Glasweefselbehang?
vrijdag 3 april 2020 om 17:10
De glad gestucte muren van onze hal hebben nogal te lijden onder onstuimig langslopende gezinsleden en huisdieren. Het kan hier nooit eens zachtzinnig, dus ik word zo langzamerhand gek van alle vegen, strepen, beschadigingen op de muur.
Nu zat ik te denken aan behang op de muur. Een patroontje in die saaie hal lijkt me sowieso leuk, dus ik ben me eens gaan verdiepen in de verschillende soorten behang. Glasweefselbehang is kennelijk het meest geschikt voor een drukke verkeersruimte. Maar is glasweefsel hetzelfde als glasvezelbehang en glasvliesbehang? En welk merk heeft een beetje leuke printjes? Ik kan alleen maar saai wit vinden. Help?
Nu zat ik te denken aan behang op de muur. Een patroontje in die saaie hal lijkt me sowieso leuk, dus ik ben me eens gaan verdiepen in de verschillende soorten behang. Glasweefselbehang is kennelijk het meest geschikt voor een drukke verkeersruimte. Maar is glasweefsel hetzelfde als glasvezelbehang en glasvliesbehang? En welk merk heeft een beetje leuke printjes? Ik kan alleen maar saai wit vinden. Help?
vrijdag 3 april 2020 om 18:03
Glasweefselbehang is wel enorm knudde om op de muur te plakken. Het scheurt bij moeilijke hoekjes relatief makkelijk en doet pijn aan ieder stukje huid waar de glasdeeltjes op vallen.
Kijk eens naar renovliesbehang. Dat is een stuk steviger, makkelijker te verwerken, moet ook overschilderd worden en is relatief goedkoop.
Kijk eens naar renovliesbehang. Dat is een stuk steviger, makkelijker te verwerken, moet ook overschilderd worden en is relatief goedkoop.
vrijdag 3 april 2020 om 18:12
zaterdag 4 april 2020 om 11:55
Lambrisering daar heb ik aan gedacht, maar het halletje is zo smal dat dat dus niet gaat ivm de voordeur die dan niet meer goed naar binnen toe open kan
De hal is namelijk precies even breed als de voordeur. Geloof me, ik heb er drie professionals naar laten kijken. Of ik moet de lambrisering laten verzinken in de muur en dat wordt me in verhouding gewoon te duur.