Verward tijdens daten

15-03-2020 14:48 126 berichten
Hallo allen,

Een tijdje geleden ben ik, onverwacht, uit een lange relatie gekomen van 9 jaar. Ongeveer een twee maanden later leerde ik een meisje kennen. Zij kwam zeer recent ook uit een lange relatie, na wat online praten werd het heel snel duidelijk dat we heel goed overeen kwamen. Met momenten ging het zelfs heel erg snel en leek het een zekerheid dat het iets meer zou worden, daar leek geen twijfel meer over te bestaan maar het was meer een kwestie van tijd.

Ik was compleet verkocht voor dit meisje. Vervolgens hebben we twee keer afgesproken. Tijdens de eerste date werd er afgesproken op haar appartement en werd er al geknuffeld en gekust. Het leek nog meer duidelijk dat dit meer zou worden. De tweede date was eveneens heel gezellig, we waren iets gaan eten.

Ze vroeg zelf of ik al gevoelens had na de eerste date en ik gaf duidelijk aan dat die aanwezig waren. Bij haar begon het wel, zei ze toen. Ook liet ze merken dat ze ergens een exclusiviteit verwachtte, bijvoorbeeld als ik uitging liet ze me subtiel weten dat ik "braaf" moest zijn. Kortom, ik dacht dus dat dit allemaal wel goed ging komen op termijn. Sinds de tweede date is het contact echter minder geworden en gaf ze aan dat het voor haar allemaal wat snel ging en dat ze het allemaal niet goed wist. Wat ik ergens kan begrijpen, maar ergens ook niet gezien het eerdere verloop van de situatie.

Kortom, momenteel laat ze af en toe iets weten. De afstand tussen ons is terug veel groter en ik ben helemaal niet meer zo zeker of ze wel meer wilt. Het vragen heeft geen zin want dat irriteert haar. Mijn conclusie was dat ik het dus wel zou laten voor wat het is. Toch stuurt ze om de twee dagen of dag nog een bericht, maar nooit echt diepgaand of persoonlijke vragen/dingen. Momenteel heb ik totaal geen idee wat haar bedoeling nog is of in welke richting ze wilt gaan. Ik zou denken als ze geen interesse heeft, dat ze al het contact zou vermijden.

Wat is jullie idee over de situatie? Ondanks dat het moeilijk is omdat te bepalen op basis van een korte tekst.
Alle reacties Link kopieren
Ah, vandaar dat je het contact dus niet verbreekt ;) Er is nog hoop. Maar overeenkomsten en dat het in het begin goed ging, zijn lang niet genoeg redenen om je maar te verlagen voor een relatie die mogelijk toch niet heel leuk gaat zijn. Ben je bang om alleen over te blijven? Ook jij bent het waard om een gelijkwaardige, gezonde relatie te hebben. Problemen krijg je ook in goede relaties, die hoef je niet nu al op te gaan zoeken.
'Happiness is only real when shared'.
jorendkl schreef:
01-04-2020 19:35
Excuses ik had je bericht fout geïnterpreteerd. Ik geef je volledig gelijk dat haar gezaag en gedoe op den duur vermoeiend wordt. Ik begin me dan ook steeds meer af te vragen hoe zij in een relatie staat, dat weet ik natuurlijk niet. Volgens mij komt het met redelijk wat problemen/drama.

Mijn hoop dat ze nog bijdraait is er omdat we in het begin uitzonderlijk goed overeenkwamen en het echt wel veel belovend was. Zij zelf ging zeer snel in het begin, aangezien ik eerder een afwachtende houding had op basis van de signalen die ze mij gaf. Ik heb dus altijd gewacht op de signalen waarop het duidelijk was welke richting ze wou evolueren. Mijn hoop is dus hier ergens op gebaseerd (denk ik) dat ze op een gegeven moment toch zal bijdraaien. Ondanks dat ik mij bewust ben van haar gedrag en dat ze waarschijnlijk nu spelletjes aan het spelen is en dit met meerdere mannen tegelijkertijd doet, blijf ik mijn hoop koesteren. Helaas zal dit de verliefdheid zijn die bij mij reeds aanwezig is.

Uit meerdere zaken kan ik ook wel opmaken dat ze denk ik, gewoon als persoon, een constante aandacht nodig heeft. Op haar sociale media kan ik bijvoorbeeld een groot aantal foto's van haarzelf terugvinden (de type vrouwen/meisjes die enkel en alleen foto's van hunzelf er op posten en op zeer regelmatige basis). Ook vrij veel foto's die, vanuit mijn mening en omwille van de frequentie, als doel hebben een bepaald publiek aan te trekken met de bijhorende aandacht. Dat is natuurlijk gebaseerd op mijn gevoel en mening, ieder kan hier zijn idee over hebben.
Het is ook niet makkelijk uiteraard om een verliefdheid ineens te negeren. Maar je moet wel realistisch blijven.. Het waren maar 2 dates, wat ondertussen ook weer een tijd geleden is? Jouw hoop is dus alleen maar gebaseerd op die 2 afspraakjes en wat contact tussendoor, je hebt niks samen opgebouwd en lijkt alsof je vooral verliefd bent op het idee van haar.

Gemixte signalen etc is een teken van emotionele onbeschikbaarheid, daar ga je niks aan veranderen. Inmiddels ook vaak genoeg meegemaakt dat iemand erg enthousiast is de eerste dates, vervolgens gekke spelletjes gaat spelen en verdwijnt. Dit is niks anders dan dat, er is geen bijzondere connectie.. Helaas. Anders had het allang wat geworden.

Je bent volgens mij aardig jong, gewoon lekker verder kijken! En wellicht weer op date als het Corona gebeuren achter de rug is.
jorendkl schreef:
01-04-2020 19:35
Excuses ik had je bericht fout geïnterpreteerd. Ik geef je volledig gelijk dat haar gezaag en gedoe op den duur vermoeiend wordt. Ik begin me dan ook steeds meer af te vragen hoe zij in een relatie staat, dat weet ik natuurlijk niet. Volgens mij komt het met redelijk wat problemen/drama.

Mijn hoop dat ze nog bijdraait is er omdat we in het begin uitzonderlijk goed overeenkwamen en het echt wel veel belovend was. Zij zelf ging zeer snel in het begin, aangezien ik eerder een afwachtende houding had op basis van de signalen die ze mij gaf. Ik heb dus altijd gewacht op de signalen waarop het duidelijk was welke richting ze wou evolueren. Mijn hoop is dus hier ergens op gebaseerd (denk ik) dat ze op een gegeven moment toch zal bijdraaien. Ondanks dat ik mij bewust ben van haar gedrag en dat ze waarschijnlijk nu spelletjes aan het spelen is en dit met meerdere mannen tegelijkertijd doet, blijf ik mijn hoop koesteren. Helaas zal dit de verliefdheid zijn die bij mij reeds aanwezig is.

Uit meerdere zaken kan ik ook wel opmaken dat ze denk ik, gewoon als persoon, een constante aandacht nodig heeft. Op haar sociale media kan ik bijvoorbeeld een groot aantal foto's van haarzelf terugvinden (de type vrouwen/meisjes die enkel en alleen foto's van hunzelf er op posten en op zeer regelmatige basis). Ook vrij veel foto's die, vanuit mijn mening en omwille van de frequentie, als doel hebben een bepaald publiek aan te trekken met de bijhorende aandacht. Dat is natuurlijk gebaseerd op mijn gevoel en mening, ieder kan hier zijn idee over hebben.
Die vrouw geeft nu al drama dus reken er maar op dat ze in een relatie nog 10 x erger is.
Een docent zei eens tegen mij "je kunt niet eeuwig veelbelovend blijven". Ging over iets heel anders maar moet daar wel aan denken als ik lees hoe je je vastklampt aan de twee dates en vooral aan hoe je een ideaalbeeld in je hoofd hebt gecreëerd. Dat beeld is nou al behoorlijk door de realiteit ingehaald, vind je niet?
Het is niet eens zo interessant wie van jullie nou sneller ging op welk punt. Het is in mijn ogen sowieso al absurd om voor een ontmoeting al te denken aan een relatie. Ik zou er al op afknappen als de ander al zo aanstuurt op serieuze stappen terwijl hij me niet eens echt kent. Jij bent erin meegegaan en houdt nog steeds vast aan de potentie die ze toen uitsprak.

De realiteit is dat jullie contact voor geen meter loopt, zij je gebruikt voor aandacht en jij op de 1 of andere manier liever vasthoudt aan een droombeeld dan dat je jezelf een echt leuk contact met een oprecht iemand gunt.
Ik ben er mij van bewust dat jullie allemaal gelijk hebben. Het is erg vervelend aangezien ik met haar in mijn hoofd zit en ze er moeilijk uit krijg. Ik merk ook dat ik momenteel geen behoefte heb aan andere vrouwen buiten haar dan.

Als je over de duivel spreekt. Paar dagen geleden werd ze nog boos omdat ik niets meer liet weten voor twee dagen. Heb haar de dag erna nog 1 ding gestuurd, nadat ze lastig bleef had ik haar weer aan de kant gelegd. Nu vandaag liet ze me toch weer iets weten (na 4 dagen stilte). Vreemd gedrag...
Poeh zeg, je klinkt nogal verstikkend.
Neem afstand en wacht af of zij naar jou toe komt. Zo niet, dan weet je genoeg.
Schatkaart schreef:
02-04-2020 00:08
Poeh zeg, je klinkt nogal verstikkend.
Neem afstand en wacht af of zij naar jou toe komt. Zo niet, dan weet je genoeg.
Ik begrijp dit advies niet helemaal. Natuurlijk komt ze naar hem toe. Dat doet ze namelijk steeds
Voor aandacht, tijdverdrijf, you name it. En dan?
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 06:32
0.44% gewijzigd
Dus haar blokken is aandacht geven, in jouw woorden.

Haar niet blokken maakt dat je je druk maakt en je tijd besteed hier.

Wat als je niet een 'goed' idee uitvoert maar het 'minst slechte'.
Wat zou je doen? Haar blokken of in dit patroon blijven van compleet afwachten wat ze doet, doen alsof je haar aan de kant zet maar er wel blijven malen over wat ze stuurt?
Maar alles van haar volgen op sociale media klinkt ook niet echt gezond.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vivautrecht85 schreef:
02-04-2020 00:34
Ik begrijp dit advies niet helemaal. Natuurlijk komt ze naar hem toe. Dat doet ze namelijk steeds
Voor aandacht, tijdverdrijf, you name it. En dan?
niets gelezen denk ik
:rofl: Oh boi
Ze speelt overduidelijk met je.
Herken het van toen het net uit was met mijn eerste vriendje
Ik was nog niet over hem heen maar had toch behoefte aan wat mannelijk aandacht zo nu en dan dus tja daar heb ik toen meerdere mannen voor aan het lijntje gehouden en het contact ijskoud verbroken toen ik er geen behoefte meer aan had.

Sjiek is het niet, maar dit trucje is ondertussen zo oud als de weg naar Rome.
Dat er nog mensen zijn die erin trappen joh.
Dan verdien je het ook wel een beetje hoor ;-)
Volgens mij bestaat deze relatie alleen in jouw hoofd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ga er nu niet meer op in. Moest er nog iets merkwaardig gebeuren dat interessant genoeg is om te vertellen zal ik het hier laten weten ;-). Bedankt voor alle reacties en het advies.
Moreina schreef:
02-04-2020 10:35
:rofl: Oh boi
Ze speelt overduidelijk met je.
Herken het van toen het net uit was met mijn eerste vriendje
Ik was nog niet over hem heen maar had toch behoefte aan wat mannelijk aandacht zo nu en dan dus tja daar heb ik toen meerdere mannen voor aan het lijntje gehouden en het contact ijskoud verbroken toen ik er geen behoefte meer aan had.

Sjiek is het niet, maar dit trucje is ondertussen zo oud als de weg naar Rome.
Dat er nog mensen zijn die erin trappen joh.
Dan verdien je het ook wel een beetje hoor ;-)
het is een in en ingemene rotstreek.
jorendkl schreef:
02-04-2020 12:12
Ik ga er nu niet meer op in. Moest er nog iets merkwaardig gebeuren dat interessant genoeg is om te vertellen zal ik het hier laten weten ;-). Bedankt voor alle reacties en het advies.
Je bent afgewezen, ze wilde je niet speelde met je .....
Verwijder haar gewoon, simpel....
Dat deukje in je ego kreukt er vanzelf wel uit zolang je het maar een keer ÉCHT gaat afsluiten.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Ik vind vooral dat je je enorm aanstelt en dat er nogal veel aannames worden gedaan. Jullie hebben 2 dates gehad. 2. That's it.

Ook nogal belachelijk dat jij helemaal pissig bent dat zij pissig is omdat je haar negeert, terwijl jij net zo goed pissig bent als je niet snel genoeg iets van haar hoort. Iets met de pot verwijt de ketel?

En daarbij komt dat jij ook nog 1936136 redenen bedenkt waarom ze dat allemaal wel niet (expres) zou doen. Jíj doet het expres, niks van je laten horen. Omdat je van alles hebt ingevuld. Van haar beweegredenen weet jij hélemaal niks, omdat je het enkel en alleen invult.

En dat er ook nog eens zoveel mensen zijn die dat beeld bevestigen door te roepen dat ze 'met je speelt', dat is net zo goed invullen. Je weet het niet.

Misschien speelt ze met je. Misschien niet. Jij speelt in elk geval wel met haar, want jij reageert bewust niet om haar een 'poepie te laten ruiken' omdat je chagrijnig was dat je niet genoeg aandacht kreeg. En het vervolgens maar belachelijk vinden dat zij chagrijnig wordt over hetzelfde. Kijk eerst eens in de spiegel en doe niet zo kinderachtig.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ondertussen heeft ze nog twee pogingen gedaan om met mij in contact te komen. Ze speelt helaas duidelijk een spelletje en ik ben er weken ingelopen.
jorendkl schreef:
04-04-2020 17:16
Ondertussen heeft ze nog twee pogingen gedaan om met mij in contact te komen. Ze speelt helaas duidelijk een spelletje en ik ben er weken ingelopen.
tja jij wil haar niet blokkeren
Dat zeg je nu al 3 pagina's lang en toch blijf je die vrouw maar volgen en gelegenheid geven.
Ik ben er niet meer op ingegaan, zonet zijn er ook "excuses" binnengekomen.
Gefeliciteerd.
jorendkl schreef:
04-04-2020 17:58
Ik ben er niet meer op ingegaan, zonet zijn er ook "excuses" binnengekomen.
blokkeer-die-vrouw
je bent een prooi en ze weet precies hoe ze je moet paaien
jorendkl schreef:
02-04-2020 12:12
Ik ga er nu niet meer op in
.
Omgekeerde wereld. Dit zou je bij haar moeten doen en niet bij ons lieve forummers :cry:
JuriaanB schreef:
22-03-2020 00:24
Je lijkt wel een oud wijf. Iedereen hier vindt dat je moet kappen met haar en jij blijft er maar over doormekkeren.
Nou dit TO.
Kappen met haar en ophouden met mekkeren (en excuses bedenken voor haar gedrag).
Even een update. Sinds een drie-vier tal weken geleden heb ik het contact volledig verbroken. Ik kan me er nog steeds maar moeilijk overzetten en ik denk nog veel aan haar.

Ik heb het contact verbroken vanaf het moment dat ik de indruk had dat ze meer en meer terug naar haar ex-vriend aan het gaan was. Wat nu na enkele weken zo goed als zeker is. Voor mij is het echt een raadsel hoe dat een vrouw na X aantal keer "tweede keuze" te zijn geweest terug in de armen kan lopen van de persoon die haar meermaals bedrogen heeft. Het blijft me echt een raadsel en ik kan het moeilijk vatten.
Tja, voor mij is het een raadsel dat sommige mensen 2x met iemand afspreken, daar helemaal lyrisch over zijn, dat het dan achteraf toch allemaal wel mee viel met die enorme klik en dat ze daar dan bijna 2 maanden in blijven steken.

Je blijft maar zeuren dat zij van alles doet en rare spelletjes speelt, maar zelf ben je ook echt niet normaal bezig hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven