Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel alimentatie is redelijk?

07-04-2020 19:46 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee dochters van 11 en 8. Inmiddels ruim 12 jaar samen met de vader maar niet getrouwd.
Hij wil xxx betalen. Is dat redelijk.

Een advocaat raadplegen

Totaal aantal stemmen: 113

Ja (85%)
Nee (10%)
Anders (5%)
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 23-05-2021 13:21
78.06% gewijzigd
(Kinder)alimentatie altijd door de rechtbank vast laten stellen. Er gaat in de toekomst geheid een moment komen waarop zijn en/of jouw situatie verandert en er gedoe gaat komen over de hoogte / wel / niet betalen / vul scenario in van de alimentatie. Het LBIO kan dan ook de betaling voor je innen, mocht dat nodig zijn.
Is er echt geen kans dat jullie toch weer de relatie aangaan?
Vraaghetaanviva schreef:
07-04-2020 20:22
Ik wil niet verwend overkomen maar geld is vrees ik niet genoeg om zelf iets te huren en de vaste lasten te betalen.
Het kan misschien net wel, maar dan gaan ik en de meiden flink achteruit. In een achterstandswijk gaan wonen bijvoorbeeld, is echt uit den boze.
1500 euro plus een salaris plus huurinkomsten van je studio is niet genoeg om van rond te komen?
Ja natuurlijk gaat jullie levensstandaard achteruit. Maar ja, jullie gaan nu eenmaal uit elkaar en hebben nooit iets officieel geregeld.
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
07-04-2020 20:25
Ga weg uit dat huis,zoek iets voor jou en de kids en ga je eigen leven opbouwen.

Met jou salaris en de alimentatie kan je prima leven.
Wanneer de eis is samenwonen en er staat niets op papier dan stopt hij mogelijk met betalen wanneer ze weggaat. Hij heeft het bedrag al zonder overleg gehalveerd. Zonder regeling heeft die man de touwtjes in handen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens met een van de vele tools online een alimentatieberekening gemaakt? Wat komt daaruit?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
07-04-2020 20:28
Heb je al eens met een van de vele tools online een alimentatieberekening gemaakt? Wat komt daaruit?
En dit.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-04-2020 20:27
Wanneer de eis is samenwonen en er staat niets op papier dan stopt hij mogelijk met betalen wanneer ze weggaat. Hij heeft het bedrag al zonder overleg gehalveerd. Zonder regeling heeft die man de touwtjes in handen.
De alimentatie kan op papier.
En ze moet uiteindelijk voor zichzelf zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Er moet wel meer op papier want er zijn kinderen bij betrokken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie allemaal voor de reacties. Ik ga deze week een afspraak proberen te maken bij een advocaat. Ik hoop dat het lukt gezien de tijd waarin we nu leven met deze Corona. ;-)
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 20:31
1.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-04-2020 20:18
Dat niet alleen wanneer zij in gemeenschap van goederen zijn getrouwd dan is het aanbod ook erg karig. Ze heeft dan namelijk recht op de helft van alles. 50% van het spaargeld, de auto, het huis en alle overige bezittingen.

TO: ga naar een advocaat!
To is niet getrouwd. Ze heeft dus totaal geen recht op het huis of de helft van zijn bedrijf.

Haar aanstaande ex heeft haar een zeer royaal aanbod gedaan Voir kinderalimentatie.

Waarschijnlijk heeft ze recht op een heel stuk minder.
Alle reacties Link kopieren
Weet ik maar samenwonen is niet realistisch en voor de kinderen moet ook iets worden geregeld. Het gaat om veel meer dan alleen geld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vraaghetaanviva schreef:
07-04-2020 20:31
Dank jullie allemaal voor de reacties. Ik ga deze week een afspraak proberen te maken bij een advocaat. Ik hoop dat het lukt gezien de tijd waarin we nu leven met deze Corona. ;-)
Kan met videobellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
07-04-2020 20:31
To is niet getrouwd. Ze heeft dus totaal geen recht op het huis of de helft van zijn bedrijf.

Haar aanstaande ex heeft haar een zeer royaal aanbod gedaan Voir kinderalimentatie.

Waarschijnlijk heeft ze recht op een heel stuk minder.

Door dit soort reacties twijfel ik heel erg. Een paar vriendinnen en zussen zeggen advocaat nemen, de rest zegt het is meer dan je via een rechter zou krijgen dus accepteer het aanbod en op papier laten zetten.
Mijn ex kan soms best wraakzuchtig zijn. Als ik met een advocaat afspreek en hij er lucht van krijgt, kan hij alles gaan stopzetten en creditcard blokkeren. En dan wat?

Ik zal sowieso een afspraak maken met een advocaat denk ik, maar ik moet ook heel goed gaan nadenken of het gevecht aangaan de moeite waard is.
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 20:40
0.53% gewijzigd
Los van alle bovenstaande: Het is geen fijn idee om over 7 jaar je huis uit te moeten. Op die manier kan het niet als jouw Thuis gaan voelen en kan je niet aan je toekomst werken. Dit huis is verleden tijd, in elk geval voor jou.
Ook vind ik het knap wreed om een 18 jarige uit haar huis te schoppen, of om de moeder van de 18 jarige uit haar huis te schoppen.
Die 18 jaar is een erg willekeurige en pijnlijke grens. Slecht plan dus.
Alle reacties Link kopieren
Vraaghetaanviva schreef:
07-04-2020 20:22
Ik wil niet verwend overkomen maar 1.500 euro is vrees ik niet genoeg om zelf iets te huren en de vaste lasten te betalen.
Het kan misschien net wel, maar dan gaan ik en de meiden flink achteruit. In een achterstandswijk gaan wonen bijvoorbeeld, is echt uit den boze.
Je komt wel onzelfstandig over. Hoeveel geld denk je dat gemiddeld Nederland te besteden heeft?

Je hebt een baan, daarmee verdien je nog eens rond de 2000 netto.
En je verhuurd een studio dus daar heb je ook opbrengsten van neem ik aan?

Dus je hebt 1500 + 2000 + x = meer dan genoeg netto om van te leven.
Mag je eigenlijk zomaar 1500 euro per maand krijgen van iemand van wie je 'niks' bent?
Alle reacties Link kopieren
Vraaghetaanviva schreef:
07-04-2020 20:39
Door dit soort reacties twijfel ik heel erg. Een paar vriendinnen en zussen zeggen advocaat nemen, de rest zegt het is meer dan je via een rechter zou krijgen dus accepteer het aanbod en op papier laten zetten.
Mijn ex kan soms best wraakzuchtig zijn. Als ik met een advocaat afspreek en hij er lucht van krijgt, kan hij alles gaan stopzetten en creditcard blokkeren. En dan wat?

Ik zal sowieso een afspraak maken met een advocaat denk ik, maar ik moet ook heel goed gaan nadenken of het gevecht aangaan de moeite waard is.
Dan helemaal is het belangrijk dat er een eerlijke berekening wordt gemaakt en alimentatie wordt vastgelegd, ook als dat minder is dan wat hij nu biedt. Of wil je steeds leven met het idee dat als jij niet naar zijn pijpen danst, hij zijn financiële verantwoordelijkheid voor zijn kinderen in gaat trekken?

Je hebt zelf geen onaardig salaris en de alimentatie zal gezien zijn inkomen best ruim zijn. Niet wat de kinderen nu gewend zijn misschien, maar meer dan voldoende om goed van te kunnen leven met zijn drieën. Onafhankelijkheid is veel waard vrouw, onderschat dat niet. En adem kunnen halen, zelfstandig zijn en je eigen leven kunnen inrichten is ook voor de kinderen een waardevoller voorbeeld dan afhankelijkheid en altijd op je tenen moeten lopen.

Zet m op, je kan het.
Alle reacties Link kopieren
Vraaghetaanviva schreef:
07-04-2020 20:22
Ik wil niet verwend overkomen maar 1.500 euro is vrees ik niet genoeg om zelf iets te huren en de vaste lasten te betalen.
Hoezo? Je hebt toch ook sowieso je eigen inkomen nog?

Los daarvan zou ik gewoon naar een advocaat gaan en alles vast laten leggen. Als het in de toekomst fout gaat, dan sta je nergens als je het niet vast legt.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
07-04-2020 20:42

Mag je eigenlijk zomaar 1500 euro per maand krijgen van iemand van wie je 'niks' bent?
als je maar belasting betaalt
Alle reacties Link kopieren
Vraaghetaanviva schreef:
07-04-2020 20:39
Door dit soort reacties twijfel ik heel erg. Een paar vriendinnen en zussen zeggen advocaat nemen, de rest zegt het is meer dan je via een rechter zou krijgen dus accepteer het aanbod en op papier laten zetten.
Mijn ex kan soms best wraakzuchtig zijn. Als ik met een advocaat afspreek en hij er lucht van krijgt, kan hij alles gaan stopzetten en creditcard blokkeren. En dan wat?

Ik zal sowieso een afspraak maken met een advocaat denk ik, maar ik moet ook heel goed gaan nadenken of het gevecht aangaan de moeite waard is.
Kijk dan eens gewoon op internet; daar staan tooltjes waarmee je globaal kunt berekenen waar je recht op hebt.
Maar ook al ga je wel akkoord met die 1500 euro, dan nog moet je het vast laten leggen.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
07-04-2020 20:42
Je komt wel onzelfstandig over. Hoeveel geld denk je dat gemiddeld Nederland te besteden heeft?

Je hebt een baan, daarmee verdien je nog eens rond de 2000 netto.
En je verhuurd een studio dus daar heb je ook opbrengsten van neem ik aan?

Dus je hebt 1500 + 2000 + x = meer dan genoeg netto om van te leven.
Mag je eigenlijk zomaar 1500 euro per maand krijgen van iemand van wie je 'niks' bent?
Dat is niet zomaar. Dat is zijn bijdrage in de kosten van zijn kinderen.
En ja, dat mag.
Ik zou hoe dan ook een advocaat in de arm nemen om de dingen vast te laten leggen. Hij een advocaat, jij ook een. Dat hoeft niet te betekenen dat je tegen hem in gaat toch?
Eventueel kun je de kinderalimentatie officieel laten berekenen, maar ik vrees dat je dan minder hoog uit gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-04-2020 20:48
als je maar belasting betaalt
Je betaalt belasting over partneralimentatie (=inkomen) maar niet over kinderalimentatie.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
07-04-2020 20:50
Dat is niet zomaar. Dat is zijn bijdrage in de kosten van zijn kinderen.
En ja, dat mag.
Ze krijgt toch een creditcard voor de kinderen en 1500 voor zichzelf?
Anders zouden die 1500 helemaal niet voor het hele huis bedoeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
07-04-2020 20:53
Ze krijgt toch een creditcard voor de kinderen en 1500 voor zichzelf?
Anders zouden die 1500 helemaal niet voor het hele huis bedoeld zijn.
Zo lees ik het niet.
1500 euro kinderalimentatie (bijdrage aan dagelijkse kosten zoals eten, drinken, verzekeringen, sportclubjes) en die creditcard lijkt me voor kleding voor de kinderen, een nieuwe fiets, een scooter, een beugel.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
07-04-2020 20:56
Zo lees ik het niet.
1500 euro kinderalimentatie (bijdrage aan dagelijkse kosten zoals eten, drinken, verzekeringen, sportclubjes) en die creditcard lijkt me voor kleding voor de kinderen, een nieuwe fiets, een scooter, een beugel.
Aangezien TO die 1500 aan haar woonkosten wil besteden, leek het mij geen kinderalimentatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven