Verward tijdens daten

15-03-2020 14:48 126 berichten
Hallo allen,

Een tijdje geleden ben ik, onverwacht, uit een lange relatie gekomen van 9 jaar. Ongeveer een twee maanden later leerde ik een meisje kennen. Zij kwam zeer recent ook uit een lange relatie, na wat online praten werd het heel snel duidelijk dat we heel goed overeen kwamen. Met momenten ging het zelfs heel erg snel en leek het een zekerheid dat het iets meer zou worden, daar leek geen twijfel meer over te bestaan maar het was meer een kwestie van tijd.

Ik was compleet verkocht voor dit meisje. Vervolgens hebben we twee keer afgesproken. Tijdens de eerste date werd er afgesproken op haar appartement en werd er al geknuffeld en gekust. Het leek nog meer duidelijk dat dit meer zou worden. De tweede date was eveneens heel gezellig, we waren iets gaan eten.

Ze vroeg zelf of ik al gevoelens had na de eerste date en ik gaf duidelijk aan dat die aanwezig waren. Bij haar begon het wel, zei ze toen. Ook liet ze merken dat ze ergens een exclusiviteit verwachtte, bijvoorbeeld als ik uitging liet ze me subtiel weten dat ik "braaf" moest zijn. Kortom, ik dacht dus dat dit allemaal wel goed ging komen op termijn. Sinds de tweede date is het contact echter minder geworden en gaf ze aan dat het voor haar allemaal wat snel ging en dat ze het allemaal niet goed wist. Wat ik ergens kan begrijpen, maar ergens ook niet gezien het eerdere verloop van de situatie.

Kortom, momenteel laat ze af en toe iets weten. De afstand tussen ons is terug veel groter en ik ben helemaal niet meer zo zeker of ze wel meer wilt. Het vragen heeft geen zin want dat irriteert haar. Mijn conclusie was dat ik het dus wel zou laten voor wat het is. Toch stuurt ze om de twee dagen of dag nog een bericht, maar nooit echt diepgaand of persoonlijke vragen/dingen. Momenteel heb ik totaal geen idee wat haar bedoeling nog is of in welke richting ze wilt gaan. Ik zou denken als ze geen interesse heeft, dat ze al het contact zou vermijden.

Wat is jullie idee over de situatie? Ondanks dat het moeilijk is omdat te bepalen op basis van een korte tekst.
Alle reacties Link kopieren
Ze houdt je warm mocht ze je eens nodig hebben, als ze zonder date zit. Maar het zal nooit iets worden.
Alle reacties Link kopieren
Het waren twee geweldige dates.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Loslaten, ze vond je leuk voor even, en idd ze houd je aan het Lijntje.

Heb zelf het contact verbroken met een (jongen)Man die dit flikte.

Blokkeren en verwijder haar, zonder iets te zeggen.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan jullie reacties zeker begrijpen en ik vermoed dat ze dit ook wel doet, mij als een optie zien. Ik ben er wel vrij zeker van dat ze niet met andere jongens date, maar dit weet ik natuurlijk niet zeker.

Mijn plan was om het te laten voor wat het was, gezien haar matige interesse plots. Toch heb ik het gevoel dat ik haar nog wat krediet moet geven, ze komt pas uit een relatie en heeft momenteel een moeilijke periode. Ze heeft ook nog contact met haar ex (werk gerelateerd). Bovendien vind ik het ergens toch vreemd dat ze zelf regelmatig contact blijft zoeken, dit wijst er toch op dat ze ergens toch er potentieel in ziet. Maar misschien wil ik de waarheid niet onder ogen zien, het is een ingewikkelde situatie. Ik weet namelijk niet hoe snel vrouwen weer klaar zijn om hun volledig in een serieuze relatie te storten of wat er nog in haar hoofd speelt.
Alle reacties Link kopieren
In zulke gevallen doe ik een concreet voorstel voor een nieuwe afspraak. Meestal blijkt dan dat ik me druk maak om niks, maar ik heb daarna ook wel eens een belletje gehad dat ze het niet zag zitten. Prima ma, duidelijkheid voor alles.

Andere ervaring: "even kijken of ik kan". Ik vatte het op als "het wordt toch niks". Maar ik kwam er daarna achter dat ze het onprettig vind langer van te voren af te spreken, omdat ze soms stress krijgt van het werk of door de familie en dan liever alleen is.
Een nieuwe afspraak vragen is idd een goede indicatie. Maar kan dit bij vrouwen die nog in de knoop liggen met henzelf niet averechts werken, in die zin dat ze misschien het gevoel krijgen dat ze een keuze moeten maken. Ze kunnen moeilijk eeuwig blijven daten en in die situatie blijven.

Bij mij zit er een groot verschil tussen mij als optie houden tot ze zich beter voelt en klaar is om een nieuwe stap te zetten. Maar als het mij als optie houden is voor het geval dat ze toch niets "beter" kan krijgen, dan heb ik er wel een probleem mee. En ik kan moeilijk evalueren in welke situatie ze momenteel zit.

Ook hoe gaat dat bij jullie bij het daten? In mijn hoofd zou ik liefst heel de dag met haar praten en haar berichten sturen (bij wijze van spreken) of toch innig contact hebben. Maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat als normaal beschouwd wordt, hoeveel communiceer je normaal "digitaal" als je aan het daten bent met een persoon?
Als ze je leuk genoeg vindt zorgt ze wel dat ze vlot uit de knoop raakt of communiceert ze er over zodat jij kunt bepalen wat je wil.

Maar ga niet haar excuses voor haar invullen. Ze is een volwassen vrouw, je hoeft haar niet te redden.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn duidelijk allebei veel te snel in die nieuwe relatie gedoken.
Dat moet een les zijn voor de toekomst.
Als je zolang in een relatie hebt gezeten is het heel erg van belang om een tijdje op jezelf te zijn. Gewoon om terug te kijken op de oude situatie, je te herorienteren, in te voelen hoe het met je emoties gaat. Daardoor sluit je iets af en maak je balans op. Nu ben je zo in een nieuwe situatie gedoken, jullie hebben jezelf beide veel te snel laten gaan. Niet goed- juist na het afronden van een oude situatie.
Daardoor heb je geen kontakt meer met jezelf, je verliest jezelf en daardoor kan je geen kontakt meer maken met je gevoelens.
Daardoor heeft je date, ineens, een setback.

Ga gewoon een tijdje rust nemen, even geen relatie. Herorienteer jezelf.
Laat het kontakt los met deze date.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat het zo: wanneer ik een man erg leuk vind mag er aan de hand zijn wat er wil, ik maak tijd voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Als ze niet wil afspreken dan houdt het toch op. Heeft niets te maken met krediet en alles met acceptatie. Je bent aan het drammen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp, hebben jullie elkaar via online daten ontmoet. Heb je in je hoofd geen heel ander beeld van haar gevormd dan hoe ze is?
Na een keer afspraken al vragen of er gevoelens zijn en na de tweede keer al vragen of er wat in zit, zou ik ook gek van worden. Een derde (en vierde, vijfde en zesde, etc.) date noem je toch niet "eeuwig blijven daten"?
Heb het gezellig met elkaar en ga elkaar eerst eens goed leren kennen voordat je begint over wel of geen relatie. Na twee dagdelen afspreken ken je elkaar amper. Als het goed zit, komt dat vanzelf wel bijvoorbeeld over een paar maanden.
Nog voor je haar in het echt hebt gezien spreek je al over een relatie, zie je zelf niet dat dat al veel te hard van stapel gaat?
Na 2 dates is ze tot de conclusie gekomen dat die klik er in het echt waarschijnlijk niet is, had jou ook kunnen gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Op een tweede date als man aan gaan zitten geven dat er gevoelens aanwezig zijn.. Kom op man. Daar zou ik ook van schrikken. Ook vind ik het beangstigend dat je uit een 9 jaar durende relatie komt en dus ik neem aan boven de 24 bent en je deze vrouw dan een "meisje" noemt. o_o
Hoe oud zijn jullie?
Verbinder schreef:
16-03-2020 05:26
Jullie zijn duidelijk allebei veel te snel in die nieuwe relatie gedoken.
Dat moet een les zijn voor de toekomst.
Als je zolang in een relatie hebt gezeten is het heel erg van belang om een tijdje op jezelf te zijn. Gewoon om terug te kijken op de oude situatie, je te herorienteren, in te voelen hoe het met je emoties gaat. Daardoor sluit je iets af en maak je balans op. Nu ben je zo in een nieuwe situatie gedoken, jullie hebben jezelf beide veel te snel laten gaan. Niet goed- juist na het afronden van een oude situatie.
Daardoor heb je geen kontakt meer met jezelf, je verliest jezelf en daardoor kan je geen kontakt meer maken met je gevoelens.
Daardoor heeft je date, ineens, een setback.

Ga gewoon een tijdje rust nemen, even geen relatie. Herorienteer jezelf.
Laat het kontakt los met deze date.
Dit. Je moet echt nooit een relatie beginnen als je zelf of als de ander of als je beiden net uit een langere relatie komt. Dat gaat ofwel mis, ofwel gepaard met een lange beginperiode met veel gedoe. Bespaar je die ellende en stop. Ik snap de verleiding van een nieuwe verliefdheid en hoop op een nieuwe relatie, maar zet het van je af.
huisduif schreef:
16-03-2020 08:34
Als ik het goed begrijp, hebben jullie elkaar via online daten ontmoet. Heb je in je hoofd geen heel ander beeld van haar gevormd dan hoe ze is?
Na een keer afspraken al vragen of er gevoelens zijn en na de tweede keer al vragen of er wat in zit, zou ik ook gek van worden. Een derde (en vierde, vijfde en zesde, etc.) date noem je toch niet "eeuwig blijven daten"?
Heb het gezellig met elkaar en ga elkaar eerst eens goed leren kennen voordat je begint over wel of geen relatie. Na twee dagdelen afspreken ken je elkaar amper. Als het goed zit, komt dat vanzelf wel bijvoorbeeld over een paar maanden.
Bedankt voor de reactie. Het was langs beide kanten wel dat het veel te hard ging. Met momenten zei ze in het begin al bepaalde zaken die soms nogal vreemd waren. Bijvoorbeeld al spreken over het ontmoeten van mijn ouders, toekomstgericht praten. Ook op onze eerste afspraak was ik redelijk verschoten van haar tempo, mij direct vastnemen alsof ik al haar partner was, hand vast nemen, enzoverder. Maar ik zag hier persoonlijk geen probleem in toen, omdat ik mij er wel goed bij voelde.

Om eerlijk te zijn heb ik niet veel ervaring in het "daten". Bij mijn vorige vriendin verliep dat allemaal vrij spontaan, het heeft uiteindelijk wel 2-3 maanden geduurd tegen dat we "officieel" samen waren. Maar dat was eerder een probleem van afspreken gezien onze toen jonge leeftijd en veel van de communicatie ging digitaal.

Ik heb al een keertje voor meer duidelijkheid gevraagd en toen gaf ze aan het zelf allemaal niet te weten. Ik kan haar wel begrijpen dat het misschien wat snel ging achteraf gezien en dat ze meer tijd nodig heeft voor haar zelf. Dat wil dan toch niet meteen zeggen dat ze geen interesse heeft op de langere termijn. Ik zie anders niet echt in waarom ze zelf initiatief blijft nemen om contact te zoeken af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Maar wil ze dan afspreken of alleen een beetje aandacht via de app?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
16-03-2020 12:43
Maar wil ze dan afspreken of alleen een beetje aandacht via de app?
Momenteel vraag ik niet om af te spreken. Het is nu ongeveer een maand en een week geleden dat we onze laatste date hadden. Daartussen ben ik ook een week op vakantie geweest. Momenteel is afspreken moeilijker vanwege onze agenda's en omwille van de afstand. Natuurlijk zou dat wel lukken als we echt willen, maar momenteel zitten we wat in een vreemde situatie. Ik vermoed dat haar hoofd momenteel niet op afspreken staat. De laatste maanden heeft ze veel meegemaakt waardoor haar hoofd er niet echt naar staat vermoed ik. Dit maakt het allemaal moeilijk om zich te krijgen op de situatie. Momenteel laat ik het allemaal begaan en laat ik haar initiatief nemen.

Even een bijkomende opmerking, er is nooit spraken geweest van een "relatie" tot nu. Het zag er in het begin veel belovend uit.
Na anderhalve dag niets te horen van haar, stuurde ze plots weer een bericht. Weer een foto van iets grappig maar verder niets. Ze stelt geen vragen bijvoorbeeld hoe het met me gaat, ze vertelt niets over haar zelf, ze vraagt niet met wat ik bezig ben.

Ik vraag me echt af wat haar bedoeling is. Ik loop nu al dagen/weken rond met de vraag in mijn hoofd wat ze wilt bereiken of wat er in haar hoofd zou omgaan. Ik weet dat dit vragen geen optie is. Zeer verwarrend en vreemd...
Waarom wil jij zo snel zoveel zekerheid?

Toen ik begon met mijn relatie zagen we elkaar ook niet zo veel als ik wilde. Mijn vriend was bezig met het vinden van een nieuwe balans na zijn scheiding en zijn co-ouderschap. Ik vond dat enorm ingewikkeld, ook in het verleden wel eens door iemand aan het lijntje gehouden. Uiteindelijk heb ik gewoon eens uitgeademd en voor mezelf besloten het een tijdje als daten te beschouwen. En dan maar te zien wat er zou gebeuren. We groeiden gewoon rustig naar elkaar toe.

Dus ik snap je onrust en tegelijkertijd denk ik: het waren pas 2 dates, doe ff rustig.

Je hoeft niet bij alles te vragen wat iemand ermee bedoelt. De meeste mensen weten dat zelf amper. Bel haar gewoon op en je merkt vanzelf of het een leuk gesprek is.
starbright schreef:
17-03-2020 15:08
Waarom wil jij zo snel zoveel zekerheid?

Toen ik begon met mijn relatie zagen we elkaar ook niet zo veel als ik wilde. Mijn vriend was bezig met het vinden van een nieuwe balans na zijn scheiding en zijn co-ouderschap. Ik vond dat enorm ingewikkeld, ook in het verleden wel eens door iemand aan het lijntje gehouden. Uiteindelijk heb ik gewoon eens uitgeademd en voor mezelf besloten het een tijdje als daten te beschouwen. En dan maar te zien wat er zou gebeuren. We groeiden gewoon rustig naar elkaar toe.

Dus ik snap je onrust en tegelijkertijd denk ik: het waren pas 2 dates, doe ff rustig.

Je hoeft niet bij alles te vragen wat iemand ermee bedoelt. De meeste mensen weten dat zelf amper. Bel haar gewoon op en je merkt vanzelf of het een leuk gesprek is.
Ik wil misschien wel iets te veel zekerheid, dat moet ik misschien wat proberen van mij afzetten. Maar ik heb een zeer vreemd gevoel de laatste tijd bij hoe het gaat. Als ik niets laat horen initieert ze wel een gesprek maar tegelijkertijd heb ik de indruk dat ze eigenlijk helemaal niet wilt praten. Dat maakt het erg verwarrend en moeilijk. Het lijkt dat ze mij telkens aanzet om een gesprek te starten, maar zelf geen "input" wilt geven of geen interesse heeft in wat ik doe of hoe het met mij gaat. Ook vertelt ze zeer weinig over haar eigen, terwijl er momenteel net veel in haar leven omgaat.

Ik zou helemaal geen probleem hebben met rustig naar elkaar toe te groeien. Maar de situatie is (voor mij althans) zeer moeilijk. Ik zou gerust normale gesprekken kunnen hebben en alles rustig aan doen. Maar het lijkt dat zij langs de ene kant geen interesse heeft en niet wilt praten/afspreken. Langs de andere kant, als ik niets laat weten, stuurt ze me toch telkens een kort (oppervlakkig, een grapje ofzo) bericht (maar ook niet meer dan dat) na 1 of 2 dagen. Zeer vreemde situatie waarin ik niet meer weet wat ze wilt bereiken. Ik vermoed daarom dat ze me telkens terug heel kort aandacht geeft in de hoop dat ik haar niet "vergeet", maar dan denk ik wederom, "waarom dan als ze toch geen interesse heeft?". Wat is haar motivatie om dit te doen?

Soms denk ik dat ze dit met meerdere jongens tegelijkertijd doet. Ik zie ook dat ze vaak online is, maar dan zegt ze ook niets tegen mij. Natuurlijk wilt dit niets zeggen, toch stel ik mij vragen in mijn hoofd waarop ik zelf moeilijk antwoord kan vinden. Ik hoop altijd dat vrouwen haar gedrag beter begrijpen en mij beter kunnen zeggen wat er gaande is :-D . Btw: wij zijn beiden half de 20 ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zij niet wil daten of afspreken omdat jij binnen 2 dates al duidelijk heb gemaakt dat het allemaal niet vrijblijvend is, daar zit zij niet op te wachten en dus is zij haar interesse verloren. Ik denk ook niet dat dat terug komt eerlijk gezegd. Zij is niet in de war maar jij leeft in de waan dat zij bijdraait wanneer je maar lang genoeg wacht en je beschikbaar houdt. Iemand die jou leuk vindt heeft interesse om je te zien en dat is hier niet het geval.

Je hebt geen probleem met langzaam naar elkaar toe groeien, echter jullie groeien langzaam van elkaar af en je lijkt het maar niet te snappen. je weet zo waar je aan toe bent wanneer je een voorstel doet om elkaar te zien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-03-2020 15:48
Ik denk dat zij niet wil daten of afspreken omdat jij binnen 2 dates al duidelijk heb gemaakt dat het allemaal niet vrijblijvend is, daar zit zij niet op te wachten en dus is zij haar interesse verloren. Ik denk ook niet dat dat terug komt eerlijk gezegd. Zij is niet in de war maar jij leeft in de waan dat zij bijdraait wanneer je maar lang genoeg wacht en je beschikbaar houdt. Iemand die jou leuk vindt heeft interesse om je te zien en dat is hier niet het geval.

Je hebt geen probleem met langzaam naar elkaar toe groeien, echter jullie groeien langzaam van elkaar af en je lijkt het maar niet te snappen. je weet zo waar je aan toe bent wanneer je een voorstel doet om elkaar te zien.
Precies dit! Maak een duidelijke date afspraak met haar. Weigert zij; next. Gaat ze er in mee; maak er een leuke avond van. Dit afwachten en alles analyseren heeft geen zin.
Alle reacties Link kopieren
Over het appen enzo; niet iedereen is daarin hetzelfde. Ook daarin moet je aan elkaar wennen. Toen ik mijn huidige vlam net kende werd in vreselijk onzeker omdat ik vaak uren niks van haar hoorde, tot ik er achterkwam dat ze pas in de mood is te reageren als ze relaxed op de bank zit.

Eigenlijk appen we alleen 's avonds even kort, paar berichten heen en weer en een welterusten. Tenzij er iets dringends is.

Veel mensen zitten niet te wachten op een stortvloed aan berichten. Zeker niet als dan ook een reactie wordt verwacht / geëist met allerlei scenario's als de reactie niet overeenkomt met de verwachting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven