Napraattopic deel 127

18-03-2020 13:19 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Betty_Slocombe schreef:
01-04-2020 20:54
Die bosbij vermoeit mij.

Ik voel een ban aankomen.
Oudblond schreef:
01-04-2020 21:00
Roosje: Het wilde nog niet lukken met die bloemen. Ik heb een bloemist in jouw dorp gebeld en die brengt een mooie bos naar B voor maar 5 euro bezorgkosten. Helemaal top, dank voor de tip!
O wow, dat kunnen ze echt wel gebruiken hier! Begint de naam van de bloemist met een C ? Die zijn zo ontzettend goed.
Life is short. Eat dessert first.
Mods, ik merk dat jullie het topic van Bombus over het verband tussen overgewicht en corona prima vinden kunnen. Dat vind ik kwalijk. Het verband bestaat, maar mensen met overgewacht bashen omdat die "niet de discipline hebben gehad om geen overgewicht te ontwikkelen" is natuurlijk op z'n zachtst gezegd pijnlijk. Het is onderscheid maken op een onfrisse manier. Gelieve er nog eens naar te kijken.
Such fun!1
Betty_Slocombe schreef:
Die bosbij vermoeit mij.
Volgens mij is alles recent van bombo gedelete.
Hij is toch een kloon?
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Nee hoor, vers topic. Gestaft en goed bevonden.
Such fun!1
MarindaH schreef:
01-04-2020 22:19
Mods, ik merk dat jullie het topic van Bombus over het verband tussen overgewicht en corona prima vinden kunnen. Dat vind ik kwalijk. Het verband bestaat, maar mensen met overgewacht bashen omdat die "niet de discipline hebben gehad om geen overgewicht te ontwikkelen" is natuurlijk op z'n zachtst gezegd pijnlijk. Het is onderscheid maken op een onfrisse manier. Gelieve er nog eens naar te kijken.

Iemand kan toch gewoon die mening hebben? Of heb jij liever dat mensen dat alleen denken?

Lijkt mij geen zaak voor de mods zolang het aan de regels voldoet en dat doet het.

Lees het niet als het je stoort. Klinkt raar, maar dat is een keuze.
Betty_Slocombe schreef:
Die bosbij vermoeit mij.
Nou ja, hij heeft gewoon gelijk.
Meer discipline = minder Corona.

Ofzo.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
RocketScienceFiction schreef:
01-04-2020 22:38
Iemand kan toch gewoon die mening hebben? Of heb jij liever dat mensen dat alleen denken?

Lijkt mij geen zaak voor de mods zolang het aan de regels voldoet en dat doet het.

Lees het niet als het je stoort. Klinkt raar, maar dat is een keuze.

Je begrijpt het verschil tussen een mening en sociale uitsluiting niet. Geeft niks, maar meng je er dan niet in.
Such fun!1
MarindaH schreef:
01-04-2020 22:44
Je begrijpt het verschil tussen een mening en sociale uitsluiting niet. Geeft niks, maar meng je er dan niet in.

Nou leg eens uit dan. Waar is hier sprake van sociaal uitsluiting? Of ervaar jij dat zo?

Dat jij niet van de vrije meningen bent blijkt uit je laatste zin.

Uitleg: waar ik me in meng bepaal ik. Binnen de regels van dit forum. Niet jij dus.
01-04-2020 23:02
Nou leg eens uit dan. Waar is hier sprake van sociaal uitsluiting? Of ervaar jij dat zo?

Dat jij niet van de vrije meningen bent blijkt uit je laatste zin.

Uitleg: waar ik me in meng bepaal ik. Binnen de regels van dit forum. Niet jij dus.
Deze mening schaart tegen het discrimineren en beledigen aan van mensen met overgewicht.
Als je je moet gaan beroepen op ‘Maar het kan volgens de regels’ zit je al op een hellend vlak.
Maar dit is in strijd met de regels. En ieder weldenkend mens zou dit staffen.
Kleurtjes schreef:
02-04-2020 12:17
Deze mening schaart tegen het discrimineren en beledigen aan van mensen met overgewicht.
Als je je moet gaan beroepen op ‘Maar het kan volgens de regels’ zit je al op een hellend vlak.
Maar dit is in strijd met de regels. En ieder weldenkend mens zou dit staffen.

Je bedoelt mijn reactie? Echt geen idee dan. Waar vind jij dat ik over de schreef ga dan?
02-04-2020 12:34
Je bedoelt mijn reactie? Echt geen idee dan. Waar vind jij dat ik over de schreef ga dan?
Valt mij tegen dat je echt geen idee hebt.
Jij gaat niet over de schreef, maar forumhetzer BS.
Solomio schreef:
01-04-2020 22:40
Nou ja, hij heeft gewoon gelijk.
Meer discipline = minder Corona.

Ofzo.

Nee, minder dikke mensen is minder corona. Dat de hele economie op z'n gat ligt, ligt allemaal aan dikke (en oude) mensen. Shame on us :whip:
Later is nu
Dreamer schreef:
02-04-2020 13:12
Nee, minder dikke mensen is minder corona. Dat de hele economie op z'n gat ligt, ligt allemaal aan dikke (en oude) mensen. Shame on us :whip:
Niet alleen de economie hè, ook alle oorlogen, dat mannen sowieso nooit genoeg seks krijgen en de steeds stijgende prijzen van sigaretten. Immers, als dikke mensen niet zoveel zorg nodig had bleef er veel meer geld over voor zorg voor rokers.
Het topic is weg, blijkbaar?
Later is nu
Ja, die arme bosbij. Nou heeft hij straks nog gelijk ook, dat hij het slachtoffer is van dikke vivavrouwen die niet willen praten over echte problemen.
:cry: :'(

(is voor Bosbij, niet voor het verwijderen van het topic)
Later is nu
Ik vind het allemaal zó gezellig nu op het forum.
Ik bedoel: Yas noemde mij 'haar mattie', beter wordt het niet.

En iedereen is zo eensgezind en verdraagzaam.
Echt, de liefde spat van mijn beeldscherm.

Komt natuurlijk omdat ik niet meer obees ben.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Betty_Slocombe schreef:
02-04-2020 16:00
Ja, die arme bosbij. Nou heeft hij straks nog gelijk ook, dat hij het slachtoffer is van dikke vivavrouwen die niet willen praten over echte problemen.
Vind nog dat het lang geduurd heeft....
jouw leven is een keuze
Solomio schreef:
02-04-2020 16:11
Ik vind het allemaal zó gezellig nu op het forum.
Ik bedoel: Yas noemde mij 'haar mattie', beter wordt het niet.

En iedereen is zo eensgezind en verdraagzaam.
Echt, de liefde spat van mijn beeldscherm.

Komt natuurlijk omdat ik niet meer obees ben.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Geen bijzonderheden
Ik heb begrepen dat dikke mensen niet meer kans op Corona hebben maar dat ze moeilijker te behandelen zijn dmv beademing omdat de longen te diep liggen. Dus dat er geen connectie is tussen dik zijn en extra risico op besmetting. Maar dat het de beademing bemoeilijkt.
ModeratorViva schreef:
02-04-2020 16:58
De OP was naar ons idee al erg gericht op rellen. We hebben het topic een tijdje laten gaan en in de gaten gehouden, maar de sfeer werd er niet beter op. Vandaar dat we in overleg hebben besloten het topic te verwijderen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva

Waarom niet gelijk een natte vinger in de lucht? Gewoon een beetje kijken hoe de wind waait.
ModeratorViva schreef:
02-04-2020 16:58
De OP was naar ons idee al erg gericht op rellen. We hebben het topic een tijdje laten gaan en in de gaten gehouden, maar de sfeer werd er niet beter op. Vandaar dat we in overleg hebben besloten het topic te verwijderen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva

Ik ben blij dat het verwijderd is. Ik heb het alleen even in het begin gevolgd maar naar mijn idee was het een erg provocerend topic, en ook zo bedoeld.
Je kunt best in een topic discussiëren over de waarneming dat er een verband lijkt te zijn tussen ernstig overgewicht en corona, maar dit was puur provoceren, door hoe de OP geformuleerd was.
nounou
Ow. Ik was het topic al kwijt.

Ik betwijfel of het rellen was.
Die TO vind ik een enorm rare snuiter, met vreemde ideeën, maar volgens mij is hij? enorm overtuigd van zijn eigen gelijk.

Dus als zo een topic vanwege deze reden gewist wordt, dan kunnen er nog heel veel andere weg.
Zazamaenade schreef:
02-04-2020 17:12
Ik ben blij dat het verwijderd is. Ik heb het alleen even in het begin gevolgd maar naar mijn idee was het een erg provocerend topic, en ook zo bedoeld.
Je kunt best in een topic discussiëren over de waarneming dat er een verband lijkt te zijn tussen ernstig overgewicht en corona, maar dit was puur provoceren, door hoe de OP geformuleerd was.

Wat jullie als provocerend zien bekijk ik als een geprononceerde stelling. Scherp aangezet om debat te krijgen. Dat kan hier kennelijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven