikel op de 1e pagina dat aangeeft dat 37% van de gescheidenen spijt heeft van de scheiding. Misschien moet je dat artikel eens lezen?
dinsdag 21 april 2009 om 16:44
quote:Kapara schreef op 21 april 2009 @ 15:55:
Mijn verhaal!
Heel dapper van je.. Je zal wel diep gaan hoor (tenminste ik wel) en je zult momenten hebben dat je soms even vergeet wat er nou eigenlijk allemaal mis was. Maar voor mij is het t allemaal waard geweest!
Sterkte!!
Niet eens met vorige postings .Ik denk dat je zo'n beslissing niet snel neemt,daar gaat heel wat aan vooraf .Een hele lange tijd .Vind het moedig om onder ogen te zien dat je relatie niet gaat werken ,diep van binnen weet je dat gewoon .
Succes!!
Mijn verhaal!
Heel dapper van je.. Je zal wel diep gaan hoor (tenminste ik wel) en je zult momenten hebben dat je soms even vergeet wat er nou eigenlijk allemaal mis was. Maar voor mij is het t allemaal waard geweest!
Sterkte!!
Niet eens met vorige postings .Ik denk dat je zo'n beslissing niet snel neemt,daar gaat heel wat aan vooraf .Een hele lange tijd .Vind het moedig om onder ogen te zien dat je relatie niet gaat werken ,diep van binnen weet je dat gewoon .
Succes!!
dinsdag 21 april 2009 om 16:46
Het ligt er een beetje aan wat je verwacht van een relatie en wat je verwacht van je leven na je scheiding. Relaties waarbij de passie en hartstocht na 10 jaar nog duidelijk aanwezig zijn, zijn vrij zeldzaam, maar als je dat wilt, kun je inderdaad beter gaan en hopen dat je iemand treft bij wie het spannend blijft. Ik weet niet hoelang je bij je man was voordat jullie gingen trouwen? Vier jaar vind ik redelijk kort om al spanning tekort te komen, in dat opzicht is dit misschien wel de juiste beslissing. Kan me niet voorstellen dat het prettig is om de volgende 20 jaar nog steeds zonder spanning te leven, en is het altijd nog beter om alleen verder te gaan en te hopen dat je iemand vindt bij wie het wat sprankelender blijft. Je kunt ergens je best voor doen, ook voor deze relatie, maar als het er wat jou betreft niet meer in zit, houdt het gewoon op. Soms is een relatie uitgeblust al doe je er wel moeite voor er wat van te maken, en soms heb je er geen zin meer in om te proberen er wat van te maken, ook al heeft je partner dat wel. Kijk in je hart, wat wil je?

dinsdag 21 april 2009 om 16:56
quote:fleurtje schreef op 21 april 2009 @ 16:46:
@Plompiedom: Een hele lange tijd... Nou, ze is vier jaar getrouwd, dus zo héél lang kan die tijd niet geweest zijn, dunkt me.Nee,4 jaar is niet lang ,maar ik bedoel te zeggen dat die twijfels ongetwijfeld langer spelen .Niemand wil snel uit een relatie stappen,daar ga je voor,maar als alles uiteindelijk niet werkt is er veel moed voor nodig om eruit te stappen ....
@Plompiedom: Een hele lange tijd... Nou, ze is vier jaar getrouwd, dus zo héél lang kan die tijd niet geweest zijn, dunkt me.Nee,4 jaar is niet lang ,maar ik bedoel te zeggen dat die twijfels ongetwijfeld langer spelen .Niemand wil snel uit een relatie stappen,daar ga je voor,maar als alles uiteindelijk niet werkt is er veel moed voor nodig om eruit te stappen ....
dinsdag 21 april 2009 om 17:56
quote:lolapaloeza schreef op 21 april 2009 @ 17:05:
Het is wel fijn dat je nu al weet dat je er sterker uitkomt dan je ooit bent geweest.
Dat heeft niet iedereen.Typisch vrouwelijke opmerking ,noemen ze dit steken onder water? De vraagstelling had kunnen zijn : Hoe weet jij dat je er sterker uitkomt ,welke verwachtingen heb je ?
Het is wel fijn dat je nu al weet dat je er sterker uitkomt dan je ooit bent geweest.
Dat heeft niet iedereen.Typisch vrouwelijke opmerking ,noemen ze dit steken onder water? De vraagstelling had kunnen zijn : Hoe weet jij dat je er sterker uitkomt ,welke verwachtingen heb je ?
dinsdag 21 april 2009 om 18:10
quote:plompiedom schreef op 21 april 2009 @ 17:56:
[...]
Typisch vrouwelijke opmerking ,noemen ze dit steken onder water? De vraagstelling had kunnen zijn : Hoe weet jij dat je er sterker uitkomt ,welke verwachtingen heb je ?Hoezo steek onder water? Het is precies wat TO zegt: dat ze hier sterker dan ooit uitkomt. Nou, mooi toch.
[...]
Typisch vrouwelijke opmerking ,noemen ze dit steken onder water? De vraagstelling had kunnen zijn : Hoe weet jij dat je er sterker uitkomt ,welke verwachtingen heb je ?Hoezo steek onder water? Het is precies wat TO zegt: dat ze hier sterker dan ooit uitkomt. Nou, mooi toch.
dinsdag 21 april 2009 om 18:40
Ach ja Alinaolga... De makkelijkste weg is om een ander te zoeken en zo je spanning erbij te krijgen, en dat heb je dan weer niet gedaan! (althans, niet dat we weten)
Ik begrijp je wel hoor, spanning en vrijheid zijn belangrijk.
Misschien zijn sommige mensen gewoon niet gemaakt om het 20 jaar met iemand uit te houden....?!
Ik begrijp je wel hoor, spanning en vrijheid zijn belangrijk.
Misschien zijn sommige mensen gewoon niet gemaakt om het 20 jaar met iemand uit te houden....?!