Napraattopic deel 127
woensdag 18 maart 2020 om 13:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 2 april 2020 om 17:22
RocketScienceFiction schreef: ↑02-04-2020 17:16Wat jullie als provocerend zien bekijk ik als een geprononceerde stelling. Scherp aangezet om debat te krijgen. Dat kan hier kennelijk niet.
Gelukkig ben je geen mod.
donderdag 2 april 2020 om 17:27
RocketScienceFiction schreef: ↑02-04-2020 17:16Wat jullie als provocerend zien bekijk ik als een geprononceerde stelling. Scherp aangezet om debat te krijgen. Dat kan hier kennelijk niet.
Welnee. Heb je weleens eerdere topics en posts van deze TO gezien? Hij doet het erom.
nounou

donderdag 2 april 2020 om 17:32
Zazamaenade schreef: ↑02-04-2020 17:27Welnee. Heb je weleens eerdere topics en posts van deze TO gezien?Hij doet het erom
.
Dan nog! Als dat zo is vind hij dit waarschijnlijk ook leuk. Zolang er mensen reageren is het leuk. Maar ja, niet reageren en dood laten bloeden is zeker te lastig.
donderdag 2 april 2020 om 17:37
RocketScienceFiction schreef: ↑02-04-2020 17:32Dan nog! Als dat zo is vind hij dit waarschijnlijk ook leuk. Zolang er mensen reageren is het leuk. Maar ja, niet reageren en dood laten bloeden is zeker te lastig.
Dat werkt niet hier, dood laten bloeden. Er zijn altijd wel 1 of 2 forummers, al of niet instemmend, die reageren en dan gaat zo'n vuur eerst flink roken waarna het een uitslaande brand wordt. Door de corona staan mensen toch al op scherp, ook zonder zo'n aanleiding.
nounou

donderdag 2 april 2020 om 17:45
Zazamaenade schreef: ↑02-04-2020 17:37Dat werkt niet hier, dood laten bloeden. Er zijn altijd wel 1 of 2 forummers, al of niet instemmend, die reageren en dan gaat zo'n vuur eerst flink roken waarna het een uitslaande brand wordt. Door de corona staan mensen toch al op scherp, ook zonder zo'n aanleiding.
Nog steeds niet eens.
Dan zijn er 2 of misschien wel meer medestanders....nou en? Laat ze lekker gaan.
Als je je in de discussie mengt, weet je wat je kunt verwachten toch? Als je daar niet tegen kunt, kan je het ook links laten liggen. Weg is het in ieder geval niet en het komt vast in een andere vorm terug.
Volgens deze redenatie kan heel internet wel dicht. Je moet is kijken wat ze daar zeggen over dikke mensen. Of lukt het wel om dat niet te bekijken?
donderdag 2 april 2020 om 17:50
Het argument dat het toch wel terugkomt is een bs-argument; het rechtvaardigt niets. Het staat de mods vrij om die tekst te verwijderen. Als je denkt dat het hele internet zo over 'dikke' mensen zegt kan je vast wel een plek vinden om je gal te spuwen.RocketScienceFiction schreef: ↑02-04-2020 17:45Nog steeds niet eens.
Dan zijn er 2 of misschien wel meer medestanders....nou en? Laat ze lekker gaan.
Als je je in de discussie mengt, weet je wat je kunt verwachten toch? Als je daar niet tegen kunt, kan je het ook links laten liggen. Weg is het in ieder geval niet en het komt vast in een andere vorm terug.
Volgens deze redenatie kan heel internet wel dicht. Je moet is kijken wat ze daar zeggen over dikke mensen. Of lukt het wel om dat niet te bekijken?
donderdag 2 april 2020 om 18:18
Valt mij tegen dat je het abjecte topic bijna verdedigt, en de nog meer abjecte TO en de bijbehorende forumdynamiek niet doorhebt.RocketScienceFiction schreef: ↑02-04-2020 17:45Nog steeds niet eens.
Dubbelnick zul je bedoelen.
Als je je in de discussie mengt, weet je wat je kunt verwachten toch?
Het mooie van een echte discussie is nu juist dat je niets hoeft te verwachten, maar gewoon open de discussie ingaat.
Als je daar niet tegen kunt, kan je het ook links laten liggen. Weg is het in ieder geval niet en het komt vast in een andere vorm terug.
Ook al negeer je dit gebraak, er zijn altijd weer mensen die dit serieus nemen.
Ik vind dat de mods het best lang hebben laten gaan.

donderdag 2 april 2020 om 18:25
RocketScienceFiction schreef: ↑02-04-2020 17:45Nog steeds niet eens.
Geen idee, het gaat mij helemaal niet speciaal om wat gezegd werd over dikke mensen, heb het topic verder dan pagina 2 niet meer gezien en voelde me ook niet persoonlijk gekwetst of erg betrokken, en heb ook niet gestafd.
Wat ik wel zag was dat het puur provoceren of rellen was wat deze TO deed, dat doet hij wel vaker.
Je weet waarschijnlijk ook wel wat er allemaal aan drek op bv twitter staat over alles wat je kunt bedenken. En als het geband wordt op twitter verdwijnt het naar nog diepere openbare riolen als 4chan, 8chan, gab etc.
Ik vind dat geen argument om het hier te laten staan en ben blij dat er is ingegrepen.
Jammer trouwens van dat rare persoonlijk aanvallende toontje. Waar is dat voor nodig?
nounou
donderdag 2 april 2020 om 18:26
Nee. 1.5 meter afstand houden van bejaarden! Da's makkelijk!
We doen dit allemaal om de kwetsbaren te beschermen, maar die "kwetsbaren" lopen wel met hele roedels in de supermarkt, mij de doorgang te versperren, enngaam veel te dicht naast me staan in de rij! "Oh was die streep daar voor?!?!"
jouw leven is een keuze

donderdag 2 april 2020 om 18:28
Neehoor, deze kwetsbare komt niet bij andere mensen in de buurt.2east schreef: ↑02-04-2020 18:26Nee. 1.5 meter afstand houden van bejaarden! Da's makkelijk!
We doen dit allemaal om de kwetsbaren te beschermen, maar die "kwetsbaren" lopen wel met hele roedels in de supermarkt, mij de doorgang te versperren, enngaam veel te dicht naast me staan in de rij! "Oh was die streep daar voor?!?!"
Later is nu

donderdag 2 april 2020 om 18:31
Dat is precies wat ik zeg. Ik ben vaak te lui om helemaal om ze heen te lopen of heb er niet genoeg tijd voorRocketScienceFiction schreef: ↑02-04-2020 18:27Zou juist zeggen van niet vanwege de omtrek. Ligt dan meer aan anderen als ze te dicht bij komen.

donderdag 2 april 2020 om 18:40
Dit gaat over overgewicht. Dat betekent niet automatisch corona hè.
Als je ruzie zoekt ga je maar naar actueel!

donderdag 2 april 2020 om 18:43
RocketScienceFiction schreef: ↑02-04-2020 18:40Dit gaat over overgewicht. Dat betekent niet automatisch corona hè.
Pardon?

donderdag 2 april 2020 om 18:45
Wat een achterlijke reactie!RocketScienceFiction schreef: ↑02-04-2020 18:40Dit gaat over overgewicht. Dat betekent niet automatisch corona hè.

donderdag 2 april 2020 om 18:49
Zal er voortaan een ironieteken bij zetten. Dit was bedoeld als grapje. Niet zo ervaren als ik het zo zie.