Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jokke, wat vreselijk verdrietig. Het zijn al zulke rotte tijden. Geen idee hoe jullie huwelijk zou zijn maar het gaat vooral over evenementen die tot 1 juni niet mogen. Het kan zijn dat huwelijk daar niet onder valt alhoewel het natuurlijk zo geen onbekommerd feest kan worden. Ik hoop dat je het naar later kan verschuiven.

Heel veel sterkte, ik vond het heel ruw de eerste periode, later is dat gezakt. De pijn blijft een gevoelig punt.
Lieve jokke wat moeilijk en heftig en wat een vreselijke teleurstelling , hele dikke knuffel.

Heel veel sterkte voor alle krachtige lieve dames die allemaal op hun behandeling moeten wachten door het corona virus. Ik hoop dat jullie allen in goede gezondheid zijn.

:hug:
Nee toch Jokke :'( ik had het zo gehoopt voor jullie. Wat gemeen en oneerlijk. :cry:
Natuurlijk zat de kans erin dat het niet ging lukken maar toch weer die laatste strohalm.. en nu is t klaar. Een gat inderdaad, helemaal nu je bruiloft niet door kan gaan.
Maar lieverd die bruiloft wordt niet afgezegd, alleen uitgesteld! En de reis ook! Maar zo zuur dat je nu niets hebt om naar uit te kijken of je af te leiden. :"-( Maar het blijft niet altijd kut. Op een dag zal t weer dragelijk en zelfs weer leuk zijn. Maar dat heeft tijd nodig.
Heel veel sterkte :redrose: :hug:
LieveJokke omdat er niets te zeggen is wat helpt in zo'n moeilijke tijd, een hele dikke knuffel voor je :hug: . Ik denk aan je.
Het wordt inderdaad beter, maar daar heb je nu niets aan.
Me neerleggen bij het feit dat ik de rest van mijn leven ongewenst kinderloos blijf is oprecht het allermoeilijkste dat ik ooit heb moeten doen. En eigenlijk kan niemand je daar ook bij helpen, het is een heel zwaar een eenzaam proces. Wees lief voor jezelf en hou je vast aan de mensen die er toe doen. Verdorie Jokke, ik had je anders gegund.
Lees ik jullie lieve berichtjes en dan stromen de tranen weer.
Het werk in de zorg gaat door, vind het heel pittig op dit moment
jokke schreef:
27-03-2020 10:17
Lees ik jullie lieve berichtjes en dan stromen de tranen weer.
Het werk in de zorg gaat door, vind het heel pittig op dit moment
:redrose: :redrose: :redrose:

Moest vanmorgen nog aan je denken bij het opstaan. Had het zo graag anders voor je gezien. Sterkte vandaag, morgen en op alle andere moeilijke dagen die er de komende tijd ongetwijfeld ook gewoon nog komen. :cry:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lieve Jokke, wat ontzettend verdrietig allemaal! Dat je nu ook nog hebt dat allemaal negatieve berichten samenvallen,maakt het extra verdrietig. Helaas heb je geen invloed op deze berichten. Hopelijk kun je je huwelijk en de reis op een later moment doen, maar ik begrijp de teleurstelling. Het is altijd fijn om leuke dingen in het vooruitzicht te hebben. Zeker als je rotnieuws hebt waardoor je al niet lekker in je vel zit. Een dikke knuffel voor jou. :hug: :rose:

Hier inmiddels gewend aan het thuis werken. Het is saai zo alleen videovergaderen gaat niet altijd even goed,maar ik probeer zo goed als het kan de boel door te laten draaien. Ook ik zit in een vitaal beroep, geen zorg, en heb het razenddruk met coronamaatregelen en wetgeving.
Het werk zorgt voor veel afleiding, maar in mijn achterhoofd hou ik wel de gedachte dat het ooit beter wordt en de trajecten weer door kunnen.
Ik probeer elke dag met mijn man een moment te zoeken om lol te trappen. Even ouwehoeren, lachen om nog bang theory of mijn kat die gekke capriolen uithaalt. Lichtpuntjes die mij zo de dag door helpen.

Ik denk aan jullie in deze tijden! :redrose:
Jokke een dikke knuffel voor jou. :hug:
Wat een rot nieuws, het was je zo gegund.

Meiden, wat een tegenvallers met alle klinieken die nu tijdelijk sluiten. Ik hoop dat het leven snel weer "normaal" wordt en alle behandelingen weer opgestart kunnen worden.
Jokke, :hug:

Hoe gaat het verder met iedereen. Het wachten wordt nu wel heel concreet in die zin ik besef me dat het echt nog een tijd kan duren. Tegelijkertijd leek het een beetje bijzaak geworden rondom alle hectiek. De werkdruk is nu weer gezakt. Zit deze week pas echt helemaal thuis en het voelt toch wat leeg.

Volgens mij gaat het uitstellen niet alleen over de bezetting in een ziekenhuis maar ook omdat ze willen weten of het virus invloed heeft op de ontwikkeling embryo's en prille zwangerschap. Wij wachten op een telefoontje om te weten wanneer het volgende gesprek is. Op zich heb ik me nu ook verzoend met het idee dat het niet gaat lukken, en dat geeft minder druk. Eerder in het traject was het gemis veel venijniger, dat is echt gezonken.

Ik vind het ook wel heel heftig wat er gebeurt, en de maak me zorgen over de impact.

heel veel succes iedereen met wachten, thuiswerken en ik hoop vooral dat iedereen gezond blijft.
Nog steeds niet ongesteld, echt heel vreemd aangezien mijn eisprong nu meer dan 3 weken geleden was :huh:
Contact gehad , normaal zou je medicatie krijgen maar ja dat heeft geen zin want kan toch niet verder.
Ze benoemde idd ook vanwege corona je het niet moet willen om de behandeling in te gaan omdat ze niet weten wat het met een zwangerschap doet.
Komen jullie de tijd een beetje door?
Sorry ik ben even van de radar verdwenen, had een momentje nodig om mezelf weer te herpakken. Er heeft geen TP plaatsgevonden zoals ik al had aangegeven. Ik durfde ook zelf niet te bellen om dit te eisen hoor, ik snapte het gezien alle coronaperikelen. En had ook een hoestje waardoor de tp uiteindelijk ook helemaal niet had kunnen plaatsvinden.
Er zijn geen cryo's. Gehele poging dus voor niks. Wel een aantal rietjes over en nog tese materiaal. Ik twijfel nu wel heel erg over wat ik wil. Door de behandelingen ben ik mezelf niet, ik kom in gewicht aan, endometriose verergerd etc. Genoeg tijd nu om hierover na te denken. Ik ga nu tijdelijk aan de pil ivm. de endometriose. Er waren nu twee cystes te zien, ze hopen het met de pil weer rustiger te krijgen.

@jokke :hug:
Hey dames hoe gaat t hier met iedereen?
Komen jullie de dagen wat door?

Someone wat rot dat er geen cryo was en de hele poging voor niks was. Misschien goed om even deze (verplichte) pauze te hebben zodat je/jullie kunnen bedenken hoe jullie verder willen. Twijfel je of je het bij 1 kindje wilt houden? Of zijn er nog andere opties die je afweegt?
En staan jij en je partner er op dit moment gelijk in?
Succes in elk geval :hug:

Kasteel jij had je intake gehad bij eicelbank in Utrecht. Wat is jullie eventuele volgende stap? Doen ze de maatschappelijk werker afspraken ook digitaal of wordt het nu officieel uitgesteld?

Ik denk aan jullie lieve meiden!
En bedankt voor de adviezen omtrent nipt/combinatie test. We gaan voor de nipt Obv jullie adviezen
Hoe gaat het lieve meiden? :heart:

Joke, vanuit hier is ook extra aan jou gedacht. Hoe is het de afgelopen dagen met jullie gegaan?

Kasteel, ben ook benieuwd hoe jullie gesprek is gegaan.
Weet even niet of jullie via bekende donor gaan?

Piene, vervelend dat je nog niet ongesteld bent geworden.
Heb je een neusspray gehad? Die kan de boek flink platleggen.

Someone, heel verdrietig voor jullie.
En een lastige keuze, hopelijk kunnen jullie de komende tijd goed voelen en praten wat jullie nog willen/aankunnen.

Hier is medicatie voor volgende poging binnen, maar de grote vraag is, wanneer mag er gestart worden?

Wie zouden er nog meer starten?
Moosforhappines1988 schreef:
01-04-2020 09:38
Hoe gaat het lieve meiden? :heart:

Joke, vanuit hier is ook extra aan jou gedacht. Hoe is het de afgelopen dagen met jullie gegaan?

Kasteel, ben ook benieuwd hoe jullie gesprek is gegaan.
Weet even niet of jullie via bekende donor gaan?

Piene, vervelend dat je nog niet ongesteld bent geworden.
Heb je een neusspray gehad? Die kan de boek flink platleggen.

Someone, heel verdrietig voor jullie.
En een lastige keuze, hopelijk kunnen jullie de komende tijd goed voelen en praten wat jullie nog willen/aankunnen.

Hier is medicatie voor volgende poging binnen, maar de grote vraag is, wanneer mag er gestart worden?

Wie zouden er nog meer starten?
Waar gaan jullie de volgende poging doen Moos? En met welke medicijnencocktail ga je het uiteindelijk proberen? Ik word elk moment ongesteld en had dan eigenlijk ook mogen starten in Gent :"-( . En ondanks dat ik het écht heel erg vind wat er in de wereld gebeurt momenteel, heb ik er zo de balen in de laatste dagen.
Stipje, spannend dat je alweer een stap verder bent, nu op naar de NIPT

Ik heb geen idee hoe het verder gaat, dat wist de arts ook niet. Het is afwachten, denk niet digitaal want het is ook belangrijk dat ze ons zien.

Someone, jammer dat het zo gelopen is. Succes met nadenken en het verwerken. Hoop vooral ook dat je niet veel last krijgt van je endometriose.

Daisy en Moos, nu dus even extra confronterend dat alles echt dicht is. Sterkte met wachten.
Herken heel erg wat je schrijft daizy. Het wachten is zo moeilijk.
Ondanks alle ellende geniet ik wel vd zon, en extra tijd met man en dochter van man. Maar de dagen duren een stuk langer zo.
Wij lopen in heinsberg. Voorheen ook in Gent, daar alleen onderzoeken miskramen gedaan en 2 mislukte iui, we zagen niet zo veel meerwaarde in iui.
We gaan van 2 x 150 eenheden naar 2 x 225 ovaleap en meriofert.

Wij waren ook tevreden over Gent maar wilde ook horen wat heinsberg van onze situatie vond, laag amh en licht verhoogde fragmentatie.

Ik verwacht over drie weken menstruatie en dan moet ik weer contact opnemen of we verder kunnen.
Dag lieve dames.
Wat denk ik veel aan jullie, zo ellendig dat alles op dit moment on-hold staat. Alles duurt al zo lang in dit traject. Dikke knuffel.
Hier gaat het best redelijk, lijkt of mijn gevoel wat uitgeschakeld is. Niet te veel denken en dan is het best te doen. De duidelijkheid die we nu hebben, kinderloos zijn, hoe pijnlijk en verdrietig ook, het is wel duidelijk. Hier moeten we een weg in gaan vinden.
Ik heb nog best wat medicatie over, voor dames die het zelf moeten betalen.
Sowieso Meriofert, pregnyl en zal eens opzoeken wat we nog meer hebben.
Jokke: Je lijkt je staande te houden. Goed om te horen. Je verdriet mag er natuurlijk ook gewoon zijn. Ik snap heel goed dat de duidelijkheid je ook wat waard is overigens. Je weet waar je aan toe bent en kan het afsluiten. De onzekerheid van de trajecten is mentaal nl. ook enorm slopend. Dat gezegd hebbende: ik vind het wel heel verdrietig en had graag een andere uitkomst voor jou en Jokke man gezien.

Daisy: Ja dat wachten en niet weten waar je aan toe bent in de huidige situatie is gewoon heel erg rot. Ook omdat er überhaupt in deze periode zoveel onzekerheid is en je deze tijd qua vruchtbaarheidsbehandelingen in feite gewoon 'verdoet'. Dikke knuffel lief.

Moos: Ik snap dat je voor een 2nd opinion gaat. Ook gelet op het hoge aantal miskramen is het soms goed om advies van een ander in te winnen.

Duuf: Staat alles met betrekking tot pleegzorg on hold of kan dat gewoon door blijven gaan? En is het thuis werken nog steeds K****? Ik snap je helemaal trouwens - de muren komen hier ook op mij af en probeer ook wel te wandelen over Repton. Maar het blijft lastig dat het leven dat we allemaal hadden opeens zo veranderd is. Bizar gewoon.

Hier verveel ik mij een beetje en thuis zitten is niet echt iets voor mij. Ik heb niet veel kunnen doen qua werk (wacht op feedback) en heb de kasten maar eens goed uitgesopt en ga nog steeds braaf op de cross trainer. Ben gewoon niet goed in niets doen en word daar onrustig van. Ik hou er ook rekening mee dat onze 2021 cruise niet doorgaat. In September moeten we het volledige bedrag betalen, maar ik ben niet voornemens om dat te doen als die schepen (nog) niet varen. We hebben tot op heden alleen een aanbetaling gedaan die wij, als zij cancelen in beginsel terug zouden moeten krijgen. Als zo'n bedrijf over de kop gaat en we kunnen als crediteur gewoon in de rij aansluiten is dat een te groot financieel risico. Man en ik zijn het er overigens niet helemaal over eens...

Oh en voordat ik het vergeet: Someone: wat jammer dat het embryo ook niet ingevroren kon worden. Ik bemerk bij jou een twijfel om nog door te gaan. Ik heb ook een tijdje in limbo land geleefd en had een twijfel of we niet toch nog voor een kindje zouden moeten gaan. En bij ons spelen er ook wel andere dingen, maar uiteindelijk viel er ook een last van mijn schouders af toen we besloten het te laten voor wat het was. Wij hadden ook geen cryo's meer nadat ik de 2CC blasto had afgeschreven dus dat zou betekenen dat we weer bij square 1 zouden staan met alle onzekerheden van dien. Ik ben heel erg dankbaar met hetgeen ik uiteindelijk heb en kan ook echt vrede hebben met de situatie zoals die is. Als ik geen moeder was geworden had dat anders gelegen vermoed ik, maar ik voel mij enorm gezegend. Natuurlijk - tot een jaar geleden had ik echt heel graag een tweede gewild, maar nu is het ook gewoon goed zoals het is met onze enige dochter en taal ik ook niet (meer) naar een tweede.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Thuiswerken begint te wennen hier hoor, het heeft ook zijn voordelen. Ik begin vroeg, rond de tijd dat ik normaal in de auto stap (07:00) en hou dan ook lekker op tijd weer op. Praktisch gezien kan ik alles thuis prima doen, dus ik heb niet echt klagen hoor. Ik mis alleen wel wat mensen om me heen ;-)
Maar voorlopig ben ik allang blij dat ik een baan heb die door kan lopen, net als mijn man (hoewel hij wel aanmerkelijk minder werk heeft nu) en we ons in die zin geen zorgen hoeven te maken over onze financiele situatie. Ik realiseer me heel goed dat dat voor veel mensen anders is.
Wij wonen ook in een prima omgeving voor deze gekke situatie. Straat over en we staan in het bos. We hebben een hond waardoor je toch vaak even buiten komt en ik loop 'gewoon' hard in het bos, een paar keer per week. Genoeg frisse lucht dus nog. Maar wel een klein wereldje zo. En zorgen uiteraard, net als iedereen, over de kwetsbaren in onze omgeving en de mensen die er financieel wel hard door geraakt worden. Het is gewoon allemaal niet zo leuk nu wat mij betreft.
Wij hebben overigens ook een vakantie gepland die mogelijk (/waarschijnlijk) niet door gaat. Gek genoeg doet me dat niets. Gaat het niet, dan gaat het niet. Kost het geld, jammer dan. Ik geloof dat zo'n eng virus heel goed is voor je relativeringsvermogen ;-)

Pleegzorg loopt gewoon door, we hebben weer een mogelijke match. Dit keer 1 waar wij allebei in principe wel positief over zijn. Maar het perspectief is nog niet duidelijk in deze situatie. Vrij grote kans dat het kind weer terug 'moet' naar de biologische moeder. Dat wilden wij in beginsel niet, maar we twijfelen nu toch of we dit niet maar gewoon moeten doen.
Oh spannend Duuf. Fijn dat er een match is gevonden! Lijkt mij ook lastig dat je mogelijk weer afscheid moet nemen van je pleegkind en dat dit wel een overweging is die je meeneemt. Fijn dat het werken vanuit huis goed loopt. Als ik werk heb, vind ik het beter te doen, maar ik had deze week maar 4 uur en aanbiedingen voor klussen elders. Die kan ik niet aannemen, omdat ik wacht op een vierde fase van een project, maar baal daar wel van. Ik ben gewoon niet zo'n thuis zitter, al vermaak ik mij wel met de cross trainer.

Fijn dat je zo dicht bij het bos woont en gewoon kan blijven hardlopen. Scheelt toch gewoon enorm. Voor ons geldt hetzelfde: het park is gewoon mooi en wat dat betreft niets te klagen. En toch vind ik het lastig en merk ik dat ik wel wat chagrijniger ben deze week.

En deels eens hoor: je leert relativeren en ook geld of een vakantie kun je weg relativeren, maar voor wat betreft de wereldreis van 4 maanden geldt dat het financiele risico wel iets groter is dan voor een reguliere vakantie. Dat zijn bedragen waar mensen heel wat IVF behandelingen van kunnen hebben en niet een bedrag waar ik mij makkelijk overheen zou kunnen zetten als de solvabiliteit van Cunard opeens niet meer zo goed meer blijkt te zijn. Voorheen solide bedrijven als KLM voelen de klappen natuurlijk ook. Als de vakantie niet doorgaat kan ik daar best wel mee leven, maar als we betaald hebben en de toko vervolgens failliet gaat geloof ik dat ik dat heel naar zou vinden en daar ook even zuur van zou zijn. Maar goed het is nog geen September natuurlijk en misschien dat het tegen die tijd wel anders is.
Snap ik helemaal, dat is ook een totaal ander verhaal dan een weekje op een tropisch eiland. En hele andere bedragen ook vooral. Totaal niet vergelijkbaar met onze vakantie. In jullie geval zou ik er ook anders in staan hoor. Maar voorlopig is het nog lang geen september, we weten inmiddels dat de wereld heel snel op zijn kop kan dus wie weet wat er nog gebeurt.

Voor iedereen dit zit te wachten op behandelingen die vooralsnog niet doorgaan; ik hoop dat jullie het een beetje volhouden.
Wat spannend Duufje! En herkenbaar wat jullie schrijven over vakanties Baggal en Duufje. Al is zo’n wereldreis wél echt een ander verhaal. Ik zou begin juni op vakantie gaan, maar dat gaat hem natuurlijk ook niet worden. Om het geld maak ik me geen seconde druk, maar ik vind het wel heel jammer dat alle ‘afleiding’ en leuke dingen om naar uit te kijken op deze manier wegvallen. Ik vind het altijd heel fijn om leuke dingen in het vooruitzicht te hebben om alles een beetje vol te houden en dat valt nu allemaal weg natuurlijk. Maarja, komt ook wel weer.

Baggal ik snap wel dat je daarvan baalt hoor. Het is toch een onzekere tijd voor veel mensen. Is er vanuit de Britse overheid iets geregeld ter compensatie?

Ander vraagje: ik heb nog drie capsules menopur die ik niet meer ga gebruiken. Maak ik iemand daar blij mee?
Daisy: Dat is ook wat het voor jou en anderen extra zuur maakt. Als je een mooie vakantie hebt om naar uit te kijken of een huwelijk zoals Jokke, dan kom je de periode toch wat makkelijker door. En helaas staat echt ALLES on hold. Misschien dat je van online shoppen tijdelijk blij wordt, maar ook daarvoor geldt dat het vaak maar spullen zijn. Ik heb tijdens de behandelingen wel af en toe wat moois voor mijzelf gekocht, gewoon omdat ik vond dat ik het verdiende. Een mooie tas of een sieraad. Gewoon proberen het voor jezelf aangenaam te maken - al is dat soms best lastig.

De regeling in de UK heeft geen zin voor mij. Als ik mijn BV tijdelijk stop, dan krijg ik 80% van mijn inkomen in de vorm van een grant. Ik hou mijn inkomen om belastingtechnische redenen absurd laag en 80% daarvan is net boven de £500 per maand (als ik extra geld nodig heb doe ik dat in de vorm van dividenden). Als ik werk heb, declareer ik dergelijke bedragen binnen 1 dag of minder dan 1,5 dag. En je moet je BV echt stoppen om in aanmerking te komen voor de regeling en ik verwacht meer dan dat bedrag te verdienen. Ik word ook nog steeds gevraagd, maar wacht op stukken van een van de kantoren. Wanneer die komen, zit ik wel goed trouwens. Tussendoor iets anders aannemen dat dan overloop veroorzaakt is gewoon lastig. Helemaal klagen mag ik eigenlijk niet hoor. Mijn man is gewoon in loondienst en is ontzettend druk dus financieel is het voor ons wel goed te behappen. Maar voor mijzelf vind ik het rot dat het werk minder wordt, ik steeds mijn email in de gaten hou om te kijken of er al nieuws is en niet weet waar ik aan toe ben. Mis ook mijn collega's. Verder mag ik niet klagen en dat weet ik rationeel ook echt wel. En toch bemerk ik eerlijk gezegd dat is soms echt bloed chagrijnig ben. De zinnen verzetten op de cross trainer helpt wel een beetje.
Jokke: Wat verschrikkelijk dat jullie laatste poging is mislukt. Ik had het je zo ontzettend gegund. Hele slechte vraag natuurlijk, maar hoe gaat het nu met je? Kom je de dagen een beetje door?

Baggal: Jouw onrust is herkenbaar. Aan de ene kant goed om eens gedwongen te worden om rust te pakken, aan de andere kant zeer niet relaxt. Vooral dat niet weten waar je aan toe bent is ontzettend irritant. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over jouw werk. Wel stoer dat je nog steeds op de cross trainer staat!

Daisy: Hoe was de belafspraak met Gent?

Moos: Ik las net online een vrouw die contact had gehad met haar arts in Spanje en daar begonnen ze ook over september weer verder… Fijn dat je de medicatie in ieder geval binnen hebt. Alles kan maar geregeld zijn, zodat je straks zsm kan starten!

Kasteel: Heb je al gehoord wanneer je weer een volgend gesprek hebt?

Piene: Ben je ondertussen al ongesteld geworden?

Someone: Dat is echt heel erg kut nieuws. Dat bericht kennen we helaas en bij ons voelde het alsof de grond onder onze voeten vandaan werd geslagen. Hoe gaat het met je? Hoe voel je je bij de pil?

Duuf: Fijn om te horen dat het thuiswerken een beetje begint te wennen. Wat hebben jullie alweer vlot een nieuwe mogelijke match! Spannend weer!

Hier weinig spannends te melden. Vandaag de hele dag in de tuin gezeten en dat is echt het moment dat ik mij het meest stoor aan kindloos zijn. Je hoort alleen maar spelende en schreeuwende kinderen hier, wonen in een hele jonge wijk. De buurvrouw is zwanger. Een van mijn beste vriendinnen is zwanger. De andere buurvrouw vroeg of ze haar kinderen voor onze katten mocht ruilen voor een paar dagen. En dan voel ik me aan het eind van zo'n dag zo'n ontzettend bittere kinderloze vrouw. Die alleen maar heel erg chago word van alle kindsgeluiden.
Spanje heeft vandaag aangegeven de lockdown tot eind april vol te houden. En ik verwacht dat het daarna misschien nog wel verlengd wordt. De afgelopen week ben ik veel te druk met andere zaken geweest, maar vandaag voelt het waarschijnlijke september of oktober ineens ontzettend ver weg en heb ik zin om mijn verdriet weg te eten met een bak ijs. Helpt niks, dus ik probeer het maar even zo vol te houden. Morgen hopelijk weer een betere dag. :)
Lieve Lauwie,
Ik hoor je en ik voel je. Veel van mijn vrienden klagen momenteel ook veel over de lange dagen thuis met de kinderen. En ergens snap ik dat natuurlijk heel goed. Maar bij mij is juist de eenzaamheid enorm toegenomen door de lange dagen alleen thuis (ik werk ook vanuit huis. Ik mis mijn zoontje erger dan ooit. Mijn grote, stille huis voelt leger dan ooit. En ik ben extra verdrietig omdat ik ook zo graag moeder wil zijn. Ik heb gisteren voor het eerst sinds een hele lange tijd weer eens flink gehuild en dat luchtte gelukkig we wat op. En de eerst volgende die een grapje maakt over een babyboom over 9 maanden kan een sneer verwachten ;-) Je bent niet alleen lieve meid :hug:

September vind ik trouwens wel heel lang duren zeg 😫. Mijn belafspraak met Gent was prima. Protocol doorgesproken en bloeduitslagen (alles was goed). Nu wachten tot de Corona ellende voorbij is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven