Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Jokke. Dat is heel naar zeg. Had je al veel voorbereidingen getroffen? Enorm verdrietig als je er zo naar uitkijkt. Heb je trouwens al getest?

Piene: heel verdrietig ook.

Neo: Daar heb je ook gelijk in.

Gisteren niet gewerkt, maar kreeg nog een mailtje van die andere klant of deze week nog wat voor ze kon doen. Heb maar ja gezegd, al had ik gister woorden met de koppensneller. Die wilde nog even allerlei contract/uittreksels van de KVK zien. Voor een klus van nog geen 8 uur waar ik heel zuinig geschreven heb had ze dat eerder moeten vragen. Dan had ik daar extra tijd voor gerekend. Is opgelost en er komt bovendien iets meer werk aan...

Ik vermoed trouwens dat onze wereldreis niet doorgaat. En dit was het enige jaar dat we konden gaan, omdat SA daarna leerplichtig is. Maar goed, ik vind het ook wel heel erg wat er gaande is in de wereld dus wat dat betreft is zo’n reis een luxe probleem.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Someone: heel veel sterkte vandaag, ondanks die punctie hoop ik dat er vandaag toch nog een lichtpuntje is qua nieuws...
Jokke nee wat super rot!! Hopelijk kunnen jullie de datum en alles wat erbij hoort uitstellen... Ook dát nog erbij, dat is gemeen... Niet dat iemand er iets aan kan doen maar dat was nou juist even zij fijn e afleiding geweest van t traject en jullie liefde voor elkaar delen. Maar uitstel is geen afstel, ik hoop dat jullie alles redelijk kunnen verzetten :hug:
Wanneer ga je testen?

Baggal , ja een cruise lijkt op dit moment, of eigenlijk totdat er een vaccinatie is, heel onverstandig. Natuurlijk een luxe probleem, maar toch zo'n ding waar je naar uit keek en een onvergetelijke reis was geworden. Wie weet een keer in een zomervakantie 6 weken als SA lekker lang vrij is..

Neo wat je zegt heb je wel een punt. 2 vriendinnen van mij moeten binnen een maand bevallen, ze wilden gelukkig al thuis bevallen maar als er iets mis gaat en ze naar t ziekenhuis moeten mag hun eigen verloskundige bijv niet mee. Ook is t natuurlijk geen fijn idee naar t ziekenhuis te moeten wat tegen die tijd vol ligt met Corona patiënten. En daarna geen kraambezoek. Geen leuke periode voor hen..

Hier: ik heb vorige week echo gehad en er was een hartje te zien :heart: Over 3 weken gaan we terug voor afspraak bij gynaecoloog en bespreken we dat we nipt en/of combinatie test doen (Eiceldonor is 37). Als die geweest is en positief is, dan ga ik t echt geloven en blij zijn. Tot die tijd blijf ik gereserveerd (O)
Wat neo zegt is wel beetje waar, ik vind t wel spannend om nu zwanger te zijn. Corona gaat niet weg zijn als de piek voorbij is, je kunt t dan nog steeds krijgen maar de zorg druk is er dan af. Ik houd er rekening mee dat ik evt. de hele/een groot deel vd zwangerschap in quarantaine door moet brengen. O_o
stipjepipje wijzigde dit bericht op 24-03-2020 19:13
1.63% gewijzigd
stipjepipje schreef:
24-03-2020 10:42
Hier: ik heb vorige week echo gehad en er was een hartje te zien :heart: Over 3 weken gaan we terug voor afspraak bij gynaecoloog en bespreken we dat we nipt en/of combinatie test doen (Eiceldonor is 37). Als die geweest is en positief is, dan ga ik t echt geloven en blij zijn. Tot die tijd blijf ik gereserveerd (O)
Gefeliciteerd!!

Mag ik je meteen een tip geven? Kies de NIPT, en niet de combinatietest.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom de combinatietest tegenwoordig nog mag worden uitgevoerd, vergeleken met de NIPT is die test echt waardeloos... (Ik heb 3 weken in onzekerheid gezeten en valse hoop gehad, met de NIPT had ik meteen duidelijkheid gehad.)

De NIPT is gelukkig een hele goede test: een goede uitslag is 99,99% betrouwbaar.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik echo de woorden van Flipje even Stipje. De NIPT is veel betrouwbaarder als het om T21, T18 en T13 gaat dan een combinatie test. Ik ken gevallen van een goede combinatie testuitslag en toch een T21 afwijking. Een NIPT kan in zeer zeldzame gevallen weliswaar vals positief zijn als er bijv. alleen afwijkingen zijn in de placenta (en dat is vrij zelden), maar de kansberekening is gewoon anders met de combinatie test en de betrouwbaarheid. Ik heb destijds ook voor de harmony/nipt gekozen die je in de UK zelf moet betalen, omdat ik niet zo geloof in de kansberekening bij de combinatie test.
De cruise is echt een wereldreis en omdat we niet weten hoe dit virus zich gaat ontwikkelen en waar in de wereld vermoed ik dat het gecanceld zal worden. Te meer omdat ook de meeste reizigers 60+ zijn, soms met onderliggende gezondheidsklachten en juist deze groep extra kwetsbaar is. Maar zoals ik eerder schreef: er zijn ergere dingen als het niet door kan gaan. Zo veel mensen hebben echt heel veel grotere problemen dan mijn gezin dat mogelijk niet op vakantie kan gaan dat het echt een klein iets is wat we ook wel kunnen relativeren...
Verder lijkt het erop dat ik hopelijk vanmiddag remote vanaf huis kan werken :yes:
Fingers crossed dat het ook daadwerkelijk lukt. En de andere klant wil ook nog wat werk van me (avonduren) dus hoewel het een beetje behelpen is, kan ik iig (hopelijk) iets doen qua werk. Ze zijn bezig om het te configureren als ik het goed begrepen heb...

Someone: Heel veel sterkte en succes vandaag. Heb je iets meer gehoord over de mogelijke TP?

Jokke: Ik betrap mijzelf erop dat ik af en toe spiek om te kijken of jij al getest hebt. Ik hoop met alles dat ik in mij heb dat jij straks goed nieuws hebt. Gun het je enorm en je hebt wel genoeg ellende gehad... Pff!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Super lief Baggel.
Alle tekenen van ongesteldheid, 0 % vertrouwen dat het goed komt. Heel verdrietig, geen huwelijk, geen kind en geen huwelijksreis :cry:
jokke schreef:
24-03-2020 13:59
Super lief Baggel.
Alle tekenen van ongesteldheid, 0 % vertrouwen dat het goed komt. Heel verdrietig, geen huwelijk, geen kind en geen huwelijksreis :cry:
:hug:
jokke schreef:
Super lief Baggel.
Verdomme... Fu*k this sh*t! Ik had je zoveel meer gegund... :hug: :hug: :hug: x 10000.

Je hebt er onder de streep geen donder aan, maar ik denk wel aan je en stuur je een digitale knuffel vanuit hier. :redrose:
jokke schreef:
Super lief Baggel.
Ik vind het echt allemaal zo rot en verdrietig voor jullie :( :hug:
Ach verdorie Jokke, die had je misschien al wel even voelen aankomen, maar wat verdrietig dat je huwelijk ook niet door kan gaan. Gaan jullie nu wel, maar kleiner trouwen, of alles uitstellen? Vind het zo rot voor je :hug:
Ben inmiddels ook echt wel een beetje uit het veld geslagen door alle corona-ellende hoor. Zo onwerkelijk hoe de wereld op zijn kop staat en hoe snel dat is gebeurd. En dan te bedenken dat we nog maar aan het begin staan. Bah.
Jokke: Och lieverd, wat verdrietig. Al het leuks wordt afgezegd, en in deze tijd heb je juist zoiets geweldigs als jullie trouwdag nodig. Ik hoop dat jullie het kunnen verzetten naar een tijd die, ook al is het niet wanneer jullie het écht wilden, toch goed voelt voor jullie. Ik stuur je een hele dikke digitale knuffel!

Baggal: Fijn dat er werk aankomt. Zo niks doen, en dus niks verdienen, is ook niet chill. Kan je in de tijd die je niet kan werken wel een beetje genieten van het verplicht thuis zijn? Het is inderdaad een luxe probleem, maar dat neemt niet weg dat je daar best van mag balen. Het zijn toch teleurstellingen. Ik hoop heel erg voor je dat hij gewoon door gaat! (Vooral ook omdat ik hoop dat alles tegen die tijd weer 'back to normal' is).

Stipje: Wat fijn dat jullie een hartje hebben gezien! Hoop dat je snel kan gaan genieten van jouw zwangerschap!

Vanochtend ben ik gaan helpen in het ziekenhuis waar ik normaal onderzoek doe. Op enkele huilbuien na in het begin omdat ons traject stil is komen te liggen, heb ik tot nu toe door de zon en een hele lieve man me er best doorheen weten te slepen. Maar na vanochtend daar te zijn geweest, ondanks dat ik geen patiënt heb gezien, maar gewoon door alle indrukken daar, zit ik nu een pak koekjes leeg te eten. Je kan niet alles hebben...
Stipje wat fijn dat jullie weer een goede echo hebben gehad!!
Ik hoop trouwens dat ik niemand voor het hoofd stoot met wat ik zei of dat ik mensen ongerust maak, dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik bedoelde naast de punten die je zelf al aangaf (want nee, bevallen in de huidige situatie is ook niet leuk) ook de onzekerheid mbt mijn baan. Want stél ik had nu in de komende periode een tp gehad en ik blijk zwanger, tegelijk gaat het bedrijf failliet, moet ik dan gaan solliciteren met een ronde buik? Dat gaat ook niet lekker. Maargoed ik loop wel erg op zaken vooruit die helemaal niet hoeven te zijn, maar ik bedoel meer met de zorgen die ik op dit moment heb ik er even niks bij wil hebben.

Jokke Wat een teleurstellingen :hug: Echt heel verdrietig.
Jokke, ook vanaf deze kant een extra knuffel voor jou.
Wat is het soms dat een harde en pijnlijke wereld.
Ik ben toch nog heel hard voor je aan het duimen. Wanneer mag je officieel testen?
Lauwie, wat lief dat je bent gaan helpen in het ziekenhuis. Wat heb je gedaan?
Hier doe ik met mee met een dikke zak verse koekjes van favo koffietentje, nu beetje besef dat er de komende maanden geen traject zal zijn.

Stip, jij en je man gefeliciteerd met dit prachtnieuws. Wat een fijne tips krijg je hier. Hopelijk maak je een keuze die bij jullie past.

Wat doen jullie om de komende maanden stil liggen in te vullen?
Ondanks dat het heel begrijpelijk is, is het ook echt zwaar. Elke maand is er weer eentje.
Moos, ik ben allerlei klussen in huis en in de tuin aan het oppakken. Bijvoorbeeld de trap eindelijk een keer goed soppen. De tuin lekker aan het snoeien. Er ligt nog een cursus Italiaans op me te wachten. Yoga lessen die m'n studio online aanbiedt volgen. Jeugdfoto's uitzoeken en inplakken. Je kan het zo gek niet verzinnen. En vooral genieten van het feit dat mijn familie en vrienden gezond zijn, mijn man en ik veel samen zijn, de katten knuffelen en in de zon zitten.

Fijn dat je aan verse koekjes van jouw favo tentje kon komen. Ook goed om die zo te steunen. We moeten maar een beetje lief voor onszelf en elkaar zijn. En als we een beetje ongeschonden uit deze periode komen, dan ben ik al lang dankbaar. Nu heb ik het voordeel dat ik 'pas' 30 ben, en de biologische tijd nog niet tikt. Alhoewel ik na 5 jaar ook echt geen geduld meer heb. Vanochtend hebben we op de laatste dingen bloed laten prikken voor het traject, we hebben alles weer bij elkaar gespaard, en zijn er dus helemaal klaar voor. Nu de wereld nog.
Voelde het al aangekomen, ik zou vandaag mogen testten, maar ben net ongesteld geworden.
Niet trouwen, geen reis en kinderloos. :cry:
jokke schreef:
26-03-2020 11:20
Voelde het al aangekomen, ik zou vandaag mogen testten, maar ben net ongesteld geworden.
Ik weet niet wat ik moet zeggen Jokke,
Ik kwam hier telkens kijken of er nieuws was van je, en dat is vandaag.
Het is echt heeel verdrietig nu en dat je alle narigheid nu hebt gekregen en dat het echt tijd word voor zonneschijn maar die komt later! Dat moet gewoon! Ik wil je een knuffel geven en veel gezondheid toewensen in deze stomme rot dagen.
Bah Jokke, wat een hoop ellende op je bord :(. Heel veel sterkte! Dat zijn wel erg veel klappen om tegelijk te moeten verwerken.
jokke schreef:
Ontzettend verdrietig lieve Jokke. :redrose: Bij gebrek aan beter nog maar weer een dikke knuffel :hug:
Ach lieve Jokke. Wat een klap moet dat zijn... En alles wordt nu afgeblazen: kinderen, trouwen, huwelijksreis en zo veel meer. Ontzettend pijnlijk en ook omdat je eerder had aangegeven dat dit echt jullie allerlaatste poging zou zijn. Ik weet niet hoe het is om een traject uiteindelijk kinderloos af te moeten sluiten, maar ik zie wel dat de alle stoerste bikkels hier: Animal, Duufje, Dazzle en eerder ook Groen, Petra uiteindelijk hun weg er wel op de een of andere manier in gevonden hebben... Ik hoop dat dit ook voor jou geldt - met tijd. Want dit is niet iets waar je je zo overheen kan zetten. Je had een droom en die is uiteengespat en dat is mega verdrietig. Vanuit hier stuur ik je alle liefde en support. :hug: En dat al het andere nu ook on hold staat maakt het extra lastig, omdat er niets is om naar uit te kijken. Dat wil niet zeggen dat dit nooit meer komt, maar nu is het een extra diep gat waar je in valt.

Neo: Ik snapte je helemaal hoor. En met alle onzekerheden is het gewoon heel erg lastig voor veel mensen nu. Volgens mij stoot je daarmee niet zo snel mensen voor het hoofd. Ik schreef eerder ook iets over nu zwanger worden en begrip dat e.e.a. on hold staat. En tegelijkertijd weet ik ook dat als je bezig bent met behandelingen dat je het liefst zo snel mogelijk door wil gaan (zeker als de leeftijd een rol speelt) en deze Corona-ban ook pijn doet, omdat je zo getroffen wordt en een natuurlijke zwangerschap voor de meeste mensen hier een utopie en dan is elke maand er, zoals Moos ook schrijft, toch gewoon weer eentje.

Lauwie: Volgens mij ben jij er inderdaad al heel lang klaar voor en uitstel is in dit geval geen afstel. Die mooie en vooral blijvende 'souvenir' uit Spanje moet er gewoon komen. En wat je schrijft: je hebt je leeftijd mee. Maar natuurlijk geldt dat het ook gewoon zo is dat je al een tijd bezig bent en gewoon heel erg toe bent aan het ouderschap. En ik weet uit eigen ervaring ook dat wanneer je eenmaal bezig bent het lastig is om steeds je verwachtingen te moeten bijstellen. En dat het je soms aanvliegt is toch ook logisch! Ervaar je het als extra beladen om nu te werken in het ziekenhuis?
Lief trouwens je post. En natuurlijk baal ik ook heus wel als blijkt dat het allemaal afgeblazen wordt (zeker omdat dit de enige mogelijkheid is om zo lang weg te kunnen als gezin voordat de leerplicht van toepassing is), maar aan de andere kant kan ik het ook wel relativeren en is het in feite toch een luxe probleem. Mijn vader had dat trouwens ook met zijn operatie (oprekken slokdarm in de hoop dat hij toch iets kan eten). Hij vindt het ergens ook goed om juist nu niet naar het ziekenhuis te gaan. Inmiddels ben ik qua werk weer back in business. Ook de andere opdrachtgever voor wie ik wat werk gedaan heb, wil nog een paar dingen uitgezocht hebben dat ik dan in de avonduren kan doen. Zo blijf ik toch iets van inkomen houden en bespaar ik de nursery fees. En verder wachten we maar af...
jokke schreef:
Ooohhhhhhh wat een kutzooi Jokke!!! Heel veel sterkte jullie samen!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Dikke knuffel voor jou, Jokke! Wat een k**zooi. :hug:
Heel veel knuffels voor Joke.
Wat verdrietig.

Ze hadden een uitspraak gedaan (bij andere vrouw) dat kliniek wel 6maanden mogelijk moest wachten met starten van nieuwe trajecten. Houd op hoor!

Willen jullie laten weten als jullie wel weer seintje krijgen om te starten?
Moosforhappines1988 schreef:
26-03-2020 13:48
Heel veel knuffels voor Joke.
Wat verdrietig.

Ze hadden een uitspraak gedaan (bij andere vrouw) dat kliniek wel 6maanden mogelijk moest wachten met starten van nieuwe trajecten. Houd op hoor!

Willen jullie laten weten als jullie wel weer seintje krijgen om te starten?
welke kliniek Moos? Ik heb morgen een belafspraak staan met Gent. Ik zal eens polsen of zij er iets zinnigs over kunnen zeggen.
In Duitsland Daiz, niet tegen mij maar wel tegen een andere vrouw.
Ik denk dat 6maanden wel uitgaan van het ergste is, maar menn, wat heftig alleen al de gedachten. Dan is er amper een ei meer over hier :nope:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven