Verward tijdens daten

15-03-2020 14:48 126 berichten
Hallo allen,

Een tijdje geleden ben ik, onverwacht, uit een lange relatie gekomen van 9 jaar. Ongeveer een twee maanden later leerde ik een meisje kennen. Zij kwam zeer recent ook uit een lange relatie, na wat online praten werd het heel snel duidelijk dat we heel goed overeen kwamen. Met momenten ging het zelfs heel erg snel en leek het een zekerheid dat het iets meer zou worden, daar leek geen twijfel meer over te bestaan maar het was meer een kwestie van tijd.

Ik was compleet verkocht voor dit meisje. Vervolgens hebben we twee keer afgesproken. Tijdens de eerste date werd er afgesproken op haar appartement en werd er al geknuffeld en gekust. Het leek nog meer duidelijk dat dit meer zou worden. De tweede date was eveneens heel gezellig, we waren iets gaan eten.

Ze vroeg zelf of ik al gevoelens had na de eerste date en ik gaf duidelijk aan dat die aanwezig waren. Bij haar begon het wel, zei ze toen. Ook liet ze merken dat ze ergens een exclusiviteit verwachtte, bijvoorbeeld als ik uitging liet ze me subtiel weten dat ik "braaf" moest zijn. Kortom, ik dacht dus dat dit allemaal wel goed ging komen op termijn. Sinds de tweede date is het contact echter minder geworden en gaf ze aan dat het voor haar allemaal wat snel ging en dat ze het allemaal niet goed wist. Wat ik ergens kan begrijpen, maar ergens ook niet gezien het eerdere verloop van de situatie.

Kortom, momenteel laat ze af en toe iets weten. De afstand tussen ons is terug veel groter en ik ben helemaal niet meer zo zeker of ze wel meer wilt. Het vragen heeft geen zin want dat irriteert haar. Mijn conclusie was dat ik het dus wel zou laten voor wat het is. Toch stuurt ze om de twee dagen of dag nog een bericht, maar nooit echt diepgaand of persoonlijke vragen/dingen. Momenteel heb ik totaal geen idee wat haar bedoeling nog is of in welke richting ze wilt gaan. Ik zou denken als ze geen interesse heeft, dat ze al het contact zou vermijden.

Wat is jullie idee over de situatie? Ondanks dat het moeilijk is omdat te bepalen op basis van een korte tekst.
Male1996 schreef:
22-03-2020 11:01
Goed dat je het in ieder geval in ziet. Vrouwen zijn niet gek en voelen de dingen vaak beter aan dan wij mannen dus zij weet echt wel hoe jij er nu in staat man. Je moet haar zeker niet gaan negeren of blokkeren want uiteindelijk is je doel dat zij jou ook wil en jullie het leuk hebben samen.

Ik had toevallig afgelopen week een soort gelijke situatie met een dame waar ik interesse in heb. Zij deed continu vaag over afspreken, kwam niet met een tegen voorstel, reageerde laat, belde niet terug. Dit was echt een manier om mij te testen ( wat bij jou nu ook gebeurd ). Wat ik toen heb gedaan is het volgende bericht sturen; "Eliesje, ik merk dat het maken van een afspraak voor mij niet werkt op deze manier. Ik heb een aantal keer geprobeerd iets met je af te spreken maar dit heeft tot niets geleid. Voor mij houd het hier dus op".

Daarna ben ik gaan slapen. De volgende dag kreeg ik een heel A'viertje vol met redenen en datums waaruit ik mocht kiezen om af te spreken.

Zo iets zou jij ook moeten doen. Zelf de leiding nemen, jij bent de vent.
Klopt volledig! Hoe meer je laat voelen dat je interesse wegtrekt of dat ze de controle niet meer hebben, happen ze er weer in. Ik heb dat ook wel al gemerkt. Op een gegeven moment was ze ambetant om mij om een eerder stomme reden, ik had voor mij beslist dat het wel welletjes was geweest en had beslist dat ik haar geen enkele vorm van aandacht meer zou geven en haar links zou laten liggen. Paar dagen later kreeg ik ook een bericht met verontschuldigingen enzo. Ook als ik een tijdje niets laat horen uit mezelf dan stuurt ze me ook telkens wel iets.

Ik geef het nog even, als er dan geen positieve verandering is dan lijkt het mij beter om ook gewoon eens te zeggen waar het op staat.
Male1996 schreef:
22-03-2020 11:01
Goed dat je het in ieder geval in ziet. Vrouwen zijn niet gek en voelen de dingen vaak beter aan dan wij mannen dus zij weet echt wel hoe jij er nu in staat man. Je moet haar zeker niet gaan negeren of blokkeren want uiteindelijk is je doel dat zij jou ook wil en jullie het leuk hebben samen.

Ik had toevallig afgelopen week een soort gelijke situatie met een dame waar ik interesse in heb. Zij deed continu vaag over afspreken, kwam niet met een tegen voorstel, reageerde laat, belde niet terug. Dit was echt een manier om mij te testen ( wat bij jou nu ook gebeurd ). Wat ik toen heb gedaan is het volgende bericht sturen; "Eliesje, ik merk dat het maken van een afspraak voor mij niet werkt op deze manier. Ik heb een aantal keer geprobeerd iets met je af te spreken maar dit heeft tot niets geleid. Voor mij houd het hier dus op".

Daarna ben ik gaan slapen. De volgende dag kreeg ik een heel A'viertje vol met redenen en datums waaruit ik mocht kiezen om af te spreken.

Zo iets zou jij ook moeten doen. Zelf de leiding nemen, jij bent de vent.
Maar dit loopt natuurlijk uiteindelijk ook op niks uit. Ze kwam over de brug omdat jij grenzen stelde. Maar feit blijft dat zij niet zo’n zin had om af te spreken.
jorendkl schreef:
22-03-2020 11:40
Klopt volledig! Hoe meer je laat voelen dat je interesse wegtrekt of dat ze de controle niet meer hebben, happen ze er weer in. Ik heb dat ook wel al gemerkt. Op een gegeven moment was ze ambetant om mij om een eerder stomme reden, ik had voor mij beslist dat het wel welletjes was geweest en had beslist dat ik haar geen enkele vorm van aandacht meer zou geven en haar links zou laten liggen. Paar dagen later kreeg ik ook een bericht met verontschuldigingen enzo. Ook als ik een tijdje niets laat horen uit mezelf dan stuurt ze me ook telkens wel iets.

Ik geef het nog even, als er dan geen positieve verandering is dan lijkt het mij beter om ook gewoon eens te zeggen waar het op staat.
dit is geen normaal gedrag hoor. de vrouwen (en mannen) die dit doen hebben een ongezond copingmechanisme en vaak ook verkeerd zelfbeeld en weinig empathie
S-Meds schreef:
22-03-2020 11:46
dit is geen normaal gedrag hoor. de vrouwen (en mannen) die dit doen hebben een ongezond copingmechanisme en vaak ook verkeerd zelfbeeld en weinig empathie
Ja en als ze al enige interesse heeft om iets op te bouwen- wat nergens uit blijkt- is de basis van spelletjes en aantrekken en afstoten niet heel erg constructief.
Alle reacties Link kopieren
Het beste wat je kunt doen is nadenken over wat een leuke vriendin voor eigenschappen moet hebben en wat een leuke relatie voor jou inhoud. Schrijf het op in kernwoorden.

Wanneer je daar achter ben is deze vrouw geen relatiemateriaal en hooguit neukbaar als je haar zo ver zou kunnen krijgen om af te spreken en dan zou ik zeker condoom gebruiken.

Maar het beste wat je kunt doen is haar een fijn leven wensen en veel succes en daarna blokkeren om na de corona crisis tijd over te hebben voor vrouwen die wel graag met je uitgaan en die een enigzins normaal karakter hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
22-03-2020 11:56
Het beste wat je kunt doen is nadenken over wat een leuke vriendin voor eigenschappen moet hebben en wat een leuke relatie voor jou inhoud. Schrijf het op in kernwoorden.

Wanneer je daar achter ben is deze vrouw geen relatiemateriaal en hooguit neukbaar als je haar zo ver zou kunnen krijgen om af te spreken en dan zou ik zeker condoom gebruiken.

Maar het beste wat je kunt doen is haar een fijn leven wensen en veel succes en daarna blokkeren om na de corona crisis tijd over te hebben voor vrouwen die wel graag met je uitgaan en die een enigszins normaal karakter hebben.
Zeer beknopt. Ik heb twee keer vrij kort op elkaar afgesproken met haar. We waren zeer nauw in contact met elkaar en het was echt veel belovend. Op een gegeven moment was het bijna een evidentie dat het meer zou worden omdat we heel erg goed overeenkwamen. Ik heb me helaas laten vangen en blijkbaar komen haar woorden niet overeen met het beeld dat ze probeerde schetsen van haarzelf. Ik moet zeggen dat onze karakter eigenschappen, waardes en principes (in woorden) zeer goed overeenkwamen, maar ik begin ze precies beter te kennen en helaas lijkt het niet in lijn te liggen met de realiteit. Ik moet eerlijk zeggen dat ze bij mij ook redelijk snel aanstuurde op het hebben van seks. Wat ik subtiel heb afgewezen omdat ik het toch wat snel vond. Haar vorige relatie was ook redelijk turbulent waar toch wel wat in gebeurd is, vermoedelijk langs beide kanten.

Het is helaas jammer dat er mensen zijn die spelletjes spelen. Ik weet het natuurlijk niet zeker en het zijn vooral vermoedens, maar ik denk dat mijn buikgevoel in dit geval toch juist zit. Ik denk dat ze op dit moment meerdere jongens aan het "ontdekken" is...
jorendkl schreef:
22-03-2020 12:16
Zeer beknopt. Ik heb twee keer vrij kort op elkaar afgesproken met haar. We waren zeer nauw in contact met elkaar en het was echt veel belovend. Op een gegeven moment was het bijna een evidentie dat het meer zou worden omdat we heel erg goed overeenkwamen. Ik heb me helaas laten vangen en blijkbaar komen haar woorden niet overeen met het beeld dat ze probeerde schetsen van haarzelf. Ik moet zeggen dat onze karakter eigenschappen, waardes en principes (in woorden) zeer goed overeenkwamen, maar ik begin ze precies beter te kennen en helaas lijkt het niet in lijn te liggen met de realiteit. Ik moet eerlijk zeggen dat ze bij mij ook redelijk snel aanstuurde op het hebben van seks. Wat ik subtiel heb afgewezen omdat ik het toch wat snel vond. Haar vorige relatie was ook redelijk turbulent waar toch wel wat in gebeurd is, vermoedelijk langs beide kanten.

Het is helaas jammer dat er mensen zijn die spelletjes spelen. Ik weet het natuurlijk niet zeker en het zijn vooral vermoedens, maar ik denk dat mijn buikgevoel in dit geval toch juist zit. Ik denk dat ze op dit moment meerdere jongens aan het "ontdekken" is...
Het is best bijzonder dat je al voor het daten het gevoel had dat het wat ging worden. Ik zou daar echt mee uitkijken volgende keer, ook om jezelf te beschermen.
jorendkl schreef:
22-03-2020 12:16

Het klinkt allemaal niet heel ingewikkeld; zij is op zoek naar aandacht en mannen die haar af en toe een beurt komen geven en jij bent verliefd geworden. Zij mag doen waar ze zin in heeft, want ze heeft geen relatie. Aan de andere kant klinkt ze niet aardig, want ze houdt je aan het lijntje. Ik zou de hoop op een relatie met haar volledig laten varen, tenzij je er gewoon een keer overheen wilt, maar je geeft zelf al aan dat je meer wilt dan dat.
Gisteren had ik weer niets van haar gehoord, ondanks dat ze de volledig dag online was. Ik had dus al een vermoeden dat er nog andere jongens in het spel waren zoals jullie aangaven. Een tijdje geleden had ik ook gezien dat ze een nieuwe jongen volgde, toen dacht ik dat het gewoon een kennis was. Vandaag zag ik dat ze hem gisteren of vandaag ook toegevoegd heeft op Facebook. Het is me dus nu wel duidelijk geworden.

Deze ochtend kreeg ik ook weer een bericht toegestuurd met een foto "goedemorgen". Vermoedelijk stuurt ze dat dus inderdaad naar haar clubje "potentiële mannen". Heb er later en droog op geantwoord. Tien minuten later kreeg ik nog een bericht op Whatsapp, weer een "mopje", ook daar heb ik droog op geantwoord.

Triest om te zien dat er echt mensen bestaan die zo met je voeten spelen en dit ook nog eens bewust doen uit eigen profijt. Je weet dan natuurlijk wel direct met wat voor iemand je te maken hebt. Jammer, had er al wat gevoelens voor dus dit is echt kut.
anoniem_64555cbdea138 wijzigde dit bericht op 23-03-2020 14:43
2.91% gewijzigd
Online goed overeenkomen zegt niets over contact irl.

Kennelijk viel het voor haar wat tegen. Stop met overanalyseren en doe een voorstel voor een derde date (kan ook videobellen zijn oid). Als ze niet wil, beëindig je netjes het contact: 'we lijken andere verwachtingen te hebben, dus ik laat het hierbij'.
jorendkl schreef:
15-03-2020 23:12
Maar kan dit bij vrouwen die nog in de knoop liggen met henzelf niet averechts werken, in die zin dat ze misschien het gevoel krijgen dat ze een keuze moeten maken. Ze kunnen moeilijk eeuwig blijven daten en in die situatie blijven.
en
jorendkl schreef:
15-03-2020 22:21
Ik weet namelijk niet hoe snel vrouwen weer klaar zijn om hun volledig in een serieuze relatie te storten of wat er nog in haar hoofd speelt.

Ohhh die fragiele vrouwtjes toch hé...

Edit: Oh mijn god dit gaat al drie pagina's zo door. Je dramt echt een beetje, laat het los!
Ambrozijn schreef:
23-03-2020 14:45
en

Ohhh die fragiele vrouwtjes toch hé...
Haha, ja. Uiteraard weet ik niet wat er echt gaande is. Maar ik heb sterke vermoedens. Baal er echt van.
Waar baal je van?
vivautrecht85 schreef:
22-03-2020 11:24
maar dit is trekken aan een dood paard. Dat nooit geleefd heeft.
:rofl:
droge antwoorden is ook aandacht. Blokkeren en negeren dat is het devies
jorendkl schreef:
23-03-2020 14:06
Gisteren had ik weer niets van haar gehoord, ondanks dat ze de volledig dag online was. Ik had dus al een vermoeden dat er nog andere jongens in het spel waren zoals jullie aangaven. Een tijdje geleden had ik ook gezien dat ze een nieuwe jongen volgde, toen dacht ik dat het gewoon een kennis was. Vandaag zag ik dat ze hem gisteren of vandaag ook toegevoegd heeft op Facebook. Het is me dus nu wel duidelijk geworden.

Deze ochtend kreeg ik ook weer een bericht toegestuurd met een foto "goedemorgen". Vermoedelijk stuurt ze dat dus inderdaad naar haar clubje "potentiële mannen". Heb er later en droog op geantwoord. Tien minuten later kreeg ik nog een bericht op Whatsapp, weer een "mopje", ook daar heb ik droog op geantwoord.

Triest om te zien dat er echt mensen bestaan die zo met je voeten spelen en dit ook nog eens bewust doen uit eigen profijt. Je weet dan natuurlijk wel direct met wat voor iemand je te maken hebt. Jammer, had er al wat gevoelens voor dus dit is echt kut.

Jij voedt haar, dus je houdt het zelf in stand.
Pff, je voedt het zelf door haar overal te volgen en door te blijven reageren. Dit was 3 pagina's geleden al zo klaar als een klontje. Waarom blijf je er maar aan vast plakken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-03-2020 18:50
Pff, je voedt het zelf door haar overal te volgen en door te blijven reageren. Dit was 3 pagina's geleden al zo klaar als een klontje. Waarom blijf je er maar aan vast plakken?
Omdat TO eigenlijk alleen maar tips wil horen hoe hij de dame in kwestie aan zich kan binden en dat alles goed komt. Dat iedereen hier zegt dat hij het tegenovergestelde moet doen gaat er bij hem dus niet in. Past niet in zijn plaatje. Cognitieve dissonantie.
Ik heb zoals jullie mij aanraadde haar er op aangesproken en eigenlijk het besproken. Het komt er op neer dat ze nog niet klaar is voor iets nieuw. Ze zegt dat ze niet bezig is met iemand anders maar ik geloof haar niet volledig, ik heb er sterk mijn twijfels over.

Ik heb aangedrongen om de situatie wat duidelijker te maken. Ze zegt dat ze niet klaar is voor iets nieuw, met niemand en dat ze tijd voor haar zelf nodig heeft. Ook kan ze niet beloven dat ze ooit gevoelens voor mij kan krijgen, maar dat kan ze ook bij niemand zegt ze.

Heb het er dan maar bij gelaten. De volgende dag kreeg ik een bericht van haar, gelezen maar niets op gezegd. Tegen de avond kreeg ik alweer een andere bericht van haar met een "life lesson" message erin (wrs met hoe moeilijk ze het heeft). Ik heb het nog niet opengedaan. Voor nu ga ik het blijven negeren omdat ik het er wat mee gehad heb.

Ze heeft echt problemen met haarzelf en het accepteren dat haar relatie over is. Ze blijft nauw contact houden met haar ex en op dit tempo gaat ze er nooit over geraken.
jorendkl schreef:
27-03-2020 13:33
Ze heeft echt problemen met haarzelf en het accepteren dat haar relatie over is. Ze blijft nauw contact houden met haar ex en op dit tempo gaat ze er nooit over geraken.
Durf ik te opperen dat zij misschien niet de enige is die moeite heeft met het accepteren van bepaalde situaties... ?
jorendkl schreef:
27-03-2020 13:33
Ik heb zoals jullie mij aanraadde haar er op aangesproken en eigenlijk het besproken. Het komt er op neer dat ze nog niet klaar is voor iets nieuw. Ze zegt dat ze niet bezig is met iemand anders maar ik geloof haar niet volledig, ik heb er sterk mijn twijfels over.

Ze is niet klaar voor een nieuwe relatie, mag hoor. Ze zit niet in een relatie, dus dat ze misschien met iemand anders bezig is, mag ook. Waarschijnlijk bedoelde zij "bezig met iemand anders" als in "relatie aan het opbouwen met iemand anders", terwijl dat voor jou ook "casual seks" betekent. Over dat laatste hoeft zij trouwens geen verantwoording af te leggen bij jou.

Ik heb aangedrongen om de situatie wat duidelijker te maken. Ze zegt dat ze niet klaar is voor iets nieuw, met niemand en dat ze tijd voor haar zelf nodig heeft. Ook kan ze niet beloven dat ze ooit gevoelens voor mij kan krijgen, maar dat kan ze ook bij niemand zegt ze.

Heb het er dan maar bij gelaten. De volgende dag kreeg ik een bericht van haar, gelezen maar niets op gezegd. Tegen de avond kreeg ik alweer een andere bericht van haar met een "life lesson" message erin (wrs met hoe moeilijk ze het heeft). Ik heb het nog niet opengedaan. Voor nu ga ik het blijven negeren omdat ik het er wat mee gehad heb.

Natuurlijk heeft ze het moeilijk. Ze zoekt troost voor haar afgelopen relatie in de armen van een andere man, is heel duidelijk dat het niet meer voor haar betekent dan dat, en voor ze het weet komt ze dezelfde perikelen tegen bij een man met wie de relatie nog niet eens gestart is of zou gaan starten.

Heel normaal als het net uit is met iemand, accepteren is pas de laatste fase in het rouwproces. Het is niet aan jou om te bepalen dat zij wel of geen contact meer mag hebben met haar ex (als zij daar behoefte aan heeft en ex vindt het niet erg), zelfs al vindt jij dat het beste. Alsook het niet aan jou is om haar tempo te veroordelen
To, stop met forceren. Deze vrouw wil niet en als één van de twee partijen niet wil, dan stopt het daar toch echt.
leeg
Ambrozijn schreef:
27-03-2020 13:38
Durf ik te opperen dat zij misschien niet de enige is die moeite heeft met het accepteren van bepaalde situaties... ?
Misschien wel. Het punt hier is dat ze gewoon blijft wisselen. Ze geeft mij in het begin hoop, dan duwt ze me weer weg. Nu had ik duidelijk een gesprek met haar. Zij is er niet klaar voor en zij weet dat ik gevoelens heb, laat mij dan gerust en begin mij niet te contacteren de dagen nadien.
Ze weet gewoon niet wat ze wilt en dat is in mijn ogen iets dat je niet kan doen. Je kan niet met andere mensen hun gevoelens spelen.
Wat fijn dat dat mag.

Echt.
Ik begin wel een beetje treurig te worden van dit topic. Je krijgt 100 adviezen en volgt er geen een op. Waarom open je dan een topic? Om een huilverhaal op te hangen met allemaal onzin naar jezelf toe? Laat die meid lekker. Als ik haar was was ik ook afgeknapt op je door alleen al de manier hoe je hier omgaat met feedback. Niet alles gaat zoals Jorien het wil.
S-Meds schreef:
22-03-2020 11:44
Maar dit loopt natuurlijk uiteindelijk ook op niks uit. Ze kwam over de brug omdat jij grenzen stelde. Maar feit blijft dat zij niet zo’n zin had om af te spreken.
Klopt trouwens, realiseerde ik mij later ook. Ik heb die afspraak dus ook gecanceld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven