Ik word oma!

18-02-2009 11:06 1206 berichten
Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?
Alle reacties Link kopieren
@ (offtopic) MarijeMarije, heel herkenbaar jouw 'dipje'. Van mijn mams is het al 11 jaar geleden en rond deze tijd krijg ik het altijd benauwd (zoonlief was geboren en 2 weken later mijn mams overleden). Dus uh, haha die 3 jaren laatste fase zijn erg karig genomen ;) Nee hoor hihi da's voor iedereen anders.

Maar nu weer ontopic....

Eindelijk hebben de mormels hun ogen open. Pas na 14 dagen ipv de 10 dagen die je telkens leest. En ik hoorde ook dat witte katten meer kans hebben op doofheid. Nou 1-tje is in ieder geval echt niet doof want die reageert al op mijn stem.

Voor de rest kunnen we er nog niks mee, maar alleen maar kijken is al geweldig. Zoals ze gapen, piepen, uitrekken.... echt mooi.

En..... even wat fotootjes. Altijd leuk!

Nicky, wat een schatjes... *smelt*

En dit verdriet zal nooit meer goedkomen, dat weet ik. Ik hoop wel dat het wat anders gaat worden de komende jaren. Nu overvalt het me soms opeens, sta ik tanden te poetsen en moet ik huilen. Dat was een tijd terug niet zo, nu opeens weer wel. En ik hoop dat het straks weer wat minder wordt. Ik neem het maar zoals het komt. Als ik nooit zou moeten huilen erom zou ik het veel erger vinden.
Het gaat goed met mijn andere 2 kittens! Ze zijn nu over de 100 gram, dus flink aangekomen. Ik kan het alleen niet zo goed zien omdat onze keukenweegschaal per 20 gram werkt. Dank je wel dat ik even mocht inbreken!
Ooow Nicky wat een schatjes!! Ik zou er ook uren naar kunnen kijken. Als ze straks met bosjes in je gordijnen of je bank ofzo hangen dan kun je je vast niet meer voorstellen dat ze zo rustig waren. Net zoals ik me niet meer kan voorstellen dat mijn poes ook zo klein is geweest en makkelijk in een hand paste.
Oeoeh, wat schattig, die kleine hummels! Inderdaad, dat ze in je hand passen...dat kan ik me van mijn kater ook niet meer voorstellen (ik heb 'm ook nooit zo klein gezien hoor, maar ooit is 'ie toch ook zo'n hummel geweest), het is nu een joekel van een beest

Wat fijn Papua, dat het met je 2 kittentjes nu goed gaat! Ze zijn idd goed aangekomen, mooi!!

Nog 1,5e week....dan mogen we onze nieuwe kat ophalen!! :-)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ach, wat een lieve witte kittens!

Heb zelf een wit poesje van nu 4 en een halve maand oud, zo lief. Wel tijdig bij de dierenarts laten testen op doofheid en blindheid.
Everytime you make a typo, the errorists win.
quote:papua schreef op 21 april 2009 @ 10:47:

Het gaat goed met mijn andere 2 kittens! Ze zijn nu over de 100 gram, dus flink aangekomen. Ik kan het alleen niet zo goed zien omdat onze keukenweegschaal per 20 gram werkt. Dank je wel dat ik even mocht inbreken!

Je breekt niet in hoor!

Hou ons op de hoogte en doe eens een foto als je wil, dat vinden we hier heel leuk.

Andere poezenoma's zijn hier altijd van harte welkom!
Nick wat een dotjes.......
quote:eleonora schreef op 21 april 2009 @ 16:04:

[...]

Je breekt niet in hoor!

Hou ons op de hoogte en doe eens een foto als je wil, dat vinden we hier heel leuk.

Andere poezenoma's zijn hier altijd van harte welkom!Ik ben dan wel geen poezenoma maar wel een erg trotse poezen"mama". Mijn poezebeest is zo ontzettend lief en knuffelig. Als ze op schoot zit en begint te knorren kan diegene die ik aan de telefoon heb het horen! En eigenlijk wilde ik haar niet omdat ik al een kat had en twee echt teveel was in mijn toenmalige appartement. Totdat ik ging kijken bij de buren die een nestje hadden. Nooit doen als je niet van plan bent er een mee te nemen. Zouden jullie hier nee tegen kunnen zeggen:

Wel een wazige foto, vlug gemaakt met mijn telefoon.

Sorry Eleonora mijn poes is ondertussen al groot en hoort hier eigenlijk niet meer... Moest gewoon haar foto hier ook bij zetten.
quote:TouchOfPink schreef op 21 april 2009 @ 19:20:

Ik ben dan wel geen poezenoma maar wel een erg trotse poezen"mama". Mijn poezebeest is zo ontzettend lief en knuffelig. Als ze op schoot zit en begint te knorren kan diegene die ik aan de telefoon heb het horen! En eigenlijk wilde ik haar niet omdat ik al een kat had en twee echt teveel was in mijn toenmalige appartement. Totdat ik ging kijken bij de buren die een nestje hadden. Nooit doen als je niet van plan bent er een mee te nemen. Zouden jullie hier nee tegen kunnen zeggen:

[afbeelding]

Wel een wazige foto, vlug gemaakt met mijn telefoon.

Sorry Eleonora mijn poes is ondertussen al groot en hoort hier eigenlijk niet meer... Moest gewoon haar foto hier ook bij zetten.Aaaaah, die voetjes! Erg schattig!
Touchofpink, wat een schatje! Mijn katten kunnen ook zo hard spinnen dat het aan de andere kant van de telefoonlijn te horen is. Schattig he!

Nicky, die witte kittens zijn ook echt TE cute

Ik kom ook even inbreken; ben zo trots op dit poezebeest van ons. Het lijkt er namelijk op dat ons zoontje nog eerder gaat praten tegen zijn lievelingsdier dan tegen papa en mama. En vind je het gek met zulke oogjes:

Hele verhalen steekt hij nu af in brabbeltaal tegen de poes. En ik heb nog een dikke zwarte je-weet-wel kater maar die is wat minder fotogeniek
Stressed is just desserts spelled backwards
Eleonora, wat heb je een mooie kattenren gemaakt. En wat groeien ze snel!!!! Ze zijn echt schattig. Ik vind Lena wel echt een knapperd zeg!
@ Maleficent: oh ook a zo'n mooi poezebeest. hahaha en dan zoonlief die eerder tegen de kat brabbelt als tegen zijn ouders! Geweldig!
Jemig Mal, wat een mooie kat! Wat voor merkje is het?

En idd, die roze teentjes van het katje van TouchofPink zijn gewoon onweerstaanbaar! Zo schattig!

Ok, ik ga hier ook even fotootjes neerzetten! Ik had dus 2 Burmezen, de bruine (Joepie) is helaas 3 weken geleden overleden aan een nare hartziekte (HCM) en hij is maar 3 jr geworden.

Ze waren dus erg gek op elkaar en omdat Burmezen echt een vriendje nodig hebben, gaan we volgende week dus een nieuw Burmezenvriendje voor Fido (de zwarte joekel) halen:

Wat een lieffie hè!!
Onze poes is een bastaardje. Haar moeder was een kampioen red point Heilige Birmaan en was al uitgehuwelijkt aan een zeer mooie kampioen Heilige Birmaan kater. Maar ja, mams had een oogje op de buurmankat. En maakte daar een slippertje mee, de sloerie

Het nestje was zo grappig om te zien. Er waren 3 kittens, de onze dus, die seal-tortie point is (ze heeft rode ringen in haar staart, haar broertje was net als mams een red point, en nog een broertje en dat was een rode kater

Het is een dametje met pit hoor, maar ze is ook wel erg lief.
Wat een schatjes heb jij Olijfje! Wat erg dat Joepie zo ziek was.... Veel te jong om dood te gaan! mooie kleur heeft hij ook!

Dit is ons andere monster

en jut en jul samen:

O wat heerlijk allemaal dat poezengebeuren. Al die haren en snorharen en voeten en poten en staarten en fijne buiken. Ik ruik ook graag aan mijn poezen.....Vooral als ze net lekker buiten zijn geweest dan ruiken ze zo lekker naar natuur en buiten en vrijheid en gras en zo. Zálig!

Ik vind het leuk als mensen hier foto's plakken, we blijven in het poezenthema, dús on topic en hoe meer poezen, hoe beter wat mij betreft!
Ja, het was allemaal echt heel naar, in januari werd hij van de ene op de andere dag ineens doodziek: spoedopname, infusen, medicijnen, röntgenfoto's, hartecho's...de hele rambam. De ziekte had zich dus heel plotseling en uitermate agressief openbaard. Eigenlijk had hij die eerste aanval helemaal niet kunnen overleven (zijn longen zaten bomvol vocht door hartfalen) dus dierenartsen waren stomverbaasd dat hij er na die eerste keer nog was. Daarna ging hij eerst ook nog best goed met alle medicatie maar uiteindelijk heeft zijn hart het toch begeven. De laatste week was het echt een wandelend gratenpakhuis dus we wisten wel dat het niet lang meer zou duren. Maar het is gewoon wrang, een jonge, gezonde kat die ineens zo ziek is. We missen hem ook nog enorm maar het voelt wel goed om weer een nieuwe kat erbij te nemen, ook voor Fido want die verveelt zich een staart.
Jaaa, lekker ruikt dat hè...katten die net vers van buiten komen! Je ruikt de wind dan zo lekker in hun vachtjes!
Fido is trouwens ook een bastaard: zijn mams (een mooie lichtbruine Burmees) had een leuke sloerienacht met zwarte buurkater gehad en daar kwamen toen 4 identieke zwarte katertjes uit
Ach, en dan ook nog maar een erg grappige foto van Fido

och jeetje, word ik me hier toch een partij sentimenteel!!! Al die poezenplaatjes... Zal ik die van mij dan ook eens tonen? Maleficent: allebei je poezenbeesten zien er prachtig uit, maar die lichte... So, wat is die mooi!

Hier mijn vriendje Clyde (op 2 april j.l. overleden):

En zijn zusje Bonnie:

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
en dan heb ik ook nog eens 7 honden rondlopen, maar die zal ik hier maar niet laten zien
Heb je ze niet alle 7 op 1 foto?

Agossie, jij bent dus onlangs ook een kattenvriendje kwijtgeraakt... dus hierbij een dikke
quote:Olijfje_ schreef op 22 april 2009 @ 14:21:

Heb je ze niet alle 7 op 1 foto?

Agossie, jij bent dus onlangs ook een kattenvriendje kwijtgeraakt... dus hierbij een dikke

Thanx voor de knuffel. Idd morgen 3 weken geleden. Mis hem erg, zijn zus ook!

Heb ze inderdaad niet alle 7 tegelijk op 1 foto... misschien vanavond ff maken als ze alle 7 op de bank liggen te slapen. Wij zitten dan op de grond of achter de computer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven