Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
vrijdag 10 april 2020 om 21:23
TO, met alle respect voor jouw liefde voor deze man: zoals door velen voor mij gezegd, geniet van jullie liefde, kijk een paar jaar aan, kijk of die mijnheer en jij dan nog zulk een geweldige band hebben (dat zou kunnen hé, TO) en begin dan aan een kind als je nog steeds dat moedergevoel hebt. Dan heb je een beetje een stabiele basis. Ik ben op mijn 23 voor de eerste keer moeder geworden, was normaal in die tijd. Maar mocht ik opnieuw beginnen, ik zou toch zo'n 10 jaar langer wachten. Want denk dat ik dan stabieler was. Dus aub denk niet dat je geen kansen meer krijgt, mocht het met deze mijnheer niet lukken.
Stel dat je over twee jaar toch onbekende (en vervelende) kanten van deze mijnheer leert kennen, zorg dat je dan niet - met een schreiend kind in je armen - moet zeggen: ik heb twee voorbeelden gehad (2 exen) en nu doe ik kind nr 5 aan wat die andere 4 ook al hebben meegemaakt. Ik wilde met mijn kop door de muur, ik wilde niet luisteren, ik heb gegokt en verloren. Kwaad zijn op jezelf, is de ergste kwaadheid die er is.
Succes in de toekomst!
Mamme-zel uit België
Stel dat je over twee jaar toch onbekende (en vervelende) kanten van deze mijnheer leert kennen, zorg dat je dan niet - met een schreiend kind in je armen - moet zeggen: ik heb twee voorbeelden gehad (2 exen) en nu doe ik kind nr 5 aan wat die andere 4 ook al hebben meegemaakt. Ik wilde met mijn kop door de muur, ik wilde niet luisteren, ik heb gegokt en verloren. Kwaad zijn op jezelf, is de ergste kwaadheid die er is.
Succes in de toekomst!
Mamme-zel uit België
vrijdag 10 april 2020 om 21:32
Eens. En deze meneer is wel bereid het te proberen. Er is immers bewijs dat hij ooit vruchtbaar was...hannaa45 schreef: ↑10-04-2020 17:26Het is nogal wat, een kind krijgen en goed groot brengen.
Dat doe je niet met de eerste de beste.
Ik heb het idee, dat jij veel haast voelt om er aan te beginnen en daarom genoegen neemt met deze meneer.
En daarom alle alarmbellen negeert. (3de leg, 2 X gescheiden, 4 kinderen)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 10 april 2020 om 22:10
Behalve mijn huidige vriendin hebben mijn dochters daar geen weet van uiteraard. Je denkt toch niet dat ik ze allemaal even heb voorgesteld?
Wat ze meekrijgen is hoe een liefdevolle relatie eruit ziet. En ik mag hopen dat ik ze mee kan geven dat ze mensen vooral beoordelen op hun daden en niet op hun leeftijd.
vrijdag 10 april 2020 om 22:15
Ja, want zij zullen ook echt weten wie dat zijn.
Het leeftijdsverschil tussen mij en mijn vriendin is meer vergelijkbaar met Clooney en Amal.
Laat hen mij maar daarmee vergelijken.
vrijdag 10 april 2020 om 22:16
Ga je nog antwoord geven op de vraag waarom je nog steeds bij jouw man bent waar je gelet op jouw uitlatingen hier van walgt en op neerkijkt?
vrijdag 10 april 2020 om 22:45
TO, jouw tegenargumenten zijn;
- al zijn vrienden doen het ook, en
- "zij vinden dat het niks uitmaakt" (Wat is dat in godsnaam van waarde??)
Ik vind het echt zorgwekkend dat je niet inziet dat je in een utopie geloofd.
Niemand zou zo reageren als het verschil 10 jaar was. Of 11, 12, 13 jaar. Maar dan is de rek er wel een beetje uit.
Maar 27!!! jaar leeftijdsverschil, en het verleden wat ie heeft, en dan doe je alsof er geen vuiltje aan de lucht is? Althans, zo komt je op mij over.
Dat vind ik echt heeeel raar. Je bent gewoon echt verblind door je verliefdheid.
- al zijn vrienden doen het ook, en
- "zij vinden dat het niks uitmaakt" (Wat is dat in godsnaam van waarde??)
Ik vind het echt zorgwekkend dat je niet inziet dat je in een utopie geloofd.
Niemand zou zo reageren als het verschil 10 jaar was. Of 11, 12, 13 jaar. Maar dan is de rek er wel een beetje uit.
Maar 27!!! jaar leeftijdsverschil, en het verleden wat ie heeft, en dan doe je alsof er geen vuiltje aan de lucht is? Althans, zo komt je op mij over.
Dat vind ik echt heeeel raar. Je bent gewoon echt verblind door je verliefdheid.
zaterdag 11 april 2020 om 06:57
Je legt dus alle verantwoordelijkheid bij de ander en gaat alleen maar mokken over al die nare mannen.
Zou die praklul niet gewoon daar het gevolg van zijn? Ik zou ook niet opgewonden raken van seks met een vrouw die alleen maar kan klagen, zittend in de hoek, met de armen over elkaar geslagen en een pruilmondje, als een verwende peuter die haar zin niet krijgt (dat is inmiddels het beeld dat ik van jou en jouw vriendinnen heb).
zaterdag 11 april 2020 om 08:40
Ironie en sarcasme zijn wat moeilijk te herkennen, of niet?DS1971 schreef: ↑11-04-2020 06:57Je legt dus alle verantwoordelijkheid bij de ander en gaat alleen maar mokken over al die nare mannen.
Zou die praklul niet gewoon daar het gevolg van zijn? Ik zou ook niet opgewonden raken van seks met een vrouw die alleen maar kan klagen, zittend in de hoek, met de armen over elkaar geslagen en een pruilmondje, als een verwende peuter die haar zin niet krijgt (dat is inmiddels het beeld dat ik van jou en jouw vriendinnen heb).
zaterdag 11 april 2020 om 09:21
Geld is ook een goed argumentDS1971 schreef: ↑11-04-2020 06:57Je legt dus alle verantwoordelijkheid bij de ander en gaat alleen maar mokken over al die nare mannen.
zaterdag 11 april 2020 om 11:11
Als je een relatie wilt met een oudere man lijkt me dat prima, maar kinderen krijgen met een oudere man die al vier kinderen heeft van twee ex-vrouwen... nee, daar zou ik niet aan beginnen. Ik vind het verbijsterend dat hij überhaupt overweegt om opnieuw aan kinderen te beginnen. De mannen in mijn omgeving zijn allemaal betrokken vaders voor hun kinderen (die inmiddels bijna volwassen zijn) en dat betekent dat zij de afgelopen twee decennia vrijwel elk weekend langs een sportveld hebben gestaan, honderden malen met huiswerk hebben geholpen, oudergesprekken hebben gevoerd op school, aan ziekenhuisbedden hebben gezeten, langs politiebureaus zijn gegaan om hun puberzoon op te halen, vakanties hebben doorgebracht met vrienden van de kinderen, vakanties hebben betaald, studies hebben betaald (en nog steeds betalen) enzovoort enzovoort, en DUS zou geen van die mannen het in zijn hoofd halen om nu, terwijl ze hun kinderen min of meer naar de volwassenheid hebben geloodst, aan een baby te beginnen. Sterker, deze mannen zijn blij dat hun taak erop zit. Niet dat ze hun kinderen als een last beschouwen, maar ze weten nú pas (en dat geldt ook voor hun vrouwen) wat het krijgen van kinderen allemaal met zich meebrengt. Gelukkig weet je dat niet als je jong en onbezonnen bent, anders kreeg nooit iemand kinderen. En ja, kinderen zijn natuurlijk ook fantastisch, het verrijkt je leven en brengt duizenden nieuwe inzichten en veel liefde, maar het is evengoed verbijsterend dat een man van 50 - die nota bene vier kinderen hééft - zo achteloos zegt dat hij 'open staat voor meer kinderen'. Hoezo dan? Hij heeft toch nog twee jonge kinderen? En zijn twee oudere kinderen hebben toch ook nog aandacht, advies en financiële ondersteuning nodig?
zaterdag 11 april 2020 om 11:24
Mooi beschreven. Dat hij dat zo achteloos zegt na drie maanden relatie betekent dat hij weinig heeft gedaan bij zijn eerste en tweede leg. Waarschijnlijk hebben de vrouwen daar de kar getrokken. Vandaar dat ze hem ook zat warensamarinde schreef: ↑11-04-2020 11:11Als je een relatie wilt met een oudere man lijkt me dat prima, maar kinderen krijgen met een oudere man die al vier kinderen heeft van twee ex-vrouwen... nee, daar zou ik niet aan beginnen. Ik vind het verbijsterend dat hij überhaupt overweegt om opnieuw aan kinderen te beginnen. De mannen in mijn omgeving zijn allemaal betrokken vaders voor hun kinderen (die inmiddels bijna volwassen zijn) en dat betekent dat zij de afgelopen twee decennia vrijwel elk weekend langs een sportveld hebben gestaan, honderden malen met huiswerk hebben geholpen, oudergesprekken hebben gevoerd op school, aan ziekenhuisbedden hebben gezeten, langs politiebureaus zijn gegaan om hun puberzoon op te halen, vakanties hebben doorgebracht met vrienden van de kinderen, vakanties hebben betaald, studies hebben betaald (en nog steeds betalen) enzovoort enzovoort, en DUS zou geen van die mannen het in zijn hoofd halen om nu, terwijl ze hun kinderen min of meer naar de volwassenheid hebben geloodst, aan een baby te beginnen. Sterker, deze mannen zijn blij dat hun taak erop zit. Niet dat ze hun kinderen als een last beschouwen, maar ze weten nú pas (en dat geldt ook voor hun vrouwen) wat het krijgen van kinderen allemaal met zich meebrengt. Gelukkig weet je dat niet als je jong en onbezonnen bent, anders kreeg nooit iemand kinderen. En ja, kinderen zijn natuurlijk ook fantastisch, het verrijkt je leven en brengt duizenden nieuwe inzichten en veel liefde, maar het is evengoed verbijsterend dat een man van 50 - die nota bene vier kinderen hééft - zo achteloos zegt dat hij 'open staat voor meer kinderen'. Hoezo dan? Hij heeft toch nog twee jonge kinderen? En zijn twee oudere kinderen hebben toch ook nog aandacht, advies en financiële ondersteuning nodig?
zaterdag 11 april 2020 om 11:27
Saai verhaaltje met in vrijwel elke zin het woord ik.
Ik dit, ik dat.
Maar de werkelijke vraag is:
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
zaterdag 11 april 2020 om 11:31
Dat denk ik ook. En dan heeft een kind krijgen weinig zin, want het is alleen de moeite waard als je het sámen doet, en als er achter je rug geen rokende puinhopen liggen (de vier andere kinderen die zich verwaarloosd voelen).
zaterdag 11 april 2020 om 11:34
De werkelijke vraag kan ik niet beantwoorden, geen ervaring mee, maar mijn vader had destijds een 30 jaar jongere vriendin. Hoe dat was? Geen idee, ik bekeek het van een afstandje, maar mijn vader werd na twee mooie jaren met zijn vriendin ernstig ziek, waarna zij hem langdurig heeft verzorgd en ten slotte begraven. Ze hield er een mooie erfenis aan over, dat wel.
zaterdag 11 april 2020 om 11:55
Dat is de vraag van TO idd. Gelukkig krijgt ze meer inzichten dan ze vroeg. Van mensen met een helder verstand, en zonder gekleurd brilletje. Ik hoop van harte dat TO er iets mee doet, want de reactie van Samarinde is in mijn optiek extreem waardevol!
zaterdag 11 april 2020 om 12:38
Ik ga er een beetje van uit dat die man weet wat hij zegt als hij mogelijk nog een kind wil.samarinde schreef: ↑11-04-2020 11:34De werkelijke vraag kan ik niet beantwoorden, geen ervaring mee, maar mijn vader had destijds een 30 jaar jongere vriendin. Hoe dat was? Geen idee, ik bekeek het van een afstandje, maar mijn vader werd na twee mooie jaren met zijn vriendin ernstig ziek, waarna zij hem langdurig heeft verzorgd en ten slotte begraven. Ze hield er een mooie erfenis aan over, dat wel.
Maar goed, iedereen zijn of haar feest.
Ik vind 23 jaar verschil wel heel veel en inderdaad al 4 kinderen bij 2 vrouwen, en dan straks 5 bij 3 vrouwen..
Ik vind het zelf iets zielig hebben, vooral voor de kinderen
zaterdag 11 april 2020 om 12:46
Of je vindt het vaderschap oprecht leuk.
Maar dit is misschien voor sommigen een hele gekke gedachte.