Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
DS1971 schreef:
10-04-2020 14:40
Maak het jezelf maar wijs.
dit klopt wel. Mannen met jonge trophywifes en nieuwe leg worden niet serieus genomen. Worden uitgelachen. Met als voorbeelden: emile ratelband en peter jan rens. Sneu narcistische kerels.
Sjulia schreef:
10-04-2020 14:54
Waarom voel jij je continu zo ontzettend aangesproken? Je blijft jezelf/oude bokjes maar verdedigen. Blijf toch gewoon uit dit soort discussies als je het niet kan hebben.
omdat hij zelf zo’n oud afgeschreven exemplaar is.
newspaper schreef:
10-04-2020 11:40
Mijn man is 16 jaar ouder, ik ben 37 en hij 53, voel je niets van :)
10 jaar samen, 2 kinderen gekregen en nog steeds erg gelukkig met elkaar. Hoe het leven er over 10 jaar uitziet zien we dan wel weer, had iemand deze Corona toestand ooit voorzien? Nee dus, het leven is niet maakbaar en te voorspellen.
Ja het kan dat hij eerder doodgaat dan ik, of fysieke ongemakken krijgt, maar wie dan leeft wie dan zorgt.
Mijn man is bijna 13j ouder. Ik ben 56 en hij bijna 69.
Reeds 37j getrouwd, 3 kinderen en 7 kleinkinderen en ja; nog heel gelukkig samen.
Op dit ogenblik ben IK het die met fysieke ongemakken kamp maar mijn lieve man doet het grootste deel van het huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega is getrouwd met een man die 16 jaar ouder is toen zij eind twintig was. Ze vond hem toen reuze interessant, ervaren, zelfverzekerd, bereisd etc. Nu is ze begin 50, man is al jaren met pensioen en geniet daar volop van en zij baalt er van dat zij nog tot haar 67e moet werken. Het doet hun relatie geen goed.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Sjulia schreef:
10-04-2020 13:36
Dat is het onaantrekkelijke eraan ja. Haantjes. Het lijkt mij als vriendin trouwens ook niet prettig, het zijn van een trofee. Iemands ego voeden. Het zijn ook vaak mannen die perse een jongere vriendin willen. Ik kende overigens wel een ontzettend leuk koppel met flink leeftijdsverschil. Die hadden het zo leuk samen. Geen haantje en trofee. Ze kregen samen nog een baby, die is toen overleden. Heel tragisch. En een paar maanden later hij ook. Ze zit nu helemaal alleen in quarantaine, ik vind het zo intens droevig voor haar. :-(
Jee, wat een naar verhaal :|
Ja, het hoeft niet zo te zijn he, haantje vs trophy, ik voel mij ook geen trophy, man is verre van haan. Maar als vrouw kies je ook zelf voor zo'n soort haantjesman denk ik...vooral als je eind 20 bent, dan behoor je echt beter te weten.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Sjulia schreef:
10-04-2020 14:54
Waarom voel jij je continu zo ontzettend aangesproken? Je blijft jezelf/oude bokjes maar verdedigen. Blijf toch gewoon uit dit soort discussies als je het niet kan hebben.
Ik voel mij totaal niet aangesproken. Ik vind het alleen heel bijzonder dat je van buitenaf meent te kunnen beoordelen waarom mensen bij elkaar zijn.
sprokkelientje schreef:
10-04-2020 14:21
Kende 'm niet maar beelddenker genoeg om hem aan mijn repetoire toe te voegen zo nu en dan...
Ik hoop dat je er nooit IRL mee te maken krijgt
Daveotion schreef:
10-04-2020 14:51
Vertel.
Als je een leuke vrouw hebt, ongeacht of die dezelfde leeftijd heeft, of wat jonger is, dan krijg je helemaal niet dat mensen daar negatief op reageren.

Sowieso interesseert het de meeste mensen helemaal niets. Wat ook een hele gezonde instelling is.
DS1971 schreef:
10-04-2020 15:00
Ik voel mij totaal niet aangesproken. Ik vind het alleen heel bijzonder dat je van buitenaf meent te kunnen beoordelen waarom mensen bij elkaar zijn.
Oh jawel en je doet niet eens je best om het te verbergen
Daveotion schreef:
10-04-2020 14:51
Vertel.
Wanneer ik zo'n oude grijsaard met een vrouw van midden 30 binnen zie komen, is de vrouw daarna vrij snel op de dansvloer te vinden terwijl meneer verveeld naar de vloer staart. Ik flirt wel eens met die vrouw dan om hem te jennen en de vrouw te laten merken hoe leuk ze is. Ze gaan meestal vrij vroeg weer naar huis op initiatief van de man terwijl de vrouw wil blijven.
S-Meds schreef:
10-04-2020 14:55
dit klopt wel. Mannen met jonge trophywifes en nieuwe leg worden niet serieus genomen. Worden uitgelachen. Met als voorbeelden: emile ratelband en peter jan rens. Sneu narcistische kerels.
Peter Jan Rens was al sneu van zichzelf, net als Emile en zijn vriendin was een bepaald niet appetijtelijke tokkie (althans, wat ik ervan voorbij heb zien komen).

De avonturen van Emile zijn mij gelukkig niet bijgebleven.
sprokkelientje schreef:
10-04-2020 14:59
Jee, wat een naar verhaal :|
Ja, het hoeft niet zo te zijn he, haantje vs trophy, ik voel mij ook geen trophy, man is verre van haan. Maar als vrouw kies je ook zelf voor zo'n soort haantjesman denk ik...vooral als je eind 20 bent, dan behoor je echt beter te weten.
Hoeft zeker absoluut niet! Het zijn bepaalde types die ik benoem. Inderdaad vaak een beetje narcistisch ook. Die vrouwen die vallen voor dat soort mannen hebben ook zo hun eigen issues. En het is inderdaad een heel tragisch verhaal. :-( Hoop dat ze ooit weer liefde mag vinden.
S-Meds schreef:
omdat hij zelf zo’n oud afgeschreven exemplaar is.
Ik ben een man, dus jij had mij al afgeschreven bij geboorte.

Ik herhaal het nog maar eens: oordelen zeggen vooral iets over degene die oordeelt.
DS1971 schreef:
10-04-2020 15:03
Peter Jan Rens was al sneu van zichzelf, net als Emile en zijn vriendin was een bepaald niet appetijtelijke tokkie (althans, wat ik ervan voorbij heb zien komen).

De avonturen van Emile zijn mij gelukkig niet bijgebleven.
Eens.
S-Meds schreef:
10-04-2020 15:02
Oh jawel en je doet niet eens je best om het te verbergen
Ik vermaak mij hier vooral met de verzamelde bekrompenheid. Iets totaal anders.
hannaa45 schreef:
10-04-2020 13:49
?
Nou, dat ik het dus verkeerd had begrepen en het nog erger is dan ik al dacht. Daar valt mn bek van open :-D
DS1971 schreef:
10-04-2020 15:09
Ik vermaak mij hier vooral met de verzamelde bekrompenheid. Iets totaal anders.
Wat vind je dan zo bekrompen?
Daveotion schreef:
10-04-2020 15:11
Wat vind je dan zo bekrompen?
Nou, bijvoorbeeld dat een man die een jongere vriendin heeft dat doet om te pronken. Ik las eerder al dat een jongere vrouw waarschijnlijk voor het geld bij hem is. Ook bekrompen is de gedachte dat als je een kind krijgt terwijl je 50 bent je asociaal bent en het kind een verschrikkelijke jeugd tegemoet zal gaan, waarbij vader met de rollator hem van school gaat halen.

Terwijl het gewoon gaat om de vraag of je bij elkaar past.

To is een volwassen vrouw. Als ze nou 18 was geweest en hij 41, dan snap ik dat er koffie over het toetsenbord vliegt.

En ik snap ook heel goed dat velen het niet ideaal vinden, zo'n leeftijdsverschil. Is het ook niet. Maar soms werkt het.
Ik lees zoveel aannames en vooroordelen best wel sneu. Niemand hier op deze forum kent hem persoonlijk maar hebben al gelijk een oordeel klaar zo jammer. Ik ben blij dat er ook mensen zijn die verder kunnen kijken zonder te veroordelen. Nogmaals om een duidelijk situatieschets te geven. Mijn vriend en ik zijn nog niet eens 1 jaar bij elkaar er komt NOG GEEN baby. Ik denk hier wel over na omdat hij iets ouder is dan ik ben. Dat hij 4 kinderen heeft staat hier helemaal los van. Als hij 34 was en 4 kinderen zou ik denk hier ook commentaar krijgen waarom ik een derde leg wil met hem. Het gaat er om nu wij hebben besloten een relatie aan te gaan met elkaar of ik met hem in de toekomst (dus binnen nu en twee jaar bijvoorbeeld) een kind zou willen krijgen met hem en wat daar nou de voor en nadelen zijn als ik daarvoor kies. Het komt nu bij de meeste hier over alsof ik met hem een kind wil om zijn geld of om weer de volgende prooi van zijn “patroon” te willen zijn. Dit slaat helemaal nergens op.
hannaa45 schreef:
10-04-2020 12:43
Hij had, neem ik aan, niet al 4 kinderen bij 2 verschillende vrouwen?
Nee dat niet, dan was ik er niet aan begonnen!
Heb jij een relatie gehad met een jongere vrouw of man. Hebben jullie besloten om kinderen te krijgen.
DS1971 schreef:
10-04-2020 15:23
Nou, bijvoorbeeld dat een man die een jongere vriendin heeft dat doet om te pronken. Ik las eerder al dat een jongere vrouw waarschijnlijk voor het geld bij hem is. Ook bekrompen is de gedachte dat als je een kind krijgt terwijl je 50 bent je asociaal bent en het kind een verschrikkelijke jeugd tegemoet zal gaan, waarbij vader met de rollator hem van school gaat halen.

Terwijl het gewoon gaat om de vraag of je bij elkaar past.

To is een volwassen vrouw. Als ze nou 18 was geweest en hij 41, dan snap ik dat er koffie over het toetsenbord vliegt.

En ik snap ook heel goed dat velen het niet ideaal vinden, zo'n leeftijdsverschil. Is het ook niet. Maar soms werkt het.
DS1971 schreef:
10-04-2020 15:01
..............
Sowieso interesseert het de meeste mensen helemaal niets. .................

Hier vergis je je zeker in. Het is een favoriet conversatieonderwerp van vrijwel iedereen. In iedere sociale situatie wordt er op zijn minst raar opgekeken en vaak geroddeld. Meeste reacties zijn negatief, misschien een enkele grinnikende man uitgezonderd. Op schoolpleinen vragen kinderen aan die ouwe bok of "hij opa is?"
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 10-04-2020 15:33
0.41% gewijzigd
Stassie12 schreef:
10-04-2020 15:25
Ik lees zoveel aannames en vooroordelen best wel sneu. Niemand hier op deze forum kent hem persoonlijk maar hebben al gelijk een oordeel klaar zo jammer. Ik ben blij dat er ook mensen zijn die verder kunnen kijken zonder te veroordelen. Nogmaals om een duidelijk situatieschets te geven. Mijn vriend en ik zijn nog niet eens 1 jaar bij elkaar er komt NOG GEEN baby. Ik denk hier wel over na omdat hij iets ouder is dan ik ben. Dat hij 4 kinderen heeft staat hier helemaal los van. Als hij 34 was en 4 kinderen zou ik denk hier ook commentaar krijgen waarom ik een derde leg wil met hem. Het gaat er om nu wij hebben besloten een relatie aan te gaan met elkaar of ik met hem in de toekomst (dus binnen nu en twee jaar bijvoorbeeld) een kind zou willen krijgen met hem en wat daar nou de voor en nadelen zijn als ik daarvoor kies. Het komt nu bij de meeste hier over alsof ik met hem een kind wil om zijn geld of om weer de volgende prooi van zijn “patroon” te willen zijn. Dit slaat helemaal nergens op.
Het feit dat hij al 4 kinderen heeft met 2 verschillende vrouwen baart mij zorgen. Niet zijn leeftijd an sich. Ik denk dat je best een fijne relatie kunt hebben met dit leeftijdsverschil. Als het voor beiden een eerste kind is lijkt me dat zelfs ook niet onoverkomelijk. Maar je hoort en leest vaak genoeg wat voor gedoe die verschillende samengestelde gezinnen opleveren. En dat is dan nog vanuit het perspectief van de ouders. Het lijkt mij dat het voor alle (toekomstige) kinderen in dit verhaal helemaal ingewikkeld is.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Door wie niet? Door jou dat is wel duidelijk. En hoezo krijgt een jongere partner meteen de stempel van een “trophywife”. Ik ben zelfstandig verdien mijn eigen geld. Ik heb hem niet nodig om voor mijzelf te zorgen. Hij verdient veel geld maar daar heeft hij ook hard voor gewerkt. Ik ben niet met hem om zijn geld ik wil met hem zijn en ik zie een toekomst met hem omdat ik oprecht gek op hem ben.
S-Meds schreef:
Stassie12 schreef:
10-04-2020 15:25
Als hij 34 was en 4 kinderen zou ik denk hier ook commentaar krijgen waarom ik een derde leg wil met hem. Het gaat er om nu wij hebben besloten een relatie aan te gaan met elkaar of ik met hem in de toekomst (dus binnen nu en twee jaar bijvoorbeeld) een kind zou willen krijgen met hem en wat daar nou de voor en nadelen zijn als ik daarvoor kies.
Nou, dan heb je over mijn commentaar heen gelezen. Ik zal het nog maar een keer herhalen: maak het voor je toekomstige kind niet zo ingewikkeld met al die halfbroers en -zussen en bijbehorende moeders. Ik weet uit ervaring hoe zwaar dat is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven