Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

dinsdag 31 maart 2020 om 14:13
Ik heb op zolder een grote staande lamp en een bureaulamp en samen meer dan genoeg licht. Maar ja, dat is nu mijn werkplek. En ik heb het lego (de lego?) beneden aan de keukentafel staan. Van tekenen en zo komt daardoor op dit moment ook niet veel.Blijenvrij schreef: ↑30-03-2020 21:38Ik heb een daglichtlamp die ik alle kanten uit kan draaien, een hobbylamp is dat. Zo heb ik altijd perfect licht. Ben er heel blij mee. Zoiets als dit: https://www.huissteden.nl/daylight-tafe ... gJks_D_BwE
Dat heb ik wel meer gelezen mbt de paardenbranche. Ga je haar helemaal niet meer laten dekken of kijk je volgend seizoen wel weer hoe alles er voor staat?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 31 maart 2020 om 22:25
Er is een enorm tekort in de zorg, overal zijn niet levensreddende operaties uitgesteld. Maar dan wel zwanger willen worden met alle risico's van dien en de zorg nóg meer belasten. Of willen deze vrouwen allemaal beweren dat ze volledig a la 1930 zwanger zijn? Dat wil zeggen, geen ziekenhuis bezoek, geen echo, geen ziekenhuisbevalling. Gewoon thuis, een verloskundige en je (schoon)moeder die je kraamhulp is. En daarbij is het nog egoistisch ook, er is nog geen nieuws over de gevolgen van corona tijdens de zwangerschap. Straks mss wel allemaal kindjes met afwijkingen...Puz_n_Boots schreef: ↑30-03-2020 12:22Ik kan er met mijn hoofd dus echt niet bij dat die Zwanger worden vanaf.....-topics nog steeds zo actief zijn. Welk mens denkt er nu in hemelsnaam nog aan het maken van een nieuw mens? Dan ben je toch echt de grootst denkbare egoïst of je bent gewoon de meest groene muts zonder IQ die ooit heeft bestaan. Sorry, maar ik kan de beslissingen die sommige vrouwen nu nemen echt niet begrijpen.![]()
dinsdag 31 maart 2020 om 22:37
Weet je wat mij hier nou het meeste aan opvalt?! De ouders eisen dat iemand anders weer voor hun kroost zorgt. Zij zetten ze op de wereld maar een ander moet betalen voor kinderopvang (want je moet fulltime werken om wel 2x per jaar op vliegvakantie met de hele family voor de facebooklikesBlijenvrij schreef: ↑28-03-2020 21:00Even een ergernis hier neerplempen. Het leek me leuk om eenzamen een kaartje te sturen. Op facebook heb ik mij aangemeld bij zo'n groep. Het doel staat omschreven als: eenzamen een kaartje te sturen. Precies wat ik zocht.
Maar, 2 x raden wie er steeds oproepjes plaatsen. Voornamelijk moeders voor hun gezonde kindjes die jarig worden zonder visite en dat zo zielig vinden. Dan denk ik: potdorie, de meesten hebben een familie en anderen in hun omgeving die kaartjes kunnen sturen. Die kinderen zijn niet eenzaam en zitten niet opgesloten. Ik heb veel meer te doen met de ouderen die wel opgesloten zitten, en geen familie zien!
Ik moet nu zo op mijn vingers zitten om er niet op te reageren, maar eigenlijk denk ik: hoe durven jullie. Er zijn wel anderen.
Tuurlijk is het sneu dat er geen visite is, maar daar komt een kind echt wel overheen.

Ik vraag me oprecht af waarom deze mensen kinderen op de wereld hebben gezet...slimme inkomstenbron? Ultiem excuus voor alles? Omdat het hoort? Omdat anticonceptie te duur was?
Juist nu word ik niet goed van het gejammer van ouders...het zijn je eigen kinderen

dinsdag 31 maart 2020 om 22:41
Wat een fijne financiele meevaller! Good for youdianaf schreef: ↑24-03-2020 08:33Wat is het de laatste dagen lekker weer nietwaar? De zonnepanelen zijn er in ieder geval helemaal blij mee, want ze lieten een perfecte opwekkingscurve zien.![]()
Aankomende mei hebben we ze één jaar en zoals het er nu uit ziet, gaan wij de voorspelde opwekkingshoeveelheid halen. Nu waren de berekeningen enigszins conservatief, maar het betekent sowieso dat onze elektrakosten zo goed als nul zijn.Wij hebben verder geen gas, dus lekkerrrrrr!
Bij ons in de wijk zijn ze glasvezel aan het leggen, maar het overlast valt gelukkig mee. Is wel iets lastiger voor ze omdat veel mensen thuiswerken en de auto's dan blijven staan...

dinsdag 31 maart 2020 om 23:45
Ik geniet juist van alle die gespannen hoofden die hun kinderen wel kunnen wurgen. lekker makkelijk om de blij ouder te spelen als je ze toch amper ziet en leraren en KDV verantwoordelijk houdt voor de opvoeding van je kind. Ik zie grote voordelen, opgevoede kinderen die niet meer het centrale middelpunt zijn, het leven wordt een stuk mooier en die kinderen zullen leukere volwassenen zijn.

woensdag 1 april 2020 om 08:03
Jawel. Bij mij in de provincie is afgelopen weekend een familiedrama geweest.icequeen2000 schreef: ↑31-03-2020 22:44hahaha, idd nu overal klagende ouders, dat er nog geen gezinsdrama's gebeurd zijn, is mij een raadsel..

woensdag 1 april 2020 om 08:49
Ik snap het eigenlijk wel dat al die ouders jammer en klagen. Of nou, als ze een beetje klagen in elk geval. Het is ook gewoon lastig om én je kinderen this les te geven en een beetje bezig te houden, én je volledige baan vanuit huis te doen.
Volgens mij zit het probleem er ook in dat best veel mensen hun lat op alles nog net zo hoog leggen als voor de crisis, terwijl de crisis alles verandert. Dus dat er ook een herziening van je lat nodig is. Ik zie mensen in niet-vitale beroepen (zeg maar gerust: bullshitbanen) nog even hard rennen als hiervoor. En ondertussen ook al het schoolwerk keurig willen doen met de kinderen. Ja, dat is natuurlijk niet logisch.
Verder heb je natuurlijk ooit besloten kinderen proberen te krijgen onder bepaalde 'voorwaarden': kind kan naar opvang, kind gaat naar school. Als die voorwaarden ineens veranderen, wordt het misschien inderdaad een stuk minder leuk.
Als vergelijking: het is volgen mij een beetje alsof je een huis koopt buiten de stad, maar heel bewust maar 20 minuten fietsen vanaf de stad zodat je er nog vaak heen kunt. Dan krijg je een knieblessure en kun je niet meer naar de stad fietsen. Een auto heb je niet en het is verder zo afgelegen dat er geen OV komt. Je mist de levendigheid van de stad waar je nu niet heen kunt. Dan ga je toch ook niet tegen mensen zeggen: "Ja hallo, jij wilde zo nodig buiten de stad wonen, dan nu ook niet piepen en jammeren." Nee, dan snap je volgens mij best dat dat jammer is. Dat is met ouders met kinderen nu niet anders.
Overigens zie ik niet zo heel veel gejammer om me heen. Wel mensen die het oprecht zwaar vinden zo alles tegelijk, maar niet dat ze hun kinderen vervelend vinden om zich heen. De man van een vriendin van me heeft een vitaal beroep en zij niet. Dus hij is iedere dag weg, terwijl zij met hun peuter thuis zit en haar baas verwacht dat ze net zo veel af krijgt als op kantoor. Ja, dat is echt niet haalbaar en ik snap best dat ze daar stress van krijgt.
Volgens mij zit het probleem er ook in dat best veel mensen hun lat op alles nog net zo hoog leggen als voor de crisis, terwijl de crisis alles verandert. Dus dat er ook een herziening van je lat nodig is. Ik zie mensen in niet-vitale beroepen (zeg maar gerust: bullshitbanen) nog even hard rennen als hiervoor. En ondertussen ook al het schoolwerk keurig willen doen met de kinderen. Ja, dat is natuurlijk niet logisch.
Verder heb je natuurlijk ooit besloten kinderen proberen te krijgen onder bepaalde 'voorwaarden': kind kan naar opvang, kind gaat naar school. Als die voorwaarden ineens veranderen, wordt het misschien inderdaad een stuk minder leuk.
Als vergelijking: het is volgen mij een beetje alsof je een huis koopt buiten de stad, maar heel bewust maar 20 minuten fietsen vanaf de stad zodat je er nog vaak heen kunt. Dan krijg je een knieblessure en kun je niet meer naar de stad fietsen. Een auto heb je niet en het is verder zo afgelegen dat er geen OV komt. Je mist de levendigheid van de stad waar je nu niet heen kunt. Dan ga je toch ook niet tegen mensen zeggen: "Ja hallo, jij wilde zo nodig buiten de stad wonen, dan nu ook niet piepen en jammeren." Nee, dan snap je volgens mij best dat dat jammer is. Dat is met ouders met kinderen nu niet anders.
Overigens zie ik niet zo heel veel gejammer om me heen. Wel mensen die het oprecht zwaar vinden zo alles tegelijk, maar niet dat ze hun kinderen vervelend vinden om zich heen. De man van een vriendin van me heeft een vitaal beroep en zij niet. Dus hij is iedere dag weg, terwijl zij met hun peuter thuis zit en haar baas verwacht dat ze net zo veel af krijgt als op kantoor. Ja, dat is echt niet haalbaar en ik snap best dat ze daar stress van krijgt.
woensdag 1 april 2020 om 08:54
Dat is al best een leeftijd. Ik begrijp wel dat je dan zegt, ik doe het niet meer.
Heeft ze veel veulens gehad?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 1 april 2020 om 10:16
Niet heel veel. Ik heb lang niet alle jaren met haar gefokt en misschien had ik dat wel moeten doen want ze is heel goed. Het eerste veulen uit haar heb ik niet gefokt, de rest wel. In totaal maar 7. De 8e nu op komst.
woensdag 1 april 2020 om 10:18
Wow, dat vind ik nog best veel. Maar ik geef toe, ik heb er geen verstand van hoor. Maar je hebt één van haar veulens nog zelf?
woensdag 1 april 2020 om 10:27
Er zijn merries die jaar in jaar uit veulens krijgen. Ik noem dat toch wel uitmelken hoor. Ik vind dat niks. Maar een paard is vanaf 3 volwassen. Ik heb een veulen van haar destijds verkocht en daar is alleen maar mee gefokt, erg jammer. Daarom laat ik ze nu liever zelf opleiden of verkoop ik echt aan mensen die ze voor de sport wil hebben. Maar ga maar na: Doranthe heet ze. Die heeft elk jaar volgens mij wel een veulen gekregen. D jaargang.... 2008. Die kreeg met haar 3 al het eerste veulen, dus in 2011. Ze is nu 12, er is verder nooit iets mee gedaan. Eeuwig zonde. Terwijl een zoon van haar Z dressuur loopt, een dochter ZZ springen, haar eerste zoon springt internationaal. De rest is nog te jong om iets te kunnen maar die gaan er ook komen.
Maar goed, mensen hebben een keuze, die kiezen ZELF voor kinderen. Ik snap het dan niet dat ze van hun eigen kinderen gek worden in huis. Ik geloof dat eerlijk gezegd ook niet. In vakantie worden ze toch ook niet gek van hun kinderen? Oke, als je moet werken dan zijn ze niet echt handig om er bij te hebben.
Maar als je niet hoeft te werken, zou je blij moeten zijn dat je eindelijk eens uitgebreid tijd hebt voor je eigen kinderen. Je wou ze immers toch?
woensdag 1 april 2020 om 11:02
Elk jaar?! Als het om honden of katten zou gaan, zou men het geloof ik broodfok noemen.
Zonde dat er dan met zo'n goed paard niets gedaan wordt. Het lijkt mij als je een goed sport/recreatiepaard hebt, je daar ook van wilt genieten. Wat gaaf dat een aantal van de nakomelingen van jouw merrie het zo goed doen!
Ik neus sinds een tijdje een beetje rond op paardefora, omdat ik ze gewoon erg leuk vind.
Nou, vakanties zijn ook altijd een probleem, vaak genoeg hoor je dat 6 weken echt wel heel lang is. En dan nog zijn de meeste ouders echt geen 6 weken 24/7 samen met de kinderen zoals nu. Tijdens de vakanties gaan ze ook gewoon een paar dagen naar de opvang/grootouders/vriendjes. En vaak zijn niet beiden ouders thuis én alles is open dus dan gaan ze naar het zwembad/indoorspeeltuin enz. En als ze echt weg gaan, is er vaak genoeg te doen en is het voor 1 à 2 weken.
Het is veel makkelijker om leuke dingen met je kind te doen, dan dat je ze aan het schoolwerk moet houden en zo. Dat zijn ze niet gewend, dus tja...

Zonde dat er dan met zo'n goed paard niets gedaan wordt. Het lijkt mij als je een goed sport/recreatiepaard hebt, je daar ook van wilt genieten. Wat gaaf dat een aantal van de nakomelingen van jouw merrie het zo goed doen!
Ik neus sinds een tijdje een beetje rond op paardefora, omdat ik ze gewoon erg leuk vind.

Nou, vakanties zijn ook altijd een probleem, vaak genoeg hoor je dat 6 weken echt wel heel lang is. En dan nog zijn de meeste ouders echt geen 6 weken 24/7 samen met de kinderen zoals nu. Tijdens de vakanties gaan ze ook gewoon een paar dagen naar de opvang/grootouders/vriendjes. En vaak zijn niet beiden ouders thuis én alles is open dus dan gaan ze naar het zwembad/indoorspeeltuin enz. En als ze echt weg gaan, is er vaak genoeg te doen en is het voor 1 à 2 weken.
Het is veel makkelijker om leuke dingen met je kind te doen, dan dat je ze aan het schoolwerk moet houden en zo. Dat zijn ze niet gewend, dus tja...
woensdag 1 april 2020 om 12:02
Ik geloof dat onze katten het ook maar niets vinden dat wij hele dagen thuis zijn nu. Poes kan echt heel erg klaaglijk miauwen. Dat mijn directeur gisteren in een concall vroeg "Goh, wie van jullie heeft er een kat thuis?"
Vanmorgen werden wij er allebei zo gek van, dat we haar even naar het balkon hadden verbannen (let wel: in het zonnetje en met een comfortabel bankje). Begint Kater te piepen... zo'n solidaire rooie rakker, zeg maar. Tot we Poeslief weer naar binnen lieten.
Dus ja, ik heb bewust voor katten gekozen. Niet wetende dat ik ooit 24/7 thuis zou zijn en er door gestoord zou worden in mijn werk. Ik snap ouders dus wel een beetje.
Hoe dan ook; ben nu meer dan ooit blij dat wij geen kinderen hebben.
Vanmorgen werden wij er allebei zo gek van, dat we haar even naar het balkon hadden verbannen (let wel: in het zonnetje en met een comfortabel bankje). Begint Kater te piepen... zo'n solidaire rooie rakker, zeg maar. Tot we Poeslief weer naar binnen lieten.
Dus ja, ik heb bewust voor katten gekozen. Niet wetende dat ik ooit 24/7 thuis zou zijn en er door gestoord zou worden in mijn werk. Ik snap ouders dus wel een beetje.

Hoe dan ook; ben nu meer dan ooit blij dat wij geen kinderen hebben.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
woensdag 1 april 2020 om 12:19
woensdag 1 april 2020 om 12:27
Dit dus... Familiemens, my Twin!Familiemens schreef: ↑31-03-2020 22:37Weet je wat mij hier nou het meeste aan opvalt?! De ouders eisen dat iemand anders weer voor hun kroost zorgt. Zij zetten ze op de wereld maar een ander moet betalen voor kinderopvang (want je moet fulltime werken om wel 2x per jaar op vliegvakantie met de hele family voor de facebooklikes). En een ander moet ze entertainen, en ze moeten lekker naar de opvang ook als je een vrije dag hebt want lekker naar de spa/kapper/tuincentrum. En nu is er corona, kun je als ouders samen een plan bedenken om toch een leuke verjaardag te regelen voor je kind maar nee..........jammeren op social media dat het zo zwaahaahaaar is allemaal en zo zieeehieelug voor je oogappeltjes. STEL JE VOOR dat je iets voor je EIGEN kind moet doen. Vermoeiend!
Ik vraag me oprecht af waarom deze mensen kinderen op de wereld hebben gezet...slimme inkomstenbron? Ultiem excuus voor alles? Omdat het hoort? Omdat anticonceptie te duur was?
Juist nu word ik niet goed van het gejammer van ouders...het zijn je eigen kinderenjank niet.

woensdag 1 april 2020 om 12:41
Tja, die rooie is de goedzak. Poes is gehaaid. Als ik de balkondeur open om Kater naar buiten te laten, springt Poes over hem heen naar binnen. De solidariteit werkt maar één kant op, zeg maar....
Ik geloof niet meer in sprookjes.
woensdag 1 april 2020 om 13:31
Doornroosje75 schreef: ↑01-04-2020 12:41Tja, die rooie is de goedzak. Poes is gehaaid. Als ik de balkondeur open om Kater naar buiten te laten, springt Poes over hem heen naar binnen. De solidariteit werkt maar één kant op, zeg maar....

Het is dat ze zo leuk zijn...

woensdag 1 april 2020 om 14:01
Ik kom ook weer even aanhaken..
Familiemens, je zegt altijd hardop wat ik niet durf te zeggen
Dat gezemel inderdaad over die kinderen altijd.
Verder begin ik eigenlijk steeds meer te wennen aan de situatie
De situatie op zich natuurlijk niet.., maar de rust eromheen wel, geen verplichtingen,(niet dat ik er nu zoveel had maar toch) begin steeds meer op gang te komen met klusjes in huis, ben het hardlopen weer aan het opbouwen. Ik fiets veel.
Zo lang ik me niet teveel bezig houd met het nieuws en de zorgen over mijn ouders wat loslaat gaat het niet slecht momenteel.
Ik ben eigenlijk banger voor de periode dat het straks allemaal weer gaat draaien.. nu weten we allemaal een beetje waar we aan toe zijn dus ik hoop eigenlijk dat het qua maatregelen even zo blijft...
Nou, ik spring zo weer lekker op de fiets.
Fijne dag allemaal
Familiemens, je zegt altijd hardop wat ik niet durf te zeggen

Dat gezemel inderdaad over die kinderen altijd.
Verder begin ik eigenlijk steeds meer te wennen aan de situatie

De situatie op zich natuurlijk niet.., maar de rust eromheen wel, geen verplichtingen,(niet dat ik er nu zoveel had maar toch) begin steeds meer op gang te komen met klusjes in huis, ben het hardlopen weer aan het opbouwen. Ik fiets veel.
Zo lang ik me niet teveel bezig houd met het nieuws en de zorgen over mijn ouders wat loslaat gaat het niet slecht momenteel.
Ik ben eigenlijk banger voor de periode dat het straks allemaal weer gaat draaien.. nu weten we allemaal een beetje waar we aan toe zijn dus ik hoop eigenlijk dat het qua maatregelen even zo blijft...
Nou, ik spring zo weer lekker op de fiets.
Fijne dag allemaal

yesss wijzigde dit bericht op 01-04-2020 15:54
4.31% gewijzigd

woensdag 1 april 2020 om 14:59
Tsja, wat dat betreft ben je beter af met een hond. Die vinden het alleen maar gezellig als je de hele dag thuis blijft.
Maar ik zou wel willen dat mijn man een baan buitenshuis had hoor. Nu bemoeit hij zich overal mee en dat is ook niet prettig.
Bij paarden is geen broodfok bekend nee. Hoewel er wel veel mee gefokt wordt. Maar ik denk dat de omstandigheden waarin fokmerries gehouden worden en hun veulens geboren worden, beter zijn dan bij honden. En dat de gevolgen voor honden verstrekkender zijn dan voor paarden.
Maar ik zou wel willen dat mijn man een baan buitenshuis had hoor. Nu bemoeit hij zich overal mee en dat is ook niet prettig.
Bij paarden is geen broodfok bekend nee. Hoewel er wel veel mee gefokt wordt. Maar ik denk dat de omstandigheden waarin fokmerries gehouden worden en hun veulens geboren worden, beter zijn dan bij honden. En dat de gevolgen voor honden verstrekkender zijn dan voor paarden.