Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook ik hoor je hoor lieve Lauwie. En je mag ook best verbitterd zijn (is geen gekke emotie en ook niet een waar je je voor hoeft te schamen). Ik heb best heel veel jaloerse gevoelens gehad destijds, soms ten opzichte van volledig onbekende zwangere vrouwen. Ik mag aannemen dat jouw buurvrouw niet weet waar jullie door heen gaan, want ik vind haar opmerking behoorlijk naïef. Als je heel graag moeder wil worden kan zo'n opmerking best pijn doen. Ooit zei de dochter van mijn man dat het hebben van een kind echt een reden was om uit elkaar te gaan, omdat de verhoudingen opeens zo anders liggen en het zoveel aanpassingen vergt waarop ik toen ook zei dat het niet kunnen krijgen van kinderen anders ook een behoorlijke druk legt op een relatie. Ik wilde toen echt niet horen dat het hebben van een kind ook pittig kon zijn (terwijl ik haar opmerking heus ook wel begreep), maar stond alleen niet open voor het gezeur over het moederschap - iets dat ik juist zo ontzettend graag wilde ervaren. Mensen bedoelen het vaak niet eens gemeen, maar dat soort opmerkingen doen wel pijn. Zeker als je zelf nog midden in de medische molen zit en alles gewoon op slot zit qua behandelingen. Dat wil niet zeggen dat het er niet/nooit meer van gaat komen, maar de maanden tellen wel door en het duurt allemaal al zo vreselijk lang. En dat de kinderen van anderen en de speelgeluiden dan net even te dichtbij komen snap ik helemaal. Zij wel en jij (nog) niet is een rot situatie en ik herken je gevoel volledig.

Daisy: September duurt ook gewoon lang. Fijn dat de bel afspraak verder goed verlopen is. Wat voor protocol stellen ze nu voor? Ik hoop voor een ieder dat de Corona ellende snel voorbij is trouwens.

Het is zo'n gek idee dat minder dan een maand geleden het er allemaal zo anders uitzag... Ik heb het echt onderschat en ook de impact op de samenleving, de maatschappij en de economie. Hier in Engeland draag ik overigens een N95 mondkapje tijdens het boodschappen doen en ik ben zeker niet de enige. Ik wandel veel (we wonen in een zgn. gated community - en zitten in een bosrijke omgeving aan de buitenrand van London). Als we dan toch niet uit huis gaan, dan is het ook geen straf om te zitten waar we zitten. En verder heb ik best een prima contact met de ex van mijn man ook. Heb een what's app groepje opgestart en we posten geregeld dingen en proberen elkaar te helpen. Zo kon zij geen brood en melk krijgen en hebben we dat bij haar op de deurmat gelegd (want mijn Sainsbury's in South Woodford had het wel). Dat soort dingen maken het wel weer aangenaam en zijn goed voor de saamhorigheid. Uiteindelijk zitten we met z'n allen in dezelfde ellende. Alleen worden bepaalde groepen net iets harder getroffen en daar zijn jullie IVF-dames er natuurlijk ook een van. Ik hoop voor een ieder dat de behandelingen snel weer kunnen aanvangen en daar goed nieuws uit voortkomt. En in de tussentijds: hou je haaks allemaal.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal, ah ja dan is dat inderdaad geen optie (steun vanuit de overheid). Ik snap je overigens heel goed hoor. En lijken me ook volkomen normale gevoelens. Ik hoop dat de stukken snel doorkomen zodat je weer aan de slag kunt!

Overigens heeft Gent het niet over september gehad hoor, dat was mijn reactie op Lauwie. Ze hopen in Gent eind april meer te weten, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze volgende maand weer zullen opstarten. Ik heb wel een hele lieve arts daar die me verzekerde dat ze , als ze eenmaal weer mogen, extra hard gaan werken om wachtlijsten te voorkomen. Het wordt een protocol van ongeveer twee weken puregon 150e (een heel kort protocol, heel fijn)! En dan freeze all, dan word je 5 dagen na de punctie al ongesteld en kun je voor een cryo terugplaatsing gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier herkenbaar, Lauwie en Daisy. Een groot stil huis in een nieuwbouwwijk vol kinderen. Iedereen deelt tips op Facebook en WhatsApp, over bakken en knutselen en spelend leren. Eindeloos videovergaderen, waar je overal kinderen op de achtergrond hoort en ziet. En hoewel het geheel begrijpelijk is dat mensen met kinderen nu echt niet fulltime kunnen werken, voelt het soms ook wrang om zelf de weekends door te werken om de gaten op te vullen. Ik vind het confronterend en eenzaam.

Wel ben ik dat grote lege huis dankbaar voor de tuin die erbij hoort. In mijn apartementje hiervoor, had ik niet eens een balkon. Nu zit ik lekker in het zonnetje met een spelende poes rond mijn voeten. :sun:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nieuwbouwhuis met spelende gillende kinderen. En bij veel huizen ooievaars etc voor de ramen. We hoopten ook in deze nieuwbouwwijk een fijne plek te hebben met toekomstige kinderen, maar die kinderen komen er waarschijnlijk nooit. Zeker in deze tijden confronterend, al vind ik het fijn dat man en ik in deze periode ruimte genoeg hebben in ons grote huis.

Het laatste bericht wat ik van Gebt had, is dat ik moet bellen als ik ongesteld wordt, zodat de onderzoeken voor het RIF-pakket opnieuw ingepland kunnen worden. Dat zou plaatsvinden in maart. De hysteroscopie moet na de menstruatie en voor de eisprong. Ik denk dat ik over een wwwk ongesteld wordt, dus vrees dat ik nog een f meerdere cycli moet wachten. Bovendien mogen we voorlopig de grens niet over,dus wacht ik met frisse tegenzin af.

Het thuiszitten is wel lastig. Gelukkig heb ik het gezellig met mijn lieve man en onze kat. Maar ik ben niet geschikt om kluizenaar te worden,daar ben ik nu wel achter gekomen.
Ik leef mee met alleenstaande vriendinnen en ouderen. Extra videobellen en elke week stuur ik naar deze alleenstaanden een kaartje. En de oudjes krijgen van mij vrijdag een paasboeket bezorgd. Hopelijk verzacht dat voor hen al het leed.
O dames ,vind het echt rot voor jullie hoor. Elke maand telt in dit geval :cry: . En snap dat heel goed van die buitendspelende kinderen.
Voor mij ook maar is toch anders omdat het voor een 2e is denk ik.

Baggal zo leuk dat jij hier nog zo actief meeschrijft.

Duufje wat fijn dat er een match is gevonden. Hopelijk nu de goeie. Ontzettend spannend. Mijn duimen draaien!

someone ontzettend rot geen cryos. Sterkte!

Jokke ook nog even een dikke knuffel :redrose:

Lauwie fijn dat de belafspraak goed. Hopelijk kun je meteen starten na de Corona ellende.

hier nog niet ongesteld, heel raar!!!
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik zou mij graag willen aansluiten bij dit topic. Vooral in deze tijd... ik eet mezelf op. Ik begon ergens met lezen van een topic gestart in 2014... toen belande ik bij dit topic en zie een aantal van dezelfde namen voorbij komen... wat een strijd en wat een verdriet 😔.

Mijn man en ik proberen al 3 jaar ik zwanger te worden. Mijn man heeft sterk verminderd zaad door een medische fout. Wij hebben 2 ICSI behandelingen gehad eerst met maar 1 bevruchting (van de 9 vruchtbare eitjes) en de tweede keer 2 bevruchtingen. Alle terugplaatsingen mislukt... we zouden eind maart naar Turkije vliegen voor icsi 3 maar dat ligt natuurlijk helemaal stil. Nu heb ik deze week 5!!! Zwangerschap aankondigingen gehad van vrienden en familie. Toen zat ik er echt even goed doorheen... ik hoop wat aansluiting te kunnen vinden op dit forum want man wat kan het eenzaam zijn.

Liefs,

Jolie
Welkom Jolie! Tuurlijk mag je meeschrijven. Wat rot dat je zo weinig bevruchtingen steeds hebt. Wat doen ze in Turkije anders? Hopelijk daar betere resultaten. Hopelijk kunnen we snel verder :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jolie. Jullie zijn ook al een tijd bezig zeg. Wat verdrietig en nu met die corona dat alles anders loopt. Dit is echt een fijne plek met hele lieve wijze dames. Ik zal waarschijnlijk steeds minder hier zijn, wij zijn net het het traject gevallen, zonder het gewenste resultaat.
Hier gaat het, de duidelijkheid is fijn. Het kinderloos zijn en blijven is een hel.
Blijf ook de omgeving echt lastig vinden. Vanuit mijn familie is er weinig aandacht voor mijn verdriet, ze kunnen er niet over praten. Ik weet dat ze ook verdriet hebben maar het alleen maar over fijne mooie dingen hebben is blijkbaar makkelijker. Gelukkig heb ik nog steeds lieve vrienden die mijn verdriet delen en ervoor mij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jokke :hug:

Jolie welkom hier!

Dames, ik las net onderstaand bericht en ik vond het toch enigszins hoopvol (ik lees tussen de regels door dat het bij voorkeur geen máánden gaat duren).

https://www.freya.nl/fertiliteitszorg-i ... an-corona/
Pffff Jokke. Dat moet inderdaad een hel zijn en wat verdrietig dat je er niet met veel mensen over kan hebben.heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jolie,

Jokke, lastig lijkt me het als je familie het liever over leuke dingen heeft, lijkt me eenzaam, gelukkig heb je wel vriendinnen.

Daisy, een :hug: , snap zo goed dat je je zoontje nu extra mist.

Het zijn lastige tijden omdat het de hele tijd gaat over kinderen en thuiswerken. De rector belde me en zei oh ja je hebt geen kinderen, tja lekker handig geformuleerd.

Ik weet ook wel dat bij het eindgesprek in het ziekenhuis, wij aangaven heel blij te zijn midden in de stad te wonen, en niet midden in een uitbreidingswijk, of groeikern. Hier heb je ook kinderen maar er is veel meer diversiteit. Ons huis is wel groot maar ik hou van ruimte om me heen. Hier hebben vrienden vaak wel een tuinhuisje of zo. Ben wel heel blij met onze tuin, ik stoor me meer aan muziek met een beat, of onnodige herrie, gelukkig valt dat tot dusver mee.

Ik las ook dat ze van alles proberen de trajecten weer te laten starten. Hopelijk gaat dat lukken en is er weer snel voldoende capaciteit. Het kan nog lang duren eer het virus is uitgedoofd. Ik zag dat Heinsberg bij laag risico op complicaties nog gewoon een behandeling aanbiedt. Ik heb daar wel moeite mee want het is nog niet bekend wat de invloed van Covid is op een vroege zwangerschap. Het lijkt erop dat er geen transmissie via de placenta is, maar in een vroege zwangerschap is die er nog niet. Sars was niet gunstig, verhoogde kans op miskramen, groeiachterstanden etc. Deze variant is veel milder, neem aan dat hierover een paar maanden wat over gezegd kan worden. Ik kan me ook voorstellen dat ze je eerst testen op antistoffen. of zo. Ik hoop ook dat de trajecten weer snel worden opgestart.
Alle reacties Link kopieren
Piene1987 in Turkije werken ze met technieken zoals IMSI en assisted hatching. Dit doen ze daar ook al heel lang. Ik ken 2 dames die hier zijn geweest en ontzettend enthousiast waren. Ook wordt er een persoonlijk behandelplan opgesteld. Hier in NL voel ik mij altijd een nummertje. Tevens zijn er meerdere dingen fout gegaan gedurende de trajecten waardoor ik graag naar het buitenland wil. Ik heb me wel weer opgegeven voor een nieuw traject in Nl aangezien reizen naar het buitenland voor een medische behandeling nog wel eens heel lang kan duren. Piene1987 inmiddels al ongesteld geworden? En wat is jullie volgende stap?

Jeetje Jokke wat vreselijk zwaar... 😔 wat een intens verdriet. Hoe lang zijn jullie bezig geweest? En wat naar van je familie... ik herken dat wel al mijn zussen hebben kinderen en als het even gaat over mijn kinderloosheid dan is het ach wat vervelend, de schouders worden opgehaald en weer door. Ik hoop dat je steun kan vinden bij je vrienden en partner Jokke. Dikke knuffel!

DaisyLiz dit geeft inderdaad weer een beetje hoop! Laat het snel voorbij zijn 🙏
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik lees al een tijdje mee, maar nog nooit echt iets geplaatst.
Op 27 maart heb ik een terugplaatsing gehad van een embryo. Vandaag mocht ik zelf thuis testen, omdat het ziekenhuis dat nu niet doet ivm het coronavirus enz.
Ik zelf zie een lichte streep, wat denken jullie?
Of ben ik te positief.
https://imgur.com/a/nstFjBt
Alle reacties Link kopieren
Jolle, welkom. Jullie hebben ook al een heel traject achter de rug zeg. Hoe is het nu met je? Kan je een beetje genieten van de zon die zo z'n best doet? Pittig om zoveel aankondigingen achter elkaar te krijgen terwijl alles voor ons op pauze staat. Ik hoop dat je hier jouw ei kwijt kunt.

Jokke :hug:

Sammie: als je geen pregnyl hebt gebruikt, kan het inderdaad een positieve test zijn. Voorzichtig gefeliciteerd. Misschien is het handiger om dit soort losse vragen in het wachtbankje topic te stellen. Als je echt mee wilt schrijven hier, ben je natuurlijk van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
Sammie: als je geen pregnyl hebt gebruikt, kan het inderdaad een positieve test zijn. Voorzichtig gefeliciteerd. Misschien is het handiger om dit soort losse vragen in het wachtbankje topic te stellen. Als je echt mee wilt schrijven hier, ben je natuurlijk van harte welkom.
[/quote]

Ja klopt, maar dacht hier zitten misschien mensen die meer ervaring hebben met testen na een embryo terugplaatsing.
Heb geeb pregnyl gespoten.
Dus straks moet ik bellen met het ivf centrum, ben benieuwd wat zij zeggen.
Morgen sowieso nog maar een keer testen.
Alle reacties Link kopieren
Jolie: Welkom hier. We schrijven hier echt al heel lang met elkaar. Volgens mij heeft Flipje dit topic destijds in 2015 of zo opgestart en het loopt nog steeds. Ik heb er tijdens mijn eigen trajecten 2015-2017 heel veel aan gehad. Had echt momenten dat ik zwangerschapsaankondigingen gewoon haatte. Althans - ik kon meestal wel oprecht blij zijn voor de persoon, maar vond het ook moeilijk, omdat ik het mijzelf gewoon ook gunde. Voor echt goede vriendinnen die het mij gunde vond ik het makkelijker overigens, maar bij sommige mensen kwam het groene monster echt wel om de hoek kijken. En het is gewoon ruk om binnen een week vijf zwangerschapsaankondigingen te krijgen. Hopelijk kun je snel verder in Turkije - wanneer deze Corona ellende weer een beetje genormaliseerd is.

Sammie: Ik zie ook een streepje. Verder volledig eens met Lauwie. Het kan best moeilijk zijn om de mogelijk positieve testen van een nieuwkomer te beoordelen (zie ook mijn post hierboven). Test de komende dagen nog een paar keer (met ochtend urine) en zie of het streepje oploopt.

Kasteelbewoner: Met jou hoop ik ook dat e.e.a. weer snel op gang komt. Ik las trouwens allerlei stomme grappen over een Corona-virus baby boom en dacht toen meteen aan jullie allemaal hier op wie dat gewoon niet van toepassing is (of mensen die wel spontaan zwanger kunnen worden, maar door hun financiele situatie als direct gevolg van de pandemic de kinderwens on hold moeten zetten). In Engeland staat alles compleet stil, zowel privaat als bij de NHS. De enige uitzondering is egg preservation voor oncologie patiënten.

Daisy: Dat je N* extra mist deze dagen is heel erg begrijpelijk. De situatie is gewoon verdrietig en dat zal altijd zo blijven. Een mama van een sterretje zijn lijkt mij loodzwaar en zeker als je wens die er nog altijd is nog steeds onvervuld is en je behandeling on hold staat. Sterkte deze dagen/weken/maanden.

Jokke: Ik denk nog steeds aan je. Lastig dat je het met je familie niet kan bespreken en dat je het gevoel hebt dat ze er niet echt voor je zijn. Ik heb ook soms echt het idee dat mensen niet weten wat ze moeten zeggen of het maar willen 'fixen' terwijl het niet te fixen is. Met tijd kan het misschien wel beter gaan, maar dat wil niet zeggen dat het verdriet er niet gewoon mag zijn. Gelukkig kun je wel bij je vrienden terecht.

ZiZo: Snap je gevoel en je angst. En toch hoop ik zo dat Gent het verschil straks maakt. Hoe is het met je partner?

Neo: Hoe is het met jou? Hou jij het een beetje vol allemaal?

En Piene (en ook Flipje) ook wanneer je in de race bent voor een tweede (of in jullie geval derde) mag je best stevig balen van de huidige situatie hoor. Je stelt je er toch gewoon op in en het is frustrerend wanneer er zoveel onzekerheid is. En een wens voor een tweede (derde) kan gewoon ook groot zijn. Ik heb die inmiddels losgelaten, maar toen ik nog die twijfel had vond ik het best pittig. Als de knop omgegaan was en ik midden de behandelingen had moeten stoppen had ik dat ook lastig gevonden.

Someone: Hoe is het met jou, meis? Heb je nog nagedacht over vervolg stappen als je weer zou mogen beginnen?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Sammie, voorzichtig gefeliciteerd.
Ook op het wachtbankje hebben vrouwen al een eindeloze weg afgelegd. Er is een topic ben ik zwanger, genoeg ervaring.

Jolie, welkom hier. Goede verhalen gelezen over Turkije. Heb je ook Spanje overwogen?

En hard, die eeuwige aankondigingen om je heen.
Hier dan geen nieuwbouwhuis maar ook bij jaren 30 woningen is echt iedereen zwanger.

Hoop heel erg dat we snel doormogen.
Iemand nog nieuws vanuit het ziekenhuis?

Zijn hier ervaringen met half isci/ half ivf?
Dit omdat er bij ons een sneuvelde tijdens pisci injectie.
Bij ons is de kwaliteit goed, maar we kozen daarvoor vanwege lichte beschadiging.

Nu denk ik nog steeds dat het aan mn eicellen ligt. Zwanger worden lukt, maar blijven niet.
Alle reacties Link kopieren
Moos: Wij hebben het advies half IVF half ICSI gehad in het geval wij voor een volgende ronde de helft van mijn eicellen zouden laten bevruchten met donorzaad en de andere helft met mijn man's zaad. Mijn man's zaad kwam niet voor reguliere IVF in aanmerking, maar donorzaad natuurlijk wel. Als het zo zou zijn geweest dat de embryo kwaliteit met de met donorzaad bevruchte eicellen beter zou zijn, zouden we die hebben laten terug plaatsen in plaats van de embryo's van mijn man en mij samen. Dit was het plan voor onze volgende ronde. Maar die ronde is nooit gekomen, omdat ik na aanschaf van het donorzaad zwanger bleek van een van onze allerlaatste twee B-kwaliteit cryo's.

Voor ons was het destijds geen punt om de helft ICSI/IVF te doen trouwens, omdat je ook kan zien of er significante verschillen zijn mbt de embryo's. Mijn man was bijvoorbeeld reeds bewezen vruchtbaar geweest, terwijl ik nooit eerder (voor 2016) zwanger was geweest. Dus ondanks dat hij verminderd vruchtbaar was/is, had het natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ik onverklaarbaar verminderd vruchtbaar zou zijn geweest (ook al leek alles in orde). Door de helft ICSI met mijn man's zaad en de helft IVF te doen met donor materiaal zou je bepaalde dingen kunnen uitsluiten, aldus Dr Abramov destijds.

In jouw geval heb je (denk ik) niets te verliezen door de helft met ICSI en de helft met reguliere IVF te doen (ook al wijk je in jouw geval niet af van het materiaal zoals in ons geval het geval zou zijn geweest).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal, Thanks voor meedenken. Fijn dit, het lijkt mij een interessante om voor te leggen aan de arts.
Bizar trouwens, het donorzaad was al besteld?
Waren jouw pogingen in NL?
Hier drukken ze geloof ik enkel A, B, C
En geen twee getallen?
Alle reacties Link kopieren
Moos: Ja - donor zaad was al besteld (en betaald) en daar kwam nog de storage fee boven op. Maar goed, soms betaal je voor een verzekering die je niet gebruikt. Achteraf is het jammer, maar ach... Het is wat het is en ik had toen echt niet meer verwacht of durven hopen dat ik van mijn slechter uitziende dag 6 embryo nog zwanger zou worden na de vroege miskramen en embryo's die niet innestelden.

Daarbij kwam nog dat de zaad testen van mijn man echt slecht waren (er werd zelfs gesproken over surgical sperm retrieval) omdat er bijna geen geschikte zaadcellen op de reguliere manier gevonden werden. De NHS raadde ons overigens ook donor zaad aan voor de volgende ronde. Dus op dat moment leek dat een goed idee, want blijven doordobbelen zonder resultaat is ook vreselijk moeilijk en verdrietig. De verwachtingen van die laatste TP waren dan ook echt niet hoog gespannen...

Onze embryo's zaten qua grading tussen de 4BB, 3BB, 3CC en 2CC in. Er zijn er 8 teruggeplaatst in totaal. Uiteindelijk hebben we geluk gehad dat we het donormateriaal niet gebruikt hebben, al had ik er ook absoluut vrede mee kunnen hebben als ik op die manier moeder was geworden. Ik vond het heel lastig in eerste instantie, maar als het anders zou betekenen dat ik nooit moeder had kunnen worden hadden we die weg zeker bewandeld. En ik snap Lauwie, Kasteel en Zot ook heel erg goed wat dat betreft :heart: . Ik begrijp mensen die dat te ver vinden gaan trouwens ook. Het betekent wel dat we het hierbij laten. De wens voor een tweede destijds zou nooit hebben ingehouden dat we dan voor die tweede maar terug zouden vallen op het donormateriaal. Het is gewoon goed zo en ik ben en blijf extreem dankbaar dat het tegen alle verwachtingen in gelukt is. En ik hoop dat jij en anderen dat geluk ook mogen ervaren.

Mijn behandelingen waren eerst bij een NHS ziekenhuis (Homerton) en vervolgens bij Boston Place Clinic, een privé kliniek in London en niet in Nederland. :)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Jolie20 schreef:
07-04-2020 13:46
@jolie in Turkije werken ze met technieken zoals IMSI en assisted hatching. Dit doen ze daar ook al heel lang. Ik ken 2 dames die hier zijn geweest en ontzettend enthousiast waren. Ook wordt er een persoonlijk behandelplan opgesteld. Hier in NL voel ik mij altijd een nummertje. Tevens zijn er meerdere dingen fout gegaan gedurende de trajecten waardoor ik graag naar het buitenland wil. Ik heb me wel weer opgegeven voor een nieuw traject in Nl aangezien reizen naar het buitenland voor een medische behandeling nog wel eens heel lang kan duren. Piene1987 inmiddels al ongesteld geworden? En wat is jullie volgende stap?

Jeetje Jokke wat vreselijk zwaar... 😔 wat een intens verdriet. Hoe lang zijn jullie bezig geweest? En wat naar van je familie... ik herken dat wel al mijn zussen hebben kinderen en als het even gaat over mijn kinderloosheid dan is het ach wat vervelend, de schouders worden opgehaald en weer door. Ik hoop dat je steun kan vinden bij je vrienden en partner Jokke. Dikke knuffel!

DaisyLiz dit geeft inderdaad weer een beetje hoop! Laat het snel voorbij zijn 🙏
@Jolie

Ik heb vorig jaar een Icsi behandeling gehad met alles erop en eraan in Turkije(helaas negatief) maar de behandeling daar was inderdaad anders. Het is echt gespecialiseerd en volledig gericht op het doen van slagen vind ik.
Ik ben benieuwd naar welke kliniek jullie willen gaan volgens mij ken ik ze onderhand alles. Moet er ook een tese gedaan worden of is dat niet nodig?

Wij wachten ook om nog een keer naar Turkije te gaan wij zouden ook in maart gaan (man is in behandeling bij een professor uroloog)
anoniem_655fd5ee92ee3 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 22:50
Reden: Verkeerde naam
0.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om zo af en toe mee te lezen.

Baggel, wat mooi zeg dat het uiteindelijk wel is gelukt met jullie eigen cryo’s! Mijn omgeving zegt ook tegen mij waarom geen donorzaad. Voor mij is die beslissing niet zo 1,2,3 genomen en ben daar nog lang niet in mijn hoofd mee bezig. Maar ik sluit niks uit...
Die grappen over een corona babyboom trek ik ook vrij slecht... echt grappig voor al die mensen onder ons die het niet zo makkelijk afgaat 🙄

Moosforhappines1988, zeker heb ik ook naar Spanje gekeken. Maar ook Duitsland an België. Heb je zelf ervaring met Spanje?
Aangezien Turkije nog heel lang kan gaan duren en mijn partner in september begint aan een opleiding (en dus niet ff weg kan), denken we er aan om wellicht contact op te nemen met een kliniek in DL. Andere meiden hier ervaring mee? We denken aan technieken als PICSI/IMSI maar ook assisted hatching.
Gisteren trouwens contact gehad met eigen ziekenhuis in NL en die denken in juni weer langzaam te kunnen gaan starten, maarja blijft koffiedik kijken. Andere meiden nog wat gehoord? Ik heb de afgelopen dagen heel erg getwijfeld. Stoppen met de pil en toch natuurlijk proberen (weinig kans want de arts gaf ons <2%) of doorslikken zodat je zsm weer een traject kan starten. Toch besloten om te stoppen met de pil want niks doen is voor mij echt geen optie 🤷🏻‍♀️. Worstelen anderen ook met dit dilemma?

Lauwie101, ik probeer te genieten maar gaat vrij matig. Doe dagelijks yoga om toch een soort van zen te blijven en mezelf niet op te eten. Angsten als zou ik dan nooit moeder worden, komen nu heel erg op me af en verlammen me soms. Ik heb gisteren na maanden twijfelen eindelijk aan de bel getrokken voor wat mentale ondersteuning de arts vond het erg dapper van me en ik zat al gelijk weer te janken aan de telefoon. Wellicht kan ik daar wat uithalen zodat het minder mn leven beheerst.
Hoe gaat het daar lauwie101? Zoals ik kan opmaken ook aan het wachten tot je weer verder mag? Kom jij de dagen beetje door?
Alle reacties Link kopieren
Jolie: donormateriaal is ook geen beslissing die je lichtvaardig neemt. Sterker nog, aan het begin van ons traject had ik daar zeker niet voor open gestaan. Op een gegeven moment en enkele teleurstellingen verder begon ik de grenzen te verschuiven. Maar dit was een emotioneel lastig proces... En de angst nooit moeder te worden en hoe het dan verder moet heeft -denk ik- een ieder hier wel (gehad). Het is alleen nog niet zo ver en hopelijk komt het ook niet zo ver :hug:

Ik heb 1 NHS ronde gehad en diverse behandelingen in een privé kliniek en ik beaam ook dat ik bij de NHS een nummer was en er bij de kliniek veel meer onderzoek werd gedaan en er ook andere behandel methodes en add ons werden toegepast. Ik hoop dat Turkije voor jullie succesvol zal zijn. En dat geldt ook voor jou Alynee. :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
09-04-2020 00:04
Jolie: donormateriaal is ook geen beslissing die je lichtvaardig neemt. Sterker nog, aan het begin van ons traject had ik daar zeker niet voor open gestaan. Op een gegeven moment en enkele teleurstellingen verder begon ik de grenzen te verschuiven. Maar dit was een emotioneel lastig proces... En de angst nooit moeder te worden en hoe het dan verder moet heeft -denk ik- een ieder hier wel (gehad). Het is alleen nog niet zo ver en hopelijk komt het ook niet zo ver :hug:

Ik heb 1 NHS ronde gehad en diverse behandelingen in een privé kliniek en ik beaam ook dat ik bij de NHS een nummer was en er bij de kliniek veel meer onderzoek werd gedaan en er ook andere behandel methodes en add ons werden toegepast. Ik hoop dat Turkije voor jullie succesvol zal zijn. En dat geldt ook voor jou Alynee. :heart:


Jij bent lief baggal! Hopelijk als al deze ellende achter de rug is en wij gezond verder kunnen het verbaast me dat de tijd sneller gaan dan we willen..
Alle reacties Link kopieren
Alaynee, jeetje wat balen heh! Wij zouden ook eind maart die kant op vliegen alles was rond maar helaas. Wij hebben alles geregeld via Human first. Heb je daar ook ervaring mee? Ik denk voorlopig naar Turkije gaan er niet in zit 😔. Jullie al nagedacht over plan b Alaynee of wachten jullie af?

Baggel, ja precies dat! Mn vader zei gisteren dan toch een kindje van donorzaad alsof het niks is. Ik vind dat inderdaad een grote beslissing. Ik vind dat lastig voor mn partner maar ook voor het kind. Ik heb dat ook proberen uit te leggen aan hem maar ik merk dat dat niet echt overkomt. Heb hem ook gezegd dat dat precies de reden is waarom ik me soms zo eenzaam voel... onbegrip. Het is precies zoals je zegt grenzen verschuiven nou eenmaal. Maar voor nu moet ik hier doorheen met al het verdriet dat daarbij hoort. Baggel mag ik vragen welke privé kliniek jij bent geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven