Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel alimentatie is redelijk?

07-04-2020 19:46 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee dochters van 11 en 8. Inmiddels ruim 12 jaar samen met de vader maar niet getrouwd.
Hij wil xxx betalen. Is dat redelijk.

Een advocaat raadplegen

Totaal aantal stemmen: 113

Ja (85%)
Nee (10%)
Anders (5%)
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 23-05-2021 13:21
78.06% gewijzigd
Nou ja het komt er dus op neer dat hij je koopt als kinderopvang. De meiden en jij wonen in het huis dus er verandert niks alleen zijn jullie uit elkaar dus hij kan nu met toestemming een ander leven beginnen terwijl hij niks kwijtraakt.
Mij lijkt het waardeloos.
Laat kinderalimentatie berekenen en zoek zelf woonruimte. Als hij de kin deren niet kan hebben vanwege werk dan betaalt hij dusde volle mep. Wel lullig voor ze maar ik zou er voor passen om bij hem te blijven wonen
Je moet natuurlijk een advocaat inschakelen. Maar denk ook na over hoe jij het voor je ziet. Niet alleen qua geld, ook praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Heb je inzicht in wat jullie nu kwijt zijn aan de kinderen? 1500 euro en een creditcard voor de kosten voor de kinderen als je niet getrouwd bent klinkt mij persoonlijk erg ruim, van die 1500 zou ik al mijn vaste lasten kunnen betalen en ik woon niet goedkoop.

Maar ik heb geen verstand van alimentatie regelgeving.

Samenwonen zou ik echt niet doen.
Ik zou trouwens eens gaan rekenen wat die kinderen nu kosten.

Een deel van de vaste kosten (huis, elektriciteit, ...) + eten + hobby's + school.

Tel eens samen en kijk wat het geeft als hij daarvan bijvoorbeeld 3/4de of 2/3de zou betalen.


Sowieso zal dit advocatenvoer worden, maar dan heb je een idee in welke richting je zelf wil denken.


Vergeet ook niet naar de toekomst te kijken.
De kosten van nu zijn niet de kosten van als kind 15 à 16 is en misschien zwaardere / andere hobby's heeft, op studiereis gaat met school, ...

Zorg dat zo'n dingen ook nu al op papier staan.
Alle reacties Link kopieren
Hij koopt haar als kinderopvang, huishoudster en alibi van het perfecte gezin. Zo hoeft niemand te weten dat hij gescheiden is.

Ben jij in gemeenschap van goederen getrouwd?

Want dan is dit aanbod is helemaal niet generieus.

'Als u getrouwd bent in gemeenschap van goederen dan betekent dat dat alle spullen gemeenschappelijk zijn. Als u en uw partner gaan scheiden dan moeten alle bezittingen eerlijk worden verdeeld (50/50 dus). De peildatum van de verdeling is het tijdstip waarop het verzoekschrift tot echtscheiding is ingediend.'
viva-amber wijzigde dit bericht op 07-04-2020 20:16
62.20% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lexie72 schreef:
07-04-2020 20:05
Nou, best een genereus aanbod, lijkt me. Ik zou alleen niet bij hem willen blijven wonen. Maar een huurwoning moet makkelijk kunnen van je eigen inkomen plus alimentatie zonder kosten voor de kinderen. Ik zou de afspraken wel op papier willen trouwens.
Ik gok zo dat het aanbod alleen geldt als ze daar blijft wonen want daar is het hem om te doen
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 07-04-2020 20:19
0.24% gewijzigd
Weet zijn nieuwe vlam eigenlijk dat hij nog getrouwd is?

En waarom kan hij niet daarheen verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
Neem alsjeblieft een advocaat. Een redelijke, geen haai. Probeer er dan eerst met zijn vieren uit te komen in onderhandeling.

Als hij wil dat de kinderen in het huis blijven wonen dan zal hij met een ander aanbod moeten komen dan dat hij als hij niet in het buitenland is ook bij jullie komt logeren. Dat is geen leven voor jou. Je hebt recht op en behoefte aan een eigen woning en privacy. Of Tot de kinderen meerderjarig zijn in dit huis en dan zal hij ergens anders moeten bivakkeren als hij in NL is (jouw studio?) of ga op zoek naar een eigen geschikte woning voor jou en de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat jij een nieuwe partner hebt, betaalt ie opeens helemaal niets meer en moet je ook zn huis uit. Gok ik zomaar.

Dus wat je ook afspreekt: laat het vastleggen bij de notaris.
Alle reacties Link kopieren
Overigens kun je onafhankelijk samen een alimentatiebetekening laten maken. Dat is tegenwoordig geen ingewikkelde rekensom.
Wel van belang is dan dat je duidelijkheid hebt over je woonsituatie.
4000 per maand aan inkomen is toch meer dan genoeg + dat hij daarbij de kinderen van zijn CC laat leven. (welke jij wilt gaan gebruiken voor online shoppen)
Je bent vast te veel luxe gewend.
Jullie zijn niet getrouwd dus ik denk niet dat je recht hebt op partneralimentatie.
1500 euro per maand plus een creditcard aan kinderalimentatie lijkt me zeker niet verkeerd, maar samen blijven wonen lijkt me niks.
Alle reacties Link kopieren
Dat niet alleen wanneer zij in gemeenschap van goederen zijn getrouwd dan is het aanbod ook erg karig. Ze heeft dan namelijk recht op de helft van alles. 50% van het spaargeld, de auto, het huis en alle overige bezittingen.

TO: ga naar een advocaat!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
07-04-2020 20:13
Hij koopt haar als kinderopvang, huishoudster en alibi van het perfecte gezin. Zo hoeft niemand te weten dat hij gescheiden is.

Ben jij in gemeenschap van goederen getrouwd?

Want dan is dit aanbod is helemaal niet generieus.

'Als u getrouwd bent in gemeenschap van goederen dan betekent dat dat alle spullen gemeenschappelijk zijn. Als u en uw partner gaan scheiden dan moeten alle bezittingen eerlijk worden verdeeld (50/50 dus). De peildatum van de verdeling is het tijdstip waarop het verzoekschrift tot echtscheiding is ingediend.'

Lees ff de eerste zin van de OP, daarin staat heel duidelijk dat ze niet getrouwd zijn
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 20:18
1.28% gewijzigd
Kan je hem trouwens jouw studio niet verpatsen?

Kan hij mooi daar wonen die paar keer dat hij in Nederland is.

En met het geld kan je op de jongste haar 18de zelf een nieuwe start maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh shit...je bent niet getrouwd..ook geen geregistreerd partnerschap???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niq schreef:
07-04-2020 20:17
4000 per maand aan inkomen is toch meer dan genoeg + dat hij daarbij de kinderen van zijn CC laat leven. (welke jij wilt gaan gebruiken voor online shoppen)
Je bent vast te veel luxe gewend.
Is het zo gek dat je geen zin hebt dat de kinderen eindeloos moeten inbinden?

Dat als ze bijvoorbeeld gewend zijn aan 3 hobby's en 3 keer per jaar op reis ze die hobby's ook mogen houden als pa 10.000 euro per maand of meer binnensleept?


Zij hebben er niet voor gekozen dat pa in 't buitenland een nieuwe vlam is tegengekomen.
viva-amber schreef:
07-04-2020 20:19
Oh shit...je bent niet getrouwd..ook geen geregistreerd partnerschap???
Ding Dong.
Hij wil zijn kinderen niet verliezen en denkt dat alles te koop is op deze manier. Ik vervolgens ineens 50 procent korting te eisen.

Hou de eer aan jezelf. Kun je rondkomen van je eigen loon denk je? Ik zou dat zeker proberen. Ga niet oppas spelen in zijn huis, waar dan vervolgens die nieuwe vriendin ook langskomt?

Wat betreft de kinderen vind ik een mooi gezegde :
'spend time on your children, not money'

Iets wat jij je kinderen kunt bieden en hij niet.
Alle reacties Link kopieren
In eerste instantie ben ik met zijn oorspronkelijk aanbod akkoord gegaan.
Het samen blijven wonen wilde ik nog ook wel proberen maar nu we een paar maanden verder zijn merk ik dat het gewoonweg niet gaat. We krijgen zo vaak ruzie en de spanning loopt ontzettend op.

Ik ontvang sinds 2 maanden de 1.500 euro maar dit staat nog niet officieel op papier. Ik heb hem per mail wel laten weten dat ik er niet mee akkoord ging in het geval hij naar de rechter stapt en beweert dat er een overeenkomst is omdat ik het geld op mijn rekening ontvang.

Ik wil niet verwend overkomen maar 1.500 euro is vrees ik niet genoeg om zelf iets te huren en de vaste lasten te betalen.
Het kan misschien net wel, maar dan gaan ik en de meiden flink achteruit. In een achterstandswijk gaan wonen bijvoorbeeld, is echt uit den boze.
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 20:27
0.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe doe jij het mocht je weer een nieuwe partner vinden?
Nu verandert hij de deal dus kan jij als je wilt veranderen of je instemt.
Zou een advocaat nemen ja.
Dus er is een studio naast het huis, hij weekt veel en is vaak in het buitenland bij zijn vriendin.
Hij gaat in de studio op de momenten dat hij er is. Jij met de meiden blijven in het huis en hij betaalt jou het oorspronkelijke bedrag van 3000 euro per maand voor alles wat jij moet opvangen in de opvoeding van jullie kinderen wat hij verzaakt.
Lijkt me een prima deal, ik zou het zo op papier zetten voor de komende jaren. Daarna kijk je verder.
Ik zou niet akkoord gaan met 1500 euro, dan zeg je hem dat hij een supergoede nanny moet gaan zoeken en zoekt hij het maar uit.
Alle reacties Link kopieren
Staat er niets over jullie relatie op papier? Heb je ook niets voor de kinderen geregeld? Zet dat geld wat je van hem krijgt weg en betaal er een advocaat van en betaal samen een mediator. Maak je eigen wensen via een onafhankelijke derde kenbaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vraaghetaanviva schreef:
07-04-2020 20:22


Ik wil niet verwend overkomen maar geld is vrees ik niet genoeg om zelf iets te huren en de vaste lasten te betalen.
Het kan misschien net wel, maar dan gaan ik en de meiden flink achteruit. In een achterstandswijk gaan wonen bijvoorbeeld, is echt uit den boze.
Een vriendin van mij leeft met haar 2 kinderen van een bijstandsuitkering. Dat zal zeker niet op 4000 pm komen.
Geen achterstandswijk, gewoon een hoekwoning met 4 slaapkamers.
Alle reacties Link kopieren
Ga weg uit dat huis,zoek iets voor jou en de kids en ga je eigen leven opbouwen.

Met jou salaris en de alimentatie kan je prima leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven