Glasweefselbehang?

03-04-2020 17:10 18 berichten
De glad gestucte muren van onze hal hebben nogal te lijden onder onstuimig langslopende gezinsleden en huisdieren. Het kan hier nooit eens zachtzinnig, dus ik word zo langzamerhand gek van alle vegen, strepen, beschadigingen op de muur.
Nu zat ik te denken aan behang op de muur. Een patroontje in die saaie hal lijkt me sowieso leuk, dus ik ben me eens gaan verdiepen in de verschillende soorten behang. Glasweefselbehang is kennelijk het meest geschikt voor een drukke verkeersruimte. Maar is glasweefsel hetzelfde als glasvezelbehang en glasvliesbehang? En welk merk heeft een beetje leuke printjes? Ik kan alleen maar saai wit vinden. Help?
Glasvezel is hetzelfde toch?

Volgens mij is het de bedoeling dat het geverfd wordt, daarom geen print?
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 03-04-2020 17:23
83.93% gewijzigd
Ah ok. Maar dat is er dus niet of nauwelijks met patronen.
Afbeelding

Glasvezelbehang, verschillende patroontjes. Zelf altijd schilderen
Dank Friezinnetje, maar ik had dus gehoopt op een gezellig printje, niet dat reliefspul. Misschien dan toch maar gewoon dat gladde glasvezel kopen en dan verven.
Alle reacties Link kopieren
Als die huisdieren katten zijn, kan ik je uit ervaring vertellen dat zij hun nagels eraan scherpen.
Ik heb drie katten maar die lukt het niet om hun nagels te scherpen aan glasweefselbehang hoor. Als het goed gelijmd is, is het ijzersterk.
.
huisduif schreef:
03-04-2020 17:54
Als die huisdieren katten zijn, kan ik je uit ervaring vertellen dat zij hun nagels eraan scherpen.
Hier niet hoor
Twee katten en een hond. Ik wil het door een professional laten aanbrengen, ik heb zelf twee linkerhanden. Hopelijk lijmt de behanger het goed strak tegen de muur dan.

Huisduif, heb jij glad behang of iets met een relief?
Glasweefselbehang is wel enorm knudde om op de muur te plakken. Het scheurt bij moeilijke hoekjes relatief makkelijk en doet pijn aan ieder stukje huid waar de glasdeeltjes op vallen.

Kijk eens naar renovliesbehang. Dat is een stuk steviger, makkelijker te verwerken, moet ook overschilderd worden en is relatief goedkoop.
Afbeelding
Zoiets, geplakt en geverfd door de schilder.

Maar mijn kat krabt ook de korrelverf van de muren af dus misschien ligt het aan de kat...
Je kan de muur ook verven met satijnlak op waterbasis. Hoewel niet bedoeld voor wanden (maar voor houtwerk) wordt het daardoor volledig afwasbaar en kan je het gewoon afschrobben en -soppen.

Voordeel is dat het in vele kleuren verkrijgbaar is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Er zit nu afwasbare verf op de muur. Maar het stucwerk is gewoon niet stootvast, en dat hoop ik dus op te lossen met sterk behang.
Hoe groot zijn de beschadigingen nu?
Je kan bij groter/dieper niet zomaar overheen behangen en denken dat het netjes wordt.
De muur moet behoorlijk glad zijn.
Nee snap ik. Gelukkig is het niet zo erg dat het niet te repareren is met wat vulmiddel. Het is gewoon een smal halletje en daar komen doorgaans veel mensen, meerdere malen per dag. Vandaar.
Lambrisering? Daar komen wel deukjes in, maar dan ziet het er gezellig doorleefd uit.
Lambrisering daar heb ik aan gedacht, maar het halletje is zo smal dat dat dus niet gaat ivm de voordeur die dan niet meer goed naar binnen toe open kan :facepalm: De hal is namelijk precies even breed als de voordeur. Geloof me, ik heb er drie professionals naar laten kijken. Of ik moet de lambrisering laten verzinken in de muur en dat wordt me in verhouding gewoon te duur.
Je kunt bij bijvoorbeeld werkaandemuur ook (foto)prints bestellen op vliesbehang. In banen of aan één stuk.
Dan heb je de voordelen van heel sterk behang maar dan niet zo saai als standaard glasweefselbehang :)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven